Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

2 Τι είναι η ζωγραφική; Η ζωγραφική είναι μία από τις Καλές Τέχνες που ονομάζονται εικάστικες

3 Έργο της είναι η απόδοση πάνω σ' επίπεδη επιφάνεια, με γραμμές, σκιές ή χρώματα, του κόσμου που περιβάλλει τον καλλιτέχνη. Επίσης η έκφραση της εντύπωσης, των αισθημάτων, της ψυχικής διάθεσης και των ιδεών τις οποίες δημιουργεί ο έξω κόσμος.

4 Μπορεί ακόμα να εκφράσει ο καλλιτέχνης, σύμφωνα με τη φαντασία του, μυθολογικά πρόσωπα, φυσικές δυνάμεις, ιστορικά πρόσωπα, μεγάλες στιγμές στην ιστορία των λαών ή ακόμη και αφηρημένες έννοιες

5 Οι ατομικές διαφορές που παρουσιάζονται σε έργα της ίδιας εποχής, οφείλονται στην ξεχωριστή προσωπικότητα του καλλιτέχνη, τόσο πιο βαθιά αποτυπώνει τη σφραγίδα της στα έργα του

6 Leonardo Da Vinci Κατά την Αναγέννηση ο Λεοναρντο Ντα Βιντσι στα έργα του χρησιμοποίησε παραστατική γεωμετρία προκειμένου να διαμορφώσει τα πρώτα παραμορφωμένα πλέγματα ,τα οποία όταν ειδωθούν από κάποια συγκεκριμένη γωνία εμφανίζονται κανονικά

7 Escher O Escher είχε έργα βασισμένα στις μαθηματικές αρχές της <<συμμετρίας>> ή <<δομής>>

8 Salvator Dali Ο Salvator Dali απεικονιζει στους πίνακες του τον τετραδιάστατο χώρο

9 Van Gogh Τα έργα του Van Gogh ακολουθούν με ακρίβεια τις μαθηματικές περιγραφές, που τις χαρακτηρίζουν χαοτικές

10 Μόνα Λίζα

11 Η Μόνα Λίζα είναι προσωπογραφία που ζωγράφισε ο Ιταλός καλλιτέχνης Λεονάρντο ντα Βίντσι. Πρόκειται για ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, που ολοκληρώθηκε μέσα στη χρονική περίοδο  Αποτελεί ιδιοκτησία του Γαλλικού Κράτους, και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι. Ο πίνακας, διαστάσεων 77 εκ. × 53 εκ., απεικονίζει μία καθιστή γυναίκα, τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, η έκφραση του προσώπου της οποίας χαρακτηρίζεται συχνά ως αινιγματική. Η Μόνα Λίζα θεωρείται το πιο διάσημο έργο ζωγραφικής

12 Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα το έτος 1503 ή το 1504 στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον σύγχρονο του Λεονάρντο, Τζόρτζιο Βαζάρι, "...αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές..." Είναι γνωστό πως αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που "δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο".Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την τελείωσε λίγο πριν πεθάνει το 1519

13 Ο Leonardo Da Vinci έδειξε ένα διακαές ενδιαφέρον για τα μαθηματικά στη τέχνη και την φύση και αποδόθηκε σε συστηματικές μελέτες. Μελέτησε τις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος και ειδικότερα στο ανθρώπινο πρόσωπο.

14 Ο Leonardo ζωγράφισε το πρόσωπο της Μόνα Λίζα ώστε αυτό να χωράει τέλεια σε ένα χρυσό ορθογώνιο και δόμησε τον υπόλοιπο πίνακα γύρω από το πρόσωπο χωριζοντάς τον επίσης σε χρυσά ορθογώνια

15 Η χρυσή τομή έχει χρησιμοποιηθεί στις γραμμές του προσώπου, στο κομμάτι που ξεκινά από τον λαιμό και φτάνει ως την αρχή των χεριών κι από το ντεκολτέ ως χαμηλά στα χέρια

16 Ο Μυστικός Δείπνος

17 Ο Μυστικός Δείπνος του Salvator Dali πλαισιώνεται από ένα χρυσό ορθογώνιο. Χρυσοί λόγοι χρησιμοποιήθηκαν για να καθορίσουν τη θέση κάθε φιγούρας, ενώ ο θόλος του δωματίου σχηματίζεται από τις έδρες κανονικού δωδεκάεδρου που είναι ένα από τα στερεά που συνδέεται άμεσα με την χρυσή τομή

18 Εscher Ο Escher είναι περισσότερο γνωστός στους κρυσταλλογράφους για την επιτυχημένη τεχνική με την οποία χωρίζει το επίπεδο

19 Χωρίζοντας το επίπεδο με κυματιστές σειρές πουλιών, ψαριών, ερπετών, θηλαστικών και ανθρώπων κατάφερε να διμιουργήσει μεγάλη ποικιλία καταπληκτικών όσο και απροσδόκητων εικόνων, οι οποίες βασίζονται σε νόμους της συμμετρίας, της θεωρίας συνόλων, της προοπτικής, της τοπολογίας και της κρυσταλλογραφίας

20 Ο Βιτρούβιος Άνδρας

21 Το ανθρώπινο σώμα έχει δομηθεί και αναπτύσσεται σε αναλογίες φ
Το ανθρώπινο σώμα έχει δομηθεί και αναπτύσσεται σε αναλογίες φ. Ο ομφαλός είναι φυσικά τοποθετημένος στο κέντρο του ανθρώπινου σώματος, και, αν σε έναν άνδρα ξαπλωμένο με το πρόσωπο στραμένο επάνω και τα χέρια και τα πόδια του ανεπτυγμένα, με τον ομφαλό του ως το κέντρο εγγράψουμε κύκλο, ο κύκλος αυτός θα ακουμπήσει τα δάκτυλα των χεριών και τα δάκτυλα των ποδιών του

22 Τοποθετώντας τον σε ένα τετράγωνο, μετρώντας από τα πόδια ως την κορυφή του κεφαλιού, και έπειτα κατά μήκος των χεριών σε πλήρη έκταση, βρίσκουμε την τελευταία μέτρηση ίση με την πρώτη. Αν διαιρέσουμε την πλευρά του κύκλου θα έχουμε τον χρυσό αριθμό

23 Η ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΗΝΩΣΗΣ ΕΛΕΝΗ ΧΑΛΔΑΙΟΥ ΠΑΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΣ

24 Ευχαριστούμε!!!


Κατέβασμα ppt "Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google