Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΑΛΥΒΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
3
ΑΓΩΓΙΑΤΗΣ ΓΥΡΟΛΟΓΟΣ-ΠΡΑΜΑΤΕΥΤΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ ΛΟΥΣΤΡΟΣ ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ ΥΦΑΝΤΡΑ-ΤΕΧΝΗ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ ΛΑΤΕΡΝΑΤΖΗΣ
4
Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
5
Ο άνθρωπος για να ικανοποιήσει τις βασικές και πολιτιστικές ανάγκες του, είναι υποχρεωμένος να προσπαθήσει ,να αγωνιστεί, να εργαστεί. Έτσι για την λύση του προβλήματος επιβίωσης έμαθε να εργάζεται και να συνεργάζεται με τους άλλους. Να επιλέγει και να κάνει ένα επάγγελμα σύμφωνα με τις διαθέσεις , τις δυνάμεις , τις βλέψεις και τις επιθυμίες του. Είναι υποχρεωμένος να βρει ένα ρόλο που είναι σημαντικός για τον ίδιο και έτσι νιώθει ακμαίος και ζωντανός. Τέτοιοι άνθρωποι υπήρξαν πολλοί και στο παρελθόν και πάλευαν έχοντας πάντα αποθέματα δραστηριότητας και αγωνιστικότητας. Ξετυλίγοντας το νήμα των παραδοσιακών επαγγελμάτων αυτών των δυνατών ανθρώπων θα βρεθούμε σ’ έναν κόσμο ξεχασμένο στο παρελθόν όπου θα διαπιστώσουμε τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι αυτοί , τα επαγγέλματα των οποίων χάθηκαν. Στο σημερινό πρόγραμμα θα παρουσιάσουμε επαγγέλματα που χάθηκαν στο πέρασμα του χρόνου. Σκοπός του προγράμματος είναι να δείξουμε πώς τα επαγγέλματα εξαρτώνται από την εποχή και τις ανάγκες της και πώς μερικά από αυτά έχουν ξεπεραστεί στη σημερινή εποχή και έχουν εκλείψει πια.
6
Α Γ Ω Γ Ι Α Τ Η Σ: Είναι ο επαγγελματίας που κάνει μεταφορές με «φορτηγό ζώο». Επονομάζονταν και « κιρατζήδες» ,μετέφεραν τα εμπορεύματα ή διακινούσαν τους ιδιώτες με άλογα. Προέρχονταν από τους ακτήμονες – αγρότες. Είναι πρόδρομοι των αυτοκινητιστών.
7
ΓΥ Ρ Ο Λ Ο Γ Ο Σ - Π Ρ Α Μ Α Τ Ε Υ Τ Η Σ: Ήταν πλανόδιος πολίτης που έφερνε εμπορεύματα όπως υφάσματα, κουβαρίστρες, χτένια, ψιλικά, ζαχαρωτά, χαλβά στα χωριά φορτωμένος ή με τα ζώα. Η πληρωμή του γινόταν συνήθως σε είδος.
8
Μ Υ Λ Ω Ν Α Σ: Ο μύλος ήταν στο σπίτι του μυλωνά
Μ Υ Λ Ω Ν Α Σ: Ο μύλος ήταν στο σπίτι του μυλωνά. Οι άνθρωποι μετέφεραν τα τσουβάλια των σιτηρών το πρωί στο μύλο για άλεσμα και επέστρεφαν το βράδυ. Ως αμοιβή ο μυλωνάς κράταγε ένα μέρος από τα αλεστικά και σπάνια έπαιρνε χρήματα. Οι νερόμυλοι έπαιρναν ως δικαίωμα ένα σινίκι (6 οκάδες) για την άλεση 100 οκάδων σιτηρών.
9
Λ Ο Υ Σ Τ Ρ Ο Σ: Μ’ ένα κασελάκι μπροστά του και γύρω του να κρέμονται οι βούρτσες και τα βερνίκια με τα διάφορα χρώματα κάθονταν σ’ ένα χαμηλό σκαμνάκι και περίμενε . Ο πελάτης έβαζε το πόδι του στη θέση της κασέλας και έτσι άρχιζε η « ιεροτελεστία» του βαψίματος του παπουτσιού.
10
Π Ε Τ Α Λ Ω Τ Η Σ: Έβαζε ή αντικαθιστούσε στις οπλές των ζώων τα πέταλα. Τα πέταλα ήταν σιδερένια και κατασκευάζονταν χειροποίητα στο αμόνι. Οι ίδιοι οι πεταλωτές ασκούσαν παράλληλα και το επάγγελμα του σιδερά και πρακτικού κτηνιάτρου.
11
Υ Φ Α Ν Τ Ρ Α – ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΑΡΓΑΛΕΙΟΥ: Τον αργαλειό – ιστό τον χρησιμοποιούσαν μερικές γυναίκες που τον μάθαιναν απ’ τις πιο ηλικιωμένες που ονομάζονταν και « μαΐστρες». Υπήρχαν τέσσερα είδη αργαλειού : ο όρθιος , ο καθιστός, του λάκκου και ο χαραρίσιος.
12
Λ Α Τ Ε Ρ Ν Α Τ Α Τ Ζ Η Σ: Η λατέρνα ήταν ένα μουσικό όργανο που χρειάζονταν δύο άτομα για να παίξει και οι οποίοι λέγονταν λατερνατζήδες. Έπαιζαν διάφορα τραγούδια της εποχής σε μαγαζιά , σοκάκια και δρόμους. Όταν τελείωνε το τραγούδι περνούσε ο βοηθός και μάζευε τα χρήματα στο καπέλο.
13
Από την παραπάνω παρουσίαση διαπιστώνουμε ότι η μεγαλύτερη απώλεια –εξαφάνιση κάποιων παραδοσιακών επαγγελμάτων είναι σίγουρα η πολιτισμική. Τα εργαλεία και ο τρόπος εργασίας των ανθρώπων που ασκούσαν αυτά τα επαγγέλματα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κληρονομιάς μας . Με γνώμονα πάντα την ευκολία οι κοινωνίες προτίμησαν να βιομηχανοποιήσουν την παραγωγή και να απλοποιήσουν την ζωή των κατοίκων χρησιμοποιώντας μηχανήματα κάτι που οδήγησε στην οικονομική κατάπτωση των ατόμων που ασκούσαν τα παραδοσιακά επαγγέλματα και τελικά στην εξαφάνισή τους. Υπάρχει φόβος ότι μαζί με τον αφανισμό αυτών των επαγγελμάτων θα αφανιστεί μέρος της ιστορίας και του πολιτισμού αιώνων του τόπου μας. Προβάλλει έτσι άμεσα μέσα από παρόμοιες σχολικές εργασίες η ανάγκη για την διατήρηση τουλάχιστο των μέσων και της μνήμης όλων των παραδοσιακών επαγγελμάτων. Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας.
14
ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ:
ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΟΥΦΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΡΙΖΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΦΩΤΙΟΣ ΖΗΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΜΟΥΡΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βιβή Κόφφα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.