Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ vassargi@uth.gr

2 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΣΠ)  Παρέχει ένα σαφές πλαίσιο αναφοράς (ψυχολογία κάθε σταδίου ανάπτυξης του ΒΛΕΠΟΝΤΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ  ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΝΟΡΜΕΣ)  ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (λόγω τεράστιας συσσώρευσης πληροφοριών για το κάθε στάδιο ανάπτυξης  Έμφαση στη Χ.Η.

3 ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (ΔΠ)  Ερμηνεύει διαφορές μεταξύ ΑΤΟΜΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΥΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ  ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  φύση & αιτίες της ποικιλομορφίας του πληθυσμού

4 ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ - ΒΗΜΑΤΑ  Προσεκτική περιγραφή των χαρακτηριστικών του υπό εξέταση πληθυσμού  Ο προσδιορισμός των συνιστωσών και της αιτίας της ποικιλομορφίας (γιατί κάποιες γνωστικές δεξιότητες είναι πιο ανεπτυγμένες σε μια ομάδα τυφλών της ΣΤ Δημοτικού από μια άλλη ομάδα τυφλών παιδιών της ίδιας τάξης)  Το φάσμα των αιτιωδών μεταβλητών είναι τεράστιο διότι υπεισέρχονται κληρονομικότητα, περιβαλλοντικοί παράγοντες, ολική ή μερική όραση, κλπ

5  Κατανόηση των μεταβλητών που που παράγουν τις διαφορές στο πλαίσιο των τυφλών παιδιών.  Παροχή γνώσεων  Παρέμβαση στις συνθήκες ζωής των παιδιών  Βελτίωση ανάπτυξης των παιδιών  Κατανόηση αιτιωδών σχέσεων ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ Δ.Π.

6 Θεωρίες θεωρίες, θεωρίες…  Θεωρία Αναπτυξιακής Καθυστέρησης  Άσχετη η ανάπτυξη των τυφλών παιδιών με εκείνη των βλεπόντων  ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ αρχές & Βασική δυναμική ανάπτυξης είναι ΤΑΥΤΟΣΗΜΕΣ και για τυφλά και για τα βλέποντα παιδιά.

7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ: ΝΕΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ  Το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με ένα σύνολο ζητημάτων προσαρμογής  Το παιδί αντιμετωπίζει τα ζητήματα προσαρμογής με προσωπικές ικανότητες και χαρακτηριστικά  Το περιβάλλον διαμορφώνει φύση των ζητημάτων προσαρμογής αλλά και το σύνολο ικανοτήτων του παιδιού  Κάθε παιδί και μια ξεχωριστή προσέγγιση προσαρμογής

8 Ζητήματα Προσαρμογής Νηπιακής και Παιδικής Ηλικίας  Φυσικό Περιβάλλον  Γνωστικές Ικανότητες  Κοινωνικό Περιβάλλον  Οι ικανότητες και τα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού  Το περιβάλλον του κάθε παιδιού  Μεταβλητές που σχετίζονται με την τύφλωση

9 Κατανόηση Ιδιοτήτων Φυσικού Περιβάλλοντος -1  Διατήρηση σημαίνει την κατανόηση των υλικών αντικειμένων (μάζα, σχήμα, βάρος)  Διατήρηση της ύλης (μάζας)  Διατήρηση του βάρους  Διατήρηση του όγκου ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ

10

11  Ατομικές Διαφορές Σοβαρότητα της οπτικής απώλειας Ηλικία της οπτικής απώλειας Νοημοσύνη Χαρακτηριστικά περιβάλλοντος σχολείου Χαρακτηριστικά περιβάλλοντος σπιτιού Πολιτισμικές διαφορές (Παραδείγματα) Κατανόηση Ιδιοτήτων Φυσικού Περιβάλλοντος- 2

12  Η κατανόηση της αιτιότητας Άλλο το να γνωρίζουμε κάτι και άλλο το να γνωρίζουμε το «γιατί» Το Γιατί  κατανόηση αιτιότητας Άμεσες σχέσεις αιτιότητας και σχέσεις εξ αποστάσεως Βλέποντες και Τυφλοί (διαφορές) Κατανόηση Ιδιοτήτων Φυσικού Περιβάλλοντος- 3

13  Η κατανόηση του χρόνου Σύγχυση της έννοιας του χρόνου ως ευθύγραμμο αντίστοιχο με το χώρο (παραδείγματα) ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΗ ΕΚΤΑΣΗ (Σύγχυση εννοιών;) Κατανόηση Ιδιοτήτων Φυσικού Περιβάλλοντος- 4


Κατέβασμα ppt "David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google