Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

2 Λογοτεχνική Σχολή Σύνολο λογοτεχνών που δρουν συνειδητά
και οργανωμένα ως ομάδα, έχοντας κοινά χαρακτηριστικά στα θέματα, στο ύφος και στον τρόπο έκφρασης

3 (κυρίως Ζάκυνθος και Κέρκυρα).
τόπος Επτάνησα (κυρίως Ζάκυνθος και Κέρκυρα). Δεν κατακτήθηκαν ποτέ από τους Τούρκους. Τα κατείχαν οι Βενετοί έως το 1815, οπότε οργανώθηκαν σε αυτόνομη κοινοπολιτεία. Επίσημη γλώσσα ως τα 1820 παρέμενε η ιταλική.

4 ποιητές και πεζογράφοι

5 Η ποίηση Κυριαρχία Ρομαντισμού Ελευθερία Φύση Θρησκεία Έρωτας Θάνατος
Επιστροφή στις ρίζες του λαϊκού πολιτισμού Χρήση της δημοτικής γλώσσας Θέματα: Ελευθερία Φύση Θρησκεία Έρωτας Θάνατος

6 Κορυφαίοι δημιουργοί

7 Ύμνος εἰς την ἐλευθερίαν Η γυναίκα της Ζάκυθος
Διονύσιος Σολωμός Ύμνος εἰς την ἐλευθερίαν Η γυναίκα της Ζάκυθος Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι Ο Κρητικός Έγραψε:«Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό, τι είναι Αληθές.» «Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;» Γράφει ποιήματα στα ιταλικά Αρχίζει να γράφει στα ελληνικά και μάλιστα στη δημοτική

8 Μοναδική φωνή στη νεοελληνική ποίηση Είπε:
Ανδρέας Κάλβος Ωδαί Λυρικά Μοναδική φωνή στη νεοελληνική ποίηση Είπε: «Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»

9 ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ (1794-1875) Ανήκε
κοινωνικά στην τάξη των αριστοκρατών της Ζακύνθου πνευματικά στον κύκλο του Σολωμού δε φοίτησε ποτέ σε Πανεπιστήμιο, Λύκειο ή Γυμνάσιο Είχε για δάσκαλο τον Α. Μαρτελάο, υμνητή του Διαφωτισμού Επομένως, πέρασμα από τις αξίες του ρομαντισμού στις αξίες του Διαφωτισμού

10 «Βασιλικός» 1830 οικογενειακό δράμα: αναφορά στην καθημερινή ζωή
οι ήρωες είναι πραγματικά πρόσωπα από το αστικό περιβάλλον Ιδεολογικό δράμα (κοινωνική και ιδεολογική αντιπαράθεση): κριτική απέναντι στην ξένη κυριαρχία διακήρυξη αξιών της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης Ο Μάτεσης για να αποφύγει την αντιπαράθεση με τους Άγγλους τοποθετεί την υπόθεση του έργου στην ενετική περίοδο (18ο αιώνα)

11 Υπόθεση Ο Δαρείος Ρονκάλας, γνήσιος εκπρόσωπος της σκληρής αριστοκρατίας, αρνείται να παντρέψει την κόρη του Γαρουφαλλιά με το Φιλιππάκη, άρχοντα από τα δεύτερα σπίτια, εξαιτίας ταξικών και οικονομικών εμποδίων Για να ενδώσει τελικά, ύστερα από την αποκάλυψη της εγκυμοσύνης της κόρης του και την παρέμβαση του γιού του, Δραγανίγου.

12 Σύγκρουση παλιάς και νέας τάξης
Ο πατέρας, αριστοκράτης που στηρίζεται στη βία, την αδικία, το οικονομικό συμφέρον Ο γιος, υπερασπιστής του νέου ιδανικού της μόρφωσης, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ισότητας, της ελευθερίας σκέψης εντοπίζει την πηγή της ανισότητας στην ιδιοκτησία

13 Η καταγγελία του Μάτεση
Ο Μάτεσης πίστευε ότι το θέατρο σχετίζεται με την κοινωνική πραγματικότητα ο άνθρωπος είναι στο κέντρο του κόσμου Η μόρφωση μπορεί να ελευθερώσει τον άνθρωπο Ο κόσμος αξίζει να γίνει πιο δίκαιος Δε μιμείται αλλά Δημιουργικά αφομοιώνει τα ευρωπαϊκά ρεύματα ιδεών (διαφωτισμό)

14 Η Σάτιρα Ένας αποτελεσματικός τρόπος για κοινωνική κριτική
Αναπτύχτηκε ιδιαίτερα στα Επτάνησα Ο πιο γνωστός από τους Επτανήσιους σατιρικούς ήταν … μετά τον Σολωμό… ο Ανδρέας Λασκαράτος.

15 Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901)
Ανδρέας Λασκαράτος ( ) Ανήκε σε παλαιά αριστοκρατική οικογένεια Ήταν γνώστης της ιταλικής και της αρχαίας ελληνικής γλώσσας Ήταν φίλος με τον Σολωμό Σπούδασε δικηγόρος στην Ιταλία όπου γνώρισε τις φιλελεύθερες ιδέες Εκδότης σατιρικής εφημερίδας Το 1856 δημοσίευσε ένα από τα πιο επαναστατικά έργα της εποχής του, τα «Μυστήρια της Κεφαλονιάς»

16 Τα Μυστήρια της Κεφαλονιάς (1856)
σατιρίζει τις προλήψεις, τις κοινωνικές συμβάσεις και τις δεισιδαιμονίες τη διαφθορά του ορθόδοξου κλήρου της Κεφαλονιάς Το έργο έγινε αφορμή για τον αφορισμό του. Ο Λασκαράτος κατέφυγε στο Λονδίνο και έγραψε την «Απόκριση» στον αφορισμό του.

17 Κων/νος Θεοτόκης (1872-1923) Γεννήθηκε στην Κέρκυρα
Από αριστοκρατική οικογένεια Με σπουδές στο Παρίσι (φιλολογία,μαθηματικά, ιατρική,χημεία) Γνώστης 5 ζωντανών και 5 νεκρών γλωσσών Ασχολήθηκε με : Μετάφραση Ποίηση Πεζογραφία

18 Οι ιδέες του Είχε έντονα πατριωτικά αισθήματα (εθελοντής)
Έγινε οπαδός των σοσιαλιστικών ιδεών – με την ιδεολογική και ανθρωπιστική έννοια Πρωτεργάτης στην ίδρυση σοσιαλιστικού ομίλου Δημοτικιστής Έγραψε κοινωνικά μυθιστορήματα, με στόχο να δείξει την επίδραση που ασκεί στην ανθρώπινη συμπεριφορά το χρήμα και η κοινωνική ανισότητα

19 Το έργο του Με τα νατουραλιστικά μυθιστορήματα του :
«Η τιμή και το χρήμα» «Ο Κατάδικος» «Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα» Προτείνει μια δίκαιη και προοδευτική κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και αξιοπρέπειας

20 Συμπέρασμα Οι επτανήσιοι λογοτέχνες του 19ου αιώνα και των αρχών του 20ου ήταν μορφωμένοι αριστοκράτες που πήραν ευρωπαϊκή παιδεία που υιοθέτησαν τις φιλελεύθερες ευρωπαϊκές ιδέες του ρομαντισμού και του διαφωτισμού και προσπάθησαν να διαμορφώσουν με τα πρωτοπόρα έργα τους την κοινωνία γύρω τους. Τα Επτάνησα μας έδωσαν τον εθνικό μας ποιητή, το πρώτο θεατρικό έργο μετά την Κρητική Αναγέννηση, τον οξύ κριτικό καταγγελτικό λόγο για την αμάθεια, την διαφθορά, τις κοινωνικές συμβάσεις και την κοινωνική αδικία.

21 Η ομάδα μας Σας ευχαριστούμε! Θάνου Χριστίνα Μαλισόβας Γιώργος
Μυλωνάς Νίκος Ριζούλης Αλέξανδρος Χατζή Σμαρώ Δασκαλοπούλου Ηλιάνα Λιάπης Νίκος Μπιτιλούλης Χρήστος Παπακωνσταντίνου Βάιος Τσιότρα Φωτεινή Σας ευχαριστούμε!


Κατέβασμα ppt "ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΤΙΡΑ και αργότερα…ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google