Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης E-mail: theofan@unipi.gr
Διδακτικό υλικό:
2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ If your sword is short, take a step forward. (Admiral Yamamoto). Η προβολή μιας ιδέας, ενός προϊόντος, ενός ατόμου γίνεται με την βοήθεια της επικοινωνίας. Επικοινωνία: μετάδοση μηνυμάτων από τον πομπό προς τον δέκτη. Η αποδοχή του μηνύματος εξαρτάται από την αξιοπιστία της πηγής του μηνύματος.
3
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΠΗΓΗ→ΜΗΝΥΜΑ→ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ→ΜΕΤΑΔΟΣΗ→ΔΕΚΤΗΣ→ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ. Επανατροφοδότηση: απάντηση του δέκτη. Θόρυβος: διαταραχές στην επικοινωνία. Σκεφτείτε ορισμένες περιπτώσεις όπου είχατε πρόβλημα επικοινωνίας με έναν φίλο ή φίλη σας. Τι έφταιξε; Για ποιο λόγο η επικοινωνία μεταξύ σας δεν ήταν αποτελεσματική; Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρχουν επικοινωνιακά προβλήματα με τους πελάτες τους.
4
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ:
«Μετάδοση μηνυμάτων που θα δημιουργούν δέκτες με ευνοϊκή στάση και ευνοϊκή συμπεριφορά». ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Προσέλκυση προσοχής. Η πληροφόρηση-ενημέρωση. Η πειθώ. Η υπενθύμιση.
5
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Για να υπάρξει επικοινωνία θα πρέπει να υπάρξει έκθεση του δέκτη στο μήνυμα. Ενεργητική Έκθεση: ο πελάτης αναζητά τα μηνύματα. Παθητική Έκθεση: ο πελάτης εκτίθεται στα μηνύματα χωρίς δική του πρωτοβουλία. Ο πελάτης εκδηλώνει επιλεκτική έκθεση στα διάφορα μέσα, ανάλογα με τους στόχους και τα ενδιαφέροντά του.
6
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΟΧΗ Έκθεση δεν σημαίνει και προσοχή του μηνύματος.
Η προσοχή προϋποθέτει τον συνειδητό προσανατολισμό της αντίληψης σε ένα ερέθισμα. Αντίληψη είναι η διαδικασία μέσω της οποίας το άτομο διατηρεί επαφή με τον κόσμο που τον περιβάλλει. Μέσω των αισθήσεων το άτομο δέχεται ερεθίσματα και τα ερμηνεύει. Η προσοχή του μηνύματος δεν εξαρτάται μόνο από τον δέκτη αλλά και από τον πομπό.
7
ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Έκκληση στην λογική (π.χ. απόδοση, ασφάλεια, κέρδος, ευκολία, τεχνική ανωτερότητα κτλ.). Έκκληση στο συναίσθημα (π.χ. φόβος, αγάπη, χαρά, λύπη, μελαγχολία κτλ.). Καινοτομία, νεωτερισμός, ασυνήθιστο, απρόβλεπτο, παράδοξο. Υπερβολή στην σύνθεση και ένταση του ερεθίσματος σε ότι αφορά το μέγεθος, τα χρώματα, τις αντιθέσεις το νόημα των λέξεων.
8
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ Η ερμηνεία αφορά την οργάνωση του περιεχομένου των ερεθισμάτων και γίνεται σύμφωνα με ατομικά κριτήρια. Η ερμηνεία εξαρτάται από: τις στάσεις του δέκτη. την ικανότητα του μηνύματος να πείθει. την αξιοπιστία της πηγής του μηνύματος.
9
ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ
Ο δέκτης δεν απομνημονεύει όλα τα μηνύματα που προσέχει και ερμηνεύει-κατανοεί. Η μνήμη λειτουργεί σε τρια επίπεδα: Αισθητηριακή συγκράτηση: ο προθάλαμος που ασχολείται με στιγμιαία ερεθίσματα τα οποία φθάνουν στο φλοιό του εγκεφάλου μέσω των αισθήσεων. Βραχυπρόθεσμη μνήμη: αν το ερέθισμα κριθεί ενδιαφέρον ενεργοποιείται και διαρκεί 20΄΄-30΄΄ με χωρητικότητα τον «νόμο των 7 σημείων». Μακροπρόθεσμη μνήμη: ευρύτερο πεδίο γνώσης, εμπειρίες, περιλαμβάνει οργανωμένες πληροφορίες και ασχολείται με την διατήρηση και αναπαραγωγή τους.
10
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ AIDA Αφορά τα στάδια ανταπόκρισης στα μηνύματα μάρκετινγκ.
Τα στάδια ανταπόκρισης αναφέρονται στις νοητικές διεργασίες που θα πρέπει να προκαλέσει το μήνυμα μάρκετινγκ ώστε σταδιακά ο καταναλωτής να καταλήξει σε δράση π.χ. αγορά προϊόντος. ΠΡΟΣΟΧΗ(Attention)→ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ (Interest)→ΕΠΙΘΥΜΙΑ(Desire)→ΔΡΑΣΗ (Action)
11
Στάδια Ανταπόκρισης στα Μηνύματα
Μετακίνηση από μια φάση γνωστική σε μια φάση συγκινησιακή για να καταλήξει στην εκδήλωση αγοραστικής συμπεριφοράς. Γνωστικό στοιχείο: κατανόηση και γνώση. Συγκινησιακό στοιχείο: αξιολόγηση, προτιμήσεις, συναισθήματα. Δράση: πρόθεση συμπεριφοράς, αναζήτηση πληροφοριών, επιλογή μάρκας, σύσταση μάρκας σε τρίτους. Βασική φιλοσοφία: ΜΑΘΕ→ΝΙΩΣΕ→ΚΑΝΕ. Εναλλακτική περίπτωση α: ΜΑΘΕ →ΚΑΝΕ →ΝΙΩΣΕ. Εναλλακτική περίπτωση β: ΚΑΝΕ →ΝΙΩΣΕ →ΜΑΘΕ.
12
ΜΙΓΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (Advertising)
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ (Personal Selling) ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ (Sales Promotion) ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (Public Relations) ΑΜΕΣΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (Direct MKT)
13
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (Advertising)
Είναι η πληρωμένη και απρόσωπη παρουσίαση ιδεών, προϊόντων ή παραγωγών που χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ. Έχει υψηλό κόστος. Δεν έχει άμεση επανατροφοδότηση. Το κατάλληλο μήνυμα στο κατάλληλο τμήμα της αγοράς (έρευνα αγοράς-τμηματοποίηση).
14
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας για μεγάλους, διεσπαρμένους καταναλωτικούς πληθυσμούς. Ενημερώνει-Πείθει-Υπενθιμίζει- Προσελκύει την προσοχή. Προσελκύει την προσοχή όταν διαθέτει τα παρακάτω χαρακτηριστικά: ένταση στο χρώμα και τον ήχο, επανάληψη, μέγεθος, κίνηση, αντίθεση.
15
TAKE HOME MESSAGES ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΩΛΗΣΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΌΜΩΣ ΠΩΛΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ! ΤΟΝ 21o ΑΙΩΝΑ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΗΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.