Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της πληροφορικής στην εκπαίδευση ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αριστοτέλης Ράπτης ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΞΑΜΗΝΟ: Β’ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:ΣΩΤΗΡΑΚΟΥ ΙΦΙΝΟΗ Α.Μ. : ΣΩΤΗΡΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Α.Μ. : ΤΕΛΙΔΟΥ ΑΝΝΑ Α.Μ. : ΑΘΗΝΑ 2008

2 ΘΑΛΑΣΣΑ Ας χωριστούμε σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων
ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΦΥΣΙΚΗ Ας χωριστούμε σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων Ας επιλέξει η κάθε ομάδα μία από τις κατηγορίες Και τέλος ας ξεκινήσει το παιχνίδι της εξερεύνησης.

3 Ζωή της θάλασσας

4 Νέα γνώση Γεωγραφία Ε΄ τάξη
Νέα γνώση Γεωγραφία Ε΄ τάξη Προϋπάρχουσα γνώση Μελέτη Γ΄ τάξη

5 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Αναγνωρίστε από τον κλιματικό χάρτη, για την περιοχή του Αιγαίου, τους διαφορετικούς τύπους κλίματος και αναφέρατε τις επιμέρους περιοχές όπου αυτοί υπάρχουν. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 Σημειώστε πάνω στο χάρτη τον τόπο εκείνο που έχει Γ.Μ. 24Ο ανατολικά και Γ.Π. 40ο βόρεια. Σημειώστε πάνω στο χάρτη τον τόπο εκείνο που έχει Γ.Μ. 26Ο ανατολικά και Γ.Π. 38ο βόρεια. Υπολογίστε περίπου το Γ.Μ. του δυτικότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Μ. του ανατολικότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Π. του βορειότερου σημείου του Αιγαίου. Υπολογίστε περίπου το Γ.Π. του νοτιότερου σημείου του Αιγαίου.

7 Η Ελληνική θάλασσα συνδέεται στενά με την Μυθολογία

8 Ποσειδώνας Ο Ποσειδώνας είναι ο βασιλιάς της θάλασσας και κυρίαρχος των θαλάσσιων θεών. Ο Ποσειδώνας κατέλαβε την κυριαρχία όταν οι τρεις γιοί του Κρόνου πέταξαν λωτούς για τη διαίρεση του σύμπαντος. Κατοικούσε σε ένα χρυσό παλάτι στη θάλασσα με τη βασίλισσα Αμφιτρίτη και με το γιό του Τρίτωνα.

9 Αμφιτρίτη - Τρίτωνας Αμφιτρίτη και Ποσειδώνας Τρίτωνας

10 Σειρήνες Τρεις επικίνδυνοι θαλάσσιοι δαίμονες με κεφάλια γυναίκας και σώματα πουλιών. Παραπλανούσαν τους ναυτικούς με την ακαταμάχητη φωνή τους οδηγώντας τους στο θάνατο.

11 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΝΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ Βρείτε στη σχολική βιβλιοθήκη πληρο-
φορίες για άλλες μυθικές θεότητες της θάλασσας και ζωγραφίστε μία από αυτές ΠΟΝΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΑ

12 Η Ζωή της θάλασσας

13 Ρύπανση της Θάλασσας Τι είναι ρύπανση;
Η απόρριψη ουσιών, αντικειμένων και επιβλαβών στοιχείων στη θάλασσα με άμεση συνέπεια το θάνατο της θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας και την ταυτόχρονη μόλυνση του νερού. Κύριοι θαλάσσιοι ρύποι είναι : τα πετρελαιοειδή, τα λιπασματοειδή, τα τοξικά και τα βιομηχανικά απόβλητα και το έρμα(κατάλοιπα δεξαμενών) των πλοίων

14 Γεωγραφία -Περιβάλλον : Δραστηριότητες που διαμορφώνουν τον αυριανό ενεργό πολίτη

15 ΕΡΓΑΣΙΑ Καταγράψτε τις ανθρώπινες ενέργειες που μπορεί να στερήσουν τη ζωή στα πανέμορφα αυτά πουλιά. Πως πιστεύετε ότι ο άνθρωπος μπορεί να συνυπάρξει αρμονικά μαζί τους;

16 ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ Το ναυτάκι του περιβολιού
Με όρτσα ψυχή με άρμη στα χείλια Με ναυτικά και με σαντάλια κόκκινα Σκαλώνει μες στα σύννεφα Πατάει τα φύκια τ’ ουρανού! Η αυγή σφυρίζει στην κοχύλα της Μια πλώρη έρχεται αφρίζοντας Άγγελοι! Σία τα κουπιά, Ν’ αράξη εδώ η Ευαγγελιστρια! Οδυσσέας Ελύτης

17 «ΦΩΝΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ» Βγάζει η θάλασσα κρυφή φωνή – φωνή που μπαίνει
Μες στην καρδιά μας και την συγκινεί και την ευφραίνει. Τραγούδι τρυφερό η θάλασσα μας ψάλλει, Τραγούδι που έκαμαν τρείς ποιηταί μεγάλοι, Ο ήλιος, ο αέρας και ο ουρανός. Το ψάλλει με την θεία της φωνή εκείνη, Όταν στους ώμους της απλώνει την γαλήνη Σαν φόρεμά της ο καιρός ο θερινός. «Καβάφης»

18 Μεσ’ του Αιγαίου τα νησιά
Μεσ' του Αιγαίου     πρόβαλε να  'ρθεις     μεσ' του Αιγαίου, Αιγαίου τα νησιά     Μεσ' του Αιγαίου τα νησιά αγγέλοι φτερουγίζουν     Και μέσα στο (  )     και μέσα στο φτερούγισμα     και μέσα στο φτερούγισμα τριαντάφυλλα σκορπίζουν     Αιγαίο μου γα...     βοήθα Παναγιά μου     Αιγαίο μου γαλήνεψε     Αιγαίο μου γαλήνεψε τα γαλανά νερά σου     Να 'ρθούνε τα ξε...     πρόβαλλε να δεις     να 'ρθουνε τα ξενάκια σου     Να 'ρθουνε τα ξε...     να 'ρθουνε τα ξενάκια σου στα ποθητά νησιά σου     ροδόσταμο να ...     ροδόσταμο να  γίνουνε     ροδόσταμο να γίνουνε Αιγαίο τα νερά σου Αιμιλία Χατζηδάκη

19 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Υπογράμμισε τις λέξεις που σχετίζονται με τη θάλασσα και φτιάξε ένα δικό σου τραγούδι ή ποίημα Ψάξε και εσύ να βρεις τραγούδια και ποιήματα σχετικά με τη θάλασσα

20 Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Μία από τις καθοριστικότερες συγκρούσεις Ελλήνων και Περσών, που έγινε στις 28 ή 29 Σεπτεμβρίου του 480π.Χ. στα στενά μεταξύ του νησιού της Σαλαμίνας και των ακτών της Αττικής. Ειδικότερα, μετά την κατάληψη της Αθήνας από τους Πέρσες, μέρος του ελληνικού στόλου (350 περίπου τριήρεις με άνδρες) συγκεντρώθηκε στη Σαλαμίνα και ύστερα από σύσκεψη των αρχηγών, αποφασίστηκε μετά από πρόταση του Θεμιστοκλή, αρχηγού των αθηναϊκών τριηρών, η ναυμαχία να πραγματοποιηθεί στα στενά της Σαλαμίνας. Ωστόσο, αργότερα οι γνώμες διχάστηκαν μεταξύ Αθηναίων και Πελοπονησίων, καθώς οι τελευταίοι προτιμούσαν να ναυμαχήσουν στον ισθμό της Κορίνθου. Τελικά όμως κατόπιν της ευρηματικής παρέμβασης του Θεμιστοκλή οι Έλληνες πολέμησαν με μεγάλη γενναιότητα στη Σαλαμίνα και παρά την αριθμητική υπεροχή των Περσών κατάφεραν να επικρατήσουν. Συμπερασματικά, η νίκη αυτή των Ελλήνων, αποτέλεσμα όχι μόνο της στρατηγικής σκέψης και της ναυτικής δεινότητας αλλά της ομοψυχίας και της ανδρείας τους, σήμανε την αρχή του τέλους για τα επεκτατικά σχέδια των Περσών κατά της Ελλάδας.

21 ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΤΟΛΩΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΕΡΣΕΣ Η

22 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Βρείτε πληροφορίες για τον ελληνικό στόλο και ειδικότερα για τα πλοία των Ελλήνων, τις λεγόμενες τριήρεις, και προσπαθήστε να κατασκευάσετε μία χρησιμοποιώντας απλά υλικά (π.χ. χαρτί, κόλλα, μικρά ξυλάκια, χρώματα κ.ά. ) - Βρείτε πληροφορίες για τον Θεμιστοκλή ,τον ηγέτη των Αθηναίων και εμπνευστή της ναυμαχίας της Σαλαμίνας και ερευνήστε τα αίτια της αντιδικίας του με τον Ευρυβιάδη τον αρχηγό των Πελ/σίων αναζητώντας παράλληλα εικόνες από την εποχή στην οποία αναφερόμαστε ( το συγκεκριμένο γεγονός )

23 ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ «αρχήν των πάντων απεφήνατο το ύδωρ» Θαλής ο Μιλήσιος

24 Βρείτε τις 12 κρυμμένες λέξεις που σχηματίζονται είτε
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 Βρείτε τις 12 κρυμμένες λέξεις που σχηματίζονται είτε οριζόντια είτε κατακόρυφα είτε διαγώνια και έχουν σχέση με τον υδρολογικό κύκλο ( κύκλο του νερού ). Ω Δ Α Χ Ι Ο Ν Γ Ε Π Κ Ρ Λ Ζ Μ Η Θ Ξ Τ Σ Φ Υ Ψ Β

25 να ταξιδεύουν στον αγέρα τα νησάκια ,
Οι κάβοι, τ’ ακρογιάλια σαν μεταξένιοι Αχνοί και με τους γλάρους συνοδιά Κάποτ’ ένα καράβι ν’ ανοίγουν να το Πάρουν οι ουρανοί… Κ. Βάρναλης

26 Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να διατηρήσουμε τις θάλασσες και τις ακτές μας καθαρές

27 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.google.com www.mamma.com Γεωγραφία πέμπτης δημοτικού
Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα


Κατέβασμα ppt "ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Οι τεχνολογίες της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google