Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων

2 Σύνδεση με τα προηγούμενα
Αλγόριθμος Πρόγραμμα Προγραμματισμός

3 Στόχοι Να διακρίνουμε την αναγκαιότητα χρήσης της δομής επανάληψης.
Να διακρίνουμε την αναγκαιότητα χρήσης της δομής επανάληψης. Να εντοπίζουμε τη δομή επανάληψης στον κώδικα ενός προγράμματος. Να συντάσσουμε σωστά μια δομή επανάληψης Να σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιώντας τη δομή επανάληψης στην απλή της μορφή.

4 Το περιβάλλον προγραμματισμού του Scratch

5 Βασικές εντολές προγραμματισμού
Η “γάτα” προχωράει μπροστά τόσα βήματα (εικονοστοιχεία) όσα έχουμε ορίσει. Η “γάτα” κινείται προς τα πίσω όταν εισάγουμε έναν αρνητικό αριθμό. Η “γάτα” στρίβει προς τα δεξιά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει. Η “γάτα” στρίβει προς τα αριστερά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει. Δίνει εντολή στη “γάτα” να αφήνει ίχνος από κάθε σημείο της οθόνης που περνάει. Δίνει εντολή στη “γάτα” να σταματήσει να αφήνει ίχνος καθώς προχωράει Σβήνει τα σχέδια που έχουμε δημιουργήσει στη σκηνή Απλή υπενθύμιση, αφού τις έχουν διδαχθεί στο προηγούμενο μάθημα και τους μοιράζω ένα φυλλάδιο με αυτές τις εντολές ώστε να τις έχουν μπροστά τους και να τις χρησιμοποιήσουν αργότερα στο φύλλο εργασίας.

6 Δομές Επανάληψης στο Scratch
Από τις βασικότερες εντολές στον προγραμματισμό είναι οι δομές της επανάληψης, οι οποίες μας δίνουν τη δυνατότητα να επαναλάβουμε μια ή περισσότερες ενέργειές μας. 1 2 3

7 Η εντολή Επανάλαβε Επαναλαμβάνει τις εντολές που βρίσκονται μέσα στο βρόχο συγκεκριμένες φορές, όσες ορίζουμε εμείς (π.χ. 10 φορές) και με την ίδια σειρά. οι επαναλήψεις των εντολών που περιέχονται μέσα στις δαγκάνες της, είναι συγκεκριμένες. Ο αριθμός των επαναλήψεων προσδιορίζεται από το νούμερο που συμπληρώνουμε στο λευκό κουτάκι. Υπάρχει, όμως, ακόμη μια πολύ σημαντική διαφορά. Από τη στιγμή που ο αριθμός των επαναλήψεων είναι συγκεκριμένος, άλλες εντολές μπορούν να ακολουθούν την εντολή επανάλαβε

8 Δημιουργία Τετραγώνου (1)
Πώς θα δημιουργήσει η γάτα ένα τετράγωνο στην σκηνή; Υπερσύνδεσμος τετράγωνο

9 Σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
9 Σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων Στην εντολή που χρησιμοποιήσαμε, για να σχεδιάσουμε ένα τετράγωνο: συνολικά στο σχήμα μας κάναμε στροφή 360 μοιρών σε 4 βήματα. Δηλαδή σε κάθε βήμα στρίψαμε 360:4=90 μοίρες. Για οποιοδήποτε σχήμα ν-πλευρών με μήκος π.χ. 100, εφαρμόζουμε την εντολή ως εξής: Τονίζουμε αυτή τη διαφάνεια και με παραδείγματα και την αφήνουμε ώστε να απαντήσουν το Φύλλο εργασίας 1. ν 360:ν 9

10 Ποιο νομίζετε ότι θα είναι το αποτέλεσμα της εκτέλεσης των παρακάτω εντολών;
Παρουσιάζουμε μόνο την πρώτη ομάδα εντολών (αριστερά) – απαντήσεις από τους μαθητές, με βάση την προηγούμενη διαφάνεια.

11 Πλεονεκτήματα της εντολής Επανάλαβε
Κάνει εφικτή τη συγγραφή μικρότερων έργων, επιτρέποντας την ευκολότερη ανάγνωσή τους. Εκτελεί τις επαναλαμβανόμενες ενέργειες (υπολογισμούς, εμφανίσεις στην οθόνη κλπ) πολύ πιο γρήγορα. Ερωταποκρίσεις

12 Ανακεφαλαίωση Ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων χρησιμοποιώντας τη Δομή Επανάληψης, σε συνδυασμό με τις βασικές εντολές του προγράμματος Scratch. Στα επόμενα μαθήματα θα μελετήσουμε τους βρόγχους και θα προχωρήσουμε στη δημιουργία των Διαδικασιών.


Κατέβασμα ppt "Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google