Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Κεφάλαιο 3ο Μελέτη Τεχνολογικών Ενοτήτων Επιλογή Ενότητας Θέματος Συλλογή Πληροφοριών

2 e-mail: Lappastexnologia@gmail.com facebook: Lappas Texnologia
Λάππας Βασίλειος Τεχνολόγος Εκπαιδευτικός Ηλεκτρονικός Μηχανικός facebook: Lappas Texnologia Blog: Lappastexnologia.wordpress.com

3 Τεχνολογικές Ενότητες
Ενότητα 3.1 Τεχνολογικές Ενότητες Κατά τη διάρκεια των αιώνων, ο άνθρωπος έχοντας την ανάγκη να επιβιώσει, να ικανοποιήσει το ανήσυχο πνεύμα του, αλλά και να διευκολύνει τη ζωή του επινόησε και κατασκεύασε αμέτρητα εργαλεία, συσκευές και διαφόρων ειδών άλλες κατασκευές

4 Από μία καρφίτσα… … μέχρι ένα διαστημικό λεωφορείο

5 Προκειμένου να ταξινομήσει και να διαχειριστεί
όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματά του, ο άνθρωπος τα κατέταξε στις παρακάτω Τεχνολογικές Ενότητες - κατηγορίες Εργαλεία και μηχανές Ενέργεια και ισχύς Μεταφορές και Επικοινωνία Γεωργική Τεχνολογία Διαστημική Τεχνολογία Ιατρική Τεχνολογία Γενετική Τεχνολογία

6 Πριν αρχίσουμε το ταξίδι μας όμως…
… φανταστείτε ότι πρόκειται για ντουλάπια όπως αυτά που χρησιμοποιείτε για να τοποθετείτε τα άπειρα παιχνίδια και τα άλλα προσωπικά σας αντικείμενα.

7 Και επειδή σε κανέναν δεν αρέσει ένα ακατάστατο δωμάτιο…

8 … φροντίζουμε να διαχωρίσουμε όλα τα προσωπικά αντικείμενά μας και να τα τοποθετήσουμε στο αντίστοιχο ντουλάπι.

9 Ας υποθέσουμε επομένως ότι καθεμιά από τις παρακάτω Τεχνολογικές Ενότητες είναι ένα ντουλάπι.
Εργαλεία και μηχανές Ενέργεια και ισχύς Μεταφορές και Επικοινωνία Γεωργική Τεχνολογία Διαστημική Τεχνολογία Ιατρική Τεχνολογία Γενετική Τεχνολογία Θα επιχειρήσουμε λοιπόν να ανοίξουμε κάθε ένα ντουλάπι και να μελετήσουμε το περιεχόμενό του.

10 «Εργαλεία και μηχανές»
Ας αρχίσουμε λοιπόν ανοίγοντας το 1ο ντουλάπι. Τεχνολογική Ενότητα «Εργαλεία και μηχανές»

11 Τι μπορούμε να βρούμε μέσα σε αυτό το ντουλάπι;
Ας επιχειρήσει το κάθε παιδί να αναφέρει από ένα εργαλείο

12 Επιχειρήστε τώρα να αναφέρετε από μια μηχανή
πριονοκορδέλα κομπρεσέρ Ηλεκτρικό δράπανο Αλυσοπρίονο τριβείο Επαναφορτιζόμενο δράπανο

13

14 Οικιακές Ηλεκτρικές Συσκευές

15 Θα μπορούσατε να δώσετε έναν ορισμό
για τα «εργαλεία» και έναν για τις «μηχανές»; Τα εργαλεία και οι μηχανές είναι τα επινοήματα του ανθρώπου: με τα οποία αυξάνονται οι ικανότητες και η αποτελεσματικότητά του, ενώ παράλληλα τον διευκολύνουν σε ορισμένες εργασίες Έχουν όμως κάποια διαφορά μεταξύ τους;

16 Διαφορά εργαλείων και μηχανών
για τη χρήση των εργαλείων ο άνθρωπος απαιτείται να καταβάλει μυϊκή δύναμη ενώ για τη χρήση των μηχανών απαιτείται να καταναλώσει κάποιας μορφής ενέργεια, εκτός όμως από εκείνη που παράγει με τη μυϊκή του δύναμη.

17 Το εργαλείο είναι το επινόημα του ανθρώπου που:
Ορισμός εργαλείων Το εργαλείο είναι το επινόημα του ανθρώπου που: αυξάνει τις ικανότητες και την αποτελεσματικότητά του τον διευκολύνει σε ορισμένες εργασίες του και για τη χρήση του ο άνθρωπος απαιτείται να καταβάλει μυϊκή δύναμη

18 Η μηχανή είναι το επινόημα του ανθρώπου που:
Ορισμός μηχανών Η μηχανή είναι το επινόημα του ανθρώπου που: αυξάνει τις ικανότητες και την αποτελεσματικότητά του τον διευκολύνει σε ορισμένες εργασίες του και για τη χρήση της απαιτείται να καταναλώσει κάποιας μορφής ενέργεια, εκτός από εκείνη που παράγει με τη μυϊκή του δύναμη.

19 Ας ανοίξουμε τώρα το 2ο ντουλάπι.
Τεχνολογική Ενότητα «Ενέργεια και Ισχύς»

20 Μπορείτε να αναφέρετε ορισμένες μορφές ενέργειας;

21 Ώρα για παιχνίδι!!! Κάθε φορά που θα βλέπετε μια εικόνα θα βρίσκετε τη μορφή της ενέργειας με την οποία συνδέεται. Δυναμική Ενέργεια Ηλιακή Ενέργεια Κινητική Ενέργεια

22 Αιολική Ενέργεια Θερμική Ενέργεια

23 Πυρηνική Ενέργεια Ραδιενέργεια Υδραυλική Ενέργεια

24 Χημική Ενέργεια Ηλεκτρική Ενέργεια

25 Και μην ξεχνάς!!! Όλες οι μορφές ενέργειας συνδέονται έμμεσα ή άμεσα
με τον…

26

27

28 Γνωρίζεις τι σημαίνει ΙΣΧΥΣ;
Ισχύς = Δύναμη Όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα, η ισχύς μετράται σε ίππους (Hp) Υπάρχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα που ξεπερνούν τους 700 – 800 Hp

29 Porsce – Hp

30 Τι είναι όμως η ενέργεια και τι η ισχύς;
Ας κατανοήσουμε τις δύο αυτές έννοιες μέσα από ένα παράδειγμα Έστω ότι πρέπει να μεταφέρουμε στον 5ο όροφο μιας οικοδομής ένα τόνο τούβλα

31 Υπάρχουν λοιπόν 2 τρόποι
2. χρησιμοποιώντας γερανό 1. Κουβαλώντας τα λίγα λίγα

32 Και στις 2 περιπτώσεις απαιτείται ενέργεια
από τον γερανό ή από τον άνθρωπο Μάλιστα απαιτείται το ίδιο ποσό ενέργειας αφού το βάρος των τούβλων και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο Τι αλλάζει όμως; Ο ΧΡΟΝΟΣ

33 Σε ποια από τις δύο περιπτώσεις λέτε ότι θα μεταφέρουμε τα τούβλα πιο γρήγορα;

34 Φυσικά στην περίπτωση με τον γερανό
Και γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι ο γερανός έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ (δύναμη) από τον άνθρωπο.

35 Ενέργεια = Ισχύς · Χρόνος
Η ενέργεια και η ισχύς συνδέονται με την παρακάτω σχέση: Ενέργεια = Ισχύς · Χρόνος Όταν η ενέργεια παραμένει σταθερή (συγκεκριμένο βάρος τούβλων) έχουμε: Μεγάλη Ισχύς (↑) Μικρός χρόνος (↓) Μικρή Ισχύς (↓) Μεγάλος χρόνος (↑)

36 «Μεταφορές και επικοινωνία»
Ας ανοίξουμε τώρα το 3ο ντουλάπι. Τεχνολογική Ενότητα «Μεταφορές και επικοινωνία»

37 Λέγοντας «Μεταφορές» εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες μεταφέρουν τον ίδιο τον άνθρωπο ή διάφορα αντικείμενα. Μπορείς να αναφέρεις ένα μέσο μεταφοράς;

38 Ανελκυστήρας Τελεφερίκ

39

40

41 Αναγνωρίζεται για τι είδους μεταφορικό μέσο πρόκειται;

42 Τρένο στην Ινδία ….!!!

43 Λέγοντας «Επικοινωνία» εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου μέσω των οποίων έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσει πληροφορίες, σκέψεις και γενικότερα γνώσεις, με άλλους ανθρώπους. Μπορείς να σκεφτείς ένα μέσο επικοινωνίας;

44

45

46

47 « Γεωργική Τεχνολογία »
Ας ανοίξουμε το 4ο ντουλάπι. Τεχνολογική Ενότητα « Γεωργική Τεχνολογία »

48 Λέγοντας « Γεωργική Τεχνολογία » εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με τη γεωργία. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

49 Εικόνα 1 Εικόνα 2 Εικόνα 3 Εικόνα 4

50 Θεριζο-αλωνιστική μηχανή
Τρακτέρ Χορτοδετική μηχανή Θεριζο-αλωνιστική μηχανή Βαμβακο-συλλεκτική μηχανή

51 Άροτρο Μηχανή του γκαζόν Χορτοκοπτικό Μηχανοκίνητο Άροτρο

52 « Διαστημική Τεχνολογία »
Ας ανοίξουμε το 5ο ντουλάπι. Τεχνολογική Ενότητα « Διαστημική Τεχνολογία »

53 Λέγοντας « Διαστημική Τεχνολογία » εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με την εξερεύνηση του διαστήματος. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

54

55

56

57

58 Ας ανοίξουμε τώρα το 6ο ντουλάπι.
Τεχνολογική Ενότητα « Ιατρική Τεχνολογία »

59 Λέγοντας « Ιατρική Τεχνολογία » εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με την Ιατρική. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

60

61

62

63 « Γενετική Τεχνολογία »
Ας ανοίξουμε και το 7ο ντουλάπι. Τεχνολογική Ενότητα « Γενετική Τεχνολογία »

64 Λέγοντας « Γενετική Τεχνολογία » εννοούμε
όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με τη μελέτη των ζωντανών οργανισμών. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

65

66

67 Τα βλαστοκύτταρα είναι κύτταρα που αναπαράγονται διαρκώς και έχουν την ικανότητα να μετατραπούν (να διαφοροποιηθούν) σε οποιοδήποτε άλλο είδος κυττάρου στο σώμα ενός οργανισμού

68 Υπάρχουν όμως και «αμφιλεγόμενες» κατευθύνσεις
Υπάρχουν όμως και «αμφιλεγόμενες» κατευθύνσεις της Γενετικής Τεχνολογίας

69 Το πρώτο κλωνοποιημένο πρόβατο
Dolly 1997 Το πρώτο κλωνοποιημένο πρόβατο

70 Επιλογή Τεχνολογικής Ενότητας
Έφθασε λοιπόν η ώρα να επιλέξετε μία από τις παραπάνω Τεχνολογικές Ενότητες

71 Αρχικά επιλέξτε μέχρι 2 Τεχνολογικές Ενότητες.
Αφού καταλήξουμε στις 3 επικρατέστερες, στη συνέχεια θα ψηφίσετε 1 από αυτές Εργαλεία και μηχανές Ενέργεια και ισχύς Μεταφορές και Επικοινωνία Γεωργική Τεχνολογία Διαστημική Τεχνολογία Ιατρική Τεχνολογία Γενετική Τεχνολογία

72 Συγχαρητήρια!!! Επιλογή Έργου Τώρα είσαστε πλέον έτοιμοι
για την επιλογή του Ατομικού σας Έργου

73 Το έργο που θα επιλέξετε θα πρέπει να ικανοποιεί τα παρακάτω κριτήρια:
Να υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί στο σχολικό εργαστήριο. Να υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί μέσα στα χρονικά όρια που έχουν καθοριστεί. Να δίνει στον μαθητή τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί πλήθος υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων. Η επιλογή τώρα είναι δική σας!!!

74 Επιτέλους ήρθε η ώρα για την πρώτη μας εργασία!!!

75 Οδηγίες για τις εργασίες
Όλες οι εργασίες σας θα είναι υποχρεωτικά γραμμένες στο Microsoft Word και μάλιστα ακολουθώντας τον παρακάτω τρόπο: Οι εργασίες θα πρέπει να αποστέλλονται εγκαίρως μέσω ή μέσω facebook

76 Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πολλές φωτογραφίες
Εργασία: Να βρείτε 10 τουλάχιστον φωτογραφίες σχετικές με το έργο που επιλέξατε. Να εισάγετε τις φωτογραφίες σε ένα έγγραφο Word. Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πολλές φωτογραφίες αν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα και από το επάνω οριζόντιο menu επιλέξετε «εικόνες».

77 Κατόπιν, γράψτε μία λέξη κλειδί

78 Διαδικασία Επιλέξτε κάνοντας ένα αριστερό κλικ σε μια φωτογραφία Πατήστε δεξί κλικ και επιλέξτε «Αντιγραφή εικόνας»

79 Ανοίξτε ένα έγγραφο Word

80 Βασιζόμενοι στις φωτογραφίες που συλλέξατε,
Εργασία: Βασιζόμενοι στις φωτογραφίες που συλλέξατε, φανταστείτε πώς θέλετε να είναι το έργο που θα κατασκευάσετε και σχεδιάστε το σε μια λευκή κόλλα Α4. Προσοχή! Χρησιμοποιήστε χρώματα και γεωμετρικά όργανα (χάρακα, διαβήτη, γνώμονα). Στην πίσω μεριά της κόλλας αναγράψτε οπωσδήποτε τα στοιχεία σας. Φροντίστε ώστε το χαρτί αυτό να μην τσαλακωθεί (τοποθετήστε το σε μια νάιλον διαφάνεια)

81 Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν:
Συλλογή Πληροφοριών Για τη συγγραφή της ατομικής σας εργασίας θα χρειαστεί να συλλέξετε πληροφορίες: από Βιβλία Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: ο τίτλος του βιβλίου ο τόμος (αν υπάρχει) ο αριθμός σελίδας η έκδοση ο συγγραφέας

82 Συλλογή Πληροφοριών από έντυπα (Εφημερίδες, περιοδικά)
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: ο τίτλος του εντύπου η ημερομηνία έκδοσης ή ο αριθμός φύλλου (για τις εφημερίδες) και ο αριθμός τεύχους (για τα περιοδικά) ο αριθμός σελίδας ο τίτλος του άρθρου

83 Περιοδικά Εφημερίδες

84 Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν:
Συλλογή Πληροφοριών από ειδικούς Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: το ονοματεπώνυμο του ειδικού και η ειδικότητά του

85 Συλλογή Πληροφοριών από το διαδίκτυο
Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθεί: Η διεύθυνση (Link) της ιστοσελίδας που επισκεφθήκατε Π.χ. Προσοχή: Ακόμα και αν αντλήσετε πληροφορίες από τη Wikipedia, να αναφέρετε το αντίστοιχο Link Όταν κατεβάζετε φωτογραφίες δεν χρειάζεται να αναγράφετε το Link

86

87 από την Τηλεόραση ή το Ραδιόφωνο
Συλλογή Πληροφοριών από την Τηλεόραση ή το Ραδιόφωνο Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: το όνομα του τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμού ο τίτλος της εκπομπής η ημερομηνία εκπομπής η ώρα εκπομπής

88 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Για τη συγγραφή του βιβλίου σας θα πρέπει να συλλέξετε πληροφορίες για το έργο που επιλέξατε, σχετικές με: την ιστορική του εξέλιξη τη δομή και την κατασκευή του τη λειτουργία του τις χρήσεις του τις επιδράσεις του στο περιβάλλον και στην κοινωνία τις μελλοντικές τάσεις

89 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Ιστορική εξέλιξη του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με την ιστορική εξέλιξη του… Να αναφερθείτε στα εξής: Πότε εφευρέθηκε και από ποιον Πώς εξελίχθηκε στο πέρασμα του χρόνου Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

90

91 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Δομή και κατασκευή του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τη δομή και την κατασκευή του… Να αναφερθείτε αναλυτικά στα μέρη από τα οποία αποτελείται Να αναφερθείτε στον τρόπο κατασκευής του Να συμπεριλάβετε τεχνικά ή άλλα σχέδια Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

92

93 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Λειτουργία του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τη λειτουργία του… Να αναφερθείτε στα εξής: Τι ενέργεια χρειάζεται για να λειτουργήσει; Σε τι ενέργεια μετατρέπει τελικά την ενέργεια που λαμβάνει; Πως λειτουργεί (π.χ. το μηχανικό του μέρος κ.λπ.) Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

94

95 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Χρήσεις του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις χρήσεις του… Δηλαδή αναφερθείτε στις περιπτώσεις που το χρησιμοποιούμε Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι

96 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Επιδράσεις του έργου στο περιβάλλον Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις επιδράσεις στο περιβάλλον, του… Δηλαδή να αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις το έργο σας βοηθά το περιβάλλον (το προστατεύει) και σε ποιες δεν το βοηθά (το καταστρέφει) Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι

97 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Επιδράσεις του έργου στην κοινωνία Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις επιδράσεις στην κοινωνία, του… Δηλαδή να αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις το έργο σας βοηθά την κοινωνία (ή ειδικότερα τον άνθρωπο) και σε ποιες δεν τη βοηθά Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι

98 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας
Μελλοντικές τάσεις του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις μελλοντικές τάσεις του… Δηλαδή να αναφέρετε αν υπάρχει πρόβλεψη, στο μέλλον να εξελιχθεί το έργο σας Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

99 Τέλος 3ου Κεφαλαίου Σας ευχαριστώ!!! Διδάσκων Καθηγητής
Λάππας Βασίλειος Σας ευχαριστώ!!!


Κατέβασμα ppt "Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google