Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεHermes Kairis Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος 2012-13
Όνομα σχολείου :8o Νηπιαγωγείο Πατρών.
2
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Κρέτση Βασιλική
Συνεργαζόμενοι:Στασινοπούλου Αλεξάνδρα Τάξη:Νηπιαγωγείο Τμήμα:Ολοήμερο
3
-Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν μέσα στην τάξη ,όπου έγινε η κατάλληλη διαρρύθμιση του χώρου (γωνιά με υλικό για τα δόντια). -Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ανομοιογενείς (ως προς το φύλο, την ηλικία ,τη συμπεριφορά) ομάδες των 3-5 ατόμων ,οι οποίες σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ,εναλλάσσονταν. Παράλληλα με τις ομάδες όπου κρίθηκε σκόπιμο ,συνεργαζόταν όλη η τάξη συνολικά. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ,κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ήταν διευκολυντικός και βοηθητικός. Φρόντιζε ,ώστε να ενθαρρύνει και να συμβάλλει στην πρόοδο των εργασιών. Τα νήπια συζητούν, αποφασίζουν, δημιουργούν, παρατηρούν ,ερμηνεύουν ,προβλέπουν.
4
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ…
H αφορμή για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό , δόθηκε από το νεογιλό δόντι ενός νηπίου , που το έβγαλε στην τάξη. Στη συνέχεια ακολούθησε ένας καταιγισμός ιδεών γύρω από τα δόντια, τα μέρη του δοντιού, τις αρρώστιες τους και την στοματική υγεία μας.
5
Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ)
Mέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ,αποδοχής και ενθάρρυνσης ,όπου τα όρια και οι κανόνες που καθορίζει η εκπαιδευτικός και η ομάδα: συναισθηματικό συμβόλαιο είναι αδιαπραγμάτευτα (ακούμε τον άλλον χωρίς να τον διακόπτουμε, προσέχουμε, δεν κοροϊδεύουμε κ.τ.λ), υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες : Γνωρίζοντας πόσο μεγάλη είναι η σημασία και η συμβολή της στοματικής υγείας στη ζωή του ανθρώπου(σκοπός)και επιδιώκοντας την επίτευξη των γνωστικών στόχων (Γλώσσα,Μαθηματικά,Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργία και Έκφραση),αλλά και των Δεξιοτήτων και Στάσεων που πρέπει να αποκτηθούν(Μαθησιακή Διαδικασία), η διαδικασία εξέλιξης των δράσεων είχε ως εξής: Έχοντας ως στόχο να κατανοήσουν τη σημασία και την αξία των δοντιών για τον άνθρωπο,αλλά και να γνωρίσουν τα νήπια τους εχθρούς των δοντιών και πως προκαλούνται ,η Νηπιαγωγός αφιερώνει μεγάλο μέρος της πρωινής συζήτησης , σε διάστημα δύο περίπου εβδομάδων , στο θέμα αυτό.
6
Δόντια καθαρά ,χαμόγελα πλατιά
Μιλούν και μαθαίνουν για τα δόντια ,πότε ανατέλλουν και πότε πέφτουν τα νεογιλά δόντια ,άνω και κάτω γνάθος ,μόνιμα δόντια, για τη σχέση της υγιεινής διατροφής με την υγεία των δοντιών, τα μέρη (μύλη ,αυχένας ,ρίζα…)του δοντιού ,τις ομάδες (κοπτήρες ,κυνόδοντες…) τις ασθένειες των δοντιών (τερηδόνα, ουλίτιδα, οδοντική πλάκα… ) ,τη σωστή φροντίδα τους(τακτικό βούρτσισμα, επίσκεψη σε οδοντίατρο, φθορίωση, αναγκαιότητα ορθοδοντικών παρεμβάσεων ).Παρατηρούν σε καθρεφτάκι τα δόντια τους , τα βουρτσίζουν μετά το μεσημεριανό γεύμα, τα καθαρίζουν με οδοντικό νήμα.
7
Παραμύθια ,παροιμίες, γλωσσοδέτες, και τραγούδια για τα δόντια.
Γλώσσα : λαϊκές φράσεις για τα δόντια Έτσι βουρτσίζουμε τα δόντια>> <<Η φίλη μας η καθαριότητα>> <<ο δράκος με τα δύο δόντια>> Η Ζαχαρούλα και οι δοντούληδες Σοκολάκης και Ζαχαόύλα Τρυποδόντη Μελέτη Περιβάλλοντος : Ο πονόδοντος τα παλιά χρόνια Δόντια χάνονται στον κόσμο Ένα δόντι κάνει τον γύρω του κόσμου (έθιμα).
8
Πείραμα δοντιού ,ημερολόγιο βουρτσίσματος.
Πραγματοποιήθηκε στην τάξη πείραμα ,για να διαπιστωθεί πως χαλάνε τα δόντια στο στόμα , όταν τρώμε ζάχαρη και τα μικρόβια παράγουν οξέα. Καταστρέφεται η αδαμαντίνη και αρχίζει η τερηδόνα. Καθημερινή καταγραφή ημερολογίου ,κάθε φορά που τα παιδιά βουρτσίζουν τα δόντια τους. Οργάνωση και επέκταση των γνώσεων τους σχετικά με τους αριθμούς.
9
Δημιουργία και Έκφραση Δραματική Τέχνη
Θεατρικό Παιχνίδι: <<Η κυρία τερηδόνα>> <<Ένα κούφιο δόντι>> <<Οι κυρίες καραμέλες>> Κουκλοθέατρο: <<Η κακιά τερηδόνα και η οδοντόκρεμα Κλο Κλο >> <<Όχι γλυκά ,πλύσιμο ,βούρτσισμα τακτικά >>
10
Ζωγραφική ,κολάζ, επιτραπέζιο παιχνίδι ,κατασκευές.
Πίνακας ζωγραφικής <<Ο πλανόδιος οδοντογιατρός>> Εικόνες με καλές και κακές τροφές για τα δόντια ,κολάζ , διαχωρισμός των εικόνων. Παίζουμε με ζάρια
11
Μάσκες, κολάζ με χαμόγελα των παιδιών ,κατασκευή σκηνικού, δοντιών.
12
Φύλλα εργασίας, πίνακες αναφοράς…
13
Παίξαμε με πλαστελίνη ,αλλά και με τον υπολογιστή
Παίξαμε με πλαστελίνη ,αλλά και με τον υπολογιστή. Γνωρίσαμε τα δόντια των ζώων.
14
Ζωγραφική με οδοντόβουρτσες
Στα πλαίσια ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:<<Τίποτα δεν πάει χαμένο>>, ζωγραφίσαμε στο καρναβαλικό εργαστήρι την δική μας πεταλούδα με οδοντόβουρτσες.
15
Μας επισκέφθηκαν… Αν και καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια , τόσο από την πλευρά του σχολείου μας ,όσο και από την πλευρά του τμήματος Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πατρών ,δυστυχώς δεν κατέστη δυνατόν να επισκεφτεί το σχολείο μας ,κάποιος οδοντίατρος, του οδοντιατρικού Συλλόγου Πατρών . Ωστόσο αναζητήσαμε πολλές εικόνες στο διαδυκτιο .
16
Η παρουσίασή μας… Στην εφημεριδούλα του σχολείου μας , παρουσιάστηκαν οι παραπάνω δράσεις μας . Δόθηκε στους γονείς CD-ROM, με φωτογραφίες των παιδιών.
17
Ας αξιολογηθούμε… Αξιολογώντας το πρόγραμμα , κρίνουμε ότι οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν , κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα παιδιά ξεπέρασαν το φόβο της <<άσπρης ποδιάς>>και παράλληλα μάθανε πώς να διατηρήσουν ένα υγιές και όμορφο στόμα και κατ’ επέκταση χαμόγελο. Αντιλήφθηκαν την αξία της διατροφής στη στοματική υγιεινή του ανθρώπου. Για την υλοποίηση του προγράμματος ,χρησιμοποιήθηκε φωτογραφική μηχανή , φωτογραφικό υλικό ,video,βιβλιογραφία. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να συνεργαστούμε με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο . Πιστεύουμε ότι η επιλογή του θέματος ήταν εύστοχη ,γιατί η ηλικία των παιδιών είναι ευαίσθητη. Επίσης στην ηλικία αυτή τα περισσότερα παιδιά αντικαθιστούν ,<<αλλάζουν>> ,τα νεογιλά δόντια τους με τα μόνιμα. Το σχέδιο εργασίας πρόσφερε τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθησιακές επιδιώξεις ,που συνδέονται με όλα τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων του ΔΕΠΠΣ.
18
Ανακεφαλαιώνοντας η αξιολόγηση περιλαμβάνει :
Την ανταπόκριση των νηπίων ,όπου το θέμα τους άρεσε πολύ. Τη μάθηση ,όπου έγινε αποτίμηση των γνωστικών και μεταγνωστικών αποτελεσμάτων του προγράμματος. Τη συμπεριφορά , όπου οι μαθητές έκαναν κτήμα τους τη νέα γνώση και τη μετέφεραν στις καθημερινές τους δραστηριότητες, αλλάζοντας τη συμπεριφορά τους. Τα αποτελέσματα : ομαδοσυνεργατικό πνεύμα ,αλλαγή στάσης στο μάθημα, τόνωση ενδιαφέροντος , ανάπτυξη αυτοπεποίθησης (διδακτικά οφέλη, προστιθέμενη αξία ).
19
Κλεινοντασ… Πάρε κοκαλένιο ,δώσε μου σιδερένιο.
Πλατς πλουτς πλιτς πλατς : δόντια καθαρά ,χαμογελώ πλατιά.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.