Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συντονιστές καθηγητές: Στέργιος Βλαχόπουλος , Σεβαστή Λαμπροπούλου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συντονιστές καθηγητές: Στέργιος Βλαχόπουλος , Σεβαστή Λαμπροπούλου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συντονιστές καθηγητές: Στέργιος Βλαχόπουλος , Σεβαστή Λαμπροπούλου
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Συντελεστές: Ρόζα Μπάρκα, Χρήστος Παπαχαρίσης, Πάρης Κούρτογλου, Γιάννης Τούσιος, Γιώργος Καζαντζίδης, Αλέξανδρος Δίγκας, Σοφία Χρονοπούλου, Δέσποινα Παπαλάμπρου, Δέσποινα Πραβίτα, Γεωργία Φωτιάδου, Ρούσι Μικελάτζε, Ναταλία Μπούφι, Ευγενία Μπερίτζε Συντονιστές καθηγητές: Στέργιος Βλαχόπουλος , Σεβαστή Λαμπροπούλου ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΘΕΜΑ(ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΤΣΙ ΘΕΩΡΗΣΑΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ )

2 ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;
Του παρόντος Η αναζήτηση για το μέλλον της εργασίας Μας οδήγησε στην ανάλυση… και Του παρελθόντος της εργασίας

3 Οι άνθρωποι και η εργασία
Από τότε που υπάρχουν άνθρωποι εργάζονται Αυτό που αλλάζει είναι : οι μορφές εργασίας, οι σχέσεις εργασίας, οι τεχνολογίες

4 Η εργασία σε αρχαία Ελλάδα και Ρώμη
Ιστορια της εργασιασ Η εργασία σε αρχαία Ελλάδα και Ρώμη Ως γνωστό οι πολίτες θεωρούσαν την εργασία απαξιωτική και δεν εργαζόταν ακόμα και αν ζούσαν άθλια Εργαζόταν οι δούλοι γεγονός που δικαιολογεί και το δουλεμπόριο

5 Η εργασία κατά τον Μεσαίωνα
Οι μεγάλοι κτηματίες και ο ανώτερος κλήρος εκμεταλλευόταν την εργασία των δουλοπάροικων με αντάλλαγμα την προστασία και την επιβίωση Το Μεσαίωνα εργασία θεωρείται τιμωρία. Με τον προτεσταντισμό η εργασία γίνεται τρόπος ζωής Έτσι όμως αρχίζει να αναπτύσσεται ο καπιταλισμός

6 Η εργασία στη βιομηχανική επανάσταση
Με την βιομηχανική επανάσταση ΟΙ αγροτικές κοινωνίες εκβιομηχανίζονται ΔΗΛΑΔΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΗΧΑΝΕΣ Π.Χ. ΤΗΝ ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ ΣΤΗΝ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ. Αντικαθίσταται η οικοτεχνία από το εργοστάσιο και εμφανίζεται η εργατική τάξη

7 Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης
Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης βιομηχανική Από αγροτική οικονομία σε… Οι εργάτες συσσωρεύονται στις πόλεις, δουλεύουν από το πρωί ως το βράδυ σε άθλιες και ανθυγιεινές

8 Συνθήκες εργασίας-διαβίωσης κατά τη βιομηχανική επανάσταση
Χαρακτηριστική ήταν η εκτεταμένη παιδική εργασία στα ορυχεία και στα εργοστάσια χωρίς προστασία και ασφάλεια και ο μέσος όρος ζωής των εργατών δεν ξεπερνούσε τα 30 χρόνια

9 Workhouses – οίκοι εργασίας
Μεγάλα κτίρια στα οποία κατέφευγαν άνεργοι και ανήμποροι άνθρωποι. Ζούσαν σε άθλιες συνθήκες και εργαζόταν σκληρά με αντάλλαγμα την εξασφάλιση της επιβίωσης. Οι συνθήκες ήταν άθλιες για να μην πηγαίνουν εκεί οι άνθρωποι αυτοί.

10 Ανάπτυξη σοσιαλιστικών ιδεών - συνδικαλισμού
Οι άθλιες συνθήκες εργασίας και η υπερεκμετάλλευση οδήγησαν στην ανάπτυξη των σοσιαλιστικών ιδεών, των εργατικών αγώνων και του συνδικαλισμού

11 Σχέση σοσιαλισμού συνδικαλισμού
Άθλιες συνθήκες ζωής Ανάπτυξη σοσιαλιστικών ιδεών Συνδικαλισμός- εργατικοί αγώνες

12 Ενδεικτικές κατακτήσεις του συνδικαλισμού και του εργατικού κινήματος
Ενδεικτικές κατακτήσεις του συνδικαλισμού και του εργατικού κινήματος Σταδιακή μείωση ωρών εργασίας (από 18 σε 10 ώρες) Δημιουργία ασφαλιστικών ταμείων από τους εργαζόμενους 1841: Περιορισμός της παιδικής εργασίας σε 8 ώρες την ημέρα 1919: Θέσπιση της 8άωρης εργασίας

13 Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
Τεϊλορισμός και Φορντισμός Στις αρχές του 20ου αιώνα ο μηχανικός ΤέΪλορ ανακάλυψε τον κυλιόμενο ιμάντα. Ο εργάτης μένει στην ίδια θέση και έρχεται σε αυτόν το προϊόν για να προσθέσει ένα κομμάτι. Αρχικά αυξάνεται η παραγωγικότητα αλλά οι εργάτες γίνονται εργαλεία των μηχανών. Οι αντιδράσεις δημιουργούν το κίνημα των ανθρωπίνων σχέσεων που αναγνωρίζει αυτονομία στους εργάτες και την ομαδικότητα

14 Αποκορύφωμα ήταν η παγκόσμια κρίση του 1929:
Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Οι ευρωπαϊκές χώρες συγκρούστηκαν για να εξασφαλίσουν αποικίες για τα προϊόντα τους. Οι καταστροφές από τον πόλεμο ήταν τεράστιες και δημιουργηθήκαν πιο πολλά προβλήματα από εκείνα που λύθηκαν. Αποκορύφωμα ήταν η παγκόσμια κρίση του 1929: Χρηματιστήρια κατέρρευσαν Χιλιάδες επιχειρήσεις έκλεισαν Εκατομμύρια έμειναν άνεργοι Πολλές τράπεζες πτώχευσαν Πολλοί άνθρωποι αυτοκτόνησαν Ανάπτυξη φασιστικών καθεστώτων

15 Συνέπειες Β’ Παγκόσμιου πολέμου
Εκατομμύρια νεκροί, χιλιάδες τραυματίες Καταστροφή εργοστασίων, εκατομμύρια άνεργοι Αύξηση επιρροής κομμουνιστικών ιδεών Οι χώρες τις Δύσης αντέδρασαν αναπτύσσοντας το κράτος πρόνοιας (εξασφάλιση σταθερής εργασίας, περίθαλψη, σύνταξη) Δημιουργήθηκε η χρυσή τριαντακονταετία ( )

16 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΚΡΙΣΗΣ
Παγκόσμια αγορά- ανταγωνισμός Οικονομική κρίση Ανεργία ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ: Η ΑΝΕΡΓΙΑ Η πετρελαϊκή κρίση έγινε οικονομική- κοινωνική και παγκόσμια. Νέες βιομηχανικές χώρες (Κίνα, Ινδία) εμφανίστηκαν στον παγκόσμιο ανταγωνισμό

17 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ρομποτική Μικροηλεκτρονική Αυτοματισμός Πληροφορική ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Όξυνση παγκόσμιου ανταγωνισμού Κινητικότητα κεφαλαίων- επιχειρήσεων Μεγάλη και αυξανόμενη ανεργία Υπονόμευση κράτους πρόνοιας –εργασιακών σχέσεων Ανάπτυξη ευέλικτων μορφών εργασίας

18 Πολιτικές αντιμετώπισης της ανεργίας
Θέσεις Ε.Ε από τη Λευκή Βίβλο για την εκπαίδευση- κατάρτιση Η Ευρώπη αντιμέτωπη με 3 προκλήσεις κοινωνία της πληροφορίας επιστημονικό-τεχνικός πολιτισμός παγκοσμιοποίηση της οικονομίας Λύση : η προσαρμογή των εκπαιδευτικών συστημάτων γενική μόρφωση- κουλτούρα Επαγγελματική κατάρτιση Δια βίου μάθηση

19 Θεωρείται αναγκαία: η μείωση του κράτους πρόνοιας και η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων (απορρύθμιση) η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων ( συνεργασία, φαντασία , επικοινωνία )

20 Θέσεις του J. Rifkin Θεωρεί υπεύθυνη για την αυξανόμενη ανεργία την νέα τεχνολογία Οι νέες τεχνολογίες καταστρέφουν περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες δημιουργούν. Η επανεκπαίδευση και η επανακατάρτιση δε λύνουν το πρόβλημα Οι άνεργοι και οι υποαπασχολούμενοι πρέπει να αναπτύξουν τον τρίτο τομέα : Εθελοντισμός , αλληλοβοήθεια, αλληλεγγύη 5) Κερδισμένοι οι πολλοί πλούσιοι ,τα υψηλά διευθυντικά στελέχη και οι εξειδικευμένοι στην πληροφορική. 6) Χαμένοι οι άνεργοι , οι φτωχοί , οι μερικώς απασχολούμενοι , όσοι έχουν χαμηλή εκπαίδευση και τα μεσαία διευθυντικά στελέχη.

21 Ευέλικτες μορφές εργασίας
Εργασία μερικής απασχόλησης Εποχιακή εργασία Τηλεεργασία Εργασία σε βάρδιες Εργασία σε ετοιμότητα Εφεδρική Εργασία Υπεργολαβίες- φασόν Χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες για την παροχή υπηρεσιών από το σπίτι. Εξαπλώνεται γιατί κοστίζει λιγότερο στους εργοδότες.

22 ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ωφελημένοι είναι λίγοι άνθρωποι από τα μεσαία και τα ανώτερα στρώματα του πληθυσμού Οι πολλοί θα έχουν κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας , προσωρινές και ανασφαλείς Η εργασία δεν θα εξαφανιστεί αλλά θα χειροτερέψουν οι συνθήκες για τους πολλούς Η τεχνολογία δεν είναι η κύρια υπεύθυνη αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται άρα οι άνθρωποι Πολλά θα εξαρτηθούν από τον τρόπο αντίδρασης των ανθρώπων

23 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
J Rifkin : το τέλος της εργασίας και το μέλλον της (εκδόσεις Νέα σύνορα 1996) C. Offe Κοινωνία της εργασίας (εκδόσεις Νήσος 1993) Λύτρας Κοινωνία και εργασία ( Παπαζήσης 2000) Θ Αλεξίου Εργασία , εκπαίδευση και κοινωνικές τάξεις (Παπαζήσης 2002) T Watson Κοινωνιολογία , εργασία και βιομηχανία (Αλεξάνδρεια 2006) Κοινωνιολογία Γ’ λυκείου Ιστορία Γ’ γυμνασίου

24 Ευχαριστουμε για την προσοχη σασ


Κατέβασμα ppt "Συντονιστές καθηγητές: Στέργιος Βλαχόπουλος , Σεβαστή Λαμπροπούλου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google