Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDorothy Mina Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
NATURAL HISTORY MUSEUM UNIVERSITY OF CRETE (NHMC)
2
Racce για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
3
Στόχοι Να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν το φαινόμενο των σεισμών Να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα που αναπτύσσουν ως προς το συγκεκριμένο φαινόμενο Να μάθουν τρόπους αποτελεσματικής προστασίας από τους σεισμούς
4
Οι ηλικίες στις οποίες απευθύνεται: 4-8 Συγκροτήθηκε μέσα από μία έρευνα δράσης σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο της 50 ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Πόπη Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη και δύο νηπιαγωγούς από το νομό Χανίων τις κυρίες Καίτη Γωνιωτάκη και Μαρία Σκορδύλη.
5
Η μουσειοβαλίτσα περιλαμβάνει: πληροφοριακά κείμενα για παιδιά (2), ένα μοντέλο της γης, ένα μοντέλο ηφαιστείου ένα μοντέλο πρόκλησης τσουνάμι CD του ΟΑΣΠ και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς
6
Η μεθοδολογική προσέγγιση Η μουσειοβαλίτσα της Προσχολικής υιοθετεί την προσέγγιση του σχεδίου εργασίας. Το πιο σημαντικό στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της μουσειοβαλίτσας είναι η μεθοδολογική προσέγγιση. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε τη μεθοδολογία και τη φιλοσοφία των δραστηριοτήτων παρά τις δραστηριότητες οι οποίες μπορούν να γίνουν με διαφορετικό τρόπο ή διαφορετική σειρά από την κάθε τάξη.
7
Βασικές αρχές Ξεκινάμε πάντα από αυτό που ξέρουν ή πιστεύουν τα παιδιά και με βάση αυτό σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα. Επίσης δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις έννοιες τις οποίες δείχνουν να μην καταλαβαίνουν ή να μην έχουν κατακτήσει τα παιδιά και αφιερώνουμε χρόνο στη διερεύνηση και κατανόησή τους. Επίσης βοηθάμε τα παιδιά να συνδέσουν την καινούρια γνώση με την προσωπική τους εμπειρία ώστε να επιτύχουμε την αλλαγή στη στάση και στα πιστεύω τους.
8
Σχεδόν κάθε δραστηριότητα περνάει από τρία κύρια στάδια: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: μαντεύουμε/κάνουμε μια υπόθεση/λέμε τι πιστεύουμε ή τι νομίζουμε για… (αυτό που θα πουν τα παιδιά καταγράφεται), ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: μελετάμε καινούριες πληροφορίες, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: επαληθεύουμε τις αρχικές μας εκτιμήσεις (και καταγράφουμε τα αποτελέσματά μας).
9
Στις περισσότερες δραστηριότητες τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες για να πειραματιστούν, να μελετήσουν πληροφορίες, να συζητήσουν και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους.
10
Η πορεία που ακολουθήθηκε από τα δύο νηπιαγωγεία που έλαβαν μέρος στην έρευνα δράσης : Πρόκληση ενδιαφέροντος, ανάκληση βιωμάτων: βίντεο από το you Tube. - Τι είναι αυτό; -Σου έχει συμβεί ποτέ; -Τι αισθάνθηκες; -Τι έκανες; Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για το σεισμό; - Τι θα θέλατε να μάθετε;
11
Ιστόγραμμα για την καταγραφή των επιμέρους διαστάσεων που ήθελαν να διερευνήσουν τα παιδιά
12
Τα επιμέρους ερωτήματα
13
Πώς είναι ο σεισμός; Επίσκεψη και εργασία πεδίου στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης Στάδια Πριν την επίσκεψη (Πρόκληση περιέργειας, εντοπισμός διαδρομών, προετοιμασία ταξιδιού) Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης (πρόσληψη του σεισμικού φαινομένου μέσω των αισθήσεων, καταγραφή αισθητηριακών δεδομένων)
17
Μετά την επίσκεψη (καταγραφή εντυπώσεων, επανατροφοδότηση σχεδίου εργασίας)
18
Γιατί γίνεται σεισμός; (Πρώτη διερεύνηση) ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Τι νομίζετε ότι προκαλεί το σεισμό; (Επεξεργασία της έννοιας προκαλώ) (Μη επιστημονικές και πρωτο-επιστημονικές απαντήσεις)
19
Πού γίνεται ο σεισμός; Γνωριμία με το ε σωτερικό Γης ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση όπως το πορτοκάλι: - Πώς θα είναι; - Τι θα συναντήσουμε; ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Επεξεργασία εννοιών: κόβω στη μέση (τομή) Έρευνα διαφόρων πηγών (συμπεριλαμβανομένου του κειμένου ‘Η Δομή της Γης’) Παρατήρηση μοντέλου της γης Επεξεργασία εννοιών: Πυρήνας, μανδύας, εσωτερικός, εξωτερικός, στρώμα, μέταλλο, λιωμένο μέταλλο, πέτρωμα, κ.λπ. Προσπάθεια να γνωρίσουν με τι μοιάζει η λάβα Κόψιμο βρασμένου αυγού και παρατήρηση στρωμάτων Κατασκευή προπλάσματος με πλαστελίνη ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση όπως το πορτοκάλι: - Πώς θα είναι; - Τι θα συναντήσουμε;
21
Το πείραμα με το βράσιμο του αβγού δημιούργησε νέα ερωτηματικά στα παιδιά: Τι γίνεται με τη λάβα που βγαίνει από τις ρωγμές των λιθοσφαιρικών πλακών; ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Εισαγωγή στο φαινόμενο των ηφαιστείων Πρόκληση ενδιαφέροντος με παρακολούθηση βίντεο από το you Tube. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Μελέτη μοντέλου του ηφαιστείου Κατασκευή ηφαιστείου με πλαστελίνη Πειράματα με σόδα και ξύδι Παρατήρηση ηφαιστειακής πέτρας ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Καταγραφή συμπερασμάτων των παιδιών
22
Γιατί γίνεται σεισμός; Μαθαίνουμε για τις Λιθοσφαιρικές πλάκες ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Πειράματα με πλάκες από φελιζόλ
23
Τα παιδιά κινούσαν τις πλάκες παράλληλα, τις έφερναν σε σύγκρουση ή τις απομάκρυναν
24
Επεξεργασία κειμένου – PowerPoint ‘Οι λιθοσφαιρικές πλάκες’
25
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Τα παιδιά ρωτήθηκαν τι είναι σεισμός ; Ομαδικά έδωσαν το λειτουργικό ορισμό: Σεισμός είναι αυτό που γίνεται όταν κουνιούνται οι λιθοσφαιρικές πλάκες (συγκρούονται, τρίβονται ή απομακρύνονται)
26
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΤΟΜΙΚΑ απάντησαν ξανά στο ερώτημα: Τι προκαλεί το σεισμό; (Επιστημονικές και ένα μικρό ποσοστό από πρωτο- επιστημονικές απαντήσεις)
27
Τι κάνουμε όταν…..; Aναγνώριση συναισθημάτων
28
Τι κάνουμε για να είμαστε ασφαλείς όταν γίνεται σεισμός; Συνεντεύξεις από ειδικούς Μελέτη υλικού του ΟΑΣΠ (πληροφορίες, διδαδραστικά παιχνίδια, κ.λπ.) Θεατρικό παιχνίδι
29
Καταληκτική Δραστηριότητα - Αξιολόγηση Συμπέρασμα Δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε θα γίνει σεισμός Μπορούμε να προφυλαχτούμε με δράσεις: Πριν Κατά Μετά το σεισμό
30
Δημιουργία τρίπτυχου και τετράπτυχου Συμπληρωματικές δράσεις που αποφάσισαν τα παιδιά
31
Ενημέρωση Γονέων
32
RACCE για την Α’ και Β’ τάξη του Δημοτικού Διαφοροποίηση με βάση το αποτέλεσμα
33
Συντελεστές προγράμματος: Μαρία Αμπαρτζάκη, Πόπη Κασσωτάκη- Ψαρουδάκη, Μαρία Σκορδύλη, Καίτη Γωνιωτάκη.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.