Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPeony Vasco Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
«Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας»
Γενικό Λύκειο Μύρινας Σχ. Έτος: Τάξη: Β΄ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας» La Vita è Bella Nicola Piovani Soundtrack
2
«Καλλιτεχνική Δημιουργία»: Η ζωγραφική, το νησί και το σχολείο μας»
σημασία της τέχνης στο σχολείο έρευνα με ερωτηματολόγιο ιστορία των υλικών της ζωγραφικής καλλιτεχνικά ρεύματα καλλιτέχνες που δραστηριοποιούνται στη Λήμνο τοιχογραφίες τέχνημα: «μεταμόρφωση» μίας αίθουσας του σχολείου μας.
3
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Η καλλιτεχνική δραστηριότητα στο σχολείο. Πέρσα Ειρήνη Κυριακή Γωγώ
4
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Τι προσφέρουν τα καλλιτεχνικά στο σχολείο; Ποια μαθήματα μπορούν να εμπνεύσουν; Υπάρχουν μαθήματα για την τέχνη στο σχολείο;
5
Η Εικαστική Αγωγή προσφέρει ένα νέο τρόπο θέασης και αντίληψης των πραγμάτων.
Βοηθάει το μαθητή να συλλάβει τον κόσμο που τον περιβάλλει πολυδιάστατα, μέσα από τη μορφή, το σχήμα, το χώρο, την κίνηση. Αναπτύσσει την φαντασία του, τη γνώση, την κρίση, τον προβληματισμό. Ο μαθητής αναπτύσσει την κοινωνικότητά του, γίνεται ενεργός και δραστήριος Βελτιώνεται η διάθεσή του για αναζήτηση, μάθηση και συνεργασία.
6
Μοιράσαμε ερωτηματολόγια σε μαθητές Α’ και Β’ λυκείου ζητώντας να μας πουν ποια είναι τα μαθήματα που θα επιθυμούσαν να υπάρχουν στο σχολείο:
7
Οι προτιμήσεις των συμμαθητών μας:
Χορός (44%) Μουσική (32%) Εικαστικά (20%) Θέατρο (8%)
8
Συμπεράσματα Συνέντευξης: Το σχολείο δεν δίνει αρκετά ερεθίσματα για καλλιτεχνική δημιουργία. Είναι απαραίτητο να γίνονται περισσότερες δημιουργικές δραστηριότητες
9
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μέσα και υλικά
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ μέσα και υλικά ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΛΙΡΡΟΗ ΑΡΕΤΗ
10
Παλέτα Πινέλα Καβαλέτο Καμβάς Σπάτουλα
11
Κάρβουνο Στένσιλ Τέμπερα Spray
12
ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ για το ΤΕΧΝΗΜΑ μας
Κάρβουνο Γομολάστιχα για το κάρβουνο Πλαστικό, και ακριλικό , οικολογικό χρώμα Δοχεία για ανακάτεμα των χρωμάτων Πινέλα Ρολά
13
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ Αναπτύχθηκαν διάφορες θεωρίες για τη φύση του χρώματος. Ο Αριστοτέλης υποστήριζε πως το χρώμα ήταν ακτίνες που έστελναν οι Θεοί στη γη.
14
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Από πολύ παλιά ήδη ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε για βαφές φυσικές πρώτες ύλες. Στη λίθινη εποχή οι άνθρωποι ζωγράφιζαν τους τοίχους των σπηλαίων με γήινα χρώματα. Πριν από τέσσερις χιλιάδες χρόνια χρησιμοποιούσαν το ίντιγκο ως βαφή και πριν τρεις χιλιάδες χρόνια οι Ινδοί γνώριζαν τη γόμα-λάκα.
15
ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
ΑΣΠΡΟ: Το σημαντικότερο άσπρο χρώμα ήταν το λευκό του μολύβδου. Αν και απαντάται στη φύση με τη μορφή του ορυκτού κερουσίτη, υπήρξε από τις πρώτες χρωστικές που παρασκευάστηκε τεχνητά από μεταλλικό μόλυβδο και ξύδι.
16
ΜΑΥΡΟ: Το μαύρο χρώμα είναι ο άνθρακας (το κάρβουνο), το σπουδαιότερο χημικό στοιχείο που χρησιμοποιήθηκε ως χρώμα και το έπαιρναν από την καύση οστών ενώ το καλύτερο μαύρο έβγαινε από το καμένο φίλντισι. Μαύρο έπαιρναν επίσης και από καύση ξύλων.
17
ΜΠΛΕ : Ένα σημαντικό μπλε που χρησιμοποιούταν από την κλασική αρχαιότητα είναι ο λαζουρίτης . Από τον λαζουρίτη προέρχεται το μπλε ουλτραμαρίν που σημαίνει πέρα από τις θάλασσες διότι υπήρχε αποκλειστικά στην Περσία. Μπλε χρώματα έχουμε και προερχόμενα από βιολέτες και κυάνους.
18
ΚΟΚΚΙΝΟ:Ως κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνταν τα οξείδια του σιδήρου
ΚΟΚΚΙΝΟ:Ως κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνταν τα οξείδια του σιδήρου. Σημαντική πηγή για κόκκινο χρώμα θεωρούνταν τα κοιτάσματα του αιματίτη. Κόκκινη ώχρα γνωστή από την αρχαιότητα είναι η «σινώπια».
19
ΠΡΑΣΙΝΟ:Πράσινα χρώματα παράγονταν από τα ώριμα μούρα του φυτού ράμνου και από τα άνθη της ίριδας. Το πιο συνηθισμένο, γνωστό ως πράσινο της Ελλάδας είναι ένας οξικός χαλκός ο οποίος παρασκευάζεται συνήθως με την επεξεργασία χαλκού με οξύ. Άλλο πράσινο χρώμα είναι ο μαλαχίτης
20
ΚΙΤΡΙΝΟ:Τα κίτρινα χρώματα που χρησιμοποιούνταν ευρέως ήταν οι ώχρες, κίτρινες γαίες προερχόμενες από τη σκουριά του σιδήρου. Άλλο κίτρινο σκούρο χρώμα είναι η σιέννα ωμή που προέρχεται απ’ τη γη.
21
Καλλιτεχνικά ρεύματα Γιάννης Παναγιώτης Λάμπης Αρετή
Αριστέα
22
Ρεαλισμός Αναπτύχθηκε την περίοδο 1850-1880
΄΄New Orlean Cotton Exchange΄΄ Courbet(1849) ΄΄ Kαλημέρα κύριε Courbet΄΄Degas (1873) Αναπτύχθηκε την περίοδο Ήταν αναπαράσταση πραγματικών και συγκεκριμένων πραγμάτων.
23
Αναπτύχθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, περίπου την περίοδο 1905-1940
Ήταν η τάση να παραμορφώνουν την πραγματικότητα στα έργα τους Εξπρεσιονισμός
24
Γεννήθηκε γύρω στο 1920 στο Παρίσι ως αντίδραση στην καταστροφικότητα του Ντανταϊσμού.
Ήταν καλλιτεχνικό και πολιτικό ρεύμα, σαν επαναστατικό κίνημα,. Από τους κύριους εκφραστές του: Giorgio de Chirico, Salvador Dalí, Joan Miró Υπερρεαλισμός «Οι προκλήσεις του Αγίου Αντωνίου» Dali (1946)
25
ΜΕΤΑ-ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ Ρεύμα του 20ου αιώνα
Εισήγαγε ένα πνεύμα ελευθερίας του καλλιτέχνη να παίρνει στοιχεία από όποια εποχή και τάση του κόσμου της τέχνης του αρέσει teatro del mondo 1980 ΜΕΤΑ-ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ
26
Καλλιτέχνες της Λήμνου
Ερωτήματα:
27
Ποιός είναι ο λόγος που ασχοληθήκατε με την ζωγραφική;
28
ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΘΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ;
29
Πώς μπορεί να εμπνεύσει το περιβάλλον της Λήμνου ένα καλλιτέχνη ;
30
Επηρεάζει ο χαρακτήρας του καλλιτέχνη το έργο του ή επηρεάζεται απ’ αυτό;
32
1η Συνέντευξη: Ζηνοβία Κοντογεωργάκη, Αγιογράφος
Ζωγραφίζει από μικρή Η Αγιογραφία της άρεσε πολύ περισσότερο. Στην Αγιογραφία ακολουθείς την παράδοση. Στη Ζωγραφική εμπνέεσαι για να ζωγραφίσεις. Το ταλέντο χρειάζεται αλλά με την εμπειρία μπορεί κανείς να εξελιχθεί. Νίκος Βάσω Αργυρώ
33
Η Λήμνος εμπνέει με την ήρεμη ατμόσφαιρά της, τη φύση, τη θάλασσα.
Η δουλειά της επηρέασε τον τρόπο σκέψης της. Της αρέσει να μεταδίδει ό,τι γνωρίζει και παραδίδει μαθήματα. Σήμερα ζει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση όπως όλοι, αλλά προσπαθεί να δει τα πράγματα θετικά.
34
2η συνέντευξη: Βάνα Μεριά, Ζωγράφος, Αγιογράφος
Γεννήθηκε στη Λήμνο από γονείς πρόσφυγες. Ζωγραφίζει από μικρή Συνεργάστηκε με γκαλερί στην Αθήνα. Δίδασκε ζωγραφική σε παιδιά, άλλα έχει σταματήσει και μαθαίνει την εγγονή της. Έχει δωρίσει έργα της στην Αγία Τριάδα και στον Άγιο Σώζο. Λάμπης Νίκος Βασίλης Γιάννης
35
Λόγω της καταγωγής της από την μικρά Ασία, της αρέσει να ζωγραφίζει τοπία της περιοχής αυτής.
Έχει κάνει 3 χρόνια σχέδιο και 4 αγιογραφία. Στις δυσκολίες της ζωής η ζωγραφική τη βοηθά και την ξεκουράζει. Η οικονομική κρίση δεν την επηρέασε ψυχολογικά άλλα οικονομικά, αν και τα έργα της τα πουλούσε ήδη πολύ φθηνά. Ανταμοιβή της είναι οι θετικές κριτικές.
36
Μας επισκέφθηκαν στο σχολείο μας για να μας μιλήσουν για τα έργα τους.
3η συνέντευξη: Θωμάς Σφούνης, Ζωγράφος Θάλεια Κερούλη, Ζωγράφος Paolo Incarnato, Γλύπτης Μας επισκέφθηκαν στο σχολείο μας για να μας μιλήσουν για τα έργα τους. Στη δουλειά τους χρησιμοποιούν και ανακυκλώσιμα υλικά. Συχνά ξεφεύγουν από το συνηθισμένο τρόπο που δημιουργούν και αλλάζουν υλικά και τρόπο έκφρασης. Άλλοτε παραμένουν σε μία συγκεκριμένη μεθοδολογία, όταν αυτή τους εκφράζει απόλυτα.
37
Έχοντας ζήσει στη Νάπολη και στη Λήμνο μας λένε:
Η Λήμνος σε αντίθεση με την Νάπολη προσφέρει ένα μαγευτικό φως το οποίο αποτυπώνεται στα έργα τους. Υπάρχει διαφορά στις αποχρώσεις του φωτός στο βορά όπου τα χρώματα είναι σκούρα και στη Μεσόγειο όπου είναι πιο ανοιχτά. Τα νησιά της επίσης έχουν φυσικές και φιλικές καμπύλες και απουσιάζουν οι οξείες γραμμές.
38
Ο καλλιτέχνης στην καθημερινή του ζωή δέχεται αμέτρητα ερεθίσματα, από τα οποία παίρνει ιδέες.
Σκοπός του είναι η ολοκλήρωση του έργου του και η τελειοποίηση της ιδέας του. Αμοιβή του είναι η ψυχική ικανοποίηση από την ανταπόκριση του μεγαλύτερου κριτή, του κοινού. Η χρηματική αμοιβή είναι εντελώς υποκειμενική. Τα χρήματα παίζουν βιοποριστικό ρόλο όπως για όλους τους ανθρώπους και δεν πρέπει να γίνονται αυτοσκοπός.
39
Ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες: για τη βοήθειά τους στην ολοκλήρωση της εργασίας μας.
Βάνα Μεργιά Ζηνοβία Κοντογεωργάκη Θάλεια Κερούλη Θωμά Σφούνη Paolo Incarnato
40
ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ Παναγιώτης Αριστέα Σωτηρία Βάσω
Σκοπός της εργασίας μας ήταν να δημιουργήσουμε μια τοιχογραφία σε μια αίθουσα τους σχολείου μας. Αλλά θέλαμε πρώτα να μάθουμε λίγα ιστορικά στοιχεία για τις τοιχογραφίες.
41
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Οι τοιχογραφίες υπήρχαν δισεκατομμύρια χρονιά πριν, από τότε που ο άνθρωπος έμενε σε σπηλιές ζωγραφίζοντας στα τοιχώματα με χρώματα που έφτιαχνε είτε από λουλούδια είτε ακόμη και από αίμα ζώων. Πολλά από αυτά υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Στις τοιχογραφίες απεικονίζονταν συνήθως σκηνές ταυρομαχιών και κυνηγιού ζώων.
42
Ανεξήγητες παρέμεναν για πολλά χρόνια οι κουκίδες και οι γραμμές που υπήρχαν στις πιο παλιές τοιχογραφίες που έχουν βρεθεί σε σπήλαια της Γαλλίας αλλά και στη Νότια Αφρική.
43
Πρόσφατα μια νέα θεωρία υποστηρίζει ότι οι γραμμές και οι κουκίδες ήταν το αποτέλεσμα της έλλειψης φωτός που υπήρχε στα σπήλαια. Η θεωρία τεκμηριώθηκε με ένα πείραμα που χρησιμοποίησε μία συσκευή με λαμπτήρες LED για να προσομοιάσει τις συνθήκες των σπηλαίων καταγράφοντας πώς αντιδρά ο εγκέφαλος όταν μεταβαίνει ο άνθρωπος από το φως στο απόλυτο σκοτάδι.
44
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Καθώς οι τοιχογραφίες εξελίσσονται, μια από τις σημαντικές εξελίξεις υπήρχε την Βυζαντινή εποχή με τις αγιογραφίες στους τοίχους των ναών αλλά και τα ψηφιδωτά. Οι τοιχογραφίες έχουν ως σκοπό όχι μονό τον στολισμό των ναών, αλλά και τη διδασκαλία του ποιμνίου με σκηνές από τη ζωή του Χριστού της Παναγίας και των Αγίων.
45
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ: GRAFFITI
Ξεκίνησε το 1971 την ίδια περίοδο και στα ίδια μέρη που αναπτύχθηκε το κίνημα του hip hop, από τον ίδιο καταπιεσμένο κόσμο. Αναγραφή κειμένου και συνθημάτων σε τοίχους.
46
ΤΕΧΝΗΜΑ: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ
47
Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
48
ΚΑΘΑΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ
51
ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ
52
ΓΡΑΣΙΔΙ
56
ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ
57
Τελευταίες λεπτομέρειες
58
Η ΑΙΘΟΥΣΑ 15 … ΜΕΤΑ
59
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις καθηγήτριές μας για την πολύτιμη βοήθειά τους.
Φωτεινή Κυριλλίδου και Μαρία Δρίμτζια
60
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! ☺
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.