Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεBernice Vlachos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Το ποτάμι μας ο Νέστος «Βιότοπος ποταμού Νέστου Η σημασία του υγροτόπου Νέστου στους κατοίκους της περιοχής» 3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ blog: Τηλ.: fax: Τσολούφης Αθανάσιος Το ποτάμι μας ο Νέστος
2
Το ποτάμι μας ο Νέστος Γνωστικό Αντικείμενο/α: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης) Τάξη: ΣΤ΄ Διάρκεια: ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012 Αριθμός μαθητών/τριών: 19 Σκοπός - Στόχοι: Οι μαθητές να: Γνωρίσουν τον ποταμό Νέστο και τους υγροτόπους της περιοχής, γνωρίσουν τη χλωρίδα και πανίδα του Νέστου, εξοικειωθούν με τη συλλογή των πληροφοριών, αναπτύξουν δεξιότητες και να ασκηθούν στην παρατήρηση, ενισχύσουν τη συλλογικότητα, τον εθελοντισμό και τη συνεργασία, προσαρμοστούν στην λειτουργία και τους κανόνες της ομάδας, διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από τη συζήτηση, την επιχειρηματολογία και την επικοινωνία, αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος. δημιουργήσουν στάσεις, συμπεριφορές και προωθήσουν ανάλογα μηνύματα προς την οικογένεια, τους φίλους, την κοινωνία και τους φορείς της Το ποτάμι μας ο Νέστος
3
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Βιωματική μέθοδος (project). Συγκέντρωση πληροφοριών από διάφορες πηγές (περιοδικά, συνεντεύξεις, διαδίκτυο, cd-rom, κ.ά.). Κατανομή των επιμέρους εργασιών στις ομάδες. Παρατήρηση. Επισκέψεις στους υγροτόπους της περιοχής και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Παρανεστίου. Καταγραφή στοιχείων. Φωτογραφίσεις, video, σημειώσεις κ.ά. Συνεργασία με τους τοπικούς φορείς σχετικούς με το θέμα. «Κέντρο Υποδοχής Επισκεπτών Παραποτάμιου Δάσους Νέστου» & «Σύλλογος Πολιτισμού & Περιβάλλοντος Κεραμωτής» Αξιολόγηση του προγράμματος Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στις 5 Ιουνίου 2012 Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Το ποτάμι μας ο Νέστος
4
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤ
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ Φυσική: Βιότοποι, Οικοσυστήματα, Ζώα-Φυτά. Γεωγραφία: Το φυσικό Περιβάλλον, Η Γη ως χώρος ζωής του ανθρώπου. Γλώσσα: Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα, Η ζωή έξω από την πόλη, λογοτεχνικά κείμενα – ποίηση. Μαθηματικά: Μετρήσεις, ποσοστά. Ιστορία: Μυθολογία σχετικά με τον ποταμό Νέστο, Νεώτερη τοπική ιστορία αλληλεπίδρασης με τους υγροτόπους της περιοχής. Θρησκευτικά: Το νερό (ποταμός) στη Χριστιανική Θρησκεία Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: Οργανώσεις – Νομοθεσία για το περιβάλλον. Αισθητική Αγωγή: Ζωγραφική, κολάζ, μακέτα κ.ά. Το ποτάμι μας ο Νέστος
5
Σχεδιασμός σχεδίου εργασίας 1
Σχεδιασμός σχεδίου εργασίας 1 Δημιουργία κοινών εμπειριών: προβολή video 45 λεπτών του «Δίκτυο Φύση (NATURA) 2000» με θέμα το Νέστο. Συζήτηση: Τι λένε οι μαθητές, τι γνωρίζουν για το Νέστο, για την προστασία του, τις εντυπώσεις τους. Τι θέλουν να μάθουν: Την ιστορία του; Τη διαδρομή του; Τη σημασία του για τους κατοίκους της περιοχής; Χλωρίδα και πανίδα; Τη θετική ή αρνητική ανθρώπινη παρέμβαση;... Το ποτάμι μας ο Νέστος
6
Σχεδιασμός σχεδίου εργασίας 2
Σχεδιασμός σχεδίου εργασίας 2 Πλάνο εργασίας Επίσκεψη στο πεδίο: Δημιουργία 3 ομάδων (ομάδα φωτογράφων, ομάδα χλωρίδα και ομάδα πανίδα), Καταγραφή παρατηρήσεων: (ανθρώπινη παρέμβαση θετική ή αρνητική, φωτογράφιση της χλωρίδας και της πανίδας που θα συναντήσουμε) Συγκέντρωση του υλικού : δημιουργία φυτολόγιου, έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής Αξιοποίηση του υλικού: Παρουσίαση, κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της εργασίας μας, δραστηριοποίηση, τι προτείνουμε. Αξιολόγηση: Ομαδική δημιουργία αφίσας και συνθήματος Το ποτάμι μας ο Νέστος
7
Επίσκεψη στο πεδίο Το ποτάμι μας ο Νέστος
8
Επίσκεψη στο πεδίο Το ποτάμι μας ο Νέστος
9
Καταγραφή παρατηρήσεων
Το ποτάμι μας ο Νέστος
10
χλωρίδα Το ποτάμι μας ο Νέστος
11
Πανίδα (;) Το ποτάμι μας ο Νέστος
12
ανθρώπινη παρέμβαση Το ποτάμι μας ο Νέστος
13
Αρνητική ανθρώπινη παρέμβαση
Το ποτάμι μας ο Νέστος
14
Αρνητική ανθρώπινη παρέμβαση
Αδέσποτα ζώα Το ποτάμι μας ο Νέστος
15
Καθαρισμός μονοπατιού
Το ποτάμι μας ο Νέστος
16
Ο βιότοπος γύρω μας Το ποτάμι μας ο Νέστος
17
Συγκέντρωση του υλικού/επιλογή
Το ποτάμι μας ο Νέστος
18
δημιουργία φυτολόγιου
Το ποτάμι μας ο Νέστος
19
έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής
Το ποτάμι μας ο Νέστος
20
έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής
Το ποτάμι μας ο Νέστος
21
έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής
Το ποτάμι μας ο Νέστος
22
Αξιοποίηση του υλικού Παρουσίαση της εργασίας στο σχολείο
Παρουσίαση της εργασίας στο σχολείο Το ποτάμι μας ο Νέστος
23
δραστηριοποίηση, τι προτείνουμε
Επιστολή των μαθητών προς το Δήμαρχο Νέστου... Αγαπητέ Κύριε Δήμαρχε, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επισκεφτήκαμε το Νέστο και θα θέλαμε να σας αναφέρουμε μερικές ιδέες μας: 1. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα μονοπάτι περιπάτου περίπου 1 χμ. (όπως αυτό που υπάρχει και οδηγεί νότια) για να μπορούν οι άνθρωποι να επισκέπτονται το ποταμό του Νέστου και το δάσος του. Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σαν ποδηλατοδρόμος. 2. Χώροι ξεκούρασης. Επίσης θα μπορούσε να τοποθετηθούν παγκάκια και κιόσκια σαν χώροι ξεκούρασης και παρατήρησης κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας τους ή της εκδρομής τους οι επισκέπτες Κάδοι σκουπιδιών! Πολλοί άνθρωποι όταν επισκέπτονται τον Νέστο αναγκάζονται –λόγω έλλειψης κάδων- να πετούν στη φύση τα σκουπίδια τους. Έτσι αν τοποθετηθούν περισσότεροι κάδοι απορριμμάτων θα διατηρήσουμε τον Νέστο πιο καθαρό. 4. Στο Νέστο υπάρχουν πολλά ζώα αδέσποτα που χρειάζονται την φροντίδα μας. Έτσι μπορούμε να φτιάξουμε ένα πάρκο που να τους δίνει την φροντίδα που χρειάζονται. 5. Ένα περίπτερο ενημέρωσης επισκεπτών. Φωτογραφίες της χλωρίδας και της πανίδας, ιστορικά στοιχεία, χάρτης μονοπατιού, πληροφορίες για το Δήμο κ.ά. 6. Με σεβασμό φυσικά στο περιβάλλον, θα μπορούσε να εκτεθεί μεγαλύτερο μέρος του ποταμού στους επισκέπτες. Ένα από τα ομορφότερα ποτάμια της Ελλάδας δίπλα μας. Ας το «εκμεταλλευτούμε» και για την ψυχαγωγία μας χωρίς να αλλοιώσουμε την φυσική ομορφιά του Σας ευχαριστούμε πολύ που αφιερώσατε λίγο από τον πολύτιμό σας χρόνο για εμάς και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα μπορέσετε να πραγματοποιήσετε μερικές από τις ιδέες μας. Σας στέλνουμε φωτογραφίες και μια "μακέτα". Θα μπορούσαμε εθελοντικά να σας βοηθήσουμε όποτε χρειαστεί. Με εκτίμηση η Στ΄ Τάξη του 3ου 6/θ Δημοτικού Σχολείου Χρυσούπολης. Το ποτάμι μας ο Νέστος
24
Αξιολόγηση Δημιουργία αφίσας, συνθήματος
Αξιολόγηση Δημιουργία αφίσας, συνθήματος ΠροστατΕψτε και αξιοποιήστε το ποτΑμι μαΣ Το ποτάμι μας ο Νέστος
25
Αξιολόγηση ΘΕΤΙΚΑ Η συνεργασία μαθητών/ομάδων
Η συμμετοχή όλων σε όλα τα στάδια υλοποίησης Η χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών. Οι δημιουργικές ιδέες, η συζήτηση, οι κοινές αποφάσεις, η κατανόηση των δυσκολιών, το κέφι. H στάση τους απέναντι στα θέματα περιβάλλοντος Οι προτάσεις τους Το ποτάμι μας ο Νέστος
26
Αξιολόγηση ΑΡΝΗΤΙΚΑ Ο χρόνος υλοποίησης.
Ο χρόνος υλοποίησης. Η αδυναμία επισκέψεων στο φράγμα Θησαυρού- Μουσείο Φυσ. Ιστορίας στο Παρανέστι, Λιμνοθάλασσα Κεραμωτής- φορέα διαχείρησης Δέλτα Νέστου-Βιστονίδας-Ισμαρίδας. Χρηματοδότηση. Το ποτάμι μας ο Νέστος
27
Προστατέψτε και αξιοποιήστε το ποτάμι μας !!!
Προστατέψτε και αξιοποιήστε το ποτάμι μας !!! Το ποτάμι μας ο Νέστος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.