Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή

2 Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management είναι η εργασία μαζί με άλλους και μέσω άλλων για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης αλλά και των μελών της» Κ. Γαλανάκης 2006

3 Θεωρίες του Management
Κλασική Ολική σχολή: Μελέτη ολικά των δραστηριοτήτων της επιχείρησης με εκτέλεση από την πλευρά των managers των ακόλουθων λειτουργιών: Προγραμματισμός, Οργάνωση, Διοίκηση, Συντονισμός, Έλεγχος Σχολή συμπεριφοράς: κατανόηση των εργαζομένων, ανθρώπινες σχέσεις, περιβάλλον εργασίας, αποδοχή της εξουσίας Κ. Γαλανάκης 2006

4 Κλασική (Χ) – Συμπεριφοράς (Υ)
Στους ανθρώπους δεν αρέσει να εργάζονται και, αν μπορούσαν, θα το απέφευγαν Επειδή στους ανθρώπους δεν αρέσει να εργάζονται, πρέπει να εξαναγκάζονται, να απειλούνται, να επηρεάζονται, να καθοδηγούνται και να ελέγχονται Ο μέσος άνθρωπος αναζητά ασφάλεια, έχει μικρές φιλοδοξίες και αποφεύγει τις ευθύνες. Οι εργαζόμενοι πρέπει να καθοδηγούνται και στην ουσία, προτιμούν να τους λένε τι να κάνουν Ελάχιστοι άνθρωποι είναι πραγματικά δημιουργικοί Οι περιορισμένες πνευματικές ικανότητες των κοινών εργαζομένων αξιοποιούνται κατάλληλα με το σύγχρονο σχεδιασμό εργασίας. Οι εργαζόμενοι δεν αποφεύγουν τη δουλειά από την φύση τους, και ανταποκρίνονται στις καλές συνθήκες και πολιτικές εργασίας Οι άνθρωποι αυτό-παρακινούνται και οδηγούνται οι ίδιοι στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, για τους οποίους δεσμεύονται προσωπικά Ο μέσος άνθρωπος μπορεί να μάθει να αναλαμβάνει ευθύνες Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να γίνουν δημιουργικοί, να ενεργούν έξυπνα και να έχουν φαντασία Οι ατομικές ικανότητες του μέσου εργαζομένου δεν αξιοποιούνται εντελώς στο σύγχρονο βιομηχανικό περιβάλλον. Κ. Γαλανάκης 2006

5 Σύγχρονες σχολές Θεωρία Ζ: Ιαπωνικές πρακτικές π.χ.:
Ομάδες εργασίας Αποκεντρωμένη λήψη αποφάσεων – προς τα κάτω εξουσία Συμμετοχική διαχείριση Διαδραστική επικοινωνία Αυτοέλεγχος π.χ.: Total Quality Management Lean Manufacturing Concurrent Engineering Κ. Γαλανάκης 2006

6 Ο Manager

7 Διοικητικές & Τεχνικές δραστηριότητες
Διοικητικές Δραστηριότητες Τεχνικές Δραστηριότητες Ιεραρχικό επίπεδο στελεχών Ποσοστό Χρόνου Απασχόλησης 0% 100% Πρόεδρος Προϊστάμενος Τμήματος Επίπεδο Διοίκησης Λειτουργικό Επίπεδο Κ. Γαλανάκης 2006

8 Επίπεδα ευθύνης - δεξιότητες
Εννοιολογικές Ανθρώπινες Τεχνικές Ικανότητα εννοιολογικής σκέψης και επίλυσης πολύπλοκων προβλημάτων με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα Ικανότητα εφαρμογής αποφάσεων και εκτέλεση εξειδικευμένων καθηκόντων με βραχυπρόθεσμες συνέπειες Ικανότητα καλής συνεργασίας με άλλους με μεσοπρόθεσμες συνέπειες Ανώτερα στελέχη Πρώτο επίπεδο εποπτείας Διοίκηση άλλων Διευθυντών Κ. Γαλανάκης 2006

9 Προσωπικές Ικανότητες
Ηγετική ικανότητα Αντικειμενικότητα – Αυτογνωσία Αναλυτική σκέψη Ευέλικτη συμπεριφορά Επικοινωνία, προφορική & γραπτή Προσωπική απήχηση Αντοχή στο άγχος Αντοχή στην αβεβαιότητα Κ. Γαλανάκης 2006

10 Περιβάλλον της Επιχείρησης

11 Μοντέλο Παραγωγής Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Πρώτες Ύλες
Προϊόντα Χρήματα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Υπηρεσίες Κ. Γαλανάκης 2006

12 Μοντέλο Παραγωγής Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Ανθρώπινο
Προϊόντα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Χρήματα Κ. Γαλανάκης 2006

13 Παραγωγή πολλών Σταδίων
Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Προϊόντα Χρήματα Κ. Γαλανάκης 2006

14 Μοντέλο Παραγωγικής Μονάδας
Προϊόντα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Χρήματα Κ. Γαλανάκης 2006

15 Ο κύκλος του κεφαλαίου Προμηθευτής Μηχανές Πρώτες Ύλες Παραγωγή
Πελάτες Μηχανές Εργατικό Δυναμικό Χρήματα Πρώτες Ύλες Εργασίες σε εξέλιξη Τελικά προϊόντα Κ. Γαλανάκης 2006

16 Μοντέλο Porter ΚΕΡΔΟΣ Υποδομές της Εταιρείας
Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων Τεχνολογικές Εξελίξεις Προμήθειες Εισερχόμενα Logistics Εξερχόμενα Διαδικασίες Service Πωλήσεις & Marketing ΚΕΡΔΟΣ Κύριες Δραστηριότητες Υποστηρικτικές Δραστηριότητες Κ. Γαλανάκης 2006

17 Εσωτερικό περιβάλλον Επιχειρησιακό Κλίμα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ Επιχειρησιακό Κλίμα Κ. Γαλανάκης 2006

18 Οικονομικοί πόροι Αποθεματικό κεφάλαιο Δανειακό κεφάλαιο
Μετοχικό κεφάλαιο Κ. Γαλανάκης 2006

19 Φυσικοί πόροι Ακίνητα Μηχανολογικός εξοπλισμός Εγκαταστάσεις διανομής
Αποθέματα πρώτων υλών Κ. Γαλανάκης 2006

20 Ανθρώπινοι πόροι Εργαζόμενοι Πρόσληψη Τοποθέτηση στο κατάλληλο πόστο
Εκπαίδευση Υποκίνηση – επιβράβευση Αξιολόγηση Κ. Γαλανάκης 2006

21 Τεχνολογικοί πόροι Επίπεδο χρήσης τεχνολογίας
Επίπεδο πελατών ως προς την τεχνολογική χρήση Εκπαίδευση προσωπικού για τη χρήση της τεχνολογίας Δείκτες απόδοσης της τεχνολογίας ως προς το κόστος απόκτησης και χρήσης Κ. Γαλανάκης 2006

22 Επιχειρησιακό Κλίμα (culture)
Κοινές αξίες Εταιρική παιδεία – ηθική Κώδικες συμπεριφοράς Κ. Γαλανάκης 2006

23 Αλυσίδα Παραγωγικών Μονάδων
Πρώτες Ύλες Χρήματα Προϊόντα Εταιρεία Α Εταιρεία Γ Εταιρεία Β Κ. Γαλανάκης 2006

24 Το εξωτερικό περιβάλλον
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ προμηθευτές Μέτοχοι Τράπεζες Σωματεία Πελάτες ΕΠΙΧΕΙ- ΡΗΣΗ Κ. Γαλανάκης 2006

25 Κοινωνιολογικοί παράγοντες
Δημογραφική κατάσταση και τάσεις Κοινωνική ηθική και αξίες Πολιτιστικές αξίες - ευαισθησίες Κ. Γαλανάκης 2006

26 Πολιτικοί παράγοντες Νόμοι – κανονισμοί Αρχές ελέγχου
Εργατικοί σύλλογοι Αμφίδρομος επηρεασμός της πολιτικής Κ. Γαλανάκης 2006

27 Οικονομικοί παράγοντες
Η οικονομία Ανταγωνισμός Προμηθευτές Πελάτες Κ. Γαλανάκης 2006

28 Τεχνολογικοί παράγοντες
Έρευνα - Καινοτομία Μεταφορά τεχνολογίας Τεχνολογίες αιχμής Κ. Γαλανάκης 2006

29 Μια ανάσα

30 Ανάλυση εξωτερικών παραγόντων
Είσαστε μια τουριστική επιχείρηση εγκατεστημένη στην Κρήτη. Διαθέτεται μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων, τύπου μπλοκ, σε μια μεγάλη έκταση δίπλα στη θάλασσα με πισίνες, γήπεδα και άλλες δραστηριότητες. Ο ανταγωνισμός τα τελευταία χρόνια, κυρίως από τη γειτονική Τουρκία, είναι ιδιαίτερα έντονος καθώς μπορεί να προσφέρει το πακέτο ‘παραλία-θάλασσα-νυχτερινή ζωή’ σε πάρα πολύ χαμηλότερες τιμές. Θέλετε λοιπόν, να δημιουργήσετε νέες υπηρεσίες ώστε να έχετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αναλύστε τους εξωτερικούς παράγοντες του περιβάλλοντος της επιχείρησης ώστε να αναδείξετε τους περιορισμούς και τις ευκαιρίες που αυτό παρουσιάζει. Κ. Γαλανάκης 2006


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google