Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Team Pit Stop PRESENTS…
2
Παθητική Ασφάλεια & Εξελιξή της
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Φωτα και τεχνολογιες τουΣ&what to know Φρενα,ςυντηρηςη και ιςτορικη εξελιξη τουΣ Αναρτηςη και η εξελιξη τηΣ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ CRUISE CONTROL
3
Γενικά περί Παθητικής…
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ 1)Κάνω προσπέραση, πατάω γκάζι και ο κινητήρας με (ακούει), προσπερνάω με άνεση, άρα έχω ασφάλεια, στην οδήγησή μου και σε αυτόν τον κρίσιμο και επικίνδυνο οδικό τομέα. 2)Οδηγό σε ανωφέρεια το αυτοκίνητο μου, η άνεση, με την οποία συμπεριφέρεται, δηλαδή δεν δυσκολεύομαι να ανέβω ανηφορικούς δρόμους, άρα έχω ασφαλή οδική συμπεριφορά, κατά συνέπεια, περισσότερο έργο στον κινητήρα μου. 3)Όταν οδηγό με 5 άτομα και βαλίτσες στο ταξίδι μου, το αυτοκίνητο μου προσφέρει άνεση, και ασφάλεια, στην οδήγηση μου, συμπεριφέρεται φυσιολογικά σε ανωφέρειες, κατωφέρειες, προσπεράσεις, με λίγα λόγια ο κινητήρας ανταποκρίνεται με ευκολία στο ζητούμενο έργο. 4)Προσοχή Η ενεργητική ασφάλεια δεν είναι ιδίου μεγέθους και ποιότητας σε όλα τα αυτοκίνητα. 5)Συνεπώς όλα αυτά, χαρακτηρίζουν τον τεχνολογικό ορισμό της ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, και αποτελούν ασφαλιστική δικλίδα για την ζωή σας, την ζωή της οικογενείας σας, την οδική ασφάλεια των άλλων αυτοκινητιστών, καθώς και υψηλό συντελεστή άνεσης, στην οδική συμπεριφορά του οχήματός σας. Στην ενεργητική ασφάλεια εμπλέκονται άμεσα, καίρια θα μπορούσα να πω, τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, εμπρόσθιο, οπίσθιο σύστημα, με τα φρένα τους, την ανάρτησή τους, αλλά κύρια και καίρια, με την παθητική τετραδιέυθυνση του οχήματος.
4
Φως Εκ Φωτος Ένα «ευφυές» σύστημα φώτων LED, τύπου matrix, που αναβαθμίζει την ασφάλεια και θα κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη και άνετη για τον οδηγό δημιούργησε η Opel. Προς το παρόν, η εταιρία δοκιμάζει ένα τέτοιο σύστημα φωτισμού, σε πρωτότυπα οχήματα, ενώ το νέο σύστημα θα κάνει την εμφάνισή του σε νέα μοντέλα, τα επόμενα χρόνια. Όπως είναι γνωστό η οδήγηση τις νυχτερινές ώρες ή σε συνθήκες κακής ορατότητας είναι σαφώς πιο επικίνδυνη. Τα επίσημα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: αν και η κυκλοφορία στους δρόμους τη νύχτα εμφανίζεται μειωμένη κατά 33%, ο αριθμός θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων όταν αρχίζει να σκοτεινιάζει και κατά τις νυχτερινές ώρες είναι διπλάσιος σε σχέση με την ημέρα. Έρευνα που έγινε υπό την αιγίδα του Γερμανικού Ινστιτούτου Έρευνας Αυτοκινητόδρομων αποκαλύπτει ότι οι οδηγοί ηλικίας άνω των 40 υποφέρουν από μειωμένη όραση το βράδυ και από αυξημένη ευαισθησία στην αντανάκλαση. Κατά συνέπεια η αναζήτηση ενός πιο αποτελεσματικού συστήματος φώτων για τα αυτοκίνητα είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας.
5
Εν συνεχεία… Προς το παρόν πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν διάφορα συστήματα που συνδυάζουν στατικό και δυναμικό φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων. Ένα τέτοιο σύστημα είναι το AFL (Adaptive Forward Lighting) της Opel, που διατίθεται από το 2002 και που σήμερα το βρίσκουμε στα Corsa, Meriva και Zafira, ενώ το AFL+ – με οκτώ επιπλέον αυτόματες λειτουργίες φωτισμού – προσφέρεται με τα Astra, Insignia και Zafira Tourer. Φώτα AFL σε Opel Corsa του 2011.
6
Η εξέλιξη του φρένου και η αξιοποίησή του
Από τα ταμπούρα, στα δισκόφρενα και στα Ηλεκτρονικά… Είναι ο παλαιότερος και ο φθηνότερος τύπος φρένων. Στις μέρες μας τα ταμπούρα χρησιμοποιούνται σε μικρά αυτοκίνητα πόλης κυρίως και κατά αποκλειστικότητα στους πίσω άξονες των οχημάτων. Χρησιμοποιείται κυρίως σε οπίσθιους άξονες γιατί κατά κανόνα αυτοί αναλαμβάνουν αρκετά μικρότερο ποσοστό της συνολικής πεδήσεως ενός οχήματος. Επιλέγεται επίσης για λόγους μείωσης του κόστους αλλά και γιατί τα μικρά αυτοκίνητα είναι ασθενή και συνήθως ελαφριά, οπότε δεν είναι καθοριστική η ανάγκη για χρήση κάποιου πιο εξελιγμένου συστήματος.
7
Η εξέλιξη του φρένου και η αξιοποίησή του(Μερος 2ο)
Δισκόφρενα Πρόκειται για σαφώς ανώτερο τύπο φρένων σε σχέση με τα ταμπούρα. Τα πλεονεκτήματά τους είναι το χαμηλότερο μη αναρτημένο βάρος κατά περιπτώσεις αλλά και η σαφώς καλύτερη απαγωγή της θερμότητας που αυτά επιτυγχάνουν με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρότερη κόπωση. Το μέγεθός τους στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι μικρότερο στον οπίσθιο άξονα για λόγους που προαναφέρθηκαν εκτός αν η κατανομή των μαζών του οχήματος είναι τέτοια που επιβάλλει παρόμοια μεγέθη μεταξύ οπισθίου και εμπροσθίου άξονος, αλλά και πάλι αν υφίσταται κάτι τέτοιο, πρέπει να αφορά ελάχιστα οχήματα. Τα δισκόφρενα υφίστανται σε πολλές παραλλαγές ανάλογα με τον τύπο του οχήματος που εφοδιάζουν, με τα πιο βασικά να είναι τα απλά μη αεριζόμενα, μονοέμβολα και ο πιο εξελιγμένος, τα αεριζόμενα, διάτρητα με πολλαπλά έμβολα στις σιαγόνες και με χρήση εξωτικών συνθετικών υλικών στους δίσκους.
8
Η εξέλιξη του φρένου και η αξιοποίησή του(Μερος 3ο)
Ηλεκτρονικά Πέρα από τα μηχανικά υποσυστήματα τα φρένα συνδυάζονται και με ηλεκτρονικά. ABS, ESP, DSC κτλ, συνεργάζονται με το μηχανικό σύστημα του φρένου προκειμένου να έχουμε την καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Το ABS που είναι η βάση πετυχαίνει κάτι πολύ σημαντικό, που είναι η δυνατότητα του τροχού να μην ολισθαίνει επί του οδοστρώματος όταν οι συνθήκες ενός φρεναρίσματος είναι απαιτητικές πχ βρεγμένο οδόστρωμα, φρενάρισμα πανικού κ.ο.κ. Το ABS λοιπόν αυτό που κάνει είναι να στέλνει μεταβαλλόμενη πίεση πέδησης σε κάθε τροχό. Πόση; Τόση όσο μπορεί να ανθέξει ο κάθε τροχός δεδομένων των συνθηκών χωρίς να ολισθήσει. Αυτό αυξάνει δραματικά την δυνατότητα του οδηγού να φρενάρει με ασφάλεια σε συνθήκες που χωρίς αυτό, το ατύχημα ίσως να ήταν αδύνατο να αποφευχθεί. Το ESP αφορά κυρίως την δυνατότητα του αυτοκινήτου να διατηρήσει την πορεία του στο απαιτητικότερο σενάριο που είναι η ανάγκη για απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ή μια στροφή. Αυτό μέσω αιθητήρων αντιλαμβάνεται τη γωνία του τιμονιού και την πίεση που ασκούμε εμείς στα φρένα και ακολούθως ασκεί δύναμη πέδησης σε όποιον τροχό κρίνει αυτό, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια του ελέγχου του οχήματος. Με λίγα λόγια τα ηλεκτρονικά συστήματα διορθώνουν το σφάλμα του οδηγού είτε αυτό προέρχεται από υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του, είτε από θόλωση της κρίσης λόγω στιγμιαίου πανικού.
9
Φρένα και Υποκατηγορίες
Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ΑΒS Όταν ένας, όχι πολύ έμπειρος, οδηγός αυτοκινήτου βρίσκεται μπροστά σε κίνδυνο, έχει την τάση να πατάει το πεντάλ του φρένου ως το τέλος της διαδρομής του. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, προκαλείται το μπλοκάρισμα των τροχών με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην ελέγχεται. Σε τέτοιες ακριβώς περιπτώσεις, που ο οδηγός δε μπορεί εύκολα να ελέγξει τις αντιδράσεις του, επεμβαίνει το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών / ABS. Το ABS ελέγχει την πίεση των υγρών των φρένων που εφαρμόζεται στον κύλινδρο του φρένου κάθε τροχού από την αντλία των φρένων, ώστε να μη μπλοκάρει κανένας τροχός, ακόμη και όταν το πεντάλ έχει πατηθεί με μεγάλη δύναμη. Εξασφαλίζει έτσι την ικανότητα πλήρους ελέγχου του αυτοκινήτου και την ευστάθεια πορείας κατά το φρενάρισμα.
10
Φρένα και Υποκατηγορίες
ESP Καινοτομία για το αυτοκίνητο Μερικές φορές, μία απλή στροφή αρκεί να σας πετάξει έξω από το δρόμο. Σε κρίσιμες συνθήκες οδήγησης, το αυτοκίνητό σας μπορεί να υπερστρέψει ή να υποστρέψει. Όταν παρουσιάζεται κίνδυνος αστάθειας, το ESP® φρενάρει τους κατάλληλους τροχούς στιγμιαία, διατηρώντας έτσι το αυτοκίνητο στην πορεία του με ασφάλεια. Σύμφωνα με έρευνες αναγνωρισμένων κατασκευαστών αυτοκινήτων, το ESP® μειώνει τον αριθμό των ατυχημάτων από πλαγιολίσθηση μέχρι και 80%. Γι' αυτό φροντίστε το αυτοκίνητό σας να έχει ESP®. Γιατί το ESP® μπορεί να σώσει ζωές. Κάθε χρόνο σκοτώνονται περισσότερα από άτομα σε τροχαία δυστυχήματα στις χώρες της ΕΕ μόνο. Το ένα τέταρτο όλων των σοβαρών ατυχημάτων με σοβαρούς τραυματισμούς οφείλεται σε πλαγιολισθήσεις. Κίνδυνος πλαγιολίσθησης σε κρίσιμες συνθήκες οδήγησης Ακόμα και οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορεί να χάσουν εύκολα τον έλεγχο του αυτοκινήτου τους όταν προσπαθούν να αποφύγουν ξαφνικά κάποιο εμπόδιο, όταν δεν υπολογίζουν καλά μία στροφή, ή όταν αλλάζει η επιφάνεια του οδοστρώματος. Γιατί; Γιατί ασκούνται στο αυτοκίνητο πλευρικές δυνάμεις σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης. Η γρήγορη οδήγηση ή η απότομη στρέψη του τιμονιού συμβάλλουν στην αστάθεια του οχήματος. Οι δυνάμεις "σπρώχνουν" το όχημα προς την αντίθετη κατεύθυνση από την επιθυμητή πορεία, επομένως το όχημα δεν μπορεί να ελεγχθεί με ασφάλεια. Προτού παρουσιαστεί μία κρίσιμη κατάσταση, το ESP® παρεμβαίνει σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Το όχημα παραμένει με ασφάλεια στην επιθυμητή πορεία και προλαμβάνονται τα ατυχήματα. Γι' αυτό να αγοράζετε πάντα αυτοκίνητο με ESP® - γιατί το ESP® σώζει ζωές. Πώς λειτουργεί το ESP® Το ESP® βρίσκεται πάντα σε ετοιμότητα. Οι αισθητήρες περιστροφικής ταχύτητας σε όλους τους τροχούς υπολογίζουν τις ταχύτητές τους. Ο αισθητήρας της γωνίας στρέψης του τιμονιού καταγράφει διαρκώς την επιθυμητή κατεύθυνση του οδηγού. Ταυτόχρονα, οι αισθητήρες βαθμού εκτροπής εντοπίζουν την περιστροφική κίνηση του αυτοκινήτου κατά τη φορά του κάθετου άξονα. 25 φορές το δευτερόλεπτο, ένας μικροϋπολογιστής συγκρίνει τις εντολές του οδηγού με την πορεία που ακολουθεί το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που διαγνωστεί κάποια διαφορά, το ESP® παρεμβαίνει μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Το επιλεκτικό φρενάρισμα μεμονωμένων τροχών σταθεροποιεί το όχημα, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με μελέτες από αναγνωρισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το ESP® βοηθά στην πρόληψη των ατυχημάτων και σώζει ζωές. Πώς αλληλεπιδρούν τα συστήματα Το ESP® βασίζεται στην τεχνολογία δύο δοκιμασμένων και ελεγμένων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας: το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, το οποίο αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών κατά την πέδηση, και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, το οποίο εξασφαλίζει ότι οι τροχοί δε σπινιάρουν κατά την επιτάχυνση. Οι λειτουργίες και των δύο συστημάτων περιλαμβάνονται επίσης στο ESP®. Ενώ το ABS και το TCS επηρεάζουν τις διαμήκεις δυνάμεις του αυτοκινήτου, το ESP® βελτιώνει επιπλέον τις εγκάρσιες δυνάμεις, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ευστάθεια προς όλες τις κατευθύνσεις.
11
Επιβραδύνσεις Μοντέλων Αυτοκινήτων από 100 χλμ-τελικής ηρεμίας
Επιβραδύνσεις Μοντέλων Αυτοκινήτων από 100 χλμ-τελικής ηρεμίας Citroen C1 eco 1.0 plus sb : 10,073 m/s Dacia Sandero 1.2 Ambiance : 9,296 m/s Daihatsu Cuore 1.0 CL : 9,995 m/s Ford KA 1.2 trend plus : 10,371 m/s Kia Picanto 5d 1.0 easy : 10,047 m/s Renault Twingo 1.2 trend : 10,126 m/s Seat Mii 1.0 style ecomotive 5d : 10,26 m/s Seat Citigo 1.0 easy green tec 5d : 10,233 m/s Suzuki Alto 1.0 gl : 9,208 m/s
12
Συντήρηση και Έλεγχος των Φρένων
Είναι απόλυτα φυσιολογικό σε κάθε πάτημα του πεντάλ να αυξάνεται η φθορά των φρένων. Γι’ αυτό, καλό είναι να γνωρίζετε πότε θα πρέπει να κάνετε τον απαραίτητο έλεγχο, προκειμένου να έχετε τη σωστή ασφάλεια και το χαμηλότερο κόστος για την αποκατάστασή τους. Έλεγχος στα τακάκια κάθε με km Τα τακάκια, τα οποία βρίσκονται κολλημένα πάνω σε σιδερένια βάση και αποτελούνται από υλικό τριβής, μπορούν να εξασφαλίσουν αποτελεσματικά φρεναρίσματα για περίπου km, ανάλογα πάντα με το στυλ οδήγησης. Αν χρησιμοποιείτε το πεντάλ με σύνεση και προσοχή, τότε η διάρκεια ζωής τους θα είναι η μέγιστη δυνατή, αλλιώς θα χρειαστεί να τα αλλάξετε σε περίπου km. Το καλό στην όλη υπόθεση είναι ότι τα τακάκια εξακολουθούν να φρενάρουν καλά είτε είναι καινούργια είτε φθαρμένα. Η ενδεικτική λυχνία στο αυτοκίνητό σας όμως θα σας προειδοποιήσει km πριν η αποτελεσματικότητά τους πέσει στο μηδέν. Με λίγα λόγια λοιπόν, όταν το τελευταίο ίχνος του υλικού τριβής εξαφανιστεί και η σιδερένια βάση ακουμπήσει στη δισκόπλακα, το αυτοκίνητο δεν φρενάρει.
13
Συντήρηση και Έλεγχος των Φρένων (Ν2)
Έλεγχος στις δισκόπλακες κάθε με km Επειδή τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και πλέον δεν χρησιμοποιείται αμίαντος στα υλικά τριβής, οι δισκόπλακες αλλάζονται πιο συχνά – σε χρήση πόλης μπορεί να χρειαστεί αλλαγή τους μόλις πατήσετε τα km. Παρ’ όλα αυτά, οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές που θεσπίστηκαν για την ενίσχυση του φρεναρίσματος είχαν θετική επίδραση στη μακροζωία των δίσκων. Να έχετε όμως υπ’ όψιν σας ότι όταν αντικαταστήσετε τους δίσκους θα πρέπει οπωσδήποτε να αντικατασταθούν και τα τακάκια.
14
Συντήρηση και Έλεγχος των Φρένων (Ν3)
Έλεγχος ταμπούρων κάθε με km Επειδή τα ταμπούρα υφίστανται μικρότερη φθορά από τους δίσκους, έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Πρακτικά μπορούν να έχουν ζωή αντίστοιχη με αυτήν του αυτοκινήτου σας, αντέχοντας 3-4 αλλαγές σε θερμουί. Όταν αρχίσουν να φθείρονται, η επιφάνεια τριβής τους γίνεται οβάλ, κι αυτό γίνεται αντιληπτό από διακυμάνσεις στην επιβράδυνση με χαμηλή ταχύτητα ή στο απαλό φρενάρισμα. Τα ταμπούρα μπορούν είτε να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν, ανάλογα με τη φύση της φθοράς που έχουν υποστεί. Έλεγχος χειροφρένου κάθε με km Σε κανονικές συνθήκες μετράμε 6 κλακ στην καστάνια του χειροφρένου πριν μπλοκάρουν οι τροχοί. Ένα κλακ παραπάνω είναι πιθανό να κρύβει φθαρμένα θερμουί. Αν υπάρχει τέτοιο σύμπτωμα, δεν τεντώνουμε ποτέ το συρματόσχοινο του χειροφρένου, αλλά ρυθμίζουμε πρώτα τις σιαγόνες και ελέγχουμε τα θερμουί ή τα τακάκια. Σε μερικά μοντέλα το συρματόσχοινο περνάει κοντά από το καζανάκι της εξάτμισης, με αποτέλεσμα να λιώνει το πλαστικό περίβλημα και να εμποδίζεται η λειτουργία του. Σε άλλα μοντέλα πάλι υπάρχουν αυτόματοι εντατήρες και τα φρένα παραμένουν σωστά ρυθμισμένα μέχρι το όριο της χρήσης. Τα συστήματα αυτά όμως είναι αναξιόπιστα και πολλές φορές κολλούν ή χαλαρώνουν.
15
Ανάρτηση και η Ιστορική Εξέλιξή τους
Η αρχαία ελληνική φράση «το από τινός αναρτάν» προσδιόριζε «το κρέμασμα» < από το ανα + αρτώ ( : κρεμώ). Στη μηχανολογία η ανάρτηση (:αιώρηση) προσδιορίζει το σύνολο των οργάνων (ελατήρια, αμορτισέρ) που μεταφέρουν το βάρος στους τροχούς αλλά και απορροφούν τους κραδασμούς και τις κρούσεις. Στα Γαλλικά απαντάται ως σισπανσιόν < γαλλ. suspension < λατ. suspendere (κρεμώ, αναρτώ). Απ’ εδώ και το αγγλικό suspense (σασπένς, αφήνω κάτι σε εκκρεμότητα, αγωνία). Αρχικά, εμφανίστηκαν τα φυλλοειδή ελατήρια από χάλυβα , οι σούστες ( < ιταλ. susta < λατ. suscitare : ανακινώ). Απ΄ εδώ ονομάστηκε, ακόμα, και ο Κρητικός χορός: η σούστα). Η λ. ελατήριο παράγεται από το ρ. ελαύνω (διώχνω κάτι μακριά). Η λέξη ελατήριο είναι νεότερη και παράχθηκε ως μετάφραση του αγγλικού όρου spring, γερμανικά: Feder, ιταλ.: molla . Είναι λάθος να ταυτίζουμε τις αναρτήσεις με τα αμορτισέρ (: αποσβεστήρας). Η ανάρτηση είναι ένα σύνολο οργάνων (ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ, εξαρτήματα) για τη στήριξη των τροχών στο αμάξωμα. Η δουλειά, όμως, του αμορτισέρ είναι να αποθηκεύει την ενέργεια των ελατηρίων, για να ταλαντώνονται μέχρι να επανέλθουν στην αρχική τους θέση. Στην περίπτωση που δεν υπήρχαν, θα κάναμε «τραμπολίνο» μέσα στο αυτοκίνητο καθ΄όλη τη διαδρομή. Άλλωστε, η γαλλική λέξη amortisseaur παράγεται από amortir (: αποσβένω, μειώνω τη φθορά, απομακρύνω τον θάνατο). Όσο και αν φαίνεται παράξενο, το αμορτισερ έχει κοινή ετυμολογική σχεση με τον μόρτη (μόρτης, αρχικά, ονομαζόταν αυτός που περισυνέλεγε τους νεκρούς > λατ.: mors = θάνατος). Η ελαιοπνευματική (ή υδροπνευματική, γερμ.: hydropneumatische – αγγλ. : hydropneumatic suspension)ανάρτηση είναι μία αξιόπιστη μορφή που, εδώ στην Ελλάδα, γνωρίσαμε από τη Citroen . Αντί για ελατήρια και αμορτισέρ χρησιμοποιεί ασκούς, που στο πάνω μέρος περιέχουν άζωτο και στο κάτω υγρό πυκνής ή αραιής ρευστότητας. Τον Οκτώβριο του 1955 παρουσιάστηκε το μυθικό DS19 με ελαιοπνευματική ανάρτηση.Ένα μικρό θαύμα της τεχνολογίας για την εποχή εκείνη, σήμερα, το απόλυτο όνειρο για τους εραστές των παλαιών αυτοκινήτων. Χάρη στην ελαιοπνευματική ανάρτηση το DS19 ταξίδευε χωρίς πρόβλημα, ακόμα και με τρεις τροχούς (αυτό το χαρακτηριστικό είχε σώσει τη ζωή του στρατηγού Charles de Gaulle). Βέβαια, η ιστορική ακρίβεια απαιτεί να υπενθυμίσουμε ότι από το 1930 η Firestone είχε πειραματιστεί στην αντικατάσταση των ελατηρίων από την χρησιμοποίηση αέρα. Το1957 επιχείρησε την τοποθέτηση ελαιοπνευματικών αναρτήσεων και η Cadillac, αλλά το απέσυρε λίγα χρόνια αργότερα.
16
H τεχνολογία του Cruise Control η αλλιώς… Η ξεκούραση του δεξιού ποδός!
Μπορεί στους περισσότερους να φαντάζει ακόμη ένα εξοπλιστικό «τρικ», όμως μόνο περί αυτού δεν πρόκειται. Μελέτες έχουν δείξει ότι με σωστή χρήση βοηθά πολύ στην οικονομία. Το γνωστό μας cruise control, ή για τους περισσότερους ο «αυτόματος πιλότος», έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του τα τελευταία χρόνια σε όλο και περισσότερα οχήματα, και μάλιστα όλων των κατηγοριών. Οι λόγοι είναι δύο: η μείωση στην κατανάλωση, και η άνεση. Ενώ λοιπόν οι περισσότεροι νομίζουν ότι πρόκειται απλά για ένα ακόμη «διαφημιστικό τρικ», το cruise control δεν έχει ως αποκλειστικό στόχο την ξεκούραση του δεξιού μας ποδιού (αφού ο οδηγός δεν είναι ανάγκη να πατά το πεντάλ του γκαζιού, όσο το σύστημα είναι ενεργό), αλλά και τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης. Για όσους δεν γνωρίζουν, το cruise control αφού ενεργοποιηθεί κρατά σταθερή την ταχύτητα του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο, ψεκάζοντας το απαραίτητο καύσιμο στον κινητήρα, και σε πολλές περιπτώσεις (πιο ακριβών μοντέλων) παρακολουθεί την ταχύτητα του πρωπορευόμενου οχήματος (ώστε να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση-adaptive cruise control). Εδώ το όφελος είναι η μείωση της κατανάλωσης αφού το σύστημα φροντίζει ώστε οι κάθε λογής διαφορές ταχύτητας να γίνονται με ομαλό τρόπο, επαναφέροντας το αυτοκίνητο στην αρχική του ταχύτητα μετά από κάθε επιτάχυνση ή επιβράδυνση του οδηγού (που θα έχει προκύψει από την ανάγκη προσπεράσματος ή απότομου φρεναρίσματος). Η μείωση της κατανάλωσης κινείται μεταξύ 2-5%, που σημαίνει ότι για απόσταση 300 χιλιομέτρων και με μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα, το όφελος μας μπορεί να είναι περίπου μισό ή ένα λίτρο αντίστοιχα. Νούμερο που μπορεί να μην φαντάζει εντυπωσιακό όταν πρόκειται για ένα και μόνο όχημα, όμως εάν το σκεφτούμε σε κλίμακα εκατομμυρίων οχημάτων το αποτέλεσμα είναι εμφανές! Πηγες:Caroto.gt Wikipedia.com
17
Μέλη Ομάδας Μπαρμπάκος Λευτέρης Μπατράς Δημήτρης Οικονόμου Σωκράτης
Παπαστεργίου Λάμπρος Πανταζής Σίμος Συγγραφικό Έργο: Σίμος Πανταζής
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.