Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

2 Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής  Το ΠΘ προέβη σε αξιολόγηση μέσω του Προγράµµατος Ιδρυµατικής Αξιολόγησης της Ένωσης Eυρωπαϊκών Πανεπιστηµίων (EUA) τον Ιούλιο 2004 μαζί με πολλές άλλες ακαδημαϊκές μονάδες:  Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (1996-97)  Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (1998-99)  Πανεπιστήμιο Πατρών (1998-99)  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (1999-2000)  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (2000-01)  Πανεπιστήμιο Κρήτης (2000-01)  Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2003-04)  Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2004-05)

3 Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Το Τμήμα Ιατρικής ΠΘ συγκρότησε την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α) το 2008. Η 3η Γενική Συνέλευση του Τμήματος στις 26-3-08 κατέστησε την ΟΜ.Ε.Α. υπεύθυνη για τη σύνταξη της τελικής Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος.  Συντονιστής : Μαλίζος Κων/νος, Καθηγητής Ορθοπαιδικής Πρόεδρος του Τμήματος  Μέλη: Γερμενής Αναστάσιος Καθηγητής Ανοσολογίας Μολυβδάς Πασχάλης-Αδάμ Καθηγητής Φυσιολογίας Σακελλαρίδης Νικόλαος Καθηγητής Φαρμακολογίας Τρυποσκιάδης Φιλιππος Καθηγητής Καρδιολογίας Καραχάλιος Θεόφιλος Αν. Καθηγητής Ορθοπαιδικής Σίμος Γεώργιος Αν. Καθηγητής Βιοχημείας Στεφανίδης Ιωάννης Αν. Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας Χατζηγεωργίου Γεώργιος Αν. Καθηγητής Νευρολογίας

4 Εσωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής

5 Προπτυχιακή εκπαίδευση στο Τμήμα Ιατρικής  Για λήψη πτυχίου: 12 εξάμηνα, 64 υπ. + 7 κ.ε. υπ. Μαθήματα. Τα μαθήματα διαχωρίζονται λειτουργικά σε τρία μέρη:  Στο προκλινικό μέρος, 1o - 6o εξάμηνο, διδάσκονται μαθήματα των Βασικών Επιστημών, της Μορφολογίας του ανθρωπίνου σώματος, των Κοινωνικών Ιατρικών Επιστημών, της Εργαστηριακής Ιατρικής και άλλα μαθήματα που προετοιμάζουν το φοιτητή για το κλινικό μέρος του προγράμματος. Η εκπαίδευση συμπεριλαμβάνει πρακτικά εργαστήρια.  Στο κλινικό μέρος, 7o - 10o εξάμηνο, διδάσκονται τα νοσήματα του ανθρώπινου οργανισμού (αιτιολογία, παθογένεια, φυσική ιστορία, διάγνωση και θεραπεία), και οι μέθοδοι πρόληψης αυτών. Η εκπαίδευση γίνεται κατά ένα σημαντικό μέρος σε κλινικές και κλινικά εργαστήρια κυρίως από μέλη ΔΕΠ.  Στην Κλινική άσκηση του 6 ου έτους (11 o + 12 ο εξάμηνο).

6 Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας

7 Μεταπτυχιακά προγράμματα  ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ  ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ  ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ  ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

8 Επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης Τμήματος Ιατρικής  The External Evaluation Committee visited the Medical School of the University of Thessaly at Larissa from Monday, February 21st through Wednesday, February 23rd 2011.  Professor Nikolaos Robakis (President), Mount Sinai School of Medicine (NYU), New York, USA.  Professor George Iliakis, University of Duisburg-Essen Medical School, Essen, Germany.  Professor Demetrios Demetriades, University of Southern California, Los Angeles, USA.  Professor Angelos Halaris, Loyola University, Chicago, USA.  Professor Peter (Panagiotis) Katsikis, Drexel University College of Medicine, Philadelphia, USA.

9 Εισαγωγή, εκτίμηση ποιότητας της εσωτερικής αξιολόγησης  Στην εισαγωγή η επιτροπή συνεχάρει το τμήμα γενικά για την εξαιρετική προεργασία που έγινε, εκτός της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης, προετοιμάζοντας, συντάσσοντας και οργανώνοντας τα εκτενή και λεπτομερή στοιχεία που της παρατέθηκαν.  Την ίδια την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης τη βρήκε καλά προετοιμασμένη και με επαρκή στοιχεία.  Παρατηρήσεις:  Έλλειπαν στην έκθεση πληροφορίες για ρυθμιστικά ζητήματα και λειτουργίας σημαντικών θεσμών όπως, η Επιτροπή Δεοντολογίας (=επιστημονικό συμβούλιο), προστασίας πειραματοζώων, βιο- και ακτινοπροστασίας καθώς και το Συμβούλιο Επιθεώρησης του Ιδρύματος (=Διοικητικό συμβούλιο).  Η προοπτική εφαρμογής των νέων μεθόδων διδασκαλίας στην ιατρική (απαρτιωμένη, βασισμένη στο πρόβλημα, e-learning) και η αξιολόγηση των διδασκόντων δεν αναφέρονταν ή δεν αναφέρονταν εκτενώς στην έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης.

10 Προγράμματα σπουδών  Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ανταποκρίνεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες μιας ιατρικής σχολής χωρίς όμως να έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους.  Η διοίκηση της σχολής έχει επίγνωση των αλλαγών που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του.  Οπωσδήποτε χρειάζεται πρώτιστα μια πιο μεγάλη δραστηριοποίηση της επιτροπής σπουδών ώστε να επιτευχθεί και η ενσωμάτωση σύγχρονων στοιχείων στο πρόγραμμα (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα, e-learning).  Στο διδακτορικό, συγκεκριμένο πρόγραμμα μεταπτυχιακών μαθημάτων. Μείωση των εισαγομένων και διαβάθμιση στη βαθμολόγηση.  Περιορισμός σε χρηματοδοτούμενα διδακτορικά είναι μάλλον αδύνατος, όμως θα έλυνε το πρόβλημα της υποχρηματοδότησής τους.

11 Διδασκαλία  Προπτυχιακά. Η χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας της ιατρικής επιβάλλεται να γίνει πιο εντατικά (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα). Χρήση ηλεκτρονικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας (e-learning).  Σύμβουλοι σπουδών. (θεσπίστηκε)  Κτηριακό (λύθηκε).  Θέμα προαπαιτουμένων για το κλινικό έτος, αιώνιοι φοιτητές. (λύθηκε)  Εξεταστικό, πρόοδοι, multiple choice.  Καθιέρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης διδασκόντων, μαθημάτων καθώς και του προπτυχιακού προγράμματος εν γένει.  Μεταπτυχιακά, καλή δομή, έλλειψη ερευνητικού εξοπλισμού.  Διδακτορικά, εισαγωγή και οργάνωση ενός μεταπτυχιακού κύκλου μαθημάτων.  Ιατρική Ειδικότητα. Οργάνωση καλή στις περισσότερες κλινικές και εργαστήρια. Βελτίωση, πρακτική εξάσκηση, log book (ελάχιστος αριθμός επεμβάσεων, περιστατικών, εργαστηριακών ή απεικονιστικών εξετάσεων κ.ο.κ.).

12 Έρευνα  Η επιτροπή αναφέρεται στην καλή ερευνητική παραγωγικότητα του Τμήματός μας παρά τους εξαιρετικά περιορισμένους πόρους.  Συγκεκριμένες κλινικές, τμήματα έχουν γίνει ήδη κέντρα αριστείας, όπως φαίνεται από τις δημοσιεύσεις και τα ανταγωνιστικά προγράμματά τους.  Παρατηρήσεις.  Προσωπικές δράσεις περισσότερο. Θέσπιση ΕΕ Τμήματος για τη χάραξη μιας στρατηγικής στην έρευνα.  Υποχρηματοδότηση. Χρηματοδοτούμενα, ανταγωνιστικά προγράμματα – μέλη ΔΕΠ υψηλής επιστημονικής εμβέλειας  Ελλείψεις στις ερευνητικές υποδομές. Σύγχρονα core facilities, πειραματόζωα.  Υπερέχει κατά πολύ η κλινική της βασικής έρευνας.  Τραγικές ελλείψεις σε ΕΤΕΠ.

13 Λοιπές απαραίτητες δομές και λειτουργίες  Αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχει στο Τμήμα ή στο Πανεπιστήμιο επίσημος μηχανισμός για τη φροντίδα και την πρόληψη της ψυχικής υγείας των (προ- και μεταπτυχιακών) φοιτητών. (Θεσπίστηκε)  Προς την κατεύθυνση αυτή βοηθά και η διάθεση χώρων στους φοιτητικούς συνδέσμους για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους. (Θεσπίστηκε)  Βιβλιοθήκη. Εξασφάλιση απρόσκοπτης πρόσβασης σε σημαντικά επιστημονικά περιοδικά.  Η ηλεκτρονική καταγραφή, αποθήκευση και μεταφορά ακτινολογικών και λοιπών εξετάσεων καθώς και των ιατρικών φακέλων γενικά στο Νοσοκομείο αυξάνει την παραγωγικότητα και δίνει χρόνο για μελέτη και ουσιαστική μάθηση στην ειδικότητα.

14 Συνεργασίες, κοινωνική προσφορά  Είναι προφανές ότι η Ιατρική σχολή τη Λάρισας προσέφερε πάρα πολλά στη δημόσια φροντίδα υγείας στη Θεσσαλία και στην κεντρική Ελλάδα γενικότερα.  Πολλά κοινωνικά προγράμματα πρόληψης και πληροφόρησης της κοινής γνώμης έχουν ξεκινήσει και υλοποιούνται από μέλη ΔΕΠ του Τμήματος και από συνδέσμους φοιτητών Ιατρικής.  Επιτυχημένα προγράμματα διεθνών ανταλλαγών φοιτητών λειτουργούν στο τμήμα από τους φοιτητικούς συνδέσμους.  Μεγάλος αριθμός εθνικών και παγκόσμιων επιστημονικών συνεδρίων.  Καταλήγοντας αναφέρει η επιτροπή, ότι η Ιατρική συνέβαλλε σημαντικά στην κοινωνική και την οικονομική ανάπυξη της Θεσσαλίας.

15 Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Τα προγράμματα σπουδών να βελτιώνονται συνέχεια ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιτροπή σπουδών.  Ενσωμάτωση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και ανανέωση του προγράμματος σπουδών προς αυτή την κατεύθυνση (διδασκαλία ιατρικής σε μικρές ομάδες, βασισμένη στο κλινικό πρόβλημα). Βιβλιάρια κλινικών δεξιοτήτων.  Αιώνιοι φοιτητές, Προαπαιτούμενα. Εθνικές πτυχιακές ή και ενδιάμεσες προπτυχιακές εξετάσεις για αντικειμενική εκτίμηση φοιτητών και προσφερόμενης εκπαίδευσης.  Οι βαθμοί αυτοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν κριτήριο για ξεκίνημα ειδικότητας, ώστε να λυθεί και το πρόβλημα του τεράστιου χρόνου αναμονής. Η είσοδος στα προγράμματα ειδικότητας σήμερα γίνεται με λίστα, μια απαράδεκτη κατάσταση, η οποία προκαλεί την απώλεια ενθουσιασμού και την αποθάρρυνση των νέων γιατρών.

16 Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Ιατρική Ειδικότητα. Είναι καλά οργανωμένη στις περισσότερες κλινικές και εργαστήρια του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου. Βελτίωση απαιτείται σε μερικές κλινικές και εργαστηρια (υποστελέχωση). Αύξηση της πρακτικής εξάσκησης, εφαρμογή του log book (ελάχιστος αριθμός επεμβάσεων, περιστατικών, εργαστηριακών ή απεικονιστικών εξετάσεων κ.ο.κ.).  Στο διδακτορικό πρόγραμμα είναι σκόπιμη η εφαρμογή συγκεκριμένου κύκλου μεταπτυχιακών μαθημάτων.  Εξετάσεις και διαβάθμιση στη βαθμολόγηση.  Υποχρηματοδότηση.

17 Συμπεράσματα, προτάσεις, μελλοντικές δράσεις  Στην έρευνα υπάρχουν στο Τμήμα επιτυχίες ακόμη και διεθνώς, απαιτείται όμως ένας καλύτερος στρατηγικός σχεδιασμός και πιο καλά συντονισμένες δράσεις.  Η βασική έρευνα υπολείπεται της κλινικής.  Ερευνητική υποδομή χρήζει ανανέωση και βελτίωση.  Νέο ΔΕΠ – Χρηματοδότηση.  Ανταγωνιστικά προγράμματα υψηλής ποιότητας από την Πολιτεία.

18 Ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "Εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Ιατρικής Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής Παθολογίας-Νεφρολογίας, Αναπληρωτής Πρόεδρος, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google