Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΕ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΕΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΕ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΕΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΕ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΕΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009 ΗΜΕΡΙΔΑ: “Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ. ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ – ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ”. ΕΙΣΗΓΗΣΗ: “ΜΕΛΕΤΗ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΑΙΔΗΨΟΣ” ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Αντώνης Καστής Μελετητής Συγκοινωνιακών Έργων Ειδικός Συντονιστής ΠΟΑ-ΤΕΕ

2 ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΡΑ LIFE
Τα τελευταία 15 χρόνια στις προηγμένες χώρες όπου η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ αποτελεί μείζονα προτεραιότητα αναζητήθηκαν τρόποι ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ της οδικής ασφάλειας με επέμβαση στα Επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου με μέτρα που θα έχουν τρία χαρακτηριστικά: 1. Χαμηλό κόστος επένδυσης. 2. Άμεση Εφαρμογή. 3. Αποτελεσματικότητα. Τα Μέτρα αυτά στην Ευρώπη και αλλού ονομάστηκαν LIFE. Από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων (L)ow (I)mestement (F)ast (E)ffective

3 Τίθεται όμως το εξής ερώτημα: Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των μέτρων LIFE και της Στοιχειώδους ή Καθημερινής Συντήρησης; Η βασική διαφορά είναι ότι : Τα μέτρα LIFE εντοπίζουν σημεία στα οποία εμφανίζονται συστηματικά και συνεχώς τροχαία ατυχήματα πάρα τη στοιχειώδη συντήρηση γι’αυτό προτείνουν μέτρα που ενισχύουν κυρίως τη Σήμανση και τον Εξοπλισμό της οδού ή αποκαθιστούν Αστοχίες της Σήμανσης και του Εξοπλισμού που ξεφεύγουν από τα Όρια της Καθημερινής Συντήρησης. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προτείνουν και νέους Ασφαλτοτάπητες.

4 ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ:
Ο μελετητής απαιτείται να έχει μεγάλη εμπειρία στις μελέτες και Έργα οδοποιίας με έμφαση στη ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του οδικού δικτύου. Η στόχευση των Μέτρων LIFE πρέπει να είναι στα Μελανά Σημεία του οδικού δικτύου προκειμένου να μειώσουν δραστικά την επικινδυνότητά του.

5 Την αναμόρφωση των Ισόπεδων Κόμβων.
Κατ’ εξοχήν τα ΜΕΤΡΑ LIFE αντιμετωπίζουν τρεις Βασικές οδικές παραμέτρους: Την αναμόρφωση των Ισόπεδων Κόμβων. Τη βελτίωση της Οριζόντιας και Κατακόρυφης Σήμανσης και δη της Πληροφοριακής και των Πινακίδων του Κ.Ο.Κ. Τον εξοπλισμό της οδού έναντι πλευρικών εμποδίων (Στηθαία Ασφαλείας).

6 ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ! Αν τα μέτρα LIFE εντοπίσουν θέσεις που απαιτούν αλλαγή της γεωμετρίας της οδού, αναφέρουν αυτό στην αρμόδια Υπηρεσία. Τούτο όμως αποτελεί μείζονα παρέμβαση στην οδό που απαιτεί απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές μελέτες- συνεπώς χρονοβόρες διαδικασίες και σημαντικές δαπάνες.

7 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ L=56 ΧΛΜ Εθνικό οδικό δίκτυο ΤΜΗΜΑ Β: ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ L=26 ΧΛΜ Επαρχιακό δίκτυο Συνολικό Μήκος: L=82 ΧΛΜ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΙ ΦΟΡΤΟΙ βάσει της Μελέτης Δοξιάδη ΤΜΗΜΑ ΕΜΗΚ 1993 ΕΜΗΚ 2000 Χαλκίδα-Λέπουρα 3.004 3.268 4.853

8 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π. ΚΥΜΗΣ ΤΜΗΜΑ: Χαλκίδα – Αμάρυνθος (Χ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΤΜΗΜΑ: Χαλκίδα – Αμάρυνθος (Χ.Θ ÷ Χ.Θ ) Βασικά Χαρακτηριστικά: Έντονη αστικοποίηση μέχρι Βασιλικό. Μεσαία αστικοποίηση Βασιλικό-Ερέτρια. Χαμηλή αστικοποίηση Ερέτρια-Αμάρυνθος. Ανοιχτή γεωμετρία μέχρι Βασιλικό. Σχετική μείωση γεωμετρίας από Βασιλικό μέχρι Αμάρυνθο. Οδόστρωμα σε μέτρια κατάσταση. Στάσεις λεωφορείων –Διαβάσεις πεζών με πολύ αρνητικές επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια. Ένταση των ατυχημάτων τους θερινούς μήνες λόγω συνεχούς πεζής κίνησης των λουόμενων με κάθετες διελεύσεις της οδού. Στα ΘΕΤΙΚΑ η Παράκαμψη της Ερέτριας.

9 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΤΜΗΜΑ: Αμάρυνθος - Λέπουρα
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΤΜΗΜΑ: Αμάρυνθος - Λέπουρα Βασικά Χαρακτηριστικά: Χαμηλή γεωμετρία κατά τμήματα. Σοβαρή μείωση της διατομής κατά τόπους στα μ. Απουσία ερεισμάτων με συνέπεια την έλλειψη πλευρικού χώρου για τοποθέτηση Στηθαίων – Ιστών Φωτισμού. Μη ολοκλήρωση Παράκαμψης Αλιβερίου με κάκιστη διαμόρφωση Ισόπεδου Κόμβου. Έντονη μείωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών στο τμήμα Αλιβέρι-Λέπουρα.

10 Βασικά Χαρακτηριστικά:
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΤΜΗΜΑ: Λέπουρα - Π.Κύμης (Επαρχιακή Οδός εθνικής σημασίας) Βασικά Χαρακτηριστικά: Συνεχείς διελεύσεις από οικισμούς με κακές πλευρικές διαμορφώσεις (μάντρες-σπίτια-πεζοδρόμια). Σοβαρή μείωση του επιπέδου συντήρησης. Σημαντικά προβλήματα σε κόμβους και διασταυρώσεις λόγω κακού σχεδιασμού ή ανυπαρξίας αυτού. Εναλλασσόμενη ανοιχτή και χαμηλή γεωμετρία κατά τμήματα. Μείζονα κατολισθητικά φαινόμενα στην περιοχή της Πλατάνας.

11 - ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΚΟΜΒΟΙ 22 ΣΥΝΟΛΟ 60
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ L=82ΧΛΜ ΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ - ΚΥΡΙΟΙ ΚΟΜΒΟΙ - ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΕΣ ΚΟΜΒΟΙ 22 ΣΥΝΟΛΟ 60   Αναλογία 1 Ισόπεδος Κόμβος ανά 1,36 χλμ !!! Ο αριθμός αυτός είναι ιδιαίτερα μεγάλος και δημιουργεί συνθήκες σοβαρής μείωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας. Τα τροχαία ατυχήματα ενισχύονται από το γεγονός ότι η Γεωμετρική Διαμόρφωση των Ισόπεδων Κόμβων είναι από ανύπαρκτη έως άστοχη. ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Έχει καταγραφεί διεθνώς ότι το 25-30% των ατυχημάτων εντοπίζονται στους Ισόπεδους Κόμβους.

12 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΟΙΚΙΣΜΩΝ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΟΙΚΙΣΜΩΝ Είναι τεράστιος ο αριθμός των οικισμών που διασχίζει ο οδικός άξονας. Οι οδηγοί κινούνται συνήθως με ταχύτητα που υπερβαίνει το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας για αστικές περιοχές των 50km. Κατά βάση απουσιάζουν ασφαλείς διαβάσεις πεζών. Σοβαρός κίνδυνος οι ευπαθείς ομάδες πληθυσμού παιδιά – ηλικιωμένοι.

13 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΔΙΕΛΕΥΣΕΙΣ ΠΕΖΩΝ ΤΟΥΣ ΘΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ Κυρίως σε τμήματα του άξονα Χαλκίδα-Αμάρυνθος και λιγότερο στο τμήμα Αμάρυνθος-Αλιβέρι. Δεν υπάρχουν κατάλληλες εσοχές για στάση των Λεωφορείων ούτε αντίστοιχες πεζοδιαβάσεις. Η ύπαρξη μεγάλου αριθμού παραθεριστικών κατοικιών ή ξενοδοχείων ανάντι του δρόμου ενισχύει τα φαινόμενα αυτά τους θερινούς μήνες.

14 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ Σε πολλές περιπτώσεις δεν εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα από τα τυπικά σχέδια των σχετικών προεδρικών διαταγμάτων. Αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες πληγές της οδού αφού ο αριθμός τους είναι μεγάλος. Οι αριστερές Είσοδοι και Έξοδοι από αυτές είναι εξαιρετικά επικίνδυνες τα φαινόμενα επιτείνονται σε καμπύλες με μειωμένη ορατότητα.

15 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ Είναι εντονότερος στο Εθνικό οδικό τμήμα από Χαλκίδα έως Λέπουρα ενώ μειώνεται στο Επαρχιακό τμήμα Λέπουρα-Π.Κύμης. Τα περισσότερα στηθαία έχουν ακατάλληλες απολήξεις. Τα στηθαία σε γέφυρες δεν είναι τα σύγχρονα προβλεπόμενα για Στηθαία Τεχνικών Έργων. Οι μεταβάσεις από τα άκαμπτα στα εύκαμπτα Στηθαία είναι ανύπαρκτες ή άστοχες. Απουσιάζουν Στηθαία έναντι ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΠΛΕΥΡΙΚΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ: Ιστοί Φωτισμού Στύλοι ΔΕΗ/ΟΤΕ Κορμοί Δένδρων Διαφημιστικές πινακίδες

16 Περιοχή Αλιβερίου – Κατηγορίες Θέσεων Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ)
Περιοχή Αλιβερίου – Κατηγορίες Θέσεων Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ)

17 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ Θέσεις ΜΟΑ – Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας Τρία είναι τα κριτήρια των Προδιαγραφών του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για τον εντοπισμό θέσεων ΜΟΑ: 1. Θέσεις που προέρχονται από Στατιστική Επεξεργασία της Βάσης Δεδομένων Ατυχημάτων της Τροχαίας. Με κίτρινο χρώμα: 2. Θέσεις που προέρχονται από υποδείξεις των Υπηρεσιών Συντήρησης –Τροχαίας – Τοπικών Αρχών. Με πράσινο χρώμα: 3. Θέσεις που προέκυψαν από αυτοψία των Μελετητών. Με κεραμιδί χρώμα: ΣΥΝΟΛΟ Κατανομή : 1 ΜΟΑ ανά 2,6 χλμ !!!

18 Αδιαμόρφωτος Κόμβος – Ασφαλτική αλάνα
Αδιαμόρφωτος Κόμβος – Ασφαλτική αλάνα. Απουσία πλευρικής προστασίας έναντι κολώνας ΔΕΗ. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

19 Γωνία συμβολής –Απουσία ορατότητας
Γωνία συμβολής –Απουσία ορατότητας. Ιστοί φωτισμού – Πλευρική προστασία; ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

20 Διέλευση από οικισμό/ Πλευρικά εμπόδια. Προστασία;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

21 Ισόπεδος Κόμβος, Γεωμετρική Διαμόρφωση; Στάση λεωφορείου. Πεζοδιάβαση;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

22 Απόληξη Στηθαίου; ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

23 Διέλευση πεζού χωρίς ορατότητα – Πεζοδιάβαση;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

24 Στάση λεωφορείου – Πεζοδιάβαση;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ – ΛΕΠΟΥΡΑ – Π.ΚΥΜΗΣ

25 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΣΤΡΟΦΥΛΙΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ Συνολικό μήκος οδού L=112 ΧΛΜ Α. Τμήμα: Χαλκίδα-Στροφυλιά Δευτερεύο Εθνικό Δίκτυο Β. Τμήμα: Στροφυλιά-Λίμνη-Αιδηψός Επαρχιακό Δίκτυο

26 Η μελέτη Δοξιάδη προβλέπει
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ Η μελέτη Δοξιάδη προβλέπει ΤΜΗΜΑ ΕΜΗΚ 2010 Χαλκίδα-Στροφυλιά 852 οχ./24ωρο Στροφυλιά-Λίμνη 462 οχ./24ωρο Λίμνη-Αιδηψός 1.334 οχ./24ωρο

27 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΙΣΟΠΕΔΟΙ ΚΟΜΒΟΙ -Κύριοι Ισόπεδοι Κόμβοι -Δευτερεύοντες Ισόπεδοι Κόμβοι Σύνολο: Κατανομή: 1κόμβος ανά 2,3 χλμ !!! ΠΡΟΣΟΧΗ Ο μεγάλος αριθμός Ισόπεδων κόμβων και δή χωρίς κατάλληλη γεωμετρική διαμόρφωση, ορατότητα, εξοπλισμό, μειώνουν δραστικά το επίπεδο Οδικής Ασφάλειας.

28 Ισόπεδοι Κόμβοι- κακή ή άστοχη Γεωμετρική διαμόρφωση-Έλλειψη Σήμανσης.
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΑΙΔΗΨΟΣ Βασικές Ελλείψεις & Προβλήματα Ανάγκη διαμόρφωσης πλατυσμάτων απόθεσης χιονιού και ευχερούς κίνησης των εκχιονιστικών με δυνατότητα αναστροφών. Μείωση της βλάβης των στηθαίων που προκαλούν τα εκχιονιστικά λόγω αδυναμίας ευχερούς αποχιονισμού. Ισόπεδοι Κόμβοι- κακή ή άστοχη Γεωμετρική διαμόρφωση-Έλλειψη Σήμανσης. Σοβαρές ελλείψεις εξοπλισμού έναντι πλευρικών εμποδίων – Ιστοί φωτισμού-Στύλοι ΔΕΗ/ΟΤΕ – κορμοί δέντρων- διαφημιστικές πινακίδες. Κατακόρυφη και Οριζόντια Σήμανση με ελλείψεις ή αστοχίες. Στην περιοχή Ήλιδας-Ροβιές παρατηρούνται σοβαρά γεωτεχνικά προβλήματα και υπάρχει ανάγκη για υπόγειο έργο (Σήραγγα ή Cut Cover).

29 ΟΔΙΚΟΣΑΞΟΝΑΣ:ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΤΜΗΜΑ: Χαλκίδα – Ψαχνά L= 16ΧΛΜ
Βασικά Χαρακτηριστικά: Πλήρως αστικοποιημένο μέχρι Αρτάκη, ημιαστικό μέχρι Ψαχνά. Ανοιχτή γεωμετρία σε πεδινό έδαφος. Πολλά προβλήματα σε πεζούς-ανυπαρξία πεζοδιαβάσεων.- ευπαθείς ομάδες παιδιά-ηλικιωμένοι. Προβλήματα στη σήμανση και στο οδόστρωμα λόγω βαριάς κυκλοφορίας. Μειωμένη ορατότητα σε κόμβους. Υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι που οδηγούν σε φωτεινή σηματοδότηση.

30 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΤΜΗΜΑ: Ψαχνά-Στροφυλιά L= 48ΧΛΜ
Βασικά Χαρακτηριστικά: Έντονο ανάγλυφο στο ορεινό τμήμα με εξαιρετικά χαμηλή γεωμετρία. Σοβαρή χειμερινή Συντήρηση (χιόνι-πάγος) στην περιοχή Άγιος και Παγωντας. Προβλήματα στο οδόστρωμα λόγω χιονοπτώσεων-παγετού. Πιο τεταμένη χάραξη στο τμήμα Προκόπι-Στροφυλιά με μειωμένη ορατότητα.

31 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΤΜΗΜΑ: Στροφυλιά-Λίμνη-Αιδηψός L= 48ΧΛΜ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Βασικά Χαρακτηριστικά: Υποτμήμα Στροφυλιά-Λίμνη Σχετικά καλή γεωμετρία – καλό οδόστρωμα – μεγάλη διατομή και λοφώδες- ορεινό ανάγλυφο. Προβλήματα στους Ισόπεδους Κόμβους λόγω αστοχίας στη γεωμετρική διαμόρφωση ή μειωμένης ορατότητας ή δημιουργίας ασφαλτικής ‘’αλάνας’’. Υποτμήμα Λίμνη-Αιδηψός Παραλιακή χάραξη με χαμηλή γεωμετρία κατά τμήματα. Κυρίαρχο πρόβλημα οι ασταθείς γεωλογικοί σχηματισμοί. Ιδιαίτερα στην περιοχή της Ήλιδας. Αλλεπάλληλες και επικίνδυνες κατολισθήσεις που προκαλούν πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας. Αστυνομικές αποφάσεις που επιτρέπουν τη διέλευση οχημάτων με ευθύνη των οδηγών !!!

32 Με βάση τα τρία κριτήρια των Προδιαγραφών του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΑΙΔΗΨΟΣ Θέσεις ΜΟΑ – Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας Με βάση τα τρία κριτήρια των Προδιαγραφών του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 1. Θέσεις που προκύπτουν από Στατιστική Ανάλυση της Βάσης Δεδομένων. Με κίτρινο χρώμα: 2. Θέσεις που προκύπτουν από υποδείξεις των Υπηρεσιών Συντήρησης –Τροχαίας – Τοπικών Αρχών. Με πράσινο χρώμα: 3. Θέσεις που προκύπτουν από αυτοψία της Μελετητικής Ομάδας. Με κεραμιδί χρώμα:   ΣΥΝΟΛΟ: 24 ΜΟΑ   Αναλογία : 1 ΜΟΑ ανά 4,6 ΧΛΜ.

33 Στάσεις λεωφορείου – Πεζοδιάβαση;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

34 Ισόπεδος Κόμβος – Ορατότητα μηδέν !!!
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

35 Απόληξη Στηθαίου. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

36 Ισόπεδος Κόμβος Γεωμετρική Διαμόρφωση; -Ιστοί φωτισμού Προστασία;
Ισόπεδος Κόμβος Γεωμετρική Διαμόρφωση; Ιστοί φωτισμού Προστασία; ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

37 Ισόπεδος Κόμβος Γεωμετρική Διαμόρφωση Ορατότητα Προστασία έναντι ιστών φωτισμού;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

38 Λουτρά Αιδηψού, Ι.Κ. Λιχάδας – Γωνία Συμβολής!!!
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

39 Απόληξη Στηθαίου; ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

40 Ισόπεδος Κόμβος Διαμόρφωση Κόμβου; Διαφημιστικές Πινακίδες Προστασία;
Ισόπεδος Κόμβος Διαμόρφωση Κόμβου; Διαφημιστικές Πινακίδες Προστασία; ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

41 Παλαιά Στηθαία γέφυρας. Θα τα αφήσουμε έτσι;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

42 Απουσία Ερείσματος. Πού στηρίζεται το στηθαίο;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

43 Εκκλησάκι σε καμπύλη χωρίς ορατότητα
Εκκλησάκι σε καμπύλη χωρίς ορατότητα. Κι όμως είναι Πλευρικό εμπόδιο που χρήζει προστασίας. ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

44 Παλαιό Στηθαίο Τεχνικού. Θα το αλλάξουμε;
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ

45 ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ -ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Μετά την εφαρμογή των ΜΕΤΡΩΝ LIFE ακολουθεί αξιολόγηση και σύγκριση των τροχαίων ατυχημάτων ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ. Το κόστος των ΕΡΓΩΝ LIFE στο Ν.ΕΥΒΟΙΑΣ σε τιμές Δημοπράτησης ανήλθε στα 7,5εκ. ΕΥΡΩ με ΦΠΑ. Το μέγεθος αυτό για οδικό τμήμα χλμ. είναι ιδιαίτερα υψηλό. Βασικές αιτίες γι΄αυτό είναι: Η μεγάλη παλαιότητα του δικτύου. Το χαμηλό επίπεδο συντήρησης. Η πολύ χαμηλή γεωμετρία. Η έντονη ανάπτυξη αστικών και περιαστικών περιοχών. Η μη ανταπόκριση στις ισχύουσες σήμερα προδιαγραφές ΟΜΟΕ/2001.

46 ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ -ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ
ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ -ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ Ερώτημα: Πώς θα βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια στον Ν.Εύβοιας μετά την εφαρμογή όλων των προαναφερόμενων έργων στους άξονες Χαλκίδα-Π.Κύμη και Χαλκίδα-Αιδηψός ; Η απάντηση είναι: Να συνταχθούν μελέτες Μέτρων LIFE σε δυο επίπεδα Για το υπεραστικό δίκτυο α. Στον Εθνικό άξονα Στροφυλιά – Βασιλικά – Ιστιαία – Αιδηψός. β. Στο πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο όπως αξιολογείται σήμερα με βάση τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους με αρχή τον Νότιο άξονα Λέπουρα – Κάρυστος. Για το αστικό - περιαστικό δίκτυο των Πολεοδομικών Συγκροτημάτων Χαλκίδας Ερέτριας Καρύστου Ιστιαίας Λουτρών Αιδηψού

47 ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΙΜΝΗ-ΑΙΔΗΨΟΣ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ Η υπάρχουσα ελληνική ΕΜΠΕΙΡΙΑ αποκαλύπτει μία βασική έλλειψη του οδικού δικτύου που είναι το ΜΗΤΡΩΟ ΟΔΟΥ. Προκειμένου τα Μέτρα LIFE να αποδίδουν είναι τουλάχιστον απαραίτητο να υπάρξει ένα ΒΑΣΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ του ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ. Σε κάθε άλλη περίπτωση οδηγούμαστε σε μία κατασπατάληση ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ σε καιρούς ΧΑΛΕΠΟΥΣ με θύμα το ύψιστο αγαθό που προστατεύει η Οδική Ασφάλεια την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ.

48 ΤΕΕ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΕΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ
22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2009 ΗΜΕΡΙΔΑ: “Η ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ. ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ – ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ”. ΕΙΣΗΓΗΣΗ: “ΜΕΛΕΤΗ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ: ΧΑΛΚΙΔΑ-ΛΕΠΟΥΡΑ-Π.ΚΥΜΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΑΙΔΗΨΟΣ” ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Αντώνης Καστής Μελετητής Συγκοινωνιακών Έργων Ειδικός Συντονιστής ΠΟΑ-ΤΕΕ


Κατέβασμα ppt "ΤΕΕ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΕΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google