Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
Σέβομαι τη διαφορετικότητα ... Λέω όχι στον σχολικό εκφοβισμό ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ –ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-BULLYING
2
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός είναι η αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το χρώμα του δέρματος, είτε από την εθνικότητα, είτε από τη θρησκεία .
3
<< Ρατσισμός>>
ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ << Ρατσισμός>> Ο ρατσισμός μπορεί να διακριθεί σε τρία είδη . Στο φυλετικό, που αφορά τις διακρίσεις μεταξύ φυλών και ιδίως ανάμεσα σε λευκή και μαύρη φυλή. Ο εθνικός , που αφορά τις διακρίσεις ανάμεσα σε ανώτερα και κατώτερα έθνη και ο κοινωνικός που αφορά πλούσιους –φτωχούς , άντρες γυναίκες , ασθενείς- υγιείς , μετανάστες – γηγενείς . Οι λόγοι που το φαινόμενο αυτό εξαπλώνεται όλο και περισσότερο είναι κυρίως , το χαμηλό πνευματικό επίπεδο , που οδηγεί στην ανυπαρξία κρίσης , τα οικονομικά συμφέροντα , γενικότερα την εκμετάλλευση πλούσιων κρατών σε φτωχά κράτη. Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό θα πρέπει να βοηθήσουν αρχές όπως η παιδεία , δίνοντας έμφαση στο σεβασμό τις ιδιαιτερότητες των ανθρώπων. Επίσης η δημοκρατία , τονίζοντας την ισότητα και τη δικαιοσύνη . Και τέλος ο ίδιος ο άνθρωπος , παραμένοντας απλά άνθρωπος . Αν όλα αυτά πραγματοποιηθούν ο ρατσισμός θα μειωθεί ή ακόμα και θα εξαφανιστεί.
4
ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ: ΣΩΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΩ
ΓΙΑΤΙ ΟΠΟΤΕ ΜΕ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΕ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΣ ΣΑΝ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΤΑ ΒΡΩΜΙΚΑ ΝΕΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΕΓΧΡΩΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΑ; ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΕ ΙΚΕΤΕΨΩ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΙΣ Ο ΗΡΩΑΣ . ΓΙΑΤΙ ΤΗ ΘΛΙΨΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΝΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΔΙΨΑΣΕΙΣ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ; ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΙ; ΚΙ ΕΣΥ ΛΕΥΚΕ <<ΗΡΩΑ>> ΟΠΩΣ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΣΩΣΕ ΜΕ ΑΠΌ ΤΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΒΑΘΙΟΥ ΠΗΓΑΔΙΟΥ. ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ: ΣΩΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΩ ΜΗΝ ΤΑ ΑΦΗΣΕΙΣ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΝΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ!
5
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Paulo Coehlo - Η διαφορετικότητα των ανθρώπων
"Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί. Και θα πρέπει να κάνουν ότι μπορούν για να παραμείνουν έτσι. Σε κάθε άνθρωπο έχουν δοθεί δύο ποιότητες: η δύναμη και το ταλέντο. Η δύναμη τον οδηγεί να συναντήσει το πεπρωμένο του, το ταλέντο του τον υποχρεώνει να μοιραστεί με τους άλλους τα καλά του στοιχεία. Ο καθένας πρέπει να γνωρίζει πότε να χρησιμοποιεί το ένα και πότε το άλλο. Σε κάθε άνθρωπο έχει δοθεί μια αρετή: η ικανότητα να επιλέγει. Για όποιον δεν χρησιμοποιεί αυτή την αρετή, μετατρέπεται σε κατάρα - και οι άλλοι θα επιλέγουν πάντα για λογαριασμό του.
6
Ένα παιδί από την Αφρική έγραψε αυτό το ποίημα για την διαφορετικότητα :
Όταν γεννιέμαι είμαι μαύρος Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος Κι εσύ λευκέ άνθρωπε Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο… Προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα το Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων σήμερα
7
BULLYING Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το πράγμα παίρνει θηριώδεις διαστάσεις είναι στο Διαδίκτυο. Η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στην Ευρώπη σε περιστατικά ψηφιακής βίας Το bullying αποτελεί κατά τους ειδήμονες ένα φαινόμενο όχι μόνο υπαρκτό και στη χώρα μας αλλά συνεχώς εντεινόμενο –εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης –, το οποίο μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει βρει έναν μεγάλο «σύμμαχο», ο οποίος το βοηθά να γιγαντώνεται. Δεν είναι άλλος από το Διαδίκτυο, που όσα καλά προσφέρει, άλλα τόσα επικίνδυνα μπορεί να σημαίνει για τη ζωή των εφήβων.
8
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Ο βαθμός εμπλοκής κάθε μέλους, σχετίζεται τόσο με την ιδιότητά του, όσο και με τη σοβαρότητα, τη συχνότητα και την ένταση του περιστατικού εκφοβισμού. Άλλος είναι ο ρόλος και η ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, άλλος του δασκάλου, άλλος των συμμαθητών, άλλος των γονιών.
9
ΜΙΛΑ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΑΠΛΩΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ
10
ΑΘΗΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΝΟΥΔΗ ΜΥΡΤΩ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ
ΑΘΗΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΝΟΥΔΗ ΜΥΡΤΩ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ Από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου Από τη ΣΤ΄1 τάξη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.