Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhilippa Mitro Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων
2
Σκοποί και στόχοι ΦΑ Σκοπός του σχολείου είναι η πολύπλευρη πνευματική και σωματική ανάπτυξη των μαθητών μέσα στα πλαίσια που ορίζει ο σκοπός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός του σχολείου είναι η πολύπλευρη πνευματική και σωματική ανάπτυξη των μαθητών μέσα στα πλαίσια που ορίζει ο σκοπός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.
3
Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι να συμβάλλει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια και στην αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία. Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι να συμβάλλει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και παράλληλα να βοηθήσει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια και στην αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία.
4
Μέσα από ποικίλες κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες να βοηθήσει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και να συμβάλλει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια καθώς και την αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία Γενικός σκοπός της διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο
5
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Φ. Α. βιολογικός βιολογικός ψυχοπνευματικός ψυχοπνευματικός κοινωνικο-ηθικός κοινωνικο-ηθικός κινητικός-εκφραστικός κινητικός-εκφραστικός βιωματικός βιωματικός
6
βιολογικός Η φυσιολογική ανάπτυξη των βασικών σωματικών ικανοτήτων αντοχής, δύναμης, ταχύτητας, ευλυγισίας και επιδεξιότητας καθώς και πρόληψη, βελτίωση και διόρθωση μορφολογικών και λειτουργικών παρεκκλίσεων. Η φυσιολογική ανάπτυξη των βασικών σωματικών ικανοτήτων αντοχής, δύναμης, ταχύτητας, ευλυγισίας και επιδεξιότητας καθώς και πρόληψη, βελτίωση και διόρθωση μορφολογικών και λειτουργικών παρεκκλίσεων.
7
ψυχοπνευματικός Όπως οι σωματικές έτσι και οι γνωστικές λειτουργίες εξελίσσονται και αναπτύσσονται. Η μνήμη, η κρίση, η νόηση, η προσοχή, η αντίληψη, η εφευρετικότητα, η κιναίσθηση, η κινητική ευφυΐα κλπ. διαμορφώνονται με τη διδασκαλία, την άσκηση, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό κάθε λαού. Όπως οι σωματικές έτσι και οι γνωστικές λειτουργίες εξελίσσονται και αναπτύσσονται. Η μνήμη, η κρίση, η νόηση, η προσοχή, η αντίληψη, η εφευρετικότητα, η κιναίσθηση, η κινητική ευφυΐα κλπ. διαμορφώνονται με τη διδασκαλία, την άσκηση, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό κάθε λαού. Σ’ αυτήν την περιοχή ανήκει η γνώση των κανονισμών, η γνώση της ολυμπιακής ιδεολογίας και κίνησης, η γνώση λαογραφικών στοιχείων, καθώς και οι εκλαϊκευμένες γνώσεις προπονητικής, υγιεινής κλπ. Σ’ αυτήν την περιοχή ανήκει η γνώση των κανονισμών, η γνώση της ολυμπιακής ιδεολογίας και κίνησης, η γνώση λαογραφικών στοιχείων, καθώς και οι εκλαϊκευμένες γνώσεις προπονητικής, υγιεινής κλπ.
8
κοινωνικο-ηθικός Περιλαμβάνει το σεβασμό στους άλλους, τη συνεργασία, την εντιμότητα στον συναγωνισμό, την αναγνώριση της νίκης και της ήττας, την ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων, δηλαδή της θέλησης, της επιμονής, της υπομονής, του θάρρους, της αυτοκυριαρχίας, της αυτοπεποίθησης, την ανάπτυξη των κοινωνικών αρετών, δηλαδή της αλληλεγγύης, του ομαδικού πνεύματος, της αξιοκρατίας, της δικαιοσύνης, της αυτοπειθαρχίας, της υπευθυνότητας, της μετριοφροσύνης, καθώς επίσης και η ψυχαγωγία των μαθητών μέσα από τις κινητικές-αθλητικές δραστηριότητες. Περιλαμβάνει το σεβασμό στους άλλους, τη συνεργασία, την εντιμότητα στον συναγωνισμό, την αναγνώριση της νίκης και της ήττας, την ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων, δηλαδή της θέλησης, της επιμονής, της υπομονής, του θάρρους, της αυτοκυριαρχίας, της αυτοπεποίθησης, την ανάπτυξη των κοινωνικών αρετών, δηλαδή της αλληλεγγύης, του ομαδικού πνεύματος, της αξιοκρατίας, της δικαιοσύνης, της αυτοπειθαρχίας, της υπευθυνότητας, της μετριοφροσύνης, καθώς επίσης και η ψυχαγωγία των μαθητών μέσα από τις κινητικές-αθλητικές δραστηριότητες.
9
κινητικός-εκφραστικός Εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων όπως η αίσθηση του σώματος στο χώρο και το χρόνο, ο συντονισμός του σώματος ή των μελών και μερών του σώματος στη διάρκεια της κίνησης, ο συγχρονισμός του σώματος ή των μελών του με οπτική κάλυψη, η βελτίωση της στατικής και δυναμικής ισορροπίας, η καλλιέργεια του ρυθμού και της κινητικής παράδοσης. Εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων όπως η αίσθηση του σώματος στο χώρο και το χρόνο, ο συντονισμός του σώματος ή των μελών και μερών του σώματος στη διάρκεια της κίνησης, ο συγχρονισμός του σώματος ή των μελών του με οπτική κάλυψη, η βελτίωση της στατικής και δυναμικής ισορροπίας, η καλλιέργεια του ρυθμού και της κινητικής παράδοσης.
10
βιωματικός Αναφέρεται στη συνειδητοποίηση της ωφέλειας και της ανάγκης για άσκηση- άθληση σε ολόκληρη τη ζωή, η απόκτηση αθλητικών συνηθειών (χόμπυ) και η καλλιέργεια της αγάπης για τη φύση και τη ζωή της υπαίθρου. Αναφέρεται στη συνειδητοποίηση της ωφέλειας και της ανάγκης για άσκηση- άθληση σε ολόκληρη τη ζωή, η απόκτηση αθλητικών συνηθειών (χόμπυ) και η καλλιέργεια της αγάπης για τη φύση και τη ζωή της υπαίθρου.
11
ΣTOXOI ΤΗΣ Φ.Α. ΣΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Στα νέα αναλυτικά προγράμματα οι παραπάνω στόχοι συνοψίζονται σε τρεις τομείς: Ψυχοκινητικός (κινητικός-εκφραστικός και βιολογικός- υγιεινός στόχος) Συναισθηματικός (κοινωνικός-ηθικός και βιωματικός στόχος) Γνωστικός (γνωστικός στόχος)
12
Βιβλίο Μαθητή Καινοτομία νέων αναλυτικών προγραμμάτων. Συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία των: Α) κοινωνικού-ηθικού στόχου Β) γνωστικού στόχου Γ) βιωματικού στόχου
13
Πλάνο διδακτικής ώρας Φυσικής Αγωγής Διδάσκων σχολείου: Β. Μπαρκούκης Υπεύθυνος/νη πλάνου: Παπαδόπουλος Γεωρ. Α.Ε.Μ. 11111 Ημερομηνία: _________ Σχολείο: Τάξη: Γ1 Αριθμός μαθητών/τριών: 24 Διάρκεια Διδακτικής Ώρας: 45΄ Χρόνος διάρκειας άσκησης Σκίτσα Βιβλιογραφία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.