Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Προσπάθειες μεταρρύθμισης της τεχνικής - επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

2 Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: Ιστορική αναδρομή στο ελληνικό σύστημα
1899: Νομοσχέδια Ευταξία (2 κατευθύνσεις στο 2ο τετράχρονο κύκλο της μέσης εκπαίδευσης) 1913: Νομοσχέδια Τσιριμώκου (προβλέπεται η δημιουργία Τεχνικών-Επαγγελματικών Σχολών) 1929: Μεταρρύθμιση κυβέρνησης Βενιζέλου (σύσταση κατώτερων επαγγελματικών σχολών και 6χρονου επαγγελματικού Λυκείου) 1959: Καθιερώνεται δημόσιο δίκτυο επαγγελματικής εκπαίδευσης 1964: Νομοσχέδιο για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση 1971: Επιτροπή Παιδείας επί δικτατορίας. Προτείνεται η ανάπτυξη δημόσιου δικτύου τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης και η καθιέρωση επαγγελματικών σχολών ανωτέρας βαθμίδας 1976: Ιδρύονται τεχνικές επαγγελματικές σχολές και τεχνικά επαγγελματικά λύκεια 1985: Εφαρμόζεται το μοντέλο του «ενιαίου πολυκλαδικού λυκείου»

3 Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: Ιστορική αναδρομή στο ελληνικό σύστημα
1985: Εφαρμόζεται το μοντέλο του «ενιαίου πολυκλαδικού λυκείου» 1997. Ίδρυση των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (Τ.Ε.Ε.) 2006. Μετασχηματισμός του Τ.Ε.Ε σε Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) και Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.), μέχρι σήμερα.

4 Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: Οργανόγραμμα ΕΠΑΛ

5 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑ.Σ.)
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑ.Σ.) 2ετής φοίτηση Δικαίωμα εγγραφής έχουν: Προαχθέντες από Α΄τάξης Γενικού Λυκείου. Προαχθέντες από Α΄τάξης ΕΠΑ.Λ. Προαχθέντες από Α΄τάξη ΤΕΕ. Απόφοιτοι Γενικού Λυκείου. Απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. Απόφοιτοι ΕΠΑ.Σ. διαφορετικής ειδικότητας. Διετής φοίτηση (Α’ και Β’ Τάξη) Μαθήματα τεχνικά-επαγγελματικά και εργαστηριακές ασκήσεις (ΟΧΙ Μαθήματα Γενικής Παιδείας)

6 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Εξέλιξη του σχολικού πληθυσμού της Τ. Ε. Ε
Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Εξέλιξη του σχολικού πληθυσμού της Τ.Ε.Ε. (Στραβοπόδης, Μ Οι μεταβολές των Τ.Ε.Ε στο μαθητικό πληθυσμό)

7 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Ελληνικός μαθητικός πληθυσμός της Τ. Ε. Ε
Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Ελληνικός μαθητικός πληθυσμός της Τ.Ε.Ε ανά τομέα (Στραβοπόδης, Μ Οι μεταβολές των Τ.Ε.Ε στο μαθητικό πληθυσμό)

8 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Κατηγοριοποίηση των μαθητών της Δ/θμιας Τεχνικής –Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα Προφίλ Ποσοστό στο μαθητικό πληθυσμό Κοινωνικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά μαθητών Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά μαθητών Προσδοκίες μαθητών ή/και γονέων Α 10% - 30% • Χαμηλό εισόδημα • «Στρωμένη δουλειά» από το οικογενειακό περιβάλλον • Μετανάστες • Εργαζόμενοι • Συνήθως δεν ανταποκρίνονται στις συμβατικές μεθόδους διδασκαλίας • Να ενταχθούν γρήγορα στην αγορά εργασίας Β • Χαμηλά και μεσαία εισοδήματα • Μέτριες έως καλές επιδόσεις • Να συνεχίσουν στα ΤΕΙ Γ 50% - 70% • Μονογονεϊκές οικογένειες • Ομογενείς – μετανάστες • Χαμηλές επιδόσεις. • Σχετική αδιαφορία για την ειδικότητα. • Μαθητές που έχουν αποδεχτεί την απόρριψη εκ μέρους του εκπαιδευτικού συστήματος • Να πάρουν ένα «χαρτί» (απολυτήριο ή πτυχίο) • Να πάρουν το «χαρτί» για να διορισθούν στο Δημόσιο Τομέα • Να συνεχίσουν τη φοίτηση όσο γίνεται περισσότερο (μέχρι να δουν τι θα κάνουν) Ελληνική Βιομηχανία: Προς την κοινωνία της Γνώσης, ΤΕΕ, 2006

9 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Ποσοστά μαθητών στην Γενική και Επαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε χώρες της Ευρώπης (1998)

10 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Διάκριση των ιδρυμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης – κατάρτισης ανάλογα με τον τόπο παροχής της εκπαίδευσης (1998)

11 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Τάσεις προσφοράς εργασίας ανάλογα με τα προσόντα για την Ελλάδα CEDEFOP 02/2011 Skills supply and demand in Greece

12 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Μελλοντικές ευκαιρίες απασχόλησης ανά κατηγορία επαγγέλματος για την Ελλάδα (περίοδος 2010–2020) CEDEFOP 02/2011 Skills supply and demand in Greece

13 Ορισμένα Ποσοτικά Στοιχεία: Συσχέτιση συμμετοχής στην ΤΕΕ και ανεργίας των νέων CEDEFOP 02/2011 Skills supply and demand in Greece

14 Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: πρόσφατες εξελίξεις Η πρόταση για το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο

15 Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: πρόσφατες εξελίξεις
Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση: πρόσφατες εξελίξεις

16 Ερμηνείες αποτυχίας ισότιμης εισαγωγής της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Δομολειτουργική προσέγγιση  οικονομική υπανάπτυξη Συγκρουσιακή προσέγγιση  ταξική σύγκρουση δε σχετίζεται με τη ζήτηση εξειδικευμένου εργατικού προσωπικού Θεωρία Κυρίαρχης Κουλτούρας  Ο ελληνοχριστιανικός πολιτισμός

17 Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός:
Ερμηνείες αποτυχίας ισότιμης εισαγωγής της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ελληνοχριστιανικός πολιτισμός: Η Τ.Ε.Ε στερείται μορφωτικής αξίας και αλλοιώνει το πραγματικό ανθρωπιστικό ιδεώδες της αγωγής Η τεχνοκρατία θεωρείται ως σύμμαχος του ιστορικού υλισμού Η ανάπτυξη της Τ.Ε.Ε. σχετίζεται και με την ανάπτυξη της δημοτικής, η οποία απορρίπτεται με τη σειρά της

18 ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!


Κατέβασμα ppt "Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google