Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDrucilla Thanos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Δαμιανός (Δάνος) Παπαδόπουλος Διπλ. Industrial Designer
2
Wings of Design Walkuerenallee 11 42117-Wuppertal Germany
fon fax
5
Eιδικότητα Καταναλωτικά προϊόντα (consumer-goods)
Κεφαλαιουχικά προϊόντα (capital-goods) Στρατηγική (design-strategy)
6
Προσωπική αρχή Τρόπος σχεδίασης: Ελάχιστη επέμβαση
Γιατί; Σε ένα κόσμο πλημμυρισμένο από ερεθίσματα αναλαμβάνουν οι designers να δημιουργήσουν το αντίδοτο.Τις νησίδες ηρεμίας και αρμονίας. Ο τρόπος : Σχεδιασμός επί της ουσίας των πραγμάτων. Μείωση της φόρμας στο ελάχιστο. Ταυτότητα των αντικειμένων. Τίποτε άλλο.
7
Προσωπική θέση: Η παράλειψη είναι τόσο σημαντική, όσο και η πρόσθεση όγκου. Ο όγκος σχεδιάζεται με αφετηρία τη γνώση και τον ανάλογο σεβασμό προς το κενό. Ρόδα ποδηλάτου.Στόχος: Μείωση βάρους. Design: Το κενό ανάμεσα στις ακτίνες.
8
Θέμα Industrial-design
Βιομηχανική σχεδίαση Σχεδίαση προϊόντων και συστημάτων
9
Design και εταιρίες Product-design Multimedia-design Graphic-design
Strategic-design Interior-design Exterior-design Exhibition-design
10
Exhibition-design
16
design σήμερα = ρευστά σύνορα
Consumer and capital-goods design Communication-design DESIGN Packaging-design (συσκευασία) Concepts Public-design (δημόσιος χώρος) Transportration-design
17
Packaging-design
22
Public-design
25
Transportation-design
29
Κλασικό design = Υλοποιημένο design.
Παραγωγή Κατασκευή Product- Design Εργονομία Αισθητική
30
Καταναλωτικά προϊοντα Xρηστικά προϊοντα
Consumer-goods Καταναλωτικά προϊοντα Xρηστικά προϊοντα
36
Κεφαλαιουχικά προϊόντα
Capital-goods Κεφαλαιουχικά προϊόντα
41
Interaction-design
42
Νεότερο design =Άϋλο design
Interaction Διενεργώ = Επικοινωνώ Interface-design Virtual Reality Εικονική Πραγματικότητα Real Virtuality Πραγματική Εικονικότητα E-World
43
Interaction Software Εργονομία της Δισδιάστατη design Λόγος Εικόνα
Τυπογραφία Ήχος Εικόνα Σχήμα Χρώμα
44
Design-Informatic-Tecnology
Expert ? Interdiscipline Διακλαδικότητα Digital surfaces ψηφιακή επιφάνεια Navigation πλοήγηση Network e-design Internet διαδίκτυο Multimedia πολυμέσα Modeling,Prototyping Rendering, CD-ROM Animation, Web-design Graphic-design. Computer Aided Design 3D-CAD
45
Με το Interface/Interaction Design διαμορφώνουν τα
νέα μέσα με ένα ειδικό τρόπο το βιομηχανικό σχεδιασμό. Αυτό αφορά ιδιαίτερα τον συνδυασμό της software με την hardware, δηλαδή την δισδιάστατη επιφάνεια χειρισμού και το τρισδιάστατο περίβλημα. Παραδειγματικά εκφράζεται στο design των συσκευών τηλεπικοινωνιών (κινητό τηλέφωνο).
48
Σφυγμόμετρο-πιεσόμετρο
50
Internet-shopping
55
Εγκυκλοπαίδεια
57
Πρόγραμμα προπόνησης
59
Software for interactive
product presentation
61
Software platform for imaging systems
in medical engineering
63
Οδηγίες χρήσης προϊόντος
65
Strategic-design
66
Επίκαιρο design = Αόρατο design
Στρατηγικό design (strategic-design). Είναι περισσότερο θεωρητικό design. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση που σπρώχνει τους designers προς το κέντρο της ανάπτυξης προϊόντων. Αναλαμβάνουν εργασίες επικοινωνιακής μορφής, όπως το Corporate-Design που είναι μέρος του Branding. Μιλάμε δηλαδή για τον πυρήνα της μάρκας(brand).
67
επικοινωνία ανάλυση μάρκα design στρατηγική
68
Αναλύσεις μάρκας. 1) Μάρκα ( ιστορία, φυμη, στρατηγική, κλπ.= status quo ). 2) Απευθυνόμενο κοινό ( χρηστικό, αγοραστικό ). = targetgroup. 3) Ανταγωνιστές ( ποίοι είναι, και με ποία μορφή εμφανίζονται στην αγορά ). 4) Τάσεις αγοράς = trends ( αναγνώριση, διαφοροποίηση προς τους ανταγωνιστές ).
70
Εδώ υπάρχουν σημεία τομής του design με κλασικά θέματα του marketing και της οικονομίας, ειδικά στον τομέα της κουλτούρας της κάθε εταιρίας και του απευθυνόμενου κοινού. Ο ρόλος του designer είναι να εξηγήσει και να παρουσιάσει τις στρατηγικές του design με κατανοητό και λογικό τρόπο, και μάλιστα γραπτά και με ανάλογες εικόνες. Στο στρατηγικό design ανήκει εκτός από τον χώρο του corporate-design και η σκηνοθεσία εκθέσεων (events) ο σχεδιασμός των εκθεσιακών χώρων, οι δημόσιες σχέσεις (PR) και μαζί με αλλά το καθιερωμένο πια design-consulting ( ο designer-σύμβουλος ).
71
Στυλ φωτογράφησης ανθρώπων
72
Στυλ φωτογράφησης περιβάλλοντος.
73
Στυλ φωτογράφησης προϊόντων
74
Η στρατηγική της μάρκας (Branding) εκφράζεται με το design.
Στην στρατηγική είναι καταγραμμένα όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά της μάρκας. Με εικόνες σαν παραδείγματα και με λόγια, καθορίζονται το στυλ σχεδιασμού, η γλώσσα της φόρμας, τα υλικά, η υφή των επιφανειών, η το φάσμα του χρωματισμού, κλπ. Η στρατηγική περιέχει όλες τις υποχρεωτικές οδηγίες για όλη την διαδικασία του design.
75
Τα βασικά χρώματα.
76
Απεικονισμός καταναλωτών
77
Απεικονισμός τεχνίτη
86
Τί είναι product (industrial) design;
87
Ο κόσμος των αντικειμένων.
Τα αντικείμενα υπάρχουν, αλλά δεν θα ήταν όπως είναι αν κάποιοι δεν τα είχαν φανταστεί έτσι όπως τα βλέπουμε. Σπάνια μας είναι συνειδητό, ότι τα πάντα που μας περιβάλλουν στην καθημερινή μας ζωή, όπως η καρέκλα ή το τραπέζι και το φλιτζάνι που χρησιμοποιούμε για το πρωινό μας, η στάση, το λεωφορείο που πάμε για την δουλεία μας η το σχολείο, το μολυβί η το τηλέφωνο, το έπιπλο γραφείου εκεί που δουλεύουμε, τα φανάρια, τα φώτα της πόλης που μας οδηγούν το βράδυ πίσω στο σπίτι μας, τα μαχαίρια, τα πιρούνια, η οδοντόβουρτσα και τελικά το κρεβάτι, τα έχει σχεδιάσει ένα άτομο η μια ομάδα (team) και τα έχει δώσει μια συγκεκριμένη μορφή, αυτήν ακριβώς που κάθε μέρα βλέπουμε.
88
Η επινόηση αυτών των αντικειμένων δεν είναι τόσο απλη όσο
φαίνεται με την πρώτη ματιά. Δεν είναι ένα σκιτσάκι σε μία χαρτοπετσέτα, αλλά πρώτα απ`όλα ο εντοπισμός μιας ανάγκης και στην συνέχεια η εύρεση λύσης για την κάλυψη αυτής. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες μπορεί να είναι πολλές και ριζικά διαφορετικές. Μια λειτουργική ανάγκη είναι να κόψουμε μια φέτα ψωμί. Μια αισθητική ανάγκη είναι ο καλλωπισμός του σώματός μας. Μια ψυχολογική ανάγκη μπορεί να είναι η μουσική στο σπίτι. Η πιο συνηθισμένη ανάγκη όμως είναι η πίεση του κατασκευαστή να προσφέρει το προϊόν του στην αγορά σε λογική τιμή. Όλες αυτές τις ανάγκες και πολλές άλλες λαμβάνει ο designer υπ` όψη του, προτού καν ξεκινήσει να σκεφτεί το αντικείμενο που θα σχεδιάσει.
93
Δεν αρκεί απλά τα εξαρτήματα ενός αντικειμένου να ταιριάζουν
και να εφάπτονται.Ο designer είναι ο μεσολαβητής των ονείρων των πόθων και των φόβων μας. Αυτός (αυτή) πρέπει να βρει και να δημιουργήσει τα ανάλογα σύμβολα για μας και για τις ανάγκες μας. Όλοι μας προσδιορίζουμε την ταυτότητα μας, ατομική και συλλογική, πρώτα απ` όλα μέσω των αντικειμένων που μας περιβάλλουν. Designers έχουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό περιορισμών στην δουλεία τους, και ειδικά σήμερα που τα αντικείμενα είναι σχεδόν πάντα μαζικής παραγωγής (π.χ. εφαρμογή στην κατασκευή, η οι απαιτήσεις του marketing και του εμπορίου). Πρέπει να γνωρίζουμε τις δυνατότητες και τα όρια της παραγωγής και των υλικών, για να τα εκμεταλλευτούμε ανάλογα, και να καταλαβαίνουμε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
94
Designers έχουν και μια πολιτιστική ευθύνη, επειδή είναι
δημιουργοί του άμεσου αντικειμενικού περιβάλλοντος που ζούμε. Απαιτείται λοιπόν να έχουν οράματα του αύριο, δηλαδή της μορφής του μέλλοντος και της επιρροής της στην ζωή μας. Η ιστορία του design είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα. Είναι αδύνατον να σχεδιάσουμε για την βιομηχανία χωρίς να σκεφτούμε τί συνέπειες θα έχει αυτό για την κοινωνία.
95
To Design είναι ο καταλύτης μεταξύ
1) Ανθρωποκεντρική τοποθέτηση (πχ. Λεον. Ντα Βιντσι) ΑΝΘΡΩΠΟΥ και (Behaviour-design) Συμπεριφορά Παράδοση Καταγωγή Νόμοι και κανόνες Ψυχική κατάσταση ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (Μηχανή) (Mechanical-design) Λειτουργία (function) Κατασκευή (construction) Παραγωγή (production)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.