Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεThea Vasco Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
1.2 Οικογενειακή αγωγή Σκοπός της οικογενειακής αγωγής
O ρόλος των γονέων Η υποκατάσταση των γονέων Χαρακτηριστικά της οικογενειακής αγωγής – Διαπροσωπικές σχέσεις Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία Βενετία
2
Σκοπός της οικογενειακής αγωγής..
3
Τι είναι αγωγή? Αγωγή είναι οι ενέργειες και οι προσπάθειες που καταβάλουν οι ενήλικοι, με σκοπό να προσφέρουν στο παιδί την κατάλληλη ψυχοσωματική και πνευματική ανάπτυξη για να μπορέσει να ενταχθεί σωστά στην κοινωνία. Στην αγωγή συμμετέχουν: γονείς, φίλοι, γείτονες, συγγενείς και το σχολείο. Σκοπός: Σωματική ανάπτυξη Διανοητική ανάπτυξη Ηθική διάπλαση και καλλιέργεια αρετών Κοινωνική ανάπτυξη Κοινωνικοποίηση είναι η διαδικασία ένταξης του ατόμου στην κοινωνία.
4
Οι γονείς πρέπει να συνειδητοποιήσουν από τη στιγμή της γέννησης των παιδιών τους ότι ο ρόλος τους στην αγωγή τους είναι πολύ σημαντικός για την μετέπειτα νοητική, συναισθηματική, ηθική και ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει με υπευθυνότητα και σύνεση να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα αγωγής που παρουσιάζονται στις διάφορες περιόδους ανάπτυξης του παιδιού, εφαρμόζοντας κοινή πορεία διαπαιδαγώγησης μετά από ουσιαστικό διάλογο. Ο ρόλος του γονέα
5
Ποιος είναι ο σκοπός της οικογενειακής αγωγής?
Σωματική ανάπτυξη Διανοητική ανάπτυξη Ηθική διάπλαση και καλλιέργεια αρετών Κοινωνική ανάπτυξη
6
Ο ρόλος των γονέων…
7
Ο ρόλος των γονέων Οι γονείς έχουν να πραγματοποιήσουν διπλή αποστολή απέναντι στα παιδιά τους: βιολογική και συναισθηματική - Η βιολογική αποστολή περιλαμβάνει την κάλυψη αναγκών όπως είναι η τροφή, η στέγη, η υγεία, η εκπαίδευση και η ψυχαγωγία. - Η συναισθηματική αποστολή είναι να εξασφαλίσουν στο παιδί τους ασφάλεια, σταθερότητα, αν του προσφέρουν αγάπη, στοργή και ενδιαφέρον. Έτσι θα γίνει άνθρωπος ήρεμος και χαρούμενος, ανεξάρτητος, με εμπιστοσύνη στον εαυτό του, ικανός να ανταπεξέρχεται στις μελλοντικές δυσκολίες και στα προβλήματα της ζωής!
8
Σημασία όμως δεν έχει η ποσότητα του χρόνου αλλά το πόσο δημιουργικά ασχολούνται οι γονείς με τα παιδιά.
9
Ποιος είναι ο ρόλος των γονέων?
1. Βιολογικός ρόλος 2. Συναισθηματικός ρόλος
10
Υποκατάσταση των γονέων..
11
Υποκατάσταση των γονέων
Πολλές φορές, για διάφορους λόγους, είναι απαραίτητη η υποκατάσταση των γονέων. Τέτοιοι λόγοι είναι: - Η απασχόληση και των δύο γονέων έξω από το σπίτι και ειδικότερα της μητέρας, - Η αδυναμία των γονέων να αναθρέψουν το παιδί τους, - Η απώλεια του ενός ή και των δύο γονέων. Μερική υποκατάσταση-----για λίγες ώρες Παππούς- γιαγιά, μπέιμπι σίτερ Ολική υποκατάσταση------Η υιοθεσία, η αναδοχή, τα ιδρύματα παιδικής μέριμνας ή ιδρύματα οικογενειακής στήριξης και προστασίας αποτελούν καλά παραδείγματα ολικής υποκατάστασης.
12
Σε ποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία η η υποκατάσταση των γονέων?
Όταν οι δύο γονείς εργάζονται, απασχολούνται εκτός σπιτιού ΜΕΡΙΚΗ Όταν οι δύο γονείς αδυνατούν για διάφορους λόγους (π.χ. υγείας, οικονομικούς κτλ.) να φροντίσουν τα παιδία τους. ΜΕΡΙΚΗ Η΄ ΟΛΙΚΗ Όταν ο ένας ή και οι δύο γονείς δεν βρίσκονται στη ζωή ΜΕΡΙΚΗ Η΄ΟΛΙΚΗ
13
Χαρακτηριστικά οικογενειακής αγωγής…
Παροχές με όρια Φιλική συμπεριφορά Συνεχής ενθάρρυνση
14
ΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ.... Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική, μαθαίνει να κατακρίνει Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα, μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ειρωνεία, μαθαίνει να είναι ντροπαλό. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ντροπή, μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κατανόηση, μαθαίνει να είναι υπομονετικό. Αν ένα παιδί ζει μέσα στον έπαινο, μαθαίνει να εκτιμά. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην δικαιοσύνη, μαθαίνει να είναι δίκαιο. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνει να πιστεύει. Αν ένα παιδί ζει μέσα σε επιδοκιμασία, μαθαίνει να έχει αυτοεκτίμηση. Αν ένα παιδί ζει μέσα σε παραδοχή και φιλία μαθαίνει να βρίσκει την αγάπη μέσα στον κόσμο. R. RUSSEL
15
Λάθη των γονέων όσον αφορά την οικογενειακή αγωγή…
Δεν σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού και το θεωρούν ως κτήμα τους. Τρομοκράτηση με σωματικές ποινές και ψυχολογική βία Υπερβολική επίβλεψη και αφαίρεση δικαιωμάτων με αποτέλεσμα το παιδί να νιώθει ανίκανο να κάνει οτιδήποτε Συνεχής γκρίνια, μαλώματα και τιμωρίες για μη ουσιαστικά προβλήματα, με παράλληλη ταπείνωση του εγωισμού του παιδιού. Αδιαφορία και έλλειψη τρυφερότητας και αγάπης. Δημιουργία καταστάσεων που ευνοούν την ανισότητα των δύο φύλων. Πηγή: Το χαμομηλάκι accessed on 04/09/2013
16
Ποιες είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις?
Η ζωή μας είναι γεμάτη σχέσεις, η πρώτη με τη μητέρα μας, τον πατέρα μας, με τ' αδέλφια, τους συγγενείς, τους συμμαθητές, τους καθηγητές, τους φίλους, τη σχέση, και αργότερα…. το/τη σύντροφο ή το/τη σύζυγο, τα παιδιά μας!
17
10 συμβουλές για αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις
1. Να χαμογελάτε! 2. Να αφιερώνετε χρόνο στους άλλους. 3. Να σέβεστε το χρόνο των ανθρώπων του περιβάλλοντός σας. 4. Μην αρχίζετε τις δικαιολογίες όταν κάνετε λάθος. 5. Να δέχεστε την κριτική, από όπου κι αν προέρχεται. 6. Μην παραπονιέστε, μην γκρινιάζετε και μη διαμαρτύρεστε! 7. Να κρατάτε πάντα το λόγο σας! 8. Να έχετε πάντα έναν καλό λόγο να πείτε. 9. Να είστε φειδωλοί στην αρνητική κριτική. 10. Να έχετε ανοιχτό μυαλό και να σέβεστε τη γνώμη των άλλων. Πηγή: accessed on 04/09/2013
18
Εργασία «ΠΩΣ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ »
π.χ Οι μεγάλοι κάνουν λάθη μα ποτέ δεν τα παραδέχονται, ή το λάθος τους δεν είναι λάθος ή κάποιος άλλος φταίει για το λάθος που έκαναν. Ψηφιακό υλικό ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ “ Οι δικές μου ιδέες!!! (3)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.