Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAbsyrtus Poulos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Αναζητώντας τον μυστηριώδη ποιητή… Μία ιστοεξερεύνηση για τη Λογοτεχνία της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου Γεωργία Παντίδου
2
Αναζητώντας τον μυστηριώδη ποιητή…
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
3
Εισαγωγή «Μελαγχολία Ιάσωνος Κλεάνδρου Ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ. Χ.»
«Ο Δαρείος» Σ’ αυτά τα δυο ποιήματα ο Κ. Π. Καβάφης χρησιμοποιεί δυο ποιητές ως πρωταγωνιστές: τον Ιάσωνα Κλεάνδρου και τον Φερνάζη. Οι περισσότεροι μελετητές υποστηρίζουν ότι και οι δύο ποιητές αποτελούν προσωπεία του Καβάφη. Είναι, όμως, έτσι; Αν δεν κρύβεται ο ίδιος ο Καβάφης πίσω από τους ποιητές αυτούς, τότε ποιον/ποιους κρύβει; Θέλετε να το ερευνήσουμε;
4
Αποστολή Η αποστολή σας είναι η εξής:
Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που θα βρείτε στους επιλεγμένους δικτυακούς τόπους (σε άρθρα, εικόνες κλπ.) και τον ομώνυμο πίνακα του Ν. Εγγονόπουλου, θα μπορέσετε να προτείνετε μία εναλλακτική προσέγγιση στα ποιήματα αυτά. Να αποκαλύψετε το/τα πρόσωπο/πρόσωπα που κρύβει ο Καβάφης πίσω από τα προσωπεία των δύο ποιητών, Ιάσωνα Κλεάνδρου και Φερνάζη, και να τεκμηριώσετε με επιχειρήματα την άποψή σας. Η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τα πορίσματά της χρησιμοποιώντας το λογισμικό παρουσιάσεων.
5
Διαδικασία Χωρίζεστε σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και αναλαμβάνει ο καθένας από έναν ρόλο: δύο ερευνητές στο διαδίκτυο, ένας γραμματέας που κρατά σημειώσεις και ένας συντονιστής και εκπρόσωπος της ομάδας στην τελική παρουσίαση. Οι πηγές που θα χρησιμοποιήσετε είναι οι ακόλουθες: Για την «Μελαγχολία…595 μ.Χ.» δείτε: Μελαγχολία Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.Χ. «Αι σκέψεις ενός γέροντος καλλιτέχνου» Κ. Π. Καβάφη Βιβλιογραφικά
6
Για τον «Δαρείο» δείτε τα εξής:
«Ο Δαρείος» και Μια ερμηνευτική πρόταση πάνω στον «Δαρείο» του Τ. Τσέκου. Άρθρα που θα σας βοηθήσουν στην αποστολή σας: Καβάφης, ο Τέλειος «Ολίγο θα τον ξαναγγίξω. Ύστερα Καβαφολογικά» Γ. Δάλλα «Η ειρωνική γλώσσα του Καβάφη» Ν. Βαγενά
7
«…ποιητής ωμολογημένης πρωτοτυπίας» Δ.Δασκαλόπουλου
«Η τόλμη του Καβάφη και οι προκαταλήψεις για το έργο του» Μ. Σουλιώτη «Διαβαίνουμε κι ένα τραγούδι θα μείνει» Χ.Βλαβιανού «Το σκώμμα, όπλο ενδολογοτεχνικού πολέμου» Π.Μπουκάλα Δείτε το ακόλουθο βίντεο: Ο Ρ. Αποστολίδης και ο Κ. Γεωργουσόπουλος μιλούν για τον Καβάφη
8
Σχετικά με τον πίνακα του Ν
Σχετικά με τον πίνακα του Ν. Εγγονόπουλου «Η θυσία του ποιητού Ιάσωνος Κλεάνδρου εν Κομμαγηνή» δείτε τα ακόλουθα: Νίκος Εγγονόπουλος ο Βυζαντινός «Ιστορία και πολιτική στο έργο του Ν. Εγγονόπουλου» Μ. Άνθη
9
«Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΑΣΩΝΟΣ ΚΛΕΑΝΔΡΟΥ ΠΟΙΗΤΟΥ ΕΝ ΚΟΜΜΑΓΗΝΗ» ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ο πίνακας του Νίκου Εγγονόπουλου θα σας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσετε το/τα πρόσωπο/α που κρύβει ο Καβάφης πίσω από τα προσωπεία των δύο ποιητών –αν δεν είναι ο ίδιος, βέβαια….
10
ΟΔΗΓΙΕΣ Σκόπιμο θα ήταν να βάλετε σε ιεραρχική σειρά τις διαδικτυακές πηγές που έχετε στη διάθεσή σας (και όποιες άλλες εντοπίσετε στο Διαδίκτυο), ώστε να επιλέξετε εκείνες που θεωρείτε ότι θα σας οδηγήσουν πιο γρήγορα στη λύση του μυστηρίου. Καλό θα ήταν να κάνετε μία υπόθεση και στη συνέχεια να δείτε αν τα στοιχεία που συγκεντρώνετε σταδιακά την επιβεβαιώνουν ή όχι. Μη διστάζετε να αναθεωρήσετε την αρχική σας υπόθεση, αν χρειαστεί. Ακόμη και αν φτάσετε γρήγορα στη λύση του μυστηρίου, μην ξεχνάτε πως χρειάζεστε επιχειρήματα και αποδείξεις για να στηρίξετε την άποψή σας, και αυτά υπάρχουν στις πηγές (άρα χρειάζεται έρευνα)!
11
Αφού συγκεντρώσετε τα στοιχεία σας και καταλήξετε στην επιχειρηματολογία σας, δημιουργείτε την παρουσίασή σας (.ppt) από κοινού, φροντίζοντας να είστε όσο πιο σύντομοι και περιεκτικοί μπορείτε και, βέβαια, χωρίς να ξεχνάτε να αναφέρετε τις πηγές απ’ όπου αντλήσατε το υλικό σας Δώστε ένα όνομα στην ομάδα σας και ετοιμαστείτε για την παρουσίασή σας!
12
Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα είναι ομαδική
Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα είναι ομαδική. Για να αξιολογήσετε τις άλλες ομάδες θα ακολουθήσετε το παρακάτω μοντέλο: ΒΑΣΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: η ομάδα έφτασε σε ένα συμπέρασμα αξιοποιώντας μικρό αριθμό πηγών. Τα επιχειρήματά της κρίνονται σε μικρό βαθμό (ή και καθόλου) λογικά και πειστικά. Η προσέγγιση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε στα ακόλουθα……. Η παρουσίαση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε στα ακόλουθα…….
13
ΜΕΤΡΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: η ομάδα έφτασε σε ένα συμπέρασμα αξιοποιώντας περίπου τις μισές πηγές. Τα επιχειρήματά της κρίνονται λογικά και πειστικά. Η προσέγγιση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε στα ακόλουθα……. Η παρουσίαση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε στα ακόλουθα…….
14
ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: η ομάδα έφτασε σε ένα συμπέρασμα αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες πηγές. Τα επιχειρήματά της κρίνονται λογικά και πειστικά. Η προσέγγιση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε μόνο στο εξής:……. Η παρουσίαση ήταν επιτυχημένη στα ακόλουθα σημεία…….. και έπασχε μόνο στο εξής:…….
15
Συμπέρασμα Ολοκληρώνοντας την ιστοεξερεύνηση οι μαθητές/τριες (υποψήφιοι/ες θεωρητικών σχολών) θα έχουν ασκηθεί στη διερεύνηση φιλολογικής κριτικής και αρθρογραφίας και στη συνακόλουθη οικοδόμηση προσωπικής ερμηνείας πάνω στα ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη. Κατόπιν τούτου, θα έχουν σχηματίσει τη δική τους άποψη, την οποία θα είναι σε θέση να τεκμηριώνουν και να υποστηρίζουν.
16
Η ιστοεξερεύνηση συντελεί αποφασιστικά στη δημιουργία κριτικής σκέψης, αφού τα παιδιά δεν ψάχνουν ατέρμονα στο Διαδίκτυο αλλά αξιοποιούν ήδη επιλεγμένες πηγές, τις οποίες επεξεργάζονται δημιουργικά και κριτικά, ώστε να παραγάγουν τον προσωπικό τους λόγο και άποψη. Αν επιθυμούν, μπορούν να επεκτείνουν την αναζήτησή τους και σε άλλες πηγές, είτε του Διαδικτύου, είτε βιβλιογραφικές.
17
Αν ο/η εκπαιδευτικός, εκτός από το δικό του φύλλο εργασίας, επιθυμεί να δώσει επιπρόσθετο φύλλο και δραστηριότητες, μπορεί να τα αναζητήσει εδώ. Χρήσιμες πληροφορίες για τις ιστοεξερευνήσεις υπάρχουν στο σχετικό άρθρο των Κ. Παπανικολάου και Μ. Γρηγοριάδου (3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπ/κών για τις ΤΠΕ, Σύρος 2005). Επιπλέον στον Δικτυακό τόπο για τις WebQuest:
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.