Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ… δεν οπλοφορώ και τη ζωή μου προστατεύω» Σχολικό έτος Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
2
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Ζωή Γιαννακοπούλου
Συνεργαζόμενοι: Μαρίνα Γκουβέρου Ιωάννης Καρακώστας Μαρία Δημητρακοπούλου Τάξη: Γ Τμήμα: 2
3
Για την πραγματοποίηση του προγράμματος οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες σύμφωνα με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Κάθε μαθητής επέλεξε την ομάδα που θα συμμετείχε. Σε καθεμία δόθηκε κι ένα όνομα που διάλεξαν τα μέλη της. Η κίτρινη ομάδα ονομάστηκε ομάδα προσοχής, η κόκκινη, η ομάδα της απαγόρευσης, η γαλάζια της υποχρέωσης και η πράσινη των πληροφοριών. Κάθε ομάδα ανέλαβε μια συγκεκριμένη εργασία και στο τέλος όλοι μαζί παρουσιάσαμε το σύνολο των εργασιών μας ως ένα πρόγραμμα.
4
Οι ομάδες εργασίας
5
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ…
Η αφορμή που αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό ήταν η ενότητα «Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς» από το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και το ενδιαφέρον των μαθητών για τα πολλά τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στον νομό μας και τις αιτίες τους. Σκοπός μας ήταν να πληροφορηθούν και να πληροφορήσουν τους συμμαθητές τους και την τοπική κοινωνία στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, ώστε να μειωθούν και, αν είναι δυνατόν, να εξαλειφθούν οι κίνδυνοι των τροχαίων ατυχημάτων εφαρμόζοντας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. .
6
Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς «χθες και σήμερα»
Η δράση μας ξεκίνησε με την κατασκευή κολλάζ για τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς. Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς «χθες και σήμερα»
7
Εργασίες των ομάδων για την ιστορία των μέσων συγκοινωνίας
9
Ανάγνωση βιβλίων-ιστοριών: «Καλώς τον κύριο Κ. Ο. Κ
Ανάγνωση βιβλίων-ιστοριών: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» Ελένη Πιτσιδοπούλου, «Ιστορίες του κυρίου Κ.Ο.Κ. για παιδιά» Interamerican, «Σταμάτης και Γρηγόρης» Γαλάτεια Σουρέλη
10
Εντοπισμός και καταγραφή των σημάτων στους δρόμους γύρω από το σχολείο
Εντοπισμός και καταγραφή των σημάτων στους δρόμους γύρω από το σχολείο. Συζήτηση για τη χρησιμότητά τους και τέλος ως βιωματική μάθηση κατασκευή των σημάτων του Κ.Ο.Κ.
11
Συνέντευξη από τη Σχολική Τροχονόμο και βιωματική εφαρμογή των κανόνων του Κ.Ο.Κ.
12
Γνωριμία με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ποδηλάτου και συζήτηση για την ασφαλή κυκλοφορία του ποδηλάτη
13
Προβολή του DVD με τίτλο: «Βόλτα με το ποδήλατο-Βόλτα στην πόλη-Αλφαβητάρι σημάτων-Παιχνίδια στους δρόμους» από την εκπαιδευτική τηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Συγκοινωνιών και την ΕΛ.ΑΣ-Τροχαία
14
Κατασκευή και δημιουργία κανόνων επιτραπέζιου παιχνιδιού με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή, ώστε με παιγνιώδη τρόπο να εφαρμόσουν αυτά που έμαθαν στις προηγούμενες δραστηριότητες.
15
Τελική εφαρμογή των όσων μάθαμε με απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, λύσεις σταυρολέξων και συμπλήρωση φύλλων εργασίας με απαντήσεις του τύπου Σωστό-Λάθος.
16
Δημιουργία αφίσας για την καλλιέργεια θετικής στάσης και σεβασμού στους κανόνες του Κ.Ο.Κ. του οποίου η παραβίαση αποτελεί την κυριότερη αιτία των τροχαίων ατυχημάτων.
17
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών κ
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών κ. Ιωάννη Καρακώστα στο πρόγραμμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής οι μαθητές σχεδίασαν και κατασκεύασαν σήματα του Κ.Ο.Κ. για το μουσικοχορευτικό δρώμενο – τραγούδι «Κυκλοφορώ Σωστά» που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση προς την τοπική κοινωνία στη λήξη της σχολικής χρονιάς.
18
Επίσης σε συμμετοχή των μαθητών του Γ2 τμήματος στον διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργάνωσε το Τμήμα Αγωγής Υγείας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και Πρόληψη και Μείωση Τροχαίων Ατυχημάτων «Πάνος Μυλωνάς» Ι.Ο.ΑΣ. με θέμα «Κυκλοφοριακή Αγωγή-Οδική Ασφάλεια» διακρίθηκε και βραβεύτηκε (βραβείο ένα ποδήλατο) η μαθήτρια του τμήματος Ευαγγελία Σμυρνή.
19
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής κ
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής κ. Μαρία Δημητρακοπούλου, η οποία ετοίμασε και δίδαξε τη χορογραφία στο μουσικοχορευτικό δρώμενο-τραγούδι «Κυκλοφορώ Σωστά» που παρουσιάστηκε στη λήξη της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του προγράμματος. Ακόμη πραγματοποιήθηκε στον αύλιο χώρο του σχολείου παιχνίδι αθλοπαιδιών μεταξύ των μαθητών των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης με χαρακτηριστικά τον δρόμο ταχύτητας-σκυταλοδρομία και την αναγνώριση σημάτων του Κ.Ο.Κ. .
20
Στη συνεργασία μας με τη δασκάλα των Αγγλικών κ
Στη συνεργασία μας με τη δασκάλα των Αγγλικών κ. Μαρίνα Γκουβέρου οι μαθητές ασχολήθηκαν με εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την Κυκλοφοριακή Αγωγή στα Αγγλικά με τίτλο «Κυκλοφοριακή Αγωγή, Παιχνίδια με τον Izzy»: Passenger safety Do you know you sings? Which restraint? Safe to ride Songs and rhymes Στη συνέχεια με βάση το παραπάνω πρόγραμμα προχωρήσανε στη δημιουργία «Οδηγός Κυκλοφοριακής Αγωγής», «A Guide to Road Awareness and Passenger Safety». Τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν και κατασκεύασαν διάφορες οδηγίες, σήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και γενικά υλικό σχετιζόμενο με την οδηγική συμπεριφορά.
23
Ενημέρωση και προβολή DVD από την Τροχαία στον χώρο του σχολείου
24
Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Πατρέων
25
Επίσκεψη στον χώρο του σχολείου συνεργατών του Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς
Παιχνίδια – βιωματικές δράσεις για την κυκλοφορία
26
Παρουσιάστηκε η θεατρική παράσταση «Ένας ασυνήθιστος παραβάτης» και το μουσικοχορευτικό δρώμενο-τραγούδι «Κυκλοφορώ σωστά» προς την τοπική κοινωνία στη λήξη της σχολικής χρονιάς.
27
Έκθεση αφίσας και σημάτων του Κ.Ο.Κ.
28
Δημιουργία και διανομή φυλλαδίων με τίτλο: «Μύθοι και πραγματικότητες για όσα πιστεύουμε για τις ζώνες ασφαλείας», «10 κυκλοφοριακές εντολές για τους μαθητές»
29
Ας αξιολογηθούμε… Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν πάρα πολύ καλές, διότι γι΄αυτούς το πρόγραμμα και οι φάσεις του ήταν κάτι το πρωτόγνωρο, ουσιαστικό, ενδιαφέρον και διδακτικό που τους βοήθησε να έρθουν σε επαφή με σκοπό να γνωρίσουν, να μάθουν και να βιώσουν βελτιώνοντας τη συμπεριφορά τους ως πεζοί, ως επιβάτες σε Ι.Χ. και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ως οδηγοί ποδηλάτου και μελλοντικοί οδηγοί χρησιμοποιώντας και εφαρμόζοντας με ασφάλεια τον Κ.Ο.Κ. και τα σήματά του.
30
Τα αποτελέσματα της υλοποίησης του προγράμματος ήταν ικανοποιητικά κι αυτό φαίνεται από την ενεργή συμμετοχή και τη θετική διάθεση όλων των μαθητών στα διάφορα στάδια του προγράμματος και τη συνεχώς βελτιούμενη συμπεριφορά όσο αφορά στην αγωγή τους στον δρόμο. Μάλιστα στον διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργάνωσε το Τμήμα Αγωγής Υγείας Α/μιας και Β/μιας Εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. Πάνος Μυλωνάς με θέμα «Κυκλοφοριακή Αγωγή-Οδική Ασφάλεια» συμμετείχε το τμήμα Γ2 και η μαθήτρια Ευαγγελία Σμυρνή κέρδισε το βραβείο καλύτερης ζωγραφιάς-αφίσας με έπαθλο ένα ποδήλατο.
31
Όλα τα παραπάνω αξιολογήθηκαν με ερωτηματολόγια, φύλλα εργασίας, σταυρόλεξα, επιτραπέζια παιχνίδια με εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. και βιωματικές δράσεις που από τη συλλογή και αποκωδικοποίησή τους το ποσοστό επιτυχίας ήταν άνω του 90%.
32
Κλεινοντασ… Δημιουργία ποιήματος Δυο φίλοι αγαπητοί
Ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης δύο φίλοι απ΄τα παλιά ήρθαν τώρα να μιλήσουν για του δρόμου τους κινδύνους σ΄όλα τα παιδιά. Ο Σταμάτης με την κόκκινη στολή «Κίνδυνος!» φωνάζει, «Πρόσεχε πολύ!». Με το κόκκινο σταματώ, ελέγχω, προσέχω και ποτέ δεν προχωρώ. Ο Γρηγόρης με την πράσινη στολή «Γρηγορείτε!» λέει σ΄όλους αλλά με προσοχή. Με μένα ασφαλώς τον δρόμο θα περνάς, αφού πρώτα εσύ ελέγξεις ότι όλα είναι καλά. Είμαστε οι δυο οι φίλοι των πεζών και οδηγών αγαπητοί και μαζί θα προχωράμε με ασφάλεια κι αγάπη για τη ζωή. Οι μαθητές του Γ2 και η δασκάλα του τμήματος Ζωή Γιαννακοπούλου
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.