Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεZenia Palamara Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΚΕΒΡΕΚΗ ΖΩΗ ΠΕ 13 ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΕ 18
ΘΕΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η οικονομική αξιοποίησή τους. ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Σχ. Έτος: ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΓΚΕΒΡΕΚΗ ΖΩΗ ΠΕ 13 ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΕ 18
2
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 1 Βαδαρλή Νικολέτα 2 Γεωργιάδου Παρθένα 3 Δήμου Ευάγγελος 4 Ζουρτουμίδης Εμμανουήλ 5 Καραογλάνης Κωνσταντίνος 6 Καρδαμήλας 7 Κορσαββίδης Νικόλαος 8 Κουτζάμπαση Δήμητρα 9 Κυριακίδης Παναγιώτης 10 Λάζογλου Αλέξανδρος 11 Μετόλλι Εντεβάλντα 12 Μιχαηλίδης Χρήστος 13 Μούτσα Ανίς 14 Μπαχάρη Ευαγγελία 15 Ντιαλόση Χριστίνα 16 Πεταλάς Δημήτριος 17 Σεφερίδης Ιωάννης 18 Τεκελίδης Απόστολος
3
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ( ΑΠΕ )
Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) είναι πηγές τα αποθέματα των οποίων ανανεώνονται φυσικά, και οι οποίες συνεπώς θεωρούνται πρακτικά ανεξάντλητες. Στην κατηγορία αυτή, η σημασία της οποίας για τη βιωσιμότητα του πλανήτη έχει πλέον συνειδητοποιηθεί ευρέως, συγκαταλέγονται: ο ήλιος ο άνεμος τα ποτάμια οι οργανικές ύλες όπως το ξύλο και τα απορρίμματα οικιακής και γεωργικής προέλευσης.
4
Τα πλεονεκτήματα των ΑΠΕ
Τα βασικά πλεονεκτήματα της χρήσης ΑΠΕ είναι τα εξής: Συμβολή στη μείωση της εξάρτησης από συμβατικούς, μη ανανεώσιμους ενεργειακούς πόρους Συμβολή στην άμβλυνση του φαινομένου του θερμοκηπίου, καθώς συνεισφέρουν στον περιορισμό της εκπομπής των 6 αερίων του θερμοκηπίου (CO2, CH4, N2O, HFCs, PFCs, SF6) στην ατμόσφαιρα Συνεισφορά στην ενίσχυση της ενεργειακής ανεξαρτησίας και της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού σε εθνικό επίπεδο Αποκέντρωση του ενεργειακού συστήματος, εξαιτίας της γεωγραφικής τους διασποράς, με αποτέλεσμα τη δυνατότητα κάλυψης των ενεργειακών αναγκών σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και τη συνεπακόλουθη ανακούφιση των συστημάτων υποδομής και τον περιορισμό των απωλειών από τη μεταφορά ενέργειας Δυνατότητα ορθολογικής αξιοποίησης των ενεργειακών πόρων, με διαφορετικές λύσεις για διαφορετικές ενεργειακές ανάγκες (για παράδειγμα χρήση ηλιακής ενέργειας για θερμότητα χαμηλών θερμοκρασιών, χρήση αιολικής ενέργειας για ηλεκτροπαραγωγή κ.ά.) Χαμηλό λειτουργικό κόστος που δεν επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις της διεθνούς οικονομίας και ειδικότερα των τιμών των συμβατικών καυσίμων Συνεισφορά στην αναζωογόνηση οικονομικά και κοινωνικά υποβαθμισμένων περιοχών με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την προσέλκυση ανάλογων επενδύσεων (π.χ. καλλιέργειες θερμοκηπίου με τη χρήση γεωθερμικής ενέργειας).
5
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΠΩΣ Δεν πρόκειται να εξαντληθούν ποτέ, σε αντίθεση με τα ορυκτά καύσιμα. Μπορούν να βοηθήσουν την ενεργειακή αυτάρκεια μικρών και αναπτυσσόμενων χωρών, καθώς και να αποτελέσουν την εναλλακτική πρόταση σε σχέση με την οικονομία του πετρελαίου. Είναι ευέλικτες εφαρμογές που μπορούν να παράγουν ενέργεια ανάλογη με τις ανάγκες του επί τόπου πληθυσμού, καταργώντας την ανάγκη για τεράστιες μονάδες παραγωγής ενέργειας (καταρχήν για την ύπαιθρο) αλλά και για μεταφορά της ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις. Ο εξοπλισμός είναι απλός στην κατασκευή και τη συντήρηση και έχει μεγάλο χρόνο ζωής. Επιδοτούνται από τις περισσότερες κυβερνήσεις.
6
Μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Γαιάνθρακες Πετρέλαιο Φυσικό Αέριο Σχάση πυρήνων (ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ)
7
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤH ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΓΑΙΑΝΘΡΑΚΕΣ Κατά την καύση του γαιάνθρακα στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, στη βιομηχανία άλλα και σε άλλες εφαρμογές έχουμε τεράστια έκλυση ποσοτήτων αερίων αλλά και στερεών ρύπων (σκόνη).
8
Πετρέλαιο Το πετρέλαιο είναι μη ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που χρειάζεται εκατομμύρια χρόνια για να σχηματιστεί. Η καύση του πετρελαίου παράγει διοξείδιο του άνθρακα, ένα «αέριο του θερμοκηπίου». Εντοπισμός επιπλέον αποθέματα πετρελαίου είναι μια εξαιρετικά δαπανηρή συνεχή διαδικασία χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας.
9
Φυσικό Αέριο Είναι εξαιρετικά εύφλεκτο
Είναι εξαιρετικά εύφλεκτο Είναι τοξικό σε περίπτωση εισπνοής σε μεγάλες ποσότητες. Είναι ένας μη ανανεώσιμος πόρος Είναι η δημιουργία κοιλοτήτων στη Γη
10
Σχάση πυρήνων Η σχάση πυρήνων είναι μια ενεργειακή πηγή που ανακαλύφθηκε και χρησιμοποιήθηκε μόλις τα τελευταία 50 περίπου χρόνια, όταν παρατηρήθηκαν οι ιδιότητες και αξιοποιήθηκε η σχάση των πυρήνων των ατόμων μερικών βαρέων στοιχείων της φύσης όπως του ουρανίου. Διάσπαση πυρήνων γίνεται σ' αυτά τα υλικά με φυσικό τρόπο, αλλά με αργούς ρυθμούς (Ταυτοχρόνως, όμως, εκλύεται και επικίνδυνη ακτινοβολία γνωστή ως ραδιενέργεια.)
11
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ως φαινόμενο του θερμοκηπίου χαρακτηρίζεται το φαινόμενο θέρμανσης που παρατηρείται στα θερμοκήπια (εξ ου και η ονομασία). Κατά το φαινόμενο αυτό η γυάλινη υπερκατασκευή ή θόλος είναι διάφανη για τη φωτεινή ακτινοβολία, η οποία εισέρχεται στο στεγασμένο χώρο, απορροφάται εν μέρει, διαχέεται και επανεκπέμπεται. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στη Φύση κατά την οποία η ατμόσφαιρα ενός πλανήτη συμβάλλει στη θέρμανσή του.
12
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΗΛΙΑΚΗ ΑΙΟΛΙΚΗ ΒΙΟΜΑΖΑ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ
14
ΗΛΙΑΚΗ Η ηλιακή ενέργεια είναι μια σημαντική μορφή ΑΠΕ ιδιαίτερα στη χώρα μας, με τη μεγάλη ηλιοφάνεια. Για θερμικές χρήσεις έχει γίνει σχετική αξιοποίηση, όμως υπάρχουν ακόμα, με κατάλληλη πολιτική, σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της.
16
ΑΙΟΛΙΚΗ Γενικά αιολική ενέργεια ονομάζεται η ενέργεια που παράγεται από την εκμετάλλευση του πνέοντος ανέμου. Η ενέργεια αυτή χαρακτηρίζεται "ήπια μορφή ενέργειας" και περιλαμβάνεται στις "καθαρές" πηγές, όπως συνηθίζονται να λέγονται οι πηγές ενέργειας που δεν εκπέμπουν ή δεν προκαλούν ρύπους.
19
ΒΙΟΜΑΖΑ Βιομάζα είναι το σύνολο της ύλης που έχει βιολογική (οργανική) προέλευση. Περιλαμβάνει οποιοδήποτε υλικό προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από το ζωικό ή το φυτικό κόσμο, όπως φυτικές ύλες από φυσικά οικοσυστήματα (π.χ. δάση) ή από ενεργειακές καλλιέργειες (φυτείες που προορίζονται για παραγωγή ενέργειας), τα υποπροϊόντα και κατάλοιπα της δασικής, αγροτικής (γεωργία και κτηνοτροφία) και αλιευτικής παραγωγής, αλλά και το βιολογικής προέλευσης μέρος των αστικών λυμάτων και σκουπιδιών.
21
ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ Γεωθερμία ή Γεωθερμική ενέργεια ονομάζουμε τη φυσική θερμική ενέργεια της Γης που διαρρέει από το θερμό εσωτερικό του πλανήτη προς την επιφάνεια. Γενικά, η αξιοποίηση της γεωθερμικής ενέργειας συναντά ορισμένα βασικά προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να λυθούν ικανοποιητικά για την οικονομική εκμετάλλευση της εναλλακτικής αυτής μορφής ενέργειας.
23
ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ Το νερό κάνοντας τον "κύκλο του" στη φύση έχει δυναμική ενέργεια, όταν βρίσκεται σε περιοχές με μεγάλο υψόμετρο, μετατρέπεται σε κινητική, όταν το νερό ρέει προς χαμηλότερες περιοχές. Με τα υδροηλεκτρικά έργα (υδροταμιευτήρας, φράγμα, κλειστός αγωγός πτώσεως, υδροστρόβιλος, ηλεκτρογεννήτρια, διώρυγα φυγής) εκμεταλλευόμαστε την ενέργεια του νερού για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος το οποίο διοχετεύεται στην κατανάλωση με το ηλεκτρικό
26
Βασικά συμπεράσματα ερωτηματολογίου
Η έρευνα έγινε σε 68 άτομα προερχόμενα από ημιαστική και αγροτική περιοχή. ( 31 άνδρες και 37 γυναίκες ) Παρότι το 88% γνώριζαν για τις ΑΠΕ μόνο το 50% από αυτούς απασχολούσε η κλιματική αλλαγή. Το 75% των ερωτώμενων θα χρησιμοποιούσε τις ΑΠΕ έχοντας μόνο οικονομικό όφελος. Η χρησιμοποίηση του Πετρελαίου χάνει πολύ αργά έδαφος με κύριο αντίπαλο το Πέλετ και κυρίως το ξύλο. ( Δεν είναι ότι καλύτερο για το περιβάλλον)
27
ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
28
Η ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ
29
Με τη βοήθεια της έγκυρης ενημέρωσης και της συμμετοχής και εξοικείωσης των παιδιών με έμπρακτες δραστηριότητες, επιδιώκεται να προωθηθεί : η ευαισθητοποίηση των παιδιών και κατ' επέκταση της τοπικής κοινωνίας για τις αξίες, τη σημαντικότητα και τα αποθέματα του φυσικού περιβάλλοντός μας, η ενεργός συμμετοχή των παιδιών, μέσα από προσιτές και εύκολες περιβαλλοντικές δραστηριότητες, που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα και γύρω από το σχολείο μας. Η δημιουργία κινήτρων, μέσων και μηχανισμών για τη σταδιακή βελτίωση του τοπικού περιβάλλοντος με τη συνδρομή, των φορέων της περιοχής, αλλά και της εθελοντικής εργασίας όλων μας, η σταδιακή αλλαγή των παραδοσιακών στάσεων και αντιλήψεων όλων μας, ως προς το περιβάλλον, την προστασία, την ανάδειξη και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
30
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ
Διδάξτε λιγότερο και μοιραστείτε περισσότερο . Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό για έναν ενήλικα να μοιραστεί τον εσωτερικό του κόσμο μ' ένα παιδί. Μόνο αν μοιραστούμε τις βαθύτερες σκέψεις και τα συναισθήματά τους, μπορούμε να επικοινωνήσουμε και να εμπνεύσουμε στους άλλους αγάπη και σεβασμό για τη φύση. Να είστε δεκτικοί , δηλαδή ν' ακούτε και να είστε πάντα σ' εγρήγορση και να παρατηρείτε τι συμβαίνει στη φύση γύρω σας κάθε λεπτό, γιατί σχεδόν πάντα ξετυλίγεται κάτι ενδιαφέρον και συναρπαστικό. Να είστε ευαίσθητοι, γιατί κάθε ζαβολιά, κάθε σχόλιο, κάθε γέλιο, κάθε επιφώνημα, είναι μία ευκαιρία για επικοινωνία. Επομένως, ανταποκριθείτε στη διάθεση των παιδιών και στα συναισθήματά τους. Κεντρίστε την προσοχή των παιδιών χωρίς καθυστέρηση και προκαλέστε όσο γίνεται την προσοχή όλων, κάνοντας παρεμβάσεις, ερωτήσεις και επισημαίνοντας ενδιαφέρουσες απόψεις, εικόνες και ήχους. Δεν είναι σκόπιμο να μετατρέψετε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, αγωγής και εκπαίδευσης σε αυτοτελή μαθήματα . Αρκεί, η συμμετοχικότητα σε δράσεις πρακτικής εφαρμογής, αλλά και ο εθελοντισμός για τα κοινά.
31
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.