Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΡΑΜΑ ΕΡΜΟΝΕΛΑ A.M.:11117 ΜΠΡΑΤΣΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Α.Μ.:11115
3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Θέμα της πτυχιακής εργασίας είναι η εικονική αναπαράσταση αίθουσας κινηματογράφου. Η εικονική πραγματικότητα γίνεται με ταχείς ρυθμούς ένα από τα απαραίτητα εργαλεία σε πολλούς τομείς της ζωής μας. Παρακάτω περιγράφεται η εξέλιξη της Εικονικής Πραγματικότητας Virtual Reality(VR). Αναφέρονται συσκευές υποστήριξης της σε πολλούς τομείς της ζωής μας στους οποίους χρησιμοποιούνται και κάποια προγράμματα τα οποία έχουν υλοποιηθεί βάση αυτών.
4
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Εικονική πραγματικότητα ή Virtual Reality ΟΡΙΣΜΟΣ: Η Εικονική Πραγματικότητα είναι τα αλληλεπιδραστικά γραφικά πραγματικού χρόνου(real time) με τρισδιάστατα μοντέλα, συνδυασμένα με μια τεχνολογία απεικόνισης η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για εμβύθιση στον μοντελοποιημένο κόσμο και τη δυνατότητα για απευθείας χειρισμό.
5
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΣ : Να παρουσιάσει στο χρήστη ρεαλιστικά και με αληθοφάνεια, τρισδιάστατα πραγματικά ή φανταστικά περιβάλλοντα, έτσι ώστε εκείνος να τα αντιλαμβάνεται και να αλληλεπιδρά μαζί τους με όσο το δυνατόν πιο φυσικό τρόπο, και για το σκοπό αυτό χρησιμοποιεί τις ανθρώπινες αισθήσεις, προσομοιώνοντας τις φυσικές δράσεις και τους χειρισμούς των αντικειμένων του πραγματικού κόσμο.
6
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ιστορία της ΕΠ Στην Ελλάδα Στην επιστημονική φαντασία Στο internet
7
VRML γλώσσα ΟΡΙΣΜΟΣ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο
H VRML είναι ένας τύπος αρχείου για την περιγραφή αλληλεπιδραστικών 3D αντικειμένων και κόσμων.Είναι σχεδιασμένη για χρήση στο Internet, σε intranets και σε τοπικά συστήματα.
8
VRML γλώσσα εφαρμόζεται :
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο VRML γλώσσα εφαρμόζεται : Στα συνεργατικά εικονικά περιβάλλοντα Τα ΣΕΠ είναι δικτυακά συστήματα εικονικής πραγματικότητας, που έχουν σχεδιαστεί για την υποστήριξη της συνεργατικότητας μεταξύ των χρηστών. Στην δημιουργία εικονικού κόσμου
9
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΥΛΙΚΟ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ Cyber glove Γιλέκο αλληλεπίδρασης εικονικής πραγματικότητας (interactor vr vest) Καρεκλά εικονικής πραγματικότητας (intensor vr chair)
10
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΥΛΙΚΟ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΕΞΟΔΟΥ Οθόνη - κράνος (head-mounted display, hmd) Πανκατευθυντικη διοπτρική οθόνη (binocular omni-directional monitor - boom) Το σύστημα αυτόματου εικονικού περιβάλλοντος σπηλαίου (cave automatic virtual environment – cave ) Τρισδιάστατα γυαλιά (lcd shutter glasses)
11
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ: Tρισδιάστατα Γραφικά εννοείται η ψηφιακή οπτική απόδοση τρισδιάστατων αντικειμένων και χώρων καθώς και της κίνησής τους. Ουσιαστικά πρόκειται για μία προσομοίωση της πραγματικής εικόνας και των κινήσεων της στο φυσικό περιβάλλον.
12
Κατηγόριες εικονικού περιβάλλοντος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο Κατηγόριες εικονικού περιβάλλοντος 1. Περιβάλλοντα εμβυθισης Όχι δεδομένα από το περιβάλλον του φυσικού κόσμου Οθόνη προσαρμοσμένη στο κεφάλι 2. Περιβάλλοντα οθόνης Αναπαράσταση σε οθόνη υπολογιστή 3. Περιβάλλοντα προβολής Το εικονικό περιβάλλον προβάλλεται σε έναν φυσικό χώρο 4. Ενισχυμένα περιβάλλοντα Τα εικονικά αντικείμενα προβάλλονται πάνω στον πραγματικό κόσμο
13
Λογισμικό εικονικής πραγματικότητας
Λογισμικό ανάπτυξης Πρόγραμμα τρισδιάστατης μοντελοποίησης Εργαλεία βελτιστοποίησης γεωμετρίας Εργαλεία επεξεργασίας εικόνας Γλώσσα προγραμματισμού ή γλώσσα για εικονικά περιβάλλοντα Λογισμικό εκτέλεσης Μηχανή τρισδιάστατης οπτικοποιήσης και παραγωγής ήχου Διαδικασία χειρισμού εισόδου / εξόδου Διαδικασία προσομοίωσης Βάση δεδομένων γεωμετρίας
14
Στη Χημεία ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Στην Ιατρική Στην Αρχαιολογία Σε στρατιωτικές εφαρμογές Στην βιομηχανία Στην αρχιτεκτονική Στην εκπαίδευση
15
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Τα προγράμματα που χρησιμοποιήσαμε για την κατασκευή του κτηρίου είναι: Internet Space Builder Internet Scene Assembler
16
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο Το Internet Space Builder περιλαμβάνει χαρακτηριστικά γνωρίσματα που βοηθούν: Στην δημιουργία τρισδιάστατων σκηνών και αντικειμένων πέρα των πρωτότυπων (σφαίρες, πυραμίδες, κώνοι κλπ.) με την διαδικασία της προσθήκης και αφαίρεσης Στην εισαγωγή τρισδιάστατων σκηνών (3D Studio) Στην επιλογή οπτικής γωνίας με τη βοήθεια κάμερας τοποθετημένης από το χρήστη Στην καλύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος των γραφικών από τον χρήστη με τα πολλαπλά σχεδιαγράμματα Στη δυνατότητα να βλέπει ο χρήστης άμεσα τις όποιες αλλαγές ή επεξεργασίες κάνει στο παράθυρο προοπτικής
17
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο Το Internet Scene Assembler περιλαμβάνει χαρακτηριστικά γνωρίσματα που βοηθούν Στην κίνηση των αντικειμένων Στην συγκέντρωση των τρισδιάστατων σκηνών από στατικά και κινούμενα αντικείμενα Στις σχέσεις ανάμεσα στα γεγονότα, έτσι ώστε να δημιουργούνται σύνθετες συμπεριφορές στα αντικείμενα(άνοιγμα πόρτας, περιστροφή καρέκλας κλπ.) Στην αλληλεπίδραση σκηνών και χρήστη Στην δημιουργία οργανωμένων περιηγήσεων στις τρισδιάστατες σκηνές
18
Σύνοψη – Επίλογος Όπως κάθε τεχνολογικό επίτευγμα, έτσι και τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας έχουν θετικές αλλά και αρνητικές εφαρμογές. Εξαρτάται από το πώς επιλέγουν οι ειδικοί να κάνουν χρήση.Παρ' όλα αυτά οι ερευνητές θεωρούν ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να αξιολογήσει κανείς εμπεριστατωμένα τις αρνητικές ή θετικές επιπτώσεις. Πρόκειται πάντως για μια τεχνολογία που παίζει με τη φαντασία και την ουτοπία και έτσι δίνει κυρίως στους ερευνητές την αίσθηση, που ίσως είναι ουτοπική, ότι μπορούν να γίνουν πάρα πολλά ακόμη στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας.Έτσι θα λέγαμε ότι δεν θα αργήσει η μέρα που η Εικονική Πραγματικότητα θα βρεθεί σε κάθε σπίτι, ιδιαίτερα αν υποστηριχθεί από τον τομέα της ψυχαγωγίας και των παιχνιδιών.
19
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ: Κ. ΣΠΥΡΟ ΣΥΡΜΑΚΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥΣ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.