Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου”

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου”"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου”
Απρίλιος 2003

2 EDI & E-Commerce EDI: Με τη χρήση συγκεκριμένου λογισμικού και από τις δύο πλευρές των συναλλαγών E-Commerce: Web-based με τη χρήση απλού web browser από την πλευρά του client (B2C)

3 Η Εξέλιξη της Τεχνολογίας στο Χρηματοδοτικό Σύστημα
Οι Τράπεζες Πρωτοπόροι στη Χρήση Υπολογιστών 1960: Εισαγωγή των Η/Υ στις εσωτερικές Λειτουργίες των Τραπεζών 1970: Πιστωτικές κάρτες και Ηλεκτρονική Μεταφορά χρήματος 1980: Αυτοματοποίηση Συναλλαγών (ΑΤΜ) 1996: Νέες Υπηρεσίες - Διεκπεραίωση Συναλλαγών από το σπίτι

4 Στοιχεία του παραδοσιακού EDI (Electronic Data Interchange)
Μεταφορά πληροφοριών μεταξύ των συστημάτων δύο επιχειρήσεων Χρησιμοποίηση αυστηρών προτύπων Υποστηρίζεται Βatch-time & real-time επεξεργασία μηνυμάτων Περιορισμένα τα όρια προσβασιμότητας (λόγω λειτουργίας του σε intranets/extranets)

5 Internet based – EDI Μεγαλύτερη πρόσβαση χρηστών (λόγω της χρήσης του EDIINT νέας σειράς πρωτοκόλλων για τη χρήση του EDI over Internet) Πολλές οι μέθοδοι συναλλαγών με EDI over Internet, αλλά απαραίτητη η δημιουργία κοινού προτύπου για τις συναλλαγές μέσω Internet Στο RFC1767 περιγράφεται το πακετάρισμα των EDI X12 and UN/EDIFACT μηνυμάτων σε φακέλους MIME Πιθανή λύση η XML για την περιγραφή των heading fields Υπάρχουν Internet drafts που αναφέρουν τις μεθόδους ασφάλειας (με υπογραφή και κρυπτογράφηση) RFC 3335: MIME-based Secure Peer-to-Peer Business Data Interchange over the Internet (η ασφάλεια γίνεται με S/MIME ή PGP/MIME

6 E-Commerce Some Points: Java Based Applications
Many Developers (IBM, Microsoft etc.) & products Security based on cryptography and TTP Payments (payment cards, smart cards, credit/debit transfers etc.)

7 Μορφές Ηλεκτρονικού Εμπορίου
E-Commerce (Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Business (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) E-Enterprise (Ηλεκτρονική Επιχείρηση) M-Commerce (Κινητό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Marketplace (Ηλεκτρονική Αγορά, Β2Β) E-Malls (Ηλεκτρονικά Εμπορικά Κέντρα) E-Procurement (Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών) E-Auctions (Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών) E-Infobrokers (Μεσίτες πληροφοριών)

8 E-Commerce Κατηγοριοποίηση Όρων: Business-to-Business (B2B)
Μία τυπική συναλλαγή Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορεί να περιλαμβάνει : την παρουσίαση των εμπορευμάτων την προσέλκυση των πελατών (διαφήμιση, marketing) την αλληλεπίδραση με τον πελάτη (κατάλογοι εμπορευμάτων, πωλήσεις) τη διεκπεραίωση παραγγελιών-πωλήσεων (καταγραφή παραγγελιών, πληρωμές) την υποστήριξη των πελατών (after sales support, order tracking) την επικοινωνία με τους προμηθευτές Κατηγοριοποίηση Όρων: Business-to-Business (B2B) Business-to-Government (B2Government) Business-to-Consumer (B2C) Individual-to-Government (C2G) (π.χ. Amazon.com)

9 E-Business Ηλεκτρονικό Επιχειρείν : οι συναλλαγές και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην εταιρία και τους εταιρικούς πελάτες της αλλά και τους συνεταίρους της Χαρακτηριστικά της κατηγορίας αυτής είναι: η εστίαση της επιχειρηματικότητας στις βασικές ικανότητες του οργανισμού  ο προσανατολισμός στη συσσώρευση διαδικασιών (π.χ. MetalSite.com)

10 E-Εnterprise Συνδυασμός των κατηγοριών Β2B & B2C :
συνδυασμός των παραδοσιακών ενεργητικών της εταιρίας και της αποτελεσματικής διαμεσολάβησης με τους καταναλωτές, πελάτες, διανομείς, συνεργάτες και Ανταγωνιστές. Οι συν-ανταγωνιστικοί (co-opetitive) οργανισμοί.  (π.χ. )

11 M-Commerce Ενώ η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα έχει φτάσει το70%, δεν έχει γίνει διύσδειση του M-Commerce ακόμη Βασικοί Φορείς ανάπτυξης του M-Commerce: Παροχείς Δικτυακών Υπηρεσιών Έμπιστα Τρίτα Πρόσωπα Ρυθμιστικά Όργανα (π.χ. ΕΕΤΤ) Κατασκευαστές Τηλεφώνων και Συσκευών Δίκτυα Λιανικού Εμπορίου Εταιρικοί Πελάτες Δημόσιος Τομέας Καταναλωτές

12 Προσπάθειες για το μελλοντικό Μ-Commerce
Service Location Protocol is a product of the Service Location Protocol Working Group (SVRLOC) of the ΙΕΤF Είναι ένα πρωτόκολλο για αυτόματη εύρεση πηγών στα πρωτόκολλα του Internet Τα χαρακτηριστικά του πρωτοκόλλου μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε γλώσσα The Service Location Protocol infrastructure consists of three types of agents: User Agent (που βρίσκεται π.χ. σε ένα palm pilot) Service Agent (αυτός που κρατάει την πληροφορία) Directory Agent (διατηρεί τη λίστα με τις υπηρεσίες δικτύου)

13 E-marketplace Υιοθετείται από : μια επιχείρηση-ενδιάμεσο που εμπλέκεται μεταξύ αγοραστών και πωλητών προκειμένου να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική αγορά (π.χ Yassas.com). Επιτρέπεται συνήθως η είσοδος συγκεκριμένων αγοραστών και προμηθευτών Το επιχειρηματικό μοντέλο ανήκει στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β Οι βασικότερες υπηρεσίες είναι : Δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων με τα προϊόντα των προμηθευτών Τήρηση αρχείου πελατών Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν με ευκολία τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν Ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας και των πληρωμών Παροχή μηχανισμών ασφάλειας για την αυθεντικοποίηση του χρήστη και την ασφαλή μετάδοση των δεδομένων στο Internet

14 E-malls Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου : Παρουσίαση Προϊόντων (π.χ. ηλεκτρονικοί κατάλογοι) Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης προϊόντων και καταστημάτων Δυναμική ενημέρωση του καλαθιού αγορών Ολοκληρωμένος μηχανισμός πληρωμών Παρακολούθηση Παραγγελιών Μηχανισμοί Διαφημίσεων (π.χ.

15 E-procurement Μεγάλες εταιρίες ή δημόσιοι οργανισμοί υλοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών στο διαδίκτυο Επιτυγχάνεται η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών (π.χ. Οι λειτουργίες αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου είναι : Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων Διαχείριση παραγγελιών Διαχείριση πληρωμών Μηχανισμός αξιολόγησης προσφορών

16 E-auctions (π.χ. http://www.0aaa.com/auction/)
Οι εμπλεκόμενες οντότητες σε ένα σύστημα ηλεκτρονικών δημοπρασιών είναι: Ο «πλειστηριαστής»: καθορίζει τους όρους με βάση τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία Ο «προμηθευτής»: προσφέρει τα προϊόντα του προς πώληση Ο «πελάτης»: προσφέρει τιμή για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει (π.χ.

17 E-Infobrokers Μεσίτες Πληροφορίας με ασφαλή και γρήγορο τρόπο
Λειτουργίες: Εντοπισμός Πληροφορίας Συγκέντρωση Πληροφορίας Αποθήκευση Πληροφορίας Λειτουργία ως TTP (π.χ.


Κατέβασμα ppt "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου”"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google