Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
2
ONLINE - OFFLINE Παλαιότερη Αντίληψη Τωρινή Αντίληψη «Πραγματικός»
Κόσμος Κυβερνοχώρος Κυβερνοχώρος «Πραγματικός» Κόσμος
3
Τι κάνουμε στο Διαδίκτυο
«Στον κυβερνοχώρο, μπορούμε να κουβεντιάζουμε και να διαφωνούμε, να συμμετέχουμε σε διανοητικές συζητήσεις, να εκτελούμε εμπορικές συναλλαγές, να μοιραζόμαστε γνώση και ψυχολογική υποστήριξη, να κάνουμε σχέδια, να ανταλλάσσουμε ιδέες, να «κουτσομπολεύουμε», να εξαπατούμε, να ερωτευόμαστε, να κάνουμε φίλους και να τους χάνουμε, να παίζουμε παιγνίδια, να φλερτάρουμε, ακόμη και να δημιουργούμε κάποιας μορφής τέχνη ή απλά να κάνουμε μια ανούσια κουβέντα. Με άλλα λόγια, κάνουμε οτιδήποτε κάνουν οι άνθρωποι όταν βρίσκονται μαζί, αλλά το κάνουμε με λέξεις στις οθόνες των υπολογιστών μας, αφήνοντας πίσω τα σώματά μας....καθώς οι ταυτότητές μας συναντώνται ηλεκτρονικά και ανεξάρτητα από τον χρόνο ή τον χώρο» Ηοward Rheingold, 1984
4
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ (ΕΜΥ)
Επικοινωνία (μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ατόμων) Μέσω (προσθήκη Μέσου, μεσοποίηση) Υπολογιστής (τεχνολογικά δίκτυα) Δηλ. μια μεσοποιημένη μορφή επικοινωνίας (mediated form of communication)
5
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ταχυδρομικές Λίστες (mailing lists / listservs) Συνεχείς, ασύγχρονες, συνήθως μονοθεματικές συζητήσεις μέσω Το άτομο πρέπει να εγγραφεί ως μέλος Τα μηνύματα «φθάνουν» στο μέλος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (τεχνολογία push) Συνήθως υπάρχει ενορχηστρωτής
6
Ταχυδρομική Λίστα SOCNET (1)
7
Ταχυδρομική Λίστα SOCNET (2)
8
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ομάδες Ειδήσεων (newsgroups) Συνεχείς, ασύγχρονες, συνήθως μονοθεματικές συζητήσεις, με χρονολογική οργάνωση Το μέλος πρέπει να επισκεφθεί την ομάδα για να διαβάσει τα μηνύματα (τεχνολογία pull) Συνήθως δεν υπάρχει ενορχηστρωτής
9
Νewsgroup – για την αρχαιολογία (1)
10
Νewsgroup – για την αρχαιολογία (2)
11
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Δωμάτια Κουβέντας (chatrooms/groups) Χώροι συγχρονικής επικοινωνίας Δεν έχουν συγκεκριμένα θέματα συζήτησης Η επικοινωνία είναι περισσότερο «κουβέντα» συναναστροφής Διαλειμματική, ασυνεχής και μη ενορχηστρωμένη επικοινωνία
12
TALK CITY - CHAT GROUPS / CHAT ROOMS
13
TALK CITY - CHAT GROUPS / CHAT ROOMS
14
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
BLOGS – Τα ημερολόγια του Διαδικτύου Ανήκουν συνήθως σε ένα άτομο Υπάρχουν όμως και τα group blogs όπου συμμετέχουν πολλά άτομα Ασύγχρονη μορφή επικοινωνίας Μοιάζουν με εφημερίδες όπου ο καθένας δημοσιεύει την άποψή του και σχολιάζει τις απόψεις των άλλων
15
Cliopatria – ένα ομαδικό blog για την Ιστορία
16
The Liquid List – ένα ομαδικό blog 4 ατόμων
17
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Εικονικοί κόσμοι (MUDS, MOOS, μετα-κόσμοι) Συγχρονική επικοινωνία Κειμενική ή γραφιστική προσομοίωση Οι χρήστες υιοθετούν εικονικές περσόνες (avatars) συνήθως για παιχνίδια φαντασίας με άλλους Δυνατότητα πειραματισμού με την ταυτότητα Oι ενορχηστρωτές, γνωστοί και ως «μάγοι» έχουν ειδικά προνόμια
18
ΤHE MONKEY LOUNGE – MUD
19
The Palace – graphic chat
20
ACTIVE WORLDS – virtual world
21
MICROSOFT VIRTUAL WORLDS
22
ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ασύγχρονα περιβάλλοντα συνδιάσκεψης (Conferencing, Forums, BBS, Discussion Boards) Ασύγχρονα και πολυθεματικά Οργάνωση σε θέματα συζήτησης Υψηλό επίπεδο συζήτησης Σταθερή ταυτότητα Αρχειοποίηση Πολλοί συντονιστές συζήτησης
23
MESSAGE BOARD - OTENET
24
CONFERENCE COMMUNITY – SALON TABLE TALK
25
THE WELL VIRTUAL COMMUNITY
26
CONFERENCE COMMUNITY – ELECTRIC MINDS
27
TONOS MUSIC COMMUNITY
28
ANCIENT WORLDS
29
ΕΙΔΗ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Κοινότητες κοινωνικότητας (συναναστροφή, συζήτηση) Κοινότητες ειδικών ενδιαφερόντων (η κοινωνικότητα είναι λιγότερο σημαντική από τη συζήτηση για το κοινό θέμα) Κοινότητες βοήθειας (ομάδες υποστήριξης ατόμων με προβλήματα) Κοινότητες παιχνιδιών Κοινότητες εμπορικές (αγοραπωλησία προϊόντων)
30
ΚΙΝΗΤΡΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Αναζήτηση ομοίων Πρόσβαση σε πληροφορία και γνώση Πρόσβαση σε ανθρώπους και κοινωνικές σχέσεις Πρόσβαση σε ευκαιρίες Ψυχαγωγία Δημιουργικότητα Συνεργασία και κοινή δράση online και offline Ανήκειν / ανάγκη ένταξης
31
ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Η «γραμματική» του μέσου Διαδραστικό, γρήγορο, παγκόσμιο, πολλών-προς-πολλούς οριζόντιο, δυνατότητα αυτο-οργάνωσης, αρχειοθέτηση Συνθήκες του σήμερα Οι κοινωνικές σχέσεις είναι πιο οικιακές, κινητικές, μεσοποιημένες, επιλεκτικές, εξειδικευμένες Προσωπικά Δίκτυα Σχέσεων (personal social networks)
32
ΟΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ Κ Κοινότητα Κ Κ Άτομο Κ Άτομο Κ
33
ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Τεχνολογικά διαμεσολαβημένες Πρωταρχικώς κειμενικές Πολυκατευθυντήριες Δίχως υλική γεωγραφική υπόσταση Δυνητικά παγκόσμιες Δυνατότητα επικοινωνίας με απομακρυσμένους άλλους Διαρκώς και άμεσα προσβάσιμες Κοινότητες επιλογής Αρχειοθετημένες
34
Η ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Η λειτουργία που συγκροτεί την κοινότητα είναι η Επικοινωνία Η κοινότητα είναι μια διαδικασία Όλες οι κοινότητες είναι «εικονικές» (συμβολικές και φαντασιακές) Η κοινότητα είναι ένας «κοινός ορισμός της κατάστασης» Κάθε κοινότητα είναι μοναδική Οι κοινότητες είναι εύθραυστες. Η δύναμη που τις κρατά συνεκτικές είναι και η δύναμη που τις απειλεί με διάλυση
35
ΑΤΟΜΟ – ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΣΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΚΡΟ ΜΙΚΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΤΟΜΟ
36
Μακριά από την καθημερινότητα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Απρόσωπο Εχθρικές δομές Μακριά από την καθημερινότητα Σχέσεις τυπικές ή εργαλειακές Αλλοτρίωση Ανομοιογένεια Καταναγκασμός Καθωσπρεπισμός Προσωπικό Κοινωνικός δεσμός Ζεστασιά Συναισθήματα Εμπιστοσύνη Ασφάλεια Συνοχή Ομοιότητα Ελεύθερη συναίνεση
37
ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΙ – που επικοινωνούν τακτικά και με σταθερή ταυτότητα ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να διευκολύνει την επικοινωνία ΚΟΙΝΟΣ ΣΚΟΠΟΣ – δίνει λόγο ύπαρξης στην ομάδα ΚΟΙΝΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ – όπως συζήτηση, ανταλλαγή «δώρων», συνεργασία, κ.α. ΚΟΙΝΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ – συμβάσεις και νόρμες που ρυθμίζουν την επικοινωνία και δημιουργούν μια ιδιαίτερη «κουλτούρα» «ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ» - ένα «Εμείς» και μια αίσθηση ανήκειν ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ – ποιοτικό στοιχείο στην επικοινωνία που διασφαλίζει την ισορροπία της ομάδας
38
«ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ» ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ
«ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ» ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ Status Γνώση Ιστορία ΠΑΛΑΙΟ ΜΕΛΟΣ Ρόλος Διαχείριση ΗΓΕΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ Συχνότητα Ταυτότητα ΤΑΚΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ Κοινωνικοποίηση ΝΕΟ ΜΕΛΟΣ Amy Jo Kim (2000) ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
39
Mόνοι στο πληκτρολόγιο αναζητούμε τους άλλους.
Μετατρέπουμε bits πληροφορίας σε επικοινωνία και συναισθηματικές σχέσεις. Συναντιόμαστε σε κυβερνο- γωνιές και σε τόπους που εμείς οι ίδιοι φτιάχνουμε για να πούμε και να ακούσουμε τις ιστορίες που από κοινού δημιουργούμε, και βάσει των οποίων κατανοούμε τον κόσμο και αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητά μας. Είμαστε μόνοι μπροστά στην οθόνη, αλλά μαζί με φίλους στις κοινότητες που κατοικούμε» ανώνυμο μέλος κοινότητας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.