Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ
2
Με τον όρο αναγεννησιακός ουμανισμός αναφερόμαστε στην πνευματική κίνηση που εκδηλώθηκε στη δυτική Ευρώπη, ξεκινώντας από τη Φλωρεντία, κατά την περίοδο της αναγέννησης στα τέλη του 14ου αιώνα.
3
Χαρακτηρίστηκε από την τάση για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την τέχνη και τις αξίες του κλασικού κόσμου, καθώς και από την αίσθηση του ατόμου να κατανοήσει και να αλλάξει τόσο τον εαυτό και τον κόσμο αναζητώντας ορθολογικές απαντήσεις και όχι θρησκευτικές.
4
Ο όρος ουμανιστής ή ανθρωπιστής χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά τον 14ο αιώνα και αναφερόταν σε όσους δίδασκαν τις λεγόμενες ελευθέριες τέχνες (γεωμετρία, γραμματική, ποίηση, ρητορική και ηθική φιλοσοφία).
5
Ο ουμανισμός ενθάρρυνε το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την τέχνη, για την κλασική αρχαιότητα και την ανθρώπινη φύση. Έδινε έμφαση στον λόγο και στην έρευνα και αμφισβητούσε την θεολογική παράδοση που εξύψωνε το θείο και υποβίβαζε καθετί γήινο ως αμαρτωλό και διεφθαρμένο.
6
Οι καλλιτέχνες αναπαριστούσαν το θείο χρησιμοποιώντας ως μοντέλα καθημερινούς ανθρώπους. Πίστευαν στη σημασία της εκπαίδευσης και στην πεποίθηση ότι η τέχνη μπορούσε να κωδικοποιηθεί σε κανόνες που θα εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της διδασκαλίας.
7
Ανάμεσα στους σημαντικότερους ουμανιστές καλλιτέχνες ήταν οι Μιχαήλ Άγγελος, Ραφαήλ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ντονατέλο, Τιντορέτο και Τιτσιάνο.
8
Πορτραίτα ουμανιστών
9
Ο Δούκας του Ούρμπινο Φεντερίκο Μοντεφέλτρο και το στουντιόλο του (χώρος περισυλλογής και διαβάσματος)
10
Πάπας Πίος ΙΙ (Πικολόμινι)
Πίκο ντέλλα Μιράντολα
11
Μπαλτάσαρ Καστιλίονε Πιέτρο Μπέμπο
13
Ο ουμανισμός ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την ανάδυση των κλασσικών θεμάτων στην αναγεννησιακή τέχνη καθώς και της αναγέννησης της κλασικής αρχιτεκτονικής με τις ορθολογιστικές αρχές του σχεδίου και την έμφαση στην συμμετρία και την αναλογία.
14
Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι
Λέον Μπατίστα Αλμπέρτι
15
Τα πρόσωπα
16
Πετράρχης ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Francesco Petrarca c Fresco transferred to wood, 247 x 153 cm Galleria degli Uffizi, Florence
17
Βοκκάκιος ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Giovanni Boccaccio c Fresco transferred to wood, 250 x 154 cm Galleria degli Uffizi, Florence
18
Δάντης ANDREA DEL CASTAGNO Famous Persons: Dante Allighieri c Fresco, transferred to wood, 250 x 154 cm Galleria degli Uffizi, Florence
19
BOTTICELLI, Sandro Portrait of Dante c
BOTTICELLI, Sandro Portrait of Dante c Tempera on canvas, 54,7 x 47,5 cm
20
Jean-Jacques Boissard and Theodore de Bry
Βησσαρίων ( ) Βυζαντινός Ιερωμένος, Καθολικός Καρδινάλιος, Θεολόγος, Λόγιος
21
JOOS van Wassenhove (Justus of Ghent)
Cardinal Bessarione c. 1476 studiolo (study) of Federigo da Montrefeltro in the Palazzo Ducale in Urbino Oil on wood, 116 x 56 cm Musée du Louvre, Paris
22
Σαβοναρόλα BARTOLOMEO, Fra Portrait of Girolamo Savonarola c Oil on wood, 47 x 31 cm Museo di San Marco, Florence
23
MORETTO da Brescia Portrait of a Dominican, Presumed to be Girolamo Savonarola 1524 Oil on canvas, 74 x 66 cm Museo di Castelvecchio, Verona
24
Πάπας Ιούλιος ΙΙ Ραφαήλ Πάπας Ιούλιος II ( Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνο)
25
Τιτσιάνο Πάπας Ιούλιος II (1545-46) Παλάτσο Πίττι Φλωρεντία
26
Μελότζο ντα Φόρλι 1477 Η Ίδρυση της Βιβλιοθήκης του Βατικανού.
Ο Τζουλιάνο ντελλα Ρόβερε (Πάπας Ιούλιος II) ήταν ανιψιός του Πάπα Σίξτου Δ΄
27
Κόζιμο των Μεδίκων PIERONI, Alessandro Portrait of Cosimo de' Medici the Elder c Oil on canvas, 53 x 44 cm Eredità Bardini, Florence
28
ROSSELLINO, Antonio Cosimo de' Medici c
ROSSELLINO, Antonio Cosimo de' Medici c Marble, 36 x 32 cm Staatliche Museen, Berlin
29
UNKNOWN MASTER, Italian Portrait Medal of Cosimo de' Medici c
UNKNOWN MASTER, Italian Portrait Medal of Cosimo de' Medici c Bronze, 7 cm National Gallery of Art, Washington
30
Λορέντζο των Μεδίκων Portrait of Lorenzo de' Medici 'the Magnificent
31
Girolamo Macchietti (1535–1592)
Portrait of Lorenzo de' Medici
32
GHIRLANDAIO, Domenico Confirmation of the Rule (detail) 1482-85 Fresco Santa Trinità, Florence
33
LEONARDO da Vinci Lorenzo de' Medici c
LEONARDO da Vinci Lorenzo de' Medici c Pen and ink on paper, 73 x 49 mm Royal Library, Windsor
34
VERROCCHIO, Andrea del Lorenzo de Medici 1480 Painted terracotta National Gallery of Art, Washington
35
Πάπας Λέοντας Χ (των Μεδίκων)
BRONZINO, Agnolo Pope Leo X (member of Medici family) Oil on tin, 15 x 12 cm Galleria degli Uffizi, Florence
36
Pope Leo X with Cardinals Giulio de' Medici and Luigi de' Rossi Oil on wood, 154 x 119 cm Galleria degli Uffizi, Florence
37
Λούθηρος CRANACH, Lucas the Elder Portrait of Martin Luther 1525
Oil and tempera on wood, 40 x 27 cm City Museum and Art Gallery, Bristol
38
Oil on wood, 38 x 24 cm Museo Poldi Pezzoli, Milan
CRANACH, Lucas the Elder Diptych with the Portraits of Luther and his Wife Oil on wood, 38 x 24 cm Museo Poldi Pezzoli, Milan
39
CRANACH, Lucas the Elder
Martin Luther as an Augustinian Monk 1520 Copperplate engraving, 141 x 97 mm Städelsches Kunstinstitut, Frankfurt
40
BALDUNG GRIEN, Hans Portrait of Martin Luther 1521 Woodcut
41
CRANACH, Lucas the Younger
Portrait of Martin Luther on his Deathbed 1546 Oil and tempera on wood Niedersächsisches Landesmuseum, Hannover
42
Έρασμος DÜRER, Albrecht Portrait of Erasmus 1520 Charcoal on paper, 37 x 27 cm Musée du Louvre, Paris
43
Erasmus 1523 Oil on wood, 43 x 33 cm Musée du Louvre, Paris
44
HOLBEIN, Hans the Younger Portrait of Erasmus of Rotterdam 1523 Wood, 76 x 51 cm National Gallery, London
45
DÜRER, Albrecht Erasmus of Rotterdam 1526 Engraving, 249 x 193 mm National Gallery of Art, Washington
46
MASSYS, Quentin Portrait of Erasmus of Rotterdam 1517 Oil on panel, transferred to canvas, 59 x 47 cm Galleria Nazionale d'Arte Antica, Rome
47
Τόμας Μουρ HOLBEIN, Hans the Younger Sir Thomas More 1527 Tempera on wood, 74,2 x 59 cm Frick Collection, New York
48
Portrait of Niccolò Machiavelli by Santi di Tito.
49
Σαίξπηρ Title page of the First Folio, by William Shakespeare, with copper engraving of the author by Martin Droeshout. Image courtesy of the Elizabethan Club and the Beinecke Rare Book & Manuscript Library, Yale University. (1623)
50
Μιγκέλ Θερβάντες
51
Φρανσουά Ραμπελαί (1483–1559)
52
Γουτεμβέργιος (1395 – 1468 ) in a 16th century copper engraving
53
Γαλιλαίος SUSTERMANS, Justus Portrait of Galileo Galilei 1636 Oil on canvas, 66 x 56 cm Galleria degli Uffizi, Florence
54
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ
55
ΚΑΤΑΓΩΓΗ Γεννήθηκε στο Τορούν της Βασιλικής Πρωσίας, επαρχίας του Βασιλείου της Πολωνίας, και πέρασε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής στου στο Φρόμπορκ της Βάρμιας…
56
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ Το 1491 ο Νικόλαος εγγράφεται στο περίφημο Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας, το σημερινό Γιαγγελονιανό Πανεπιστήμιο, όπου σπουδάζει Ιατρική, Θεολογία, Μαθηματικά και Αστρονομία, με την οποία και συναρπάζεται.
57
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΡΑΚΟΒΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΡΑΚΟΒΙΑΣ
58
Το 1496 ο Κοπέρνικος πήγε στην Ιταλία για να σπουδάσει Εκκλησιαστικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, με έξοδα του θείου του, που ήθελε να τον δει κι εκείνον επίσκοπο. Στη Φερράρα όμως ο νεαρός Νικόλαος γνωρίζει τον αστρονόμο Ντομένικο Νοβάρα ντα Φερράρα και γίνεται μαθητής και βοηθός του. Οι πρώτες αστρονομικές παρατηρήσεις που έκανε ο Κοπέρνικος με το Νοβάρα μνημονεύονται στο «De Revolutionibus».
59
Το 1497 ο Νικόλαος διορίζεται
από το θείο του ως ιερέας στον Καθεδρικό Ναό του Φρόμπορκ στην Πολωνία. Πριν όμως γυρίσει στην πατρίδα του, ο Κοπέρνικος πήγε στη Ρώμη, όπου παρατήρησε μία έκλειψη Σελήνης και έδωσε τις πρώτες του διαλέξεις πάνω σε διάφορα μαθηματικά και αστρονομικά ζητήματα.
60
Το 1503 παίρνει το διδακτορικό του στο Κανονικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο της Φερράρα. Φαίνεται ότι τότε ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τις θεωρίες των αρχαίων περί κινήσεως της Γης, και απέκτησε τις πρώτες αμφιβολίες για το ότι η Γη ήταν ακίνητη στο κέντρο του Σύμπαντος
61
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΦΕΡΑΡΑ
62
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΥ Αφήνοντας την Ιταλία, ο Κοπέρνικος πήγε να ζήσει στο Φρόμπορκ. Στην Πολωνία ο Κοπέρνικος είχε πολλές δραστηριότητες. Συνεργάσθηκε επί χρόνια με τη Βασιλική Πρωσική Δίαιτα επί της νομισματικής μεταρρυθμίσεως και δημοσίευσε μελέτες για την αξία του χρήματος.
63
Ως μέλος της κυβερνήσεως της Βάρμιας κατένεμε τους φόρους και απένεμε δικαιοσύνη. Επίσης έκανε πολλά κυβερνητικά ταξίδια και ως διπλωμάτης, εκπροσωπώντας το θείο του Λουκά, που είχε ανακηρυχθεί «Πρίγκηψ-Επίσκοπος» της Βάρμιας. Σαν γιατρός, ο Κοπέρνικος είχε για πελάτες τους πλουσιώτερους ανθρώπους της πρωτεύουσας. Όμως έχανε πολλές ώρες με το να εξετάζει δωρεάν τους φτωχούς. Και στον ελεύθερο χρόνο του, μελετούσε αστρονομία που ήταν η προτίμησή του.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.