Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεJayr Sarris Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Το θέμα της ομάδας μας, για το πρώτο τετράμηνο, κινείται γύρω από έναν εξαιρετικά σημαντικό και σπουδαίο πεζογράφο και θεατρικό συγγραφέα, αλλά κυρίως άνθρωπο, το Γρηγόριο Ξενόπουλο, με μεγάλη επιτυχία, όχι μόνο στον ελλαδικό χώρο, αλλά και στο εξωτερικό. Τα στοιχεία λοιπόν, τα οποία οδήγησαν τη δική μας ομάδα στην επιλογή της συγκεκριμένης Ερευνητικής Εργασίας (Project), ήταν η επιθυμία μας να γνωρίσουμε καλύτερα, όχι μόνον τον ίδιο τον δημιουργό, αλλά και μια σημαντική, κατά την άποψη μας, έκφραση της παιδείας, το θέατρο, μέσα από τη δική του ματιά, οπτική γωνία και αντίληψη. Παράλληλα, το όνομα, το οποίο αποφασίσαμε να δώσουμε στην ομάδα μας, είναι «dramania», διότι θεωρούμε πως καθετί κοινωνικό, συμπεριλαμβανομένου και του δράματος, είναι πολύ σημαντικό και μας εκφράζει απόλυτα! Φυσικά, ελπίζουμε, τόσο εμείς, όσο και οι συμμαθητές μας, να καταφέρουμε, μέσω της πολύτιμης συμβολής του κυρίου Γεωργίου Σαούγκου και της κυρίας Γεωργίας Χειμώνα, να απαντήσουμε ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΑΣ!
4
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το κεντρικό ερώτημα της ερευνητικής εργασίας ήταν το πώς παρουσιάζει την ελληνική αστική τάξη, μέσα από τα έργα του ο Γ. Ξενόπουλος στις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Πιο αναλυτικά, στόχος μας ήταν να διερευνήσουμε το πώς απεικονίζεται η αστική τάξη από τη Ζάκυνθο στην Αθήνα, ποια ήταν η σχέση του θεάτρου με την κοινωνία, καθώς και ποια η σχέση της εκπαίδευσης με το θέατρο. Σκοπός της εργασίας, ήταν: να γνωρίσουμε την ελληνική αστική τάξη του 20ου αιώνα, να μάθουμε να χειριζόμαστε τη γνώση, να προβάλλουμε τη γνώση, να αυτενεργούμε και να δρούμε, καθώς και να ευαισθητοποιηθούμε, σχετικά με την Τέχνη.
6
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σημαντικό είναι και το γεγονός πως βρεθήκαμε αντιμέτωποι με αρκετά προβλήματα. Πρώτον, μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες, ήταν η περιορισμένη διάρκεια, καθώς το χρονικό πλαίσιο, το οποίο είχε οριστεί ήταν εξαιρετικά μικρό, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δημιουργείται σύγχυση. Δεύτερον, ένα ακόμη σημαντικό εμπόδιο, ήταν οι ελάχιστοι πόροι. Πιο αναλυτικά, χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν: η δύσκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο, ιδίως στο χώρο του σχολείου, η εξαιρετικά δύσκολη χρήση από τους μαθητές, αλλά και τους καθηγητές διαφόρων χρήσιμων, για την έρευνα, εργαλείων (κάμερα, βίντεο, τηλεόραση, προτζέκτορας) ανά πάσα στιγμή, γεγονότα, σαφώς, για τα οποία δεν ευθύνεται το σχολείο, αλλά η αδιαφορία της πολιτείας. Σαφώς, για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω, σημαντική και καθοριστική, ήταν και η δομή, διάρθρωση της έρευνας.
7
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Πιο συγκεκριμένα, χαρακτηριστικά παραδείγματα, αποτελούν:
α) το ερωτηματολόγιο αυτοπαρουσίασης, β) ο θυρεός, γ) η έρευνα σε βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, διαδίκτυο, δ) η ομαδική συζήτηση, ε) η επίσκεψη στο θεατρικό μουσείο, στ) η παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Κόκκινος Βράχος» στο Εθνικό Θέατρο, ζ) η φωτογράφηση, η) η δημιουργία ερωτηματολογίου προς διανομή και τα αποτελέσματά του σε γραφική παράσταση και θ) η δημιουργία PowerPoint.
9
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Αυτό, το οποίο εντυπωσίασε, περισσότερο τη δική μας ομάδα από το Θεατρικό Μουσείο, ήταν το καμαρίνι της Μαρίκας Κοτοπούλη. Ένας χώρος ιδιαίτερος και πολύ ξεχωριστός. Εντυπωσιακός ήταν ο αριθμός των φωτογραφιών που υπήρχε στο καμαρίνι της, κάτι το οποίο καταδεικνύει τη μεγάλη ζήτησή της. Όλες της οι εμφανίσεις, όπως και τα κοστούμια, ήταν τα πιο επιβλητικά και συνάμα τα πιο κομψά. Δύο ακόμη γεγονότα, τα οποία μας έκαναν να την ξεχωρίσουμε, ήταν ο μεγάλος θαυμασμός και η αγάπη που εκδήλωνε ο κόσμος, μέσα από πολλές κάρτες που είχε στείλει στην πολύ σημαντική, αυτή πρωταγωνίστρια του 20ου αιώνα, αλλά και το ότι σε μια γωνία του καμαρινιού της βρίσκονταν δύο θεατρικά βιβλία, κάτι το οποίο φανερώνει βεβαίως τη λατρεία της για την θεατρική σκηνή. Τέλος, κάτι που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν η λιτότητα και η απλότητα της τεράστιας αυτής ηθοποιού και η προτίμηση της προς τη φυσικότητα, καθώς στο καμαρίνι της, εντοπίζονται ελάχιστα καλλυντικά στοιχεία.
10
Η Μαρίκα Κοτοπούλη
11
To καμαρίνι της Μαρίκας Κοτοπούλη.
12
Το μουσείο και κέντρο μελέτης του ελληνικού θεάτρου και το άγαλμα του Γ. Ξενόπουλου έξω από αυτό.
13
Καμαρίνια από το Θεατρικό Μουσείο.
14
Το καμαρίνι της Αλίκης Βουγιουκλάκη (αριστερά) και της Τζένης Καρέζη (δεξιά).
15
Ποιο ήταν, όμως, το σπίτι του Γ. Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο;
16
Ο κύριος χώρος (σαλόνι) του Γ. Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο.
17
Η κρεβατοκάμαρα του Γ. Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο.
18
Η τραπεζαρία και ο χώρος υποδοχής του Γ. Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο.
Η τραπεζαρία και ο χώρος υποδοχής του Γ. Ξενόπουλου στη Ζάκυνθο.
19
H ζωή και η δράση του Γ. Ξενόπουλου
20
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Κατά την διάρκεια της ερευνητικής εργασίας ενημερωθήκαμε, κυρίως βάσει των ερευνών και του ερωτηματολογίου που δημιουργήσαμε, πως κατά το 1900 – 1920, δηλαδή την εποχή που περιγράφει και ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, το θέατρο με την κοινωνία ήταν πιο στενά συνδεδεμένα, σε σύγκριση με τη σημερινή εποχή, από την οποία απουσιάζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, ακόμα και η στοιχειώδης γνώση για τη θεατρική τέχνη. Φυσικά, για το παραπάνω εξαιρετικά δυσάρεστο γεγονός, το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης θα πρέπει να αποδοθεί στην αδιαφορία της πολιτείας.
21
Παρακολουθείτε θεατρικές παραστάσεις;
22
Ποιος είναι ο κυριότερος λόγος, που σας εμποδίζει να παρακολουθείτε θεατρικές παραστάσεις ή ακόμα περισσότερο απ' όσο συνηθίζετε;
23
Ποια εμπειρία θα θεωρούσατε δυσάρεστη για ένα θεατή θεάτρου;
24
Για ποιο λόγο νομίζετε ότι απουσιάζει η θεατρική παιδεία από τα ελληνικά σχολεία;
25
Ποια είναι η σπουδαιότερη ωφέλεια που νομίζετε ότι θα προκύψει απ' την ουσιαστική ένταξη της θεατρικής παιδείας στο ελληνικό σχολείο;
27
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα συμπεράσματά μας έγκεινται στα παρακάτω ερωτήματα και τις απαντήσεις που τα συνοδεύουν: 5) Τι θα έκανα διαφορετικά σε επόμενη εργασία; Δύο αλλαγές που θα επιθυμούσαμε να συντελεσθούν σε επόμενη ερευνητική εργασία είναι: α) η δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές και μόνο (δηλαδή όχι από τους καθηγητές ή οποιοδήποτε άλλο κριτήριο) των μελών που θα αποτελούν την ομάδα τους και β) η δυνατότητα αξιοποίησης περισσότερου χρόνου στο χώρο του σχολείου, στο οποίο, μάλιστα, θα έχουμε την κατάλληλη και καλύτερη καθοδήγηση από τους υπεύθυνους καθηγητές. 9) Υπήρξε σωστή διαχείριση χρόνου, διότι αυτές την εκφράζουν και την ικανοποιούν περισσότερο. Δεδομένου ότι κάθε σκέλος της ερευνητικής εργασίας θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στα πρώτα μαθήματα, αμέσως μετά τη γιορτή των Χριστουγέννων, οφείλουμε να ομολογήσουμε, πως στο συγκεκριμένο τομέα τουλάχιστον, επιτύχαμε, καθώς η εργασία παραδόθηκε τη χρονική στιγμή, κατά την οποία είχε εξ αρχής οριστεί.
29
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ : http://www.ert-archives.gr
Εθνικό θέατρο, ψηφιοποιημένο αρχείο: Εθνικό θέατρο:
30
H ομάδα μας: Παπαναστασίου Μαρία Μόκαλης Χρήστος-Ραφαήλ Μαδούρα Λήδα
Πανταζής Δημήτριος Ξηντάρα Ουρανία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.