Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεColum Georgas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
"Le Théâtre de l'Absurde“ Το θέατρο του παραλόγου.
2
Το Θεατρο του παραλογου
Το θέατρο του παραλόγου είναι φράση που χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένα έργα γραμμένα από έναν αριθμό, βασικά Ευρωπαίων, θεατρικών συγγραφέων στις δεκαετίες του 1940, 1950 και 1960, καθώς και στο στυλ θεάτρου που εξελίχθηκε από το έργο τους
3
Martin Esslin (πάνω αριστερά) Και Albert Camus(κάτω δεξιά)
Το θέατρο του παραλόγου, αναπτύχθηκε στη δύση μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο και ονομάστηκε έτσι από τον Μάρτιν Έσλιν ο οποίος στηρίχτηκε στη φιλοσοφία του Αλμπέρ Καμύ. Martin Esslin (πάνω αριστερά) Και Albert Camus(κάτω δεξιά)
4
Κάποιοι σημαντικοί συγγραφείς είναι οι:Φερνάντο Αραμπάλ, Ευγένιος Ιονέσκο, Ζαν Ζενέ, Σάμιουελ Μπέκετ, Έντουαρντ Άλμπι, Ερρίκος ΄Ιψεν Οριζόντια (από αριστερά στα δεξιά)
5
Το κίνημα του «Παράλογου» ή «Νέου Θεάτρου» ήταν αβάντ-γκαρντ φαινόμενο συνδεδεμένο με εξαιρετικά μικρά θέατρα στο Παρίσι. Οι τέσσερεις καθοριστικοί θεατρικοί συγγραφείς του κινήματος είναι οι Ευγένιος Ιονέσκο, Σάμιουελ Μπέκετ, Ζαν Ζενέ και Άρθουρ Αντάμοβ, αν και καθένας από αυτούς τους συγγραφείς έχει εξ’ ολοκλήρου μοναδικά θέματα και τεχνικές που πηγαίνουν πέρα από τον όρο «παράλογο» .
6
Το θέατρο του παραλόγου ξεφεύγει από τους ρεαλιστικούς χαρακτήρες, καταστάσεις και ό,τι είναι συνδεδεμένο με θεατρικές συμβάσεις. Ο χρόνος, ο τόπος και η ταυτότητα είναι ασαφή και ρευστά. Ασήμαντες πλοκές, επαναληπτικός ή χωρίς νόημα διάλογος και δραματικές ασυνέπειες χρησιμοποιούνται συχνά για να δημιουργήσουν ονειρικές, ή ακόμη και εφιαλτικές διαθέσεις ...
7
Ευγένιος Ιονέσκο. Ο Ευγένιος Ιονέσκο (Eugène Ionesco), (26 Νοεμβρίου Μαρτίου 1994), ήταν Γαλλο-Ρουμάνος θεατρικός συγγραφέας, από τους επιφανέστερους εκπροσώπους του Θεάτρου του παραλόγου. Αν κι έγραψε στη γαλλική γλώσσα, θεωρείται από τους πιο αξιόλογους ανθρώπους της διανόησης της Ρουμανίας. Στα έργα του, ο Ιονέσκο διακωμωδεί τις πιο κοινότοπες καταστάσεις, ενώ απεικονίζει τη μοναξιά του ανθρώπου και την ασημαντότητα της ύπαρξής του.
8
Φερνάντο Αραμπάλ Ο Φερνάντο Αραμπάλ είναι ισπανός συγγραφέας, με έκφραση γαλλική. Επίσης είναι: κινηματογραφιστής, μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος, ζωγράφος, και ποιητής Γεννήθηκε το 1932 στη Μελίγια (Mélilla) του ισπανικού Μαρόκου. Εγκατεστημένος το 1956 στο μεταπολεμικό Παρίσι, όπου ανθίζει το θέατρο του Παραλόγου, θεωρείται ως ο τελευταίος εκπρόσωπος μιας εποχής έντονης επαναστατικής δημιουργίας.
9
Ζάν Ζενέ Ο Ζαν Ζενέ (Jean Genet ), (1910 – 1986), είναι θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης. Ιδιότροπος εκπρόσωπος του θεάτρου του παραλόγου όπου μέσα από τα έργα του απεικονίζει την ίδια του τη ζωή. Λωποδύτης και κατάδικος ο Ζενέ περιπλανήθηκε στην Ευρώπη και έγινε το αγαπημένο παιδί της γαλλικής διανόησης.
10
Σάμιουελ Μπέκετ Ο Σάμιουελ Μπέκετ (Samuel Barclay Becket), (13 Απριλίου Δεκεμβρίου 1989), ήταν Ιρλανδός λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας. Το έργο του είναι βασικά μινιμαλιστικό, και σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, βαθιά απαισιόδοξο για την ανθρώπινη φύση. Η απαισιοδοξία αυτή αντανακλάται από την εκτενή και περίεργη αίσθηση του χιούμορ στο έργο του, καθώς και από το γεγονός ότι η περιγραφή των εμποδίων στην ανθρώπινη ζωή εξυπηρετεί την επιθυμία του Μπέκετ να δείξει ότι το «ταξίδι» είναι που αξίζει, παρά τις δυσκολίες του.
11
Έντουαρντ Φράνκλιν Άλμπι Γ΄
Ο Έντουαρντ Φράνκλιν Άλμπι Γ' (Edward Franklin Albee III), (12 Μαρτίου 1928), είναι διακεκριμένος Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας γνωστός για τις έξυπνες και δεξιοτεχνικές εξετάσεις της σύγχρονης συνθήκης. Τα πρώιμα έργα του επιδεικνύουν μια μαεστρία και αμερικανοποίηση του Παραλογισμού που κορυφώθηκε σε έργα Ευρωπαίων θεατρικών συγγραφέων του παραλόγου.
12
Ερρίκος Ίψεν Ο Ερρίκος Ίψεν (Henrik Ibsen) ήταν Νορβηγός δραματικός συγγραφέας και ποιητής, ένας από τους πρωτοπόρους της σύγχρονης ευρωπαϊκής δραματουργίας. Δεύτερο παιδί μιας εύπορης οικογένειας εγκαταστημένης στο λιμάνι Skien, ο Ίψεν έζησε, μετά την πτώχευση της πατρικής επιχείρησης και τη μετακίνηση της οικογένειας του στο γειτονικό Vernstpop, δύσκολα παιδικά και εφηβικά χρόνια.
13
Τέλος, το θέατρο γενικά χωρίζεται σε ευρύτερες κατηγορίες σε μια από τις οποίες ανήκει το θέατρο του παραλόγου. Το θέατρο της πρόζας: το οποίο περιλαμβάνει τραγωδία, κωμωδία και δράμα. Η παγκόσμια ημέρα του θεάτρου είναι η 27η Μαρτίου
14
ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ
Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ. Ζωγραφάκη Μέλη της ομάδας: Αντωνίου Πελαγία Ζαγκότη Χριστίνα Ζαρταλούδη Όλγα Καραγιάννη Αθανασία Κυπραίου Ευαγγελία Μπουραντά Νίκη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.