Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhilana Metro Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Εκτέλεση αριθμητικών πράξεων Δείξε Α + Β Δείξε Α – Β Δείξε Α * Β Δείξε Α / Β Πρέπει να αφήνουμε ένα κενό διάστημα πριν και ένα κενό διάστημα μετά το σύμβολο της πράξης που χρησιμοποιούμε. Εκτέλεση πράξεων με δυνάμεις Δείξε δύναμη βάση εκθέτης Δείξε δύναμη Α Β Προτεραιότητα πράξεων (παρενθέσεις, δυνάμεις, πολλαπλασιασμοί & διαιρέσεις, προσθέσεις & αφαιρέσεις) Α & Β αριθμοί
2
Εμφάνιση πρότασης και εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Εμφάνιση μιας λέξης Δείξε “Λέξη Εμφάνιση πρότασης Δείξε [Η πρόταση] Εμφάνιση πρότασης και εκτέλεση αριθμητικών πράξεων Δείξε (φρ [Η πρόταση] Α / Β) Αν γίνει κάποιο λάθος στη πληκτρολόγηση κάποιας εντολής, (π. χ. δεν αφήσουμε κενά διαστήματα πριν ή μετά από μια αριθμητική πράξη) θα εμφανιστεί στο κέντρο εντολών μήνυμα λάθους: Δεν ξέρω τίποτε για . . . Την εντολή Δείξε, όπως και τις υπόλοιπες εντολές, μπορούμε να την γράψουμε εναλλακτικά με έναν από τους παρακάτω πέντε τρόπους: Δείξε, Δειξε, δείξε, δειξε, ΔΕΙΞΕ
3
Στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro δοκιμάστε τις παρακάτω εντολές και συμπληρώστε τα αποτελέσματα στον πίνακα: Εντολή Αποτέλεσμα Δείξε Δείξε (12 / 2) * 3 Δείξε Δείξε 12 / (2 * 3) Δείξε 12 * 3 Δείξε “2+3 Δείξε 112 / 4 Δείξε [δύναμη 2 4] Δείξε δύναμη 2 3 Δείξε 19*5 Δείξε 15 / ( ) Δείξε [Καλημέρα παιδιά] Δείξε “2 + 3 Δείξε (φρ[το αποτέλεσμα είναι] 100 / 5 “ευρώ) Δείξε “ Καλημέρα Δείξε * 2 Δείξε [1 + 9 / 3] Δείξε (φρ[το κόστος είναι 100 / 20] ) Γράψτε την κατάλληλη εντολή στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro ώστε να εμφανιστεί το αποτέλεσμα της αριθμητικής πράξης Γράψτε την κατάλληλη εντολή στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro ώστε να εμφανιστεί το δικό σας ονοματεπώνυμο. Γράψτε την κατάλληλη εντολή στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro ώστε να εμφανιστεί το δικό σας όνομα. Γράψτε δυο (2) κατάλληλες εντολές στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro ώστε να εμφανιστεί: 8. Γράψτε (2) κατάλληλες εντολές στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro ώστε να εμφανιστεί: Το βιβλίο μου έκανε 20 ευρώ.
4
Η εντολή Ανακοίνωση είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για να εμφανίσουμε ένα παράθυρο με ένα μήνυμα στην οθόνη. Ανακοίνωση[μήνυμα] στη θέση μήνυμα μπορούμε να γράψουμε όποια φράση θέλουμε π. χ. Ανακοίνωση [Γεια σου] βγάζει το παρακάτω αποτέλεσμα: Με την εντολή Ανακοίνωση μπορούμε να κάνουμε αριθμητικές πράξεις, όπως με την εντολή Δείξε, με την διαφορά ότι το αποτέλεσμα δεν θα εμφανίζετε στο κέντρο εντολών, αλλά σε παράθυρο στην οθόνη.
5
Η εντολή Ερώτηση είναι μια εντολή εισόδου και χρησιμοποιείται για να θέτουμε ερωτήσεις στον χρήστη και στην κενή περιοχή που εμφανίζει να γράφει την απάντηση. Ερώτηση[μήνυμα] στη θέση μήνυμα μπορούμε να γράψουμε όποια ερώτηση θέλουμε π.χ. Ερώτηση [Πως σε λένε?] το αποτέλεσμα φαίνεται παρακάτω:
6
Η τιμή που δίνει ο χρήστης ως απάντηση αποθηκεύεται προσωρινά και μπορούμε να την ανακτήσουμε χρησιμοποιώντας την εντολή απάντηση. π.χ. αν στην προηγούμενη ερώτηση γράψουμε στο πλαίσιο του παραθύρου: Μαρία και πατήσουμε ΟΚ, τότε αν στο κέντρο εντολών κάτω από την εντολή Ερώτηση πληκτρολογήσουμε την εντολή: Δείξε απάντηση θα μας εμφανίσει στο κέντρο εντολών Μαρία Πριν την εντολή απάντηση υπάρχει πάντα: η εντολή Δείξε (Δείξε απάντηση) – εμφάνιση στο κέντρο εντολών ή η εντολή Ανακοίνωση (Ανακοίνωση απάντηση) – εμφάνιση παραθύρου
7
Τι θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή από τις παρακάτω εντολές:
Ανακοίνωση Ανακοίνωση “ Ανακοίνωση “ Ανακοίνωση [12 – 4] Ερώτηση [δώσε με ένα αριθμό] έστω ότι δίνουμε τον 5, και πληκτρολογώ στο κέντρο εντολών Ανακοίνωση απάντηση Ερώτηση [Τι μέρα είναι σήμερα;] έστω ότι απαντάμε Κυριακή, και πληκτρολογώ στο κέντρο εντολών Δείξε απάντηση Ερώτηση [Τι μέρα είναι σήμερα;] έστω ότι απαντάμε Κυριακή, και πληκτρολογώ στο κέντρο εντολών Δείξε (φρ[Σήμερα είναι] απάντηση ) Να γραφεί η κατάλληλη εντολή που να εμφανίζει σε παράθυρο στην οθόνη του υπολογιστή: Καλώς ήλθατε 14 / Να γραφτούν οι εντολές που να περιέχουν το ερώτημα: Πόσο χρονών είσαι; (και αφού βάλετε την ηλικία σας: 14) να εμφανίζει σε παράθυρο την απάντηση: είμαι Να γραφτούν οι εντολές που να περιέχουν το ερώτημα: Πόσο σε λένε; (και αφού βάλετε το όνομα σας) να εμφανίζει στο κέντρο εντολών την απάντηση: με λένε (το όνομα σας).
8
Το εργαλείο Χελώνα, είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό της γλώσσας Logo.
Για να δημιουργήσουμε μια χελώνα στην Επιφάνεια Εργασίας, χρησιμοποιούμε το εικονίδιο με το όνομα «Δημιουργία Χελώνας» : Πολλές εντολές στη γλώσσα Logo μετακινούν και χειρίζονται τη χελώνα στην Επιφάνεια Εργασίας. Το ίχνος που αφήνει η χελώνα, με την κατάλληλη μετακίνησή της, μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε διάφορα σχέδια και γεωμετρικά σχήματα
9
Βασικές εντολές μετακίνησης της Χελώνας
μπ αριθμός εικονοστοιχείων: η χελώνα προχωράει μπροστά τόσα εικονοστοιχεία όσα έχουμε ορίσει π.χ. μπ 100 πι αριθμός εικονοστοιχείων: η χελώνα προχωράει προς τα πίσω τόσα εικονοστοιχεία όσα έχουμε ορίσει π.χ. πι 50 δε μοίρες: η χελώνα στρίβει προς τα δεξιά όσες μοίρες έχουμε ορίσει π.χ. δε 90 αρ μοίρες: η χελώνα στρίβει προς τα αριστερά όσες μοίρες έχουμε ορίσει π.χ. αρ 30 στκ: δίνει εντολή στην χελώνα να αφήνει ίχνος στα: δίνει εντολή στην χελώνα να σταματήσει να αφήνει ίχνος σβγ: σβήνει ότι υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας και επαναφέρει την χελώνα στην αρχική της θέση.
10
Παράδειγμα: Πως θα δημιουργήσει η χελώνα ένα τετράγωνο (100 εικονοστοιχείων) στην επιφάνεια εργασίας; στκ μπ 100 δε 90
11
Δομή Επανάληψης στκ επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90]
Όταν μία εντολή ή ομάδα εντολών επαναλαμβάνεται σε ένα πρόγραμμα παραπάνω από μία φορά με την ίδια σειρά τότε χρησιμοποιούμε την εντολή «επανάλαβε» με την εξής σύνταξη: επανάλαβε αριθμός_επαναλήψεων [λίστα οδηγιών] Τι παρατηρούμε στο προηγούμενο παράδειγμα σχεδίασης του τετραγώνου; Οι εντολές μπ 100 και δε 90 επαναλαμβάνονται 4 φορές. Πως μπορούμε να φτιάξουμε τετράγωνο με την εντολή επανάλαβε? στκ επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90]
12
Σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων επανάλαβε ν [μπ 100 δε (360/ν)]
Για οποιοδήποτε σχήμα ν-πλευρών με μήκος π.χ. 100 εικονοστοιχεία εφαρμόζουμε τον τύπο: επανάλαβε ν [μπ 100 δε (360/ν)] όπου ν = 3, 4, 5, 6, 7, Παραδείγματα Ισόπλευρο τρίγωνο: επανάλαβε 3 [μπ 100 δε 120] Πεντάγωνο: επανάλαβε 5 [μπ 100 δε 72] Εξάγωνο: επανάλαβε 6 [μπ 100 δε 60] Δωδεκάγωνο: επανάλαβε 12 [μπ 100 δε 30]
13
Να γράψετε την κατάλληλη εντολή ώστε να εμφανιστεί το όνομα σας 200 φορές στο κέντρο εντολών του Microworlds Pro Να δώσετε τις κατάλληλες εντολές (όχι την εντολή επανάλαβε) στη χελώνα, ώστε να σχεδιάσει: ένα ισόπλευρο τρίγωνο πλευράς ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο (100 χ 200) Χρησιμοποιώντας τώρα την εντολή «επανάλαβε» η χελώνα να σχεδιάσει πάλι: ένα ισόπλευρο τρίγωνο ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο Τι σχήμα δημιουργεί η εντολή: επανάλαβε 360 [μπ 1 δε 1] Τι θα σχεδιάσει η χελώνα αν εκτελεστούν οι παρακάτω εντολές: στκ επανάλαβε 12[μπ 50 αρ 30 πι 20] Να γραφτούν οι εντολές, ώστε η χελώνα να σχεδιάζει τα παρακάτω σχήματα (τα οριζόντια τμήματα έχουν μήκος 80 pixels, τα κατακόρυφα 60 pixels και τα κενά είναι 40 pixels): Συμπληρώστε την παρακάτω εντολή, προκειμένου η χελώνα να σχεδιάσει έναν ανεμόμυλο, όπως φαίνεται στο σχήμα: επανάλαβε . . .[επανάλαβε . . .[μπ δε ] δε . . .]
14
Γενική μορφή διαδικασίας
Τι είναι η διαδικασία; Διαδικασία είναι μια ομαδοποίηση εντολών που θέλουμε να εκτελεστούν με τη σειρά, δίνοντας ένα νέο όνομα. Που χρησιμεύει η διαδικασία; Στον υπολογισμό ενός μαθηματικού τύπου, στη δημιουργία ενός σχήματος ή στην εμφάνιση μιας συνομιλίας. Πλεονέκτημα μιας διαδικασίας Μπορούμε να την καλέσουμε με το όνομά της όποτε τη χρειαστούμε, χωρίς να πληκτρολογήσουμε ξανά όλες τις εντολές που περιέχει. για όνομα_διαδικασίας εντολές τέλος Γενική μορφή διαδικασίας Προϋποθέσεις για να εκτελεστεί η διαδικασία: πρέπει να γράψουμε την διαδικασία στην Περιοχή Καρτελών και συγκεκριμένα στην καρτέλα Διαδικασίες την επιφάνεια εργασίας πρέπει να βάλουμε χελώνα στο κέντρο εντολών να γράψουμε το όνομα της διαδικασίας
15
επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] με το όνομα τετράγωνο
Παράδειγμα διαδικασίας: Θέλουμε να ομαδοποιήσουμε τις δυο (2) εντολές για την κατασκευή ενός τετραγώνου στκ επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90] με το όνομα τετράγωνο 2ο: στην επιφάνεια εργασίας δημιουργούμε μια χελώνα, χρησιμοποιώντας το εικονίδιο με το όνομα «Δημιουργία Χελώνας» 3ο: στο κέντρο εντολών γράφουμε το όνομα της διαδικασίας Τετράγωνο και πατώντας Enter δημιουργείται στην επιφάνεια εργασίας το τετράγωνο 1ο: ενεργοποιούμε τη καρτέλα «Διαδικασίες» στην Περιοχή Καρτελών και πληκτρολογούμε για τετράγωνο στκ επανάλαβε 4[μπ 100 δε 90] τέλος
16
Γράψτε μια διαδικασία με όνομα Κύκλος που να σχεδιάζει ένα κύκλο: Τι πρέπει να γράψουμε στο κέντρο εντολών ώστε η χελώνα να εκτελέσει την διαδικασία: Γράψτε μια διαδικασία με όνομα Ονοματεπώνυμο που να εμφανίζει το Ονοματεπώνυμό σας 10 φορές: (στο κέντρο εντολών) Τι πρέπει να γράψουμε στο κέντρο εντολών ώστε η χελώνα να εκτελέσει την διαδικασία: Δημιουργήστε δυο (2) διαδικασίες: μια με το όνομα Τετράγωνο που θα σχεδιάζει ένα τετράγωνο πλευράς 100pixels: μια με το όνομα Τρίγωνο που θα σχεδιάζει ένα ισόπλευρο τρίγωνο πλευράς 100pixels: Στη συνέχεια δημιουργήστε μια διαδικασία με το όνομα Σπίτι: όπως φαίνεται στο σχήμα Τι πρέπει να γράψουμε στο κέντρο εντολών ώστε η χελώνα να εμφανίσει το παραπάνω σχήμα:
17
Δημιουργήστε μια διαδικασία με το όνομα Τετράγωνο που θα σχεδιάζει ένα τετράγωνο πλευράς 150pixels: α. Στο κέντρο εντολών χρησιμοποιήστε την διαδικασία Τετράγωνο και τις κατάλληλες εντολές, ώστε να σχεδιαστεί το διπλανό σχήμα: β. Στο κέντρο εντολών χρησιμοποιήστε την διαδικασία Τετράγωνο και την εντολή επανάλαβε, ώστε να σχεδιαστεί το διπλανό σχήμα: Περιέγραψε τη πορεία της χελώνας όταν εκτελεί την εντολή επανάλαβε 6[τετράγωνο δε 60] όπου τετράγωνο είναι το όνομα της διαδικασίας που δημιουργήθηκε στις προηγούμενες δραστηριότητες. Γράψτε μια διαδικασία με όνομα Ημικύκλιο που να σχεδιάζει ένα ημικύκλιο: Τι πρέπει να γράψουμε στο κέντρο εντολών ώστε η χελώνα να εκτελέσει την διαδικασία: `
18
Μεταβλητή είναι μία θέση μνήμης του υπολογιστή με ένα όνομα που της δίνουμε εμείς. Μία θέση μνήμης μπορεί να έχει μόνο μία τιμή κάθε φορά, αλλά μπορούμε να την αλλάζουμε, όποτε είναι απαραίτητο, με μία άλλη τιμή. Επομένως, το περιεχόμενο μιας μεταβλητής μπορεί να μεταβάλλεται κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος αλλά η προηγούμενη τιμή της μεταβλητής χάνεται. Στη γλώσσα Logo για να αναφερθούμε στην τιμή της μεταβλητής βάζουμε μπροστά το σύμβολο : ενώ για να αναφερθούμε στο όνομα της μεταβλητής χρησιμοποιούμε μπροστά από το όνομα της μεταβλητής το σύμβολο ”
19
Παράδειγμα εισαγωγής μεταβλητής σε διαδικασία:
δημιουργούμε τη διαδικασία για τετράγωνο: για τετράγωνο στκ επανάλαβε 4[μπ 100 δε 90] τέλος έτσι όμως δημιουργούμε τετράγωνο συγκεκριμένης πλευράς (100pixels) και αν θέλουμε τετράγωνο πλευράς (200pixels) πρέπει να δημιουργήσουμε μια νέα διαδικασία για τετράγωνο: για τετράγωνο επανάλαβε 4[μπ 200 δε 90] Μπορούμε να χρησιμοποιούμε την ίδια πάντα διαδικασία για την κατασκευή τετραγώνων διαφορετικών πλευρών; ναι πως; για τετράγωνο :μήκος επανάλαβε 4[μπ :μήκος δε 90] Αφού λοιπόν δημιουργήσουμε τη προηγούμενη διαδικασία, μπορούμε να σχεδιάσουμε τετράγωνο οποιαδήποτε πλευράς δίνοντας την εντολή: τετράγωνο 150 ή τετράγωνο 200 ή στο κέντρο εντολών
20
Κάνε “Ονομα_Μεταβλητής Τιμή_Μεταβλητής
Για να δώσουμε τιμή σε μια μεταβλητή, χρησιμοποιούμε την εντολή: Κάνε “Ονομα_Μεταβλητής Τιμή_Μεταβλητής Για να εμφανίσουμε την τιμή που περιέχει η μεταβλητή, χρησιμοποιούμε την εντολή: Δείξε :Ονομα_Μεταβλητής Η τιμή που μπορούμε να δώσουμε σε μια μεταβλητή μπορεί να είναι: αριθμητική: Κάνε “Ονομα_Μεταβλητής Αριθμός Κάνε “χ 2 (όνομα μεταβλητής χ Δείξε :χ τιμή μεταβλητής 2) μία λέξη: Κάνε “Ονομα_Μεταβλητής “Λέξη Κάνε “χ “ΓΑΤΑ (όνομα μεταβλητής χ Δείξε :χ τιμή μεταβλητής ΓΑΤΑ) ΓΑΤΑ μία πρόταση: Κάνε “Ονομα_Μεταβλητής [Πρόταση] (όνομα μεταβλητής χ Κάνε “χ [με λένε Μαρία] τιμή μεταβλητής με λένε Μαρία) Δείξε :χ με λένε Μαρία
21
Διαδικασίες με πολλές μεταβλητές
Η μορφή μιας διαδικασίας με πολλές μεταβλητές είναι: για όνομα _διαδικασίας :όνομα μεταβλητής1 :όνομα_μεταβλητής2 εντολές τέλος π. χ. : να δημιουργηθεί μια διαδικασία που να κατασκευάζει ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με τα εκάστοτε μήκη πλευρών: στη καρτέλα Διαδικασίες δημιουργούμε τη διαδικασία: για ορθογώνιο :μήκος :πλάτος στκ επανάλαβε 2[μπ :μήκος δε 90 μπ :πλάτος δε 90] τέλος όνομα μεταβλητής 1: μήκος, όνομα μεταβλητής 2: πλάτος στην επιφάνεια εργασίας δημιουργούμε μια χελώνα πληκτρολογώντας στο κέντρο εντολών: ορθογώνιο κατασκευάζεται ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο μήκους 200pixels και πλάτους 100pixels.
22
Να γραφεί μια διαδικασία με το όνομα εμβαδόν, που θα υπολογίζει το εμβαδόν ενός τετραγώνου Να γραφεί μια διαδικασία που να υπολογίζει το εμβαδόν ενός τριγώνου πλευράς α και ύψους υ Να δώσετε το όνομά σας σε μία μεταβλητή ΟΝΟΜΑ και στη συνέχεια εμφανίστε το στο κέντρο εντολών Γράψτε τι θα εμφανιστεί στην οθόνη μετά την εκτέλεση των εντολών: α) Κάνε “ζώο “λιοντάρι γ) Κάνε “Χ 3 Δείξε :ζώο Δείξε * (:Χ) β) Κάνε “ζώο “σκύλο Δείξε 2 * (:Χ) * 4 Δείξε (φρ [έχω ένα] :ζώο)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.