Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhilippa Kormos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
2
Αθήνα (Εξάρχεια)
3
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Αθήνα (Σύνταγμα)
4
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Αθήνα (Σήμερα)
5
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Αθήνα (Σήμερα)
6
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης + 2.000.000 Τροχοφόρα + Κεντρικές θερμάνσεις Αδιαφορία (Κρατική-Ιδιωτική)
7
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Αθήνα (Τοπογραφία)
8
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Στα μέσα του 1970 έγινε φανερό ότι η Αθήνα αντιμετωπίζε σοβαρό πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι πρώτες μετρήσεις από το Αστεροσκοπείο με ημιαυτόματους σταθμούς αποδεικνύουν μεγάλες συγκεντρώσεις διοξειδίου του θείου και καπνού. Την ίδια περίοδο με τις πρώτες εμφανίσεις τού νέφους στην ατμόσφαιρα διαπιστώνεται η γυψοποίηση μαρμάρων του Παρθενώνα απο τις μεγάλες συγκεντρώσεις διοξειδίου του θείου. Η διαπίστωση του προβλήματος
9
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Αριθμός ΙΧ στην Αττική
10
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Τα πρώτα κυβερνητικά μέτρα αφορούν ρυθμίσεις της κυκλοφορίας (μονά –ζυγά) καθώς επίσης και των καυστήρων θέρμανσης. Αρχίζουν να λειτουργούν οι πρώτοι αυτόματοι σταθμοί καταγραφής της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Θεσπίζονται τα πρώτα μέτρα σε περιπτώσεις κατά τις οποίες οι συγκεντρώσεις των ρύπων ξεπερνούν τα όρια που έχει θέσει η πολιτεία για την προστασία της υγείας. Τα μέτρα προβλέπουν απαγόρευση κυκλοφορίας των Ι.Χ και διακοπή κάθε βιομηχανικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Τα πρώτα μέτρα
11
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Το νέφος απτόητο μετακομίζει από το κέντρο της Αθήνας στα όρια του δακτυλίου ενώ οι Αθηναίοι στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν την κινητικότητα τους αποκτούν και δεύτερο αμάξι με αποτέλεσμα να μην υπάρξει σαφής βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Στα τέλη της δεκαετίας του 80 αρχίζει η χρήση της αμόλυβδης βενζίνης με αποτέλεσμα αφενός μεν να μειωθεί η συγκέντρωση του μολύβδου στην ατμόσφαιρα ενώ αρχίζουν εμφανίζονται μεγάλες συγκεντρώσεις βενζολίου. Αποτελέσματα
12
Επεισόδιο νέφους στην Αθήνα (17- 24/6/97) Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
13
ΕΚΠΟΜΠΕΣ SO 2 ΣΤΗΝ ΕΕ (EMEP) Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
14
ΠΟΡΕΙΑ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΝΟ x ΣΤΗΝ ΕΕ (EMEP) Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
15
Κυκλοφοριακό Βιομηχανία Θέρμανση Καπνός 68 18 14 ΝΟ x 15 40 45 Υδρογονάνθρακες 77 6 17 CO 100 0 0 SO 2 75 - 25 Συμμετοχή των διαφόρων δραστηριοτήτων στη Ρύπανση Περιοχή Αθήνας Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
16
Έκθεση πληθυσμού στις υπερβάσεις Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
17
Μέτρα για την βελτίωση της Ποιότητας της Ατμόσφαιρας Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
18
Μείωση της περιεκτικότητας του θείου στα καύσιμα από 0.3% σε 0.2%. Μείωση της περιεκτικότητατου θείου στην αμόλυβδη από 0.10% σε 0.05 % Μείωση της περιεκτικότητας του Βενζολίου στη βενζίνη από 5% στα 4% per volume. Συμμετοχή του Φυσικού αερίου σε ποσοστό περίπου 15% στη χρήση ενέργειας Μέτρα για την καταπολέμηση της ρύπανσης: Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
19
Κυκλοφοριακό Νέοι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας Αυτοκίνητα νέαs τεχνολογίας Δημιoυργία νέων γραμμών metro Χρήση ήπιων μορφών ενέργειας Αποκέντρωση Βελτίωση καυσίμων Directives -Έλεγχος εφαρμογής νέων μέτρων Μέτρα για την καταπολέμηση της ρύπανσης: Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
20
Νέες Τεχνολογίες Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
21
Βοηθάνε τα νέα κυκλοφοριακά έργα; Η Αττική Οδός βελτίωσε την ποιότητα της Ατμόσφαιρας ή την επιβάρυνε; Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
22
NΟ 2 1η Πειραματική Περίοδος
23
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης NΟ 2 2η Πειραματική Περίοδος
24
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης NΟ 2 Διαφορές μεταξύ 1ης και 2ης πειραματικής περιόδου
25
Νομοθετικές παρεμβάσεις για την καταπολέμηση της ρύπανσης Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
26
Οδηγία Πλαίσιο για την ποιότητα του αέρα (96/62/EC) Ενεργοποιήθηκε το 1996 Αντικείμενο: Χάραξη στρατηγικής γιά την αντιμετώπιση και μείωση των κινδύνων στην ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ. Προσδιορισμός της ποιότητας του αέρα στις Ευρωπαικές χώρες με κοινά κριτήρια και μεθόδους. Απόκτηση πληροφοριών για την ποιότητα του αέρα και διάθεση τους στο κοινό με τη μορφή ορίων κινδύνου για τη δημόσια υγεία Βελτίωση της ποιότητας του αέρα Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
27
Οδηγία Πλαίσιο (Framework Directive) Οδηγία για ΝΟ x (97) Οδηγία για SO 2 (97) Οδηγία για PM(97) Οδηγία για Pb(97) Οδηγία για βενζόλιο και CO Οδηγία για O 3 Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης
28
Tο 2000 Ε.Ε. Ετοίμασε μια θυγατρική οδηγία η οποία θέτει όρια ατμοσφαιρικών συγκεντρώσεων για το βενζόλιο και μονοξείδιο του άνθρακα σε μια προσπάθεια να μειώσει της επιδράσεις των ρύπων στην ανθρώπινη υγεία η οδηγία αυτή έπρεπε να ενσωματωθεί στους εθνικούς νόμους των κρατών μελών μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου 2002. Η Ολλανδία και Ελλάδα δεν συμμορφώθηκαν με αποτέλεσμα Ε.Ε. να ασκήσει τις σχετικές κυρώσεις Το πρόβλημα του βενζολίου στην Αθήνα
29
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Συγκεντρώσεις Βενζολίου (Περαιώς, Ρέντη) Το πρόβλημα του βενζολίου στην Αθήνα
30
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Πόσο καλά τα πάμε σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης; Είμαστε πράγματι στην λίστα των πιό μολυσμένων Πρωτευουσών;
31
g:/aia/indicators/slides/the yir1999 presentation 31 XΩΡΕΣ ΕΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ irpo gritfreslubeswdkauukfi nl de Κλιματική αλλαγή Αέριες εκπομπέ ς Νερά Σκουπίδι α Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
32
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Ποια είναι κατάσταση ατμόσφαιρας το 2005 σε σύγκριση με το 1975; • Η κυκλοφορία εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης. • Τα νέα έργα, όπως η Αττική οδός και το Μέτρο δίνουν μια ανάσα στην επιβαρημένη ατμόσφαιρα • Νέοι ρύποι όπως το βενζόλιο και τα αιωρούμενα σωματίδια εμφανίζονται να απειλούν την υγεία των κατοίκων του λεκανοπεδίου •Ο στόλος των οχημάτων μεγαλώνει ηλικιακά και αριθμητικά (200.000 νέα οχήματα κάθε χρόνο). •Ορισμένοι ρύποι όπως το διοξείδιο του θείου και ο μόλυβδος έχουν μειωθεί αισθητά άλλοι όπως τα οξείδια του αζώτου το βενζόλιο, αιωρούμενα σωματίδια και όζον βρίσκονται σε αρκετά υψηλές τιμές στην ατμόσφαιρα. 2005
33
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Η Αθήνα είναι μια περιοχή κυκλοφοριακά κορεσμένη. Η πολιτεία είναι αδύνατον με τους παρόντες μηχανισμούς να ελέγξει αποτελεσματικα τις εκπομπές από τα νέα και παλαιά οχήματα. Η καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πρωτεύουσα σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους χώρους στάθμευσης τη γήρανση του στόλου των αυτοκινήτων και την κακή περιβαλλοντική αγωγή των Ελλήνων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η πολιτεία πρέπει να καταβάλει γιγαντιαία προσπάθεια για να μπορέσει να προσαρμοστεί στις οδηγίες της ευρωπαϊκής ένωσης σχετικά με τις υπερβάσεις των ορίων ρύπανσης. 2005
34
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι μετρήσεις των ρύπων στις διάφορες περιοχές της Αττικής και η χρήση των αριθμητικών μοντέλων προσομοίωσης οδηγούν στο συμπέρασμα ότι με τα σημερινά δεδομένα είναι δύσκολο η Ελλάδα να αποφύγει την παραπομπή και καταδίκη στο ευρωπαϊκό δικαστήριο μέσα επόμενα 5 ή 10 χρόνια για υπέρβαση ορίων επικίνδυνων ρύπων όπως το βενζόλιο τα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου. Περιβαλλοντική αγωγή, μοντέρνα τεχνολογία, ευαισθησία εκ μέρους της πολιτείας και των κατοίκων είναι η μόνη ελπίδα για αντιμετώπιση του προβλήματος. Εκτός και αν υπερισχύσει η Λουδοβίκειος νοοτροπία “Apres moi le deluge” οπότε ίσως στο μέλλον οι Αθηναίοι να έχουν την εμπειρία του περίφημου Αττικού φωτός μόνο μέσα απο αναπαραστάσεις Virtual reality. Και μετά το 2005;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.