Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCalantha Panas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006
2
Περίληψη Η προαγωγή της φυσικής δραστηριότητας αποτελεί άμεση ανάγκη για τη Δημοτική Εκπαίδευση λόγω των ψηλών ποσοστών παχυσαρκίας που παρατηρούνται στον παιδικό πληθυσμό του νησιού μας. Μια σωστή προσέγγιση στην προαγωγή οποιασδήποτε συμπεριφοράς υγείας, συμπεριλαμβανομένης και της φυσικής δραστηριότητας, προϋποθέτει τη μελέτη παραγόντων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά. Επομένως, σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει τα αποτελέσματα μιας έρευνας που εξέτασε παράγοντες που συσχετίζονται με τη φυσική δραστηριότητα, σε ένα δείγμα 256 παιδιών της Ε΄ και Στ΄ τάξης από πέντε διαφορετικά σχολεία. Παράγοντες που βρέθηκαν να συσχετίζονται με τη φυσική δραστηριότητα περιλαμβάνουν δημογραφικούς (π.χ. φύλο), κοινωνικούς (π.χ. φυσική δραστηριότητα του/της καλύτερου φίλου/ης), προσωπικούς (π.χ. χρόνος που παίζουν έξω με φίλους) και περιβαλλοντικούς (π.χ. αθλητικός εξοπλισμός στο σπίτι). Θα γίνει αναφορά στον τρόπο αξιοποίησης των αποτελεσμάτων αυτών και σε μελλοντικές ερευνητικές ανάγκες για την προαγωγή της φυσικής δραστηριότητας στο νησί μας.
3
Φυσική Δραστηριότητα (ΦΔ)
Μέτρηση ΦΔ Σχέση ΦΔ και Υγείας Παράγοντες που επηρεάζουν τη ΦΔ Προγράμματα παρέμβασης για αύξηση της ΦΔ
4
Παράγοντες που επηρεάζουν τη ΦΔ
5
Μεθοδολογία Δείγμα 256 παιδιά 5ης και 6ης τάξης από 5 σχολεία
Εργαλεία συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο ΦΔ Ερωτηματολόγιο (παιδιά και γονείς) Διαδικασία Μέτρηση ΦΔ για 5 μέρες το Γενάρη / Φλεβάρη και Μάϊο / Ιούνιο
6
Παράγοντες που συσχετίζονται με τη ΦΔ - Χειμώνας
Συντελεστής β Φύλο -.241 Αυτεπάρκεια .163 ΦΔ φίλου .154 Συμμετοχή σε ακαδημίες .233 Φροντιστήρια -.213 Αθλητικός εξοπλισμός στο σπίτι .165 Χρόνος παιχνιδιού έξω .271 R2 = .42, F(5,195) = 11.05, p< 0.001
7
Παράγοντες που συσχετίζονται με τη ΦΔ - Καλοκαίρι
Συντελεστής β Φύλο -.301 Τοποθεσία σχολείου .210 Αυτεπάρκεια .318 Αθλητικός εξοπλισμός στο σπίτι .123 Χρόνος παιχνιδιού έξω .286 R2 = .51, F(5,157) = 7.15, p< 0.001
8
Διαφορές μεταξύ αγροτικών- αστικών
Αγροτικά Αστικά Φροντιστήρια 1.9 (1.2) 2.9 (1.3) Αθλητικός εξοπλισμός 3.0 (1.5) 3.5 (1.6) Χώρος στον κήπο 3.2 (0.9) 2.6 (1.1) Χώρος στη γειτονιά 3.1 (0.9) 2.7 (1.1) Ασφάλεια στη γειτονιά 3.0 (0.7) 2.7 (0.8) Χρόνος παιχνιδιού έξω Χειμώνας Καλοκαίρι 1.5 (1.0) 2.2 (1.2) 1.1 (1.1) 1.4 (1.3)
9
Προγράμματα παρέμβασης Ι
10
Προγράμματα παρέμβασης ΙΙ
Παιδί Κορίτσια Αυτεπάρκεια Αυτοδιαχείριση Θετικές σκέψεις Καταγραφή Στόχους Σχέδια Οικογένεια Ενημερωτικό υλικό Συναντήσεις Ενθαρρύνουν Μεταφέρουν ΦΔ για γονείς ΦΔ με παιδιά Σχολές Τηλεόραση
11
Προγράμματα Παρέμβασης ΙΙΙ
Σχολείο Φυσική Αγωγή Αθλητικές συναντήσεις Διάλειμμα Παιχνίδια Ενθάρρυνση Αξιοποίηση χώρου το απόγευμα Περπάτημα στο σχολείο Κοινότητα Πρόσβαση σε χώρους για ΦΔ Πεζοδρόμια – Ποδηλατόδρομους Καθαριότητα – διατήρηση χώρων Φωτισμός Αισθητική Ασφάλεια κοντά στο σχολείο
12
Συστάσεις για επίπεδα ΦΔ
UK Health Education Authority, (1998) Συμμετοχή σε ΦΔ μέτριας έντασης για περίπου 60 λεπτά την ημέρα ή 30 λεπτά μέτριας έντασης για μη ΦΔ παιδιά Δραστηριότητες για μυϊκή δύναμη, ευλυγισία και ενδυνάμωση οστών 2 φορές την εβδομάδα Health Canada, (2002) Συμμετοχή σε ΦΔ μέτριας και έντονης έντασης για 90 λεπτά την ημέρα Μείωση καθιστικών δραστηριοτήτων κατά 90 λεπτά την ημέρα Tudor Locke, C. et al., (2002;2005) 12000 – βήματα την ημέρα
13
Παράγοντες Συμπεριφορά
Ερευνητικό μέλλον... Μέτρηση ΦΔ σε αντιπροσωπευτικό δείγμα Μέτρηση παραγόντων που επηρεάζουν τη ΦΔ διαχρονικά Παράγοντες Συμπεριφορά Προγράμματα παρέμβασης που να εμπλέκουν όλα τα επίπεδα Εφαρμογή πετυχημένων προγραμμάτων σε μεγάλη κλίμακα
14
Σας ευχαριστώ! ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.