Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεHallie Savas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Αξιοποίηση – Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών
Επιμορφώτρια: Νότα Σεφερλή
2
Διερεύνηση και αξιοποίηση ιστοσελίδων από εκπ/κούς & μαθητές
Προετοιμασία του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό Δημοσίευση στο διαδίκτυο από τον εκπ/κό Εκπόνηση εργασιών από τους μαθητές Δημοσίευση στο διαδίκτυο από τους μαθητές
3
Αξιοποίηση της τελευταίας γενιάς δημοσιευμένων σελίδων στο Διαδίκτυο
Ιστολόγια (blogs) Wikis Ιστοεξερευνήσεις (webquests) Ηλεκτρονικός χαρτοφύλακας (e-portfolio) Εικονικό-εποπτικό υλικό – εικονικά εργαστήρια, μουσεία κτλ.
4
Δικτυογραφία για blogs & wikis
5
Χρήση πληροφορίας από το Διαδίκτυο: πνευματική ιδιοκτησία & plagiarism
Ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα, το οποίο αποτελεί ένα ανοιχτό πρόβλημα, σχετίζεται με τα πνευματικά δικαιώματα χρήσης υλικού από το Διαδίκτυο. Εφόσον σε μια εργασία χρησιμοποιηθoύν ιδέες, κείμενο, γραφικά ή οποιαδήποτε πληροφορία άλλης μορφής, που εντοπίστηκε στο Διαδίκτυο και θεωρείται πνευματική ιδιοκτησία, θα πρέπει να γίνεται επίσημη αναφορά στην πηγή και το δημιουργό της (λ.χ. Οδύσσεια: Ελληνικά Σχολεία στην Κοινωνία της Πληροφορίας. [Τελευταία επίσκεψη 09/2001])
6
Κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδων
Πατρότητα Επικαιρότητα Ακρίβεια Αντικειμενικότητα Αξιοπιστία
7
Ιστολόγια (blogs) Ηλεκτρονικές σελίδες στις οποίες ένας ή περισσότεροι γράφουν και γενικότερα αναρτούν υλικό για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Υπάρχει η δυνατότητα πρόσθεσης σχολίου από τους αναγνώστες.
8
Wikis Ένας τύπος ιστοχώρου που επιτρέπει σε οποιονδήποτε χρήστη να δημιουργήσει και να επεξεργαστεί τις σελίδες του. Το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα του wiki είναι η δυνατότητα συνεργατικής γραφής που παρέχει στους χρήστες του Η wikipedia: το διασημότερο wiki
9
Ιστοεξερευνήσεις (webquests)
Οργανωμένη δραστηριότητα με καθορισμένα όλα τα βήματα εξ’ αρχής ενσωματωμένα σε ένα ενιαίο σύνολο. Το κύριο χαρακτηριστικό της η στοχευμένη αναζήτηση σε αποκλειστικά διαδικτυακούς τόπους
10
Ηλεκτρονικός χαρτοφύλακας (e-portfolio)
Εναλλακτική μορφή εκπαιδευτικής αξιολόγησης που βασίζεται στις ΤΠΕ. Ο μαθητής συλλέγει και οργανώνει ψηφιακά τα αντικείμενα της εργασίας του (έγγραφα, φωτογραφίες, βίντεο, σύνθεση μουσικής, παρουσιάσεις, ομαδικές εργασίες – projects)
11
Εικονικό-εποπτικό υλικό
Δραστηριότητες που μπορούν πλέον να οργανωθούν στην τάξη χωρίς να απαιτείται η προετοιμασία και μετάβαση σ’ έναν πραγματικό, φυσικό χώρο (βιβλιοθήκη, μουσείο, εργαστήριο κτλ.)
12
Πατρότητα Ελέγξτε ποιος υπογράφει την πληροφορία ή ποιος φιλοξενεί το site (Ποιοι είμαστε, About us)
13
Επικαιρότητα Ελέγξτε την ημερομηνία δημοσίευσης της πληροφορίας και της τελευταίας ενημέρωσης του site (Last update)
14
Ακρίβεια Ελέγξτε την ακεραιότητα και το βαθμό κάλυψης του θέματος σε σχέση με το κοινό στο οποίο απευθύνεται
15
Αντικειμενικότητα Ελέγξτε την ταυτότητα του οργανισμού που χρηματοδοτεί το δικτυακό τόπο - sponsors)
16
Αξιοπιστία Ελέγξτε τον στόχο της πληροφορίας και την ύπαρξη χαρακτηριστικών ελέγχου ποιότητας στο κείμενο Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε για να ενημερώσει, να εξηγήσει, να πείσει, να διαφημίσει ή να καταγγείλει; Χαρακτηριστικά ελέγχου ποιότητας: η παροχή βιβλιογραφικής υποστήριξης, η αναφορά σε συναφείς εργασίες, η έλλειψη ορθογραφικών ή συντακτικών λαθών, οι αναφορές άλλων αξιόπιστων πηγών στο κείμενο
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.