Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του Τεχνολογικού Λυκείου Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του Τεχνολογικού Λυκείου Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του Τεχνολογικού Λυκείου Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός kontaxis@sch.gr http://users.sch.gr/kontaxis

2 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ2 Η τεχνική εκπαίδευση με νέα ματιά

3 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ3 Ερευνητική Εργασία – Project Αλλαγή στην ΤΕΕ Παρουσίαση Προβλήματος - Σκοπός  Η Ελλάδα υπολείπεται σε τεχνολογική - επαγγελματική κουλτούρα στην παραγωγή και στις υπηρεσίες, παρά την «ανάπτυξή» της κατά το παρελθόν  Η εκπαίδευση αδυνατεί να αναιρέσει τις κοινωνικές ανισότητες ή και τις αναπαράγει  Η αποτελεσματικότητα και η αποδοχή της ΤΕΕ, οι συνεχείς «αναβαθμίσεις» της, και η δαπάνη τεράστιων ποσών, υπολείπονται των αναγκών

4 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ4 Ερευνητικές Ερωτήσεις Ερευνητικές Ερωτήσεις  Χρειάζεται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια (ΤΕΕ);  Ποιοι πρέπει να είναι οι βασικοί στόχοι της ΤΕΕ στην Ελλάδα;  Ποια τα συμπεράσματα από τη λειτουργία της ΤΕΕ;  Ποιο μοντέλο ΤΕΕ είναι αναγκαίο και εφικτό στην Ελλάδα σήμερα, ενταγμένο σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική;

5 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ5 “Μεταβλητές” Ανεξάρτητες  Κοινωνικές Ανάγκες,  Αγορά - Τεχνολογική & Επιχειρηματική ετοιμότητα,  Σχεδιασμός ανάπτυξης,  Διαθέσιμοι Πόροι (Ανθρώπινο δυναμικό, Υποδομές, Κεφάλαια)  Διεθνές πλαίσιο και ΚΡΙΣΗ (εξωτερική μεταβλητή?) Εξαρτημένες  Διαμόρφωση στρατηγικής  Εφικτές αλλαγές - σενάρια

6 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ6 Περιορισμοί αξιοπιστίας  Οικονομικά συμφέροντα (ιδιωτική εκπαίδευση, εκδότες…)  Ανασφάλεια εμπλεκομένων (Εκπαιδευτικοί, παράγοντες…)  Συντεχνιακά φαινόμενα  Πολιτικοί δογματισμοί (ΟΟΣΑ, Παγκόσμια Τράπεζα, ΙΟΒΕ, ΤΕΕ..)  Μειωμένη εμπειρία σε ανάλογες έρευνες

7 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ7 Ενδεικτικές Ομάδες Εργασίας  Εμπειρία, ανθρώπινοι πόροι και υποδομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  Κοινωνικές ανάγκες και Επαγγελματική Εκπαίδευση  Ανάγκες αγοράς και Επαγγελματική Εκπαίδευση  Το διεθνές πλαίσιο, η οικονομική κρίση και η Επαγγελματική Εκπαίδευση

8 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ8 Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ΕΠΑΛ  Η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών  Η αποθάρρυνση και «αδιαφορία» των μαθητών  Το μαθησιακό προφίλ των μαθητών - ΜΔ  Η κατ’ αρχήν επαγγελματική «επιλογή» των μαθητών  Οι προσδοκίες, οι «εκπτώσεις» και το γενικότερο κλίμα του σχολείου  Η «εμπειρία» των εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ ( εργαστήρια, προβλήματα μαθητών, ΔΑΙΔΑΛΟΣ κλπ )  Η ύπαρξη πολλαπλών εργαστηρίων  «Μετάβαση» ως παιδαγωγική πρόκληση

9 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ9 Μαθητές Τεχνικής Ελληνική ιδιαιτερότητα; Kollias A. (2011) The intake of initial vocational orientation programmes and schools and student performance: Some preliminary PISA 2009 findings http://e-demos.iacm.forth.gr/index.php/el/-a-/350-vetintakehttp://e-demos.iacm.forth.gr/index.php/el/-a-/350-vetintake

10 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ10 Προσέλκυση μαθητών από μείωση ζήτησης για Τριτοβάθμια; 2012 Progress towards the common European objectives in education and trainingProgress towards the common European objectives in education and training

11 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ11 Το παράδοξο της απασχόλησης Πηγή: «Employment in Europe 2010», με στοιχεία πριν την κρίση, http://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=6288&langId=en http://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=6288&langId=en

12 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ12 Η παραδοσιακή ανεργία και η ανεργία της κρίσης

13 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ13 Η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας 2010  Γενική κατάταξη 83η θέση σε 139 χώρες  Διαθεσιμότητα ικανών επιστημόνων / μηχανικών 21η θέση (10η 2012)  Ποιότητα σπουδών θετικών επιστημών 56η  Αξιοποίηση managers στη διοίκηση επιχειρήσεων 98η θέση (μετά Ουγκάντα και Καμπότζη)  Δυνατότητα επιχειρήσεων να αξιοποιούν νέες τεχνολογίες 105η  Ηθική συμπεριφορά επιχειρήσεων 106η  Δυνατότητα επιχειρήσεων να εισάγουν νέες τεχνολογίες από το εξωτερικό στην 109η  Επενδύσεις επιχειρήσεων στην Ε & Τ 126η (μετά από Μπουργκίνα Φάσο, Αιθιοπία, Σαλβαντόρ, Ζιμπάμπουε)  Προμήθειες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας για το δημόσιο 108η  Εμπορικοί δασμοί 14η, Εμπορικά εμπόδια 26η  Χρόνος για να ανοίξεις μια επιχείρηση 68η Πηγή: Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ http://www3.weforum.org/docs/WEF_Global CompetitivenessReport_2010-11.pdf http://www3.weforum.org/docs/WEF_Global CompetitivenessReport_2010-11.pdf

14 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ14 Η ανταγωνιστικότητα της Πληροφορικής  Συνολικά η Ελλάδα βρίσκεται στην 64η θέση σε σύνολο 138, πίσω από Τρινιντάντ, Νότια Αφρική, Παναμά, Κολομβία, Βιετνάμ  Το επιχειρηματικό περιβάλλον θεωρείται ικανοποιητικό  Η ετοιμότητα και η ικανότητα χρήσης των ΤΠΕ από επιχειρήσεις και δημόσιο υστερούν δραματικά

15 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ15 Η περίπτωση του Τουρισμού  Αξιοποίηση ΤΠΕ  Ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη  Περιβάλλον  Επίγειες υποδομές μεταφορών  Τιμές (Ενέργεια, νερό, προληπτική συντήρηση, Πράσινα κλειδιά κλπ ) Πηγή: The Travel and Tourism Competitiveness Report 2008

16 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ16 Κατάταξη ζήτησης ειδικοτήτων (που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιχειρήσεων) Πηγή: Man Power, 2010 Talent Shortage Survey Results

17 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ17 Η ευφυής ανάπτυξη 2020   Smart growth – developing an economy based on knowledge and innovation   Sustainable growth – promoting a more resource efficient, greener and more competitive economy   Inclusive growth – fostering a high- employment economy delivering economic, social and territorial cohesion Πηγή: Europe 2020

18 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ18 Τα πρώτα συμπεράσματα  Δυνατότητες επανένταξης μαθητών στην εκπαίδευση μέσω ΤΕΕ  Τεχνολογική – Επιχειρηματική κουλτούρα ως γενική γνώση  Άρση και όχι αναπαραγωγή κουλτούρας εμπειρισμού  Ευρείες επαγγελματικές διέξοδοι αποφοίτων με δυνατότητες εξέλιξης  Απόφοιτοι με οργανωτικές ικανότητες, αξιοποίηση - σεβασμό ιεραρχίας επαγγέλματος και Καινοτομία  Ευρεία αξιοποίηση Ερευνητικών Εργασιών - projects στον πυρήνα των ειδικοτήτων

19 ΕΕ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ19 Περισσότερα… http://users.sch.gr/kontaxis Ερευνητικές Εργασίες και Ειδική Θεματική Δραστηριότητα http://users.sch.gr/kontaxis/mathimata/ataxi/STOIXEI ATEXNOLOGIAS.htm


Κατέβασμα ppt "Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του Τεχνολογικού Λυκείου Δρ Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google