Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“The Pathway to Inquiry Based Science Teaching”

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“The Pathway to Inquiry Based Science Teaching”"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “The Pathway to Inquiry Based Science Teaching”
Διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες” Ευρωπαϊκό έργο “PATHWAY” Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Το θέμα της σημερινής μας συνάντησης είναι «η διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας». Πρόκειται για μια μορφή διδασκαλίας, στην οποία η παρέμβαση του εκπαιδευτικού είναι ελάχιστη, ενώ οι μαθητές αναζητούν κι επεξεργάζονται στοιχεία για την επίλυση προβλημάτων. Στη δράση για τη Διερευνητική Μέθοδο, το Ι.Ε.Π. έχει αναλάβει καθοδηγητικό ρόλο. Το ΙΕΠ τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΑΙΘ και είναι επιτελικός κι επιστημονικός φορέας, αφού «κύριο σκοπό έχει την επιστημονική έρευνα». “The Pathway to Inquiry Based Science Teaching” Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας,

2 Διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες”
Ευρωπαϊκό έργο “PATHWAY” Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Το Ι.Ε.Π. διεξάγει έρευνα και προωθεί δράσεις για τη βελτιστοποίηση των διδακτικών πρακτικών. Διεξάγει έρευνα – γι’ αυτό συμπληρώνουμε τα ερωτηματολόγια πριν και μετά την ενημερωτική συνάντηση Προωθεί δράσεις, γι’ αυτό είμαστε σήμερα εδώ. Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας,

3 Δεν υπάρχει καθιερωμένο πρωτόκολλο χρήσης.
Διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες” Ευρωπαϊκό έργο “PATHWAY” Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Δεν υπάρχει καθιερωμένο πρωτόκολλο χρήσης. Σημαντικό στοιχείο: Η εκκίνηση από μια ερώτηση (μαθητή, ή του καθηγητή). Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά (“hands on-minds on”): α. πραγματικά, ή β.υποδεικνύουν τις πειραματικές κινήσεις στον καθηγητή. Χρήση προσομοιώσεων για επικίνδυνα πειράματα. Για τη διερευνητική μέθοδο δεν υπάρχει καθιερωμένο πρωτόκολλο χρήσης. Βασικό της στοιχείο, θεωρείται, η εκκίνηση από μια ερώτηση που μπορεί να τεθεί είτε από μαθητή είτε από τον ίδιο τον καθηγητή. Οι μαθητές ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΆ ΣΕ ΌΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Αυτή η συμμετοχή μπορεί να είναι πραγματική, μέσα από την εκτέλεση των πειραμάτων από τους ίδιους τους μαθητές ή, στην περίπτωση δύσκολων ή επικίνδυνων πειραμάτων, οι μαθητές υποδεικνύουν στον καθηγητή τις πειραματικές κινήσεις. Στο πλαίσιο της υποστήριξης της διερευνητικής μεθόδου, εξέχουσα θέση έχουν οι ΤΠΕ.: Οι προσομοιώσεις πειραματικών/φυσικών φαινομένων διευκολύνουν τη διερευνητική μεθοδολογία επειδή δεν χρειάζεται πλέον οι μαθητές να υποδεικνύουν τις πειραματικές κινήσεις στον καθηγητή αλλά να τις κάνουν οι ίδιοι στον υπολογιστή τους και να βλέπουν άμεσα το αποτέλεσμα! Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας,

4 Διερευνητική μέθοδος διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες”
Ευρωπαϊκό έργο “PATHWAY” Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Μοντέλο καθοδηγούμενης έρευνας ¨Guided Research Model¨ Μοντέλο διερευνητικής διδασκαλίας ¨Inquiry Based Teaching¨ Μάθηση μέσω εκπόνησης ερευνητικών εργασιών ¨Project- based Learning¨ Το εκπαιδευτικό μοντέλο 5Ε ¨The 5E Instructional Model¨ Η άποψή μου είναι, πως δεν πρόκειται για κάτι καινούριο. Είναι βέβαιο πως όλοι έχουμε εφαρμόσει τη Διερευνητική Μέθοδο στο σύνολο μιας διδασκαλίας ή σε μέρη αυτής. Όμως συχνά, μελετώντας, διαπιστώνουμε πως η κωδικοποίηση και οργάνωση που δίνεται από τους ειδικούς, μας δίνει νέα ώθηση, νέες ιδέες, νέα έμπνευση. Ή, ίσως, μας βοηθάει να διαμορφώσουμε επιχειρήματα για την απόρριψη μιας μεθοδολογίας ή μιας διδακτικής πρακτικής. Για την πρώτη ή τη δεύτερη περίπτωση, σας δίνω τα 4 διδακτικά μοντέλα με συγκεκριμένα περιγράμματα. Αυτά, σύμφωνα με το σχετικό έντυπο, «μηχανοποιούν» τρόπον τινά την ακολουθούμενη διαδρομή. Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας,

5 3/4/2017 Και, επειδή καλό είναι να αποφύγουμε την αύξηση της υπάρχουσας κόπωσης, Ας δούμε μια μελέτη περίπτωσης, στη Χημεία της Β΄ Γυμνασίου.

6 3/4/2017 Στο μάθημα της Χημείας της Β΄ Γυμνασίου, έχουμε sthn 1 ενότητα με τίτλο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ. Να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον προς τις Φυσικές Επιστήμες, δεδομένου ότι η Χημεία μάλλον προσφέρεται περισσότερο από τη Φυσική. 2. Να διδάξουμε 1.1. τι είναι Χημεία και γιατί τη μελετάμε, 1.2 τις καταστάσεις των υλικών, και 1.3. τις ιδιότητες των υλικών. Στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι:////////////////////

7 3/4/2017 «Η Χημεία στο Γυμνάσιο είναι το μάθημα που κατεξοχήν προσφέρεται για μια διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης, που αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο μαθητής μια ολιστική θεώρηση της πραγματικότητας.» Έτσι, ακολουθώντας Το βιβλίο του εκπαιδευτικού Τα διερευνητικά μοντελα Την ολιστική, διαθεματική, πολυεπιστημονική, διεπιστημονική ή, όπως αλλιώς λέγεται προσέγγιση, σχεδιάσαμε μια διδασκαλία, ή όπως το λέμε πλέον, σενάριο διδασκαλίας.

8 ένας από τους οποίους είναι μαθηματικός, άλλος φυσικός,
«Δεν έχουμε μια σειρά από χωριστούς κόσμους, ένας από τους οποίους είναι μαθηματικός, άλλος φυσικός, άλλος ιστορικός κ.λπ. Ζούμε σ’ ένα κόσμο όπου όλες οι πλευρές συνδέονται. ……. Συνδέστε το σχολείο με τη ζωή και όλες οι σπουδές θα συνδεθούν αναγκαστικά» (Dewey, 1990). «Ολιστικά», μέσω της παράλληλης διδασκαλίας στα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας των ποιημάτων του Κ.Καβάφη, Στην Ιστορία , της ταραγμένης εποχής του Ιουλιανού, με έννοιες όπως «φανατισμός, συγκρητισμός, ειδωλολατρία, θρησκοληψία» διαχρονικής σημασίας να κυριαρχούν και Στη Γεωγραφία, όπου διδάσκονται οι χάρτες και σχεδιάσαμε αντί του χάρτη π.χ. της Αλεξανδρούπολης, να δώσουμε το χάρτη της Αλεξάνδρειας, ή της Αντιόχειας. Ένας πολυπράγμων παππούς, ο οποίος θέτει ερωτήματα σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που συμμετέχουν στο σχέδιο αυτό, έχει το ρόλο συνδέσμου (μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων….) ΕΔΏ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ…

9 3/4/2017 Πώς εργαστήκαμε στην πρώτη ενότητα 1.1: Κατά την 1η διδακτική ώρα το διερευνητικό εκπαιδευτικό μοντέλο «5Ε», εφαρμόζεται για την εισαγωγή στη Χημεία, ως εξής: Οι μαθητές ερωτώνται για το είδος των υλικών που υπάρχουν γύρω τους και σε τρία αποσπάσματα ποιημάτων του Κ. Π. Καβάφη, οργανώνονται οι σκέψεις τους, κατευθύνεται η προσοχή τους στο κριτήριο διάκρισης των υλικών, επεξηγούνται έννοιες μετατροπών πρώτων υλών και σύνδεσή τους με την χρήσιμη επιστήμη της Χημείας, αναζητώνται πληροφορίες για σύνδεση της Χημείας με άλλες επιστήμες και ΤΈΛΟς αξιολογούνται έννοιες, στάσεις και δεξιότητες, μέσω του φύλλου αξιολόγησης. 1.1

10 3/4/2017 1.2 Τη 2η διδακτική ώρα, εφαρμόζεται συνδυασμός των διερευνητικών διδακτικών πρακτικών της καθοδηγούμενης έρευνας (Guided Research Model) και της διερευνητικής διδασκαλίας (Inquiry Based Teaching). Παρουσιάζεται από τον καθηγητή το θέμα της εμφάνισης των υλικών σε διάφορες φυσικές καταστάσεις, ανάλογα με τις συνθήκες και τους παρουσιάζει με πείραμα επίδειξης υλικά και μεταβολές, με στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντός τους. Εκτίθενται εναλλακτικές ιδέες, συζητώνται, προτείνονται υποθέσεις και γίνονται αρχικές προβλέψεις. Διεξάγονται απλά μετωπικά πειράματα όπως βρασμός σε δοκιμαστικό σωλήνα και βρασμός σε σύριγγα υπό ελαττωμένη πίεση, συγκεντρώνονται στοιχεία και συγκρίνονται με παρατήρηση. Ακολουθεί συζήτηση, εξήγηση από τον εκπαιδευτικό και αφόρμηση για διεύρυνση των συμπερασμάτων, με πρόβλεψη της φυσικής κατάστασης υλικών σε συνήθεις συνθήκες. \ Οι ομάδες αξιολογούν το έργο τους αναζητώντας αιτίες που οδηγούν σε εσφαλμένες υποθέσεις. Ατομική αξιολόγηση μέσω φύλλου αξιολόγησης, κλείνει τη διαδικασία.

11 3/4/2017 1.3 Την 3η και 4η διδακτική ώρα, εφαρμόζεται το διερευνητικό διδακτικό πρότυπο της μάθησης μέσω εκπόνησης project (Project-based Learning). Οι ομάδες των μαθητών, αφού προβληματιστούν με ερωτήσεις που αφορούν στην επιλογή υλικών για διάφορες χρήσεις συναρτήσει των ιδιοτήτων τους, έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα αστυνομικού/δικαστικού χαρακτήρα, το οποίο συνδέει στοιχεία από το μάθημα της Ιστορίας και των Κειμένων Ν.Λ. Η υπόθεση προς εξιχνίαση, παρουσιάζεται στους μαθητές, είτε τους δίνεται ΈΝΤΥΠΗ είτε, ηλεκτρονικά π.χ. μέσω ιστοεξερεύνησης . Οι ομάδες σχεδιάζουν τη δράση τους, συζητούν μυστικά, περνούν κυκλικά από τους πάγκους εργασίας, εκτελούν πειράματα ταξινόμησης υλικών βάσει της πυκνότητας και της σκληρότητάς τους, ενώ συνεκτιμούν ιδιότητες , σε συνδυασμό με τη χρήση των υλικών. Συνεργάζονται στην καταγραφή των μετρήσεων και συμπερασμάτων καθώς και στην παρουσίαση των ευρημάτων της έρευνάς τους. Απαντούν στα ερωτήματα της ολομέλειας, ανακοινώνοντας το πόρισμα της ομάδας τους. Αξιολογούνται με αντίστοιχο φύλλο αξιολόγησης. Ας δούμε το σχέδιο μαθήματος για την ενότητα 1.3, με τις ιδιότητες των υλικών.

12 «Εις τα περίχωρα της Αντιοχείας»
Διερεύνηση Ιδιοτήτων των υλικών και, Ενός μυστηριώδους συμβάντος. Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας, Σχολ. Έτος

13 διερευνητική διδακτική παρέμβαση στη Χημεία της Β΄ Γυμνασίου
Μια διερευνητική διδακτική παρέμβαση στη Χημεία της Β΄ Γυμνασίου μέσα από την Ποίηση και την Ιστορία. “Mπορεί μια προσπάθεια διέγερσης του ενδιαφέροντος των μαθητών μας σχετικά με ένα τυπικό θέμα φυσικών επιστημών, να εξελιχθεί σε μία ευρεία διαθεματική δραστηριότητα αστυνομικού μυστηρίου, που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.” (G. Gardner, Inter-Community School , Ζυρίχη) Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας, Σχολ. Έτος

14 … Δὲν ἄργησε καθόλου, καὶ φωτιὰ μεγάλη κόρωσε : μιὰ φοβερὴ φωτιά :
καὶ κάηκε καὶ τὸ τέμενος κι ὁ Ἀπόλλων. Στάχτη τὸ εἰδωλο˙ γιὰ σάρωμα, μὲ τὰ σκουπίδια. Ἔσκασε ὁ Ἰουλιανός καὶ διέδωσε – τἰ ἄλλο θὰ ἔκαμνε – πὼς ἡ φωτιὰ ἦταν βαλτὴ ἀπὸ τοὺς Χριστιανοὺς ἐμᾶς. Ἄς πάει νὰ λέει. Δὲν ἀποδείχθηκε˙ ἄς πάει νὰ λέει. Τὸ οὐσιώδες εἶναι ποὺ ἔσκασε. Πρόκειται για εποχή έντονου φανατισμού, όπου συνυπάρχουν η παλιά θρησκεία η ειδωλολατρική και ο χριστιανισμός, με ένθερμους υποστηρικές και οι δύο. Ο Ιουλιανός, Μεγάλος λάτρης της Ελληνικής φιλοσοφίας και σκέψης, θέλησε να επαναφέρει την φιλοσοφία και την Ελληνική παιδεία στην αυτοκρατορία. Μεταξύ άλλων, στο προάστιο Δάφνη της Αντίόχειας, επειδή δε χρησμοδοτούσε ο θεός Απόλλωνας, θεωρήθηκε πως έπρεπε να εκταφεί από την περιοχή ο οσιομάρτυρας Βαβύλας. Με εντολή του Ιουλιανού, ξέθαψαν και μετέφεραν το λείψανο του Βαβύλα, αλλά λίγο μετά, ξέσπασε πυρκαγιά στο τέμενος του Απόλλωνα. Θεωρήθηκε πως αυτή ήταν η τιμωρία για την επαίσχυντη πράξη της εκταφής. Αυτό είναι το τελευταίο ποίημα του Καβάφη. Για τον Ιουλιανό έχει γράψει …..ποιήματα κρατώντας µια καυστικά ειρωνική στάση απέναντι στη σχέση του Ιουλιανού µε τη θρησκεία. Ας δούμε πώς αυτά συνδυάζονται με τη Χημεία.

15 Έκθεσις Συμβάντων 362 μ.Χ. Ολοσχερής καταστροφή
Έκθεσις Συμβάντων 362 μ.Χ. Ολοσχερής καταστροφή του ναού του Aπόλλωνα στην Aντιόχεια, από πυρκαγιά. Οι κάτοικοι του προαστίου «Δάφνη», ανάστατοι. Οι φήμες δίνουν και παίρνουν. Οι ειδικοί αναλαμβάνουν την εξιχνίαση της υπόθεσης. Είχαν ακουστεί αρκετοί κεραυνοί τη νύχτα εκείνη…

16 της εποχής, έσπευσαν επί τόπου
ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ της εποχής, έσπευσαν επί τόπου Η φωτιά ξέσπασε αργά το βράδυ της 22 Οκτωβρίου 362 μ.Χ. στην τοποθεσία «Δάφνη» της Αντιόχειας. Πιθανή αιτία: εμπρησμός, με αντικείμενο από εύφλεκτο, ιδιαίτερα μαλακό υλικό, ίσως κερί. Σε κρύπτη, στο εσωτερικό του τεμένους, διασώθηκε αγαλματίδιο της θεάς Αφροδίτης, υψηλής πυκνότητας, Πλήρως βυθισμένο σε γυάλινο δοχείο με νερό.

17 Ο ΠΡΑΙΤΩΡ (βυζαντινός αξιωματούχος που εκτελούσε αστυνομικά καθήκοντα),
απεφάνθη: Εμπρηστικός μηχανισμός δεν ανευρέθη. 2. Λευκή, κρυσταλλική, ιδιαιτέρως διαλυτή στο νερό ουσία, η οποία εντοπίστηκε, είναι πιθανώς άλας εξ αλυκών. 3. Πλησίον του τεμένους παρατηρήθηκαν ίχνη από δερμάτινα σανδάλια ανδρικά, μικρό χάλκινο έλασμα, πιθανώς από χύτρα και διάσπαρτα κυανά σταγονίδια, μάλλον μελάνης.

18 ΟΙ ΥΠΟΠΤΟΙ Διερευνήθηκαν οι οικίες πέντε υπόπτων.
Τα υλικά που συνελέχθησαν, παραδίδονται προς εξέτασιν.

19 ΟΡΕΙΒΑΣΙΟΣ, ΙΑΤΡΟΣ Ως άλλοθι προέβαλε ότι τα δοχεία γυαλιού
που βρέθηκαν στο εργαστήριό του, χρησιμοποιούνταν από τον ίδιο για τις δοκιμαστικές αναμίξεις θεραπευτικών ουσιών. Την ημέρα εκείνη είχε καταπιαστεί με μια ιδιαιτέρως απαιτητική συνταγή κατά της τριχόπτωσης, με φύλλα και άνθη λαδανιάς. Φυσικά χρησιμοποιεί μεγάλες ποσότητες απολύτως καθαρού ύδατος, αφού αυτό είναι γνωστό ως «παγκόσμιος διαλύτης», απαραίτητο για κάθε του πειραματισμόν. Όσο για το δοχείο της μελάνης, εξυπακούεται πως οι συνταγές του καταγράφονται, ώστε «να μείνουν εις τους αιώνας».

20 ΑΣΚΛΗΠΙΑΔΗΣ, ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Υποστήριξε ότι έως αργά το βράδυ της 22ης Οκτωβρίου, με το λιγοστό φως ενός κεριού, μελετούσε ένα εντυπωσιακό σύγγραμμα με επιγράμματα διαπρεπών αρχαίων Ελλήνων. Κρατούσε μάλιστα λεπτομερείς σημειώσεις ώσπου, «φευ!», είδε το μελανοδοχείο του να σπάζει στο δάπεδο σε χίλια κομμάτια… Δήλωσε μανιώδης συλλέκτης μεταλλικών αγαλματιδίων αρχαίων ολύμπιων θεών και τόνισε πως, για κανέναν απολύτως λόγο δε θα τα αποχωριζόταν.

21 ΕΥΣΕΒΙΟΣ, ΜΟΝΑΧΟΣ Προέβαλε ως άλλοθι ότι το απόγευμα της μέρας εκείνης είχε πάει στον έμπορο της Δάφνης, γνωστό του από την εποχή που ήταν λαϊκός, να αγοράσει αλάτι. Άργησε να γυρίσει, γιατί στο μεταξύ ξέσπασε καταιγίδα. Όταν επιτέλους επέστρεψε, έφαγε με μεγάλη όρεξη, τα αγαπημένα του βραστά χόρτα, με πολύ λάδι και αλάτι. Ενώ σχεδίαζε, μάλιστα, να αντιγράψει ένα ψαλτήρι, κοιμήθηκε και δεν πρόλαβε να ασχοληθεί. Επίμηκες τεμάχιο ξύλου με μορφή δαδιού, που βρέθηκε στην πόρτα του, υποστήριξε πως προερχόταν από ένα κατεστραμμένο από τον καιρό αναλόγιο-ψαλτήριο.

22 ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΙΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ
Είπε πως την ημέρα της συμφοράς είχε πάει στο γανωματή, όπου είχε δώσει δύο χάλκινα μαγειρικά σκεύη για επισκευή. Συζητούσε μαζί του ευχάριστα για αρκετό χρόνο, τόσο που επέστρεψε αργά στο σπίτι του. Άλλωστε, περίμενε να σταματήσει η μπόρα. Σε ερώτηση για τη μεγάλη γυάλινη φιάλη που βρέθηκε σπίτι του, ισχυρίστηκε ότι του την είχε δώσει κάποιος ιερέας στην Κωνσταντινούπολη, την οποία είχε επισκεφθεί πρόσφατα. Ο ιερέας είχε γεμίσει τη φιάλη με αγίασμα από τον ναό της Αγίας Ειρήνης και του ζήτησε να τη μεταφέρει στους πιστούς Χριστιανούς της Αντιόχειας.

23 ΙΓΝΑΤΙΟΣ, ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ ΚΑΙ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ, (ΠΕΡΙΟΙΚΟΣ) Ισχυρίστηκε ότι αργά το απόγευμα είδε μια εκτυφλωτική λάμψη, την οποία ακολούθησε ισχυρότατος κρότος που τον έκανε να φοβηθεί πως θα γκρεμιζόταν συθέμελα το σπιτικό του. Όχι πολύ αργότερα, είδε να λαμπαδιάζει το τέμενος του Απόλλωνα και σκέφτηκε πως ήταν θέλημα Θεού, αφού τελευταία είχαν δει τα μάτια του εκεί ανοσιουργήματα. Όταν άκουσε τον κρότο, προσπαθούσε να επισκευάσει τις σόλες των φθαρμένων υποδημάτων του. Έτσι εξήγησε πώς βρέθηκαν στην κατοχή του μικρά σιδερένια καρφιά και ένα λεπτό κομμάτι φελλού, μεγέθους φύλλου συκής.

24 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Τα ευρήματα τοποθετούνται έτσι ώστε σε κάθε πάγκο να αντιστοιχεί ένας ύποπτος. Οι ομάδες περνούν κυκλικά από τους πάγκους και εκτελούν τις πειραματικές διαδικασίες (έλεγχος σκληρότητας, πυκνότητας, διαλυτότητας - χρώμα, οσμή, αγωγιμότητα, ευθραυστότητα) προκειμένου να ανακαλύψουν τον ένοχο. Παράλληλα καταγράφουν τα συμπεράσματά τους στα φύλλα εργασίας. Όταν συζητήσουν -ανά ομάδα- και βεβαιωθούν, ανακοινώνουν τον ένοχο και τα πιθανά κίνητρα του εμπρησμού, δίνοντας εξηγήσεις στην ολομέλεια για τα πορίσματά τους.

25 Πιστοποίηση Της Ενοχής
Πιστοποίηση Της Ενοχής Τα ενοχοποιητικά στοιχεία είναι: ένα αντικείμενο από υλικό ιδιαίτερα μαλακό και εύφλεκτο ένα αντικείμενο από υλικό υψηλής πυκνότητας και ένα υλικό σε σκόνη, ευδιάλυτο στο νερό, με οσμή και χρώμα σαν το χλωριούχο νάτριο και ένα θερμοαγώγιμο υλικό, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για χύτρα. Ο κάτοχος όλων ή τριών από τα παραπάνω, είναι ο ένοχος, εκτός φυσικά, αν πείσει την ομάδα για την αθωότητά του, επικαλούμενος ένα ή περισσότερα ισχυρά άλλοθι….

26 Όργανα και Υλικά Πείραμα 1 - σκληρότητα: Πείραμα 2 - πυκνότητα:
Γυαλί, μέταλλο, κερί, ξύλο Πείραμα 2 - πυκνότητα: Νερό, λάδι, φελλός, μέταλλο Ποτήρι ζέσεως Πείραμα 3: Νερό, λάδι, αλάτι, άμμος, οινόπνευμα Δοκιμαστικοί σωλήνες Κατά την εκτέλεση των τριών πειραμάτων, συζητώνται και άλλες ιδιότητες των υλικών, όπως αγωγιμότητα, ευφλεκτότητα, ελαστικότητα αλλά και οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους και συσχετίζονται αυτά με τη χρήση τους.

27 Καταγραφή - Εξιχνίαση

28 «Όπως μπορείς πια δούλεψε, μυαλό».

29 Ευχαριστώ για την παρουσία σας
και την προσοχή σας! Ελένη Γ. Παλούμπα, Χημικός, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας,


Κατέβασμα ppt "“The Pathway to Inquiry Based Science Teaching”"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google