Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεTimeus Anthes Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΖΩΖΩΝΑΚΗ ΜΑΡΙΝΑ Β ΧΑΡΙΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Β
2
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ
Ηλεκτρονική δημοσίευση ονομάζεται η παραγωγή, αποθήκευση, διακίνηση υλικού με ψηφιακά μέσα. Δραστηριοποιείται «on-line» ή σε αποθηκευτικά μέσα (π.χ. CD-ROM). Δημοσιεύματα, λίστες, , βιβλία, βάσεις δεδομένων, web sites αποτελούν πηγές πληροφοριών, οι οποίες με την ηλεκτρονική δημοσίευση μπορούν να παραβάλλονται, επεξεργάζονται, παρουσιάζονται με πολλαπλούς τρόπους.
3
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Η εξέλιξη της ηλεκτρονικής δημοσίευσης επέρχεται βαθμιαία. Δεν υπάρχει ακόμα τελική μορφή της πορείας και της βιομηχανίας της. Με την έλευση και την πρόοδο της ηλεκτρονικής δημοσίευσης δημιουργούνται ανησυχίες για τη διάρκεια των ηλεκτρονικών πληροφοριών, τα πρότυπα παρουσίασης - ευρετηρίασης -αποθήκευσης και τα πρότυπα που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο. Αναπροσαρμόζεται ο ρόλος της βιβλιοθήκης και του βιβλιοθηκονόμου.
4
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
Το κόστος του διαθέσιμου ηλεκτρονικού/ ψηφιακού υλικού (χρέωση του χρήστη). Το κόστος του απαραίτητου υλικού και λογισμικού εξοπλισμού. Διατίμηση των ηλεκτρονικών εκδόσεων (υπάρχει ποικιλία στην χρέωση). Η άμεση ή έμμεση επέμβαση των κυβερνήσεων, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ενθαρρύνουν ή να αποθαρρύνουν την τεχνολογία και επομένως την ηλεκτρονική δημοσίευση που αναπτύσσεται μέσω αυτής. Τα κοινωνικά και πολιτισμικά «πρότυπα» για την χρήση των μέσων (αφορούν κυρίως την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του υλικού που αποθηκεύεται και διακινείται ψηφιακά).
5
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
Ταχύτερη και ευκολότερη έκδοση (απαιτεί λιγότερο χρόνο και προσπάθεια). Χαμηλό κόστος έκδοσης και συντήρησης. Δυνατότητα άμεσης επέμβασης ή επεξεργασίας του υλικού της έκδοσης ανά πάσα στιγμή. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προθεσμίες και χρονικά όρια παράδοσης.
6
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Τεράστια χωρητικότητα αποθήκευσης δεδομένων.
Εύκολη διακίνηση και αντιγραφή δεδομένων. Υπάρχει ελεύθερος χώρος για πειραματισμό στα μη καθιερωμένα πρότυπα. Υπάρχει ποικιλία πολυμέσων που καθιστά φιλικό το περιβάλλον για τον χρήστη.
7
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
Δαπάνες για εξοπλισμό υλικού, λογισμικού marketing. Ανεπάρκεια ελέγχου της χρησιμότητας των εκδόσεων. Οι καθιερωμένες διατάξεις και ρυθμίσεις (πρότυπα) μπορεί να απωθούν το αναγνωστικό κοινό. Μη δυνατότητα γνώσης του αριθμού των χρηστών της έκδοσης. Τα πνευματικά δικαιώματα μένουν έκθετα και ελλοχεύει ο κίνδυνος της λογοκλοπίας. Η επί μακρά χρήση των υπολογιστών επιφέρει ψυχολογική και σωματική κόπωση. Έλλειψη του αισθήματος ευχαρίστησης που προσφέρει η χρήση του συμβατικού υλικού.
8
E- BOOKS Το e-book (ηλεκτρονικό βιβλίο) είναι ένα ειδικό αρχείο υπολογιστή που περιέχει κείμενο συμβατικού εντύπου βιβλίου. Ως εμπορικό προϊόν διατίθεται στην αγορά σε ειδικά βιβλιοπωλεία και καταστήματα. Το ηλεκτρονικό βιβλίο διατίθεται στις εξής μορφές: απλό κείμενο, αρχείο HTML, αρχείο PDF και σε ειδικό e-book reader. Η έκδοση του υλικού σε ηλεκτρονικό βιβλίο φαίνεται ακόμα πιο προσιτή καθώς μειώνει το κόστος και το οικονομικό ρίσκο της συμβατικής έκδοσης.
9
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ E-BOOKS
Παρέχεται η δυνατότητα αποθήκευσης μεγάλης ποσότητας βιβλίων σε μια συσκευή. Παρέχεται προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων. Παρέχονται διεργασίες αναζήτησης, εντοπισμού, πλοήγησης, σχολιασμού κειμένου. Καλύπτουν συγκεκριμένες απαιτήσεις και αδυναμίες του χρήστη.
10
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής συνθηκών ανάγνωσης (επιλογή φόντου, γραμματοσειράς, φωτισμού). Πραγματοποιείται χρήση πολυμέσων και παραμετρικών μορφών. Εφικτές οι διασυνδέσεις μεταξύ πολλαπλών ηλεκτρονικών βιβλίων.
11
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
Πρόκειται για τα περιοδικά που σχετίζονται με την ακαδημαϊκή μελέτη, εκθειάζουν τις μεθόδους έρευνας ενός μελετητή και έχουν ανάλογο ύφος και εμφάνιση.
12
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ Κρίσιμο ερώτημα Σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν οι νέες τάσεις των τομέα των επιστημονικών περιοδικών; Θα επιβιώσουν τα παρόντα ακριβά περιοδικά ή θα διακινούνται ελεύθερα μέσω Διαδικτύου; Θετική η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Αργά ή γρήγορα τα επιστημονικά περιοδικά θα μεταβούν στον ηλεκτρονικό χώρο λόγω: - χαμηλού κόστους αναπαραγωγής και διάθεσης μέσω Διαδικτύου - η ίδια η φύση τους δεν αφήνει περιθώρια στασιμότητας σε παλαιές τεχνικές
13
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ζήτησης και προσφοράς του ακαδημαϊκού συστήματος. Αποτελούν σημαντικούς δίαυλους διάθεσης της επιστημονικής γνώσης. Γενικά, ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες του επιστημονικού και των βιβλιοθηκών.
14
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαθεσιμότητα: Τι θα συμβεί σε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό όταν ο εκδότης πάψει να "εκδίδει"; Η ελεύθερη διακίνηση των θεμάτων μέσω Διαδικτύου θα εξασφαλίσει την αρχειοθέτηση και συντήρησή τους. Κοστολόγηση: Οι εκδότες προσπαθούν να διατηρήσουν τον παλαιό τρόπο λειτουργίας των έντυπων εκδόσεων για τα περιοδικά τους, με το παλαιό κόστος έκδοσης και επιπλέον να παράγουν μια ηλεκτρονική έκδοση. Δεν είναι ξεκάθαρο εάν πρόκειται για βιώσιμη στρατηγική.
15
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
Στον τομέα των επιστημονικών περιοδικών θα χρειαστούν περισσότερες αλλαγές από την απλή μετάβαση σε ηλεκτρονική μορφή. Οι ερευνητές έχουν όλο και πιο πολλές ευκαιρίες για να παρακάμψουν τους παραδοσιακούς εκδότες. Οι εκδότες συνειδητοποιούν ότι ο παραδοσιακός τους όλους ως διανομείς πληροφοριών έχει ξεπεραστεί αλλά δεν έχουν αρκετά κίνητρα για να κάνουν την μετάβαση. Ωστόσο, η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο θα προσφέρει κέρδη σε εκδότες και νέες υπηρεσίες σε ερευνητές(π. χ preprints, animated εκδόσεις των εγγράφων).
16
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Σημάδι της μειωμένης σπουδαιότητας των έντυπων εκδόσεων αποτελούν οι αλλαγές που κάνουν τα πανεπιστήμια στην πολιτική των βιβλιοθηκών τους καθώς και τα μειωμένα μερίδια των βιβλιοθηκών από τον ακαδημαϊκό προϋπολογισμό. Οι τομείς που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την ηλεκτρονική έκδοση είναι αυτοί των μαθηματικών και ανθρωπιστικών επιστημών σε αντίθεση με τις επιστήμες πληροφόρησης και φυσικής.
17
PREPRINTS Ο νέος τρόπος διάδοσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων. Πρόκειται για χειρόγραφα που βρίσκονται σε διαδικασία διόρθωσης αλλά δεν έχουν εκδοθεί σε περιοδικό. Κυκλοφορούν σε ηλεκτρονική μορφή ως συστατικά μέρη της επικοινωνίας που έγινε γνωστή ως «e-prints». Εάν δεν υπήρχαν τα preprints το μέλλον των επιστημονικών περιοδικών θα ήταν διαφορετικό καθώς έχουν επιβάλλει νέα δεδομένα στην διακίνηση των περιοδικών.
18
Τα επιστημονικά περιοδικά μέχρι τώρα δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την ηλεκτρονική έκδοση. Ωστόσο, η εμφάνιση των πρώτων ψηφιακών βιβλιοθηκών και ολοκληρωμένων βάσεων δεδομένων με ελεύθερη διακίνηση θεμάτων μέσω Διαδικτύου γίνονται οιωνοί μιας νέας, ψηφιακής πραγματικότητας.
19
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ως ηλεκτρονικό εμπόριο χαρακτηρίζεται η αγοραπωλησία προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου. Δηλαδή κάθε εμπορική συναλλαγή που εκτελείται με τη χρήση Η/Υ που συνδέονται μέσω τηλεφωνικών γραμμών.
20
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Δεκαετία 1970: Εμφανίζονται τα συστήματα ηλεκτρονικής μεταφοράς χρηματικών πόρων (EFT) μεταξύ τραπεζών. Αρχές-μέσα δεκαετίας 1980: Οι τεχνολογίες ηλεκτρονικής επικοινωνίας που βασίζονται στην αρχιτεκτονική της ανταλλαγής μηνυμάτων (συστήματα EDI και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) αποκτούν σημαντική διάδοση. Τέλη δεκαετίας 1980: Οι τεχνολογίες ηλεκτρονικής επικοινωνίας γίνονται αναπόσπαστο μέρος της ροής εργασιών ή της συνεργασίας μεταξύ μηχανογραφημένων συστημάτων.
21
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Αρχές δεκαετίας 1990: Τα δίκτυα ηλεκτρονικής επικοινωνίας προσφέρουν υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ( ), ηλεκτρονική διάσκεψη (conferencing), ηλεκτρονική συνομιλία (IRC), δημοσιοποίηση γνώσεων με δυνατότητες όπως ομάδες συζήτησης (newgroups) και μεταφορά αρχείων (FTP). Ταυτόχρονα η πρόσβαση στο δίκτυο γίνεται φθηνότερη λόγω της διεθνούς απελευθέρωσης της αγοράς τηλεπικοινωνιών.
22
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Μέσα δεκαετίας 1990: Η εμφάνιση του Ιστού (www) στο Διαδίκτυο και της σχεδόν απόλυτης επικράτησης των προσωπικών Η/Υ (PC) αποτελεί ορόσημο στην πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς προσέφερε ευκολία χρήσης λύνοντας το πρόβλημα της δημοσίευσης και εύρεσης πληροφοριών στο δίκτυο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε ένας πολύ φθηνότερος τρόπος για την πραγματοποίηση μεγάλου όγκου συναλλαγών (οικονομίες κλίμακας), ενώ συγχρόνως επέτρεψε την παράλληλη λειτουργία πολλών διαφορετικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (οικονομίες εύρους).
23
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Τέλη δεκαετίας 1990: Η καθιέρωση μεθόδων κρυπτογράφησης του περιεχομένου και εξακρίβωσης της ταυτότητας του αποστολέα ηλεκτρονικών μηνυμάτων καθώς και η φιλελευθεροποίηση των εθνικών νομοθεσιών σε τομείς εισαγωγών-εξαγωγών και επικοινωνιών κάνει δυνατή την πραγματοποίηση ασφαλών διεθνών ηλεκτρονικών συναλλαγών. Οικονομικά ιδρύματα όπως τράπεζες και οργανισμοί πιστωτικών καρτών, ενεργοποιούνται για την καθιέρωση πρωτοκόλλων που να επιτρέπουν ασφαλείς ηλεκτρονικές πληρωμές (π.χ. SET). Υφίσταται επίσης σύνδεση τιμοκαταλόγων και καταλόγων προϊόντων με συστήματα ηλεκτρονικών παραγγελιών και πληρωμών.
24
(ΣΥΝΕΧΕΙΑ…) Έτος 2000: Οι προμήθειες μεταξύ επιχειρήσεων αναμένεται να γίνονται στο μεγαλύτερο μέρος τους, μέσω Internet που θα έχει ενσωματώσει το πρωτόκολλο SET. Εταιρίες που θα προσφέρουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών και πληρωμών θα αποτελέσουν ένα σημαντικό κλάδο ενδιαμέσων για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο λιανικής πώλησης θα αναπτυχθεί αργότερα.
25
ΛΟΓΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Παγκοσμιοποίηση. Υπάρχουν και εξυπηρετούνται ίδιες ανάγκες ανά τις χώρες του κόσμου. Ταχύς τρόπος ζωής. Η έλλειψη χρόνου αναγκάζει σε εύρεση ταχύτερων τρόπων εξυπηρέτησης. Οικονομική κρίση. Οι επιχειρήσεις επιδιώκουν την απόδοση κέρδους και την ελαχιστοποίηση της ζημίας τους. Εξάπλωση του Διαδικτύου. Το Διαδίκτυο ικανοποιεί τις απαιτήσεις της σύγχρονης εμπορικής δραστηριότητας και των σύγχρονων καταναλωτών.
26
ΤΡΟΠΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Οι επιχειρήσεις προσφέρουν στις σελίδες του ηλεκτρονικού τους καταστήματος ένα είδος on-line καταλόγου με όλα τα προϊόντα τους, τα χαρακτηριστικά τους και τις αντίστοιχες τιμές τους. Οι πελάτες αγοράζουν από το συγκεκριμένο site δίνοντας την παραγγελία όσων επιθυμούν, η οποία εκτελείται αυτόματα. Οι πληρωμές όπως και οι παραγγελίες γίνονται επίσης ηλεκτρονικά μέσω της πιστωτικής κάρτας του καταναλωτή.
27
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας (24 ώρες το 24ωρο). Το κόστος των προϊόντων που πωλούνται μέσω Internet είναι χαμηλότερο από τις τιμές του εμπορίου αφού δεν υπάρχει λειτουργικό κόστος. Η ηλεκτρονική αγορά είναι παγκόσμια. Υπάρχει η δυνατότητα αγοραπωλησιών ανεξάρτητα γεωγραφικής απόστασης. Συναλλαγές γρήγορες και άμεσες. Παροχή σε οποιονδήποτε του οτιδήποτε θέλει χωρίς κόπο και σπατάλη χρόνου.
28
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Δυσπιστία σε θέματα ασφαλείας (ο αριθμός της πιστωτικής κάρτας μένει έκθετος). Έλλειψη εμπιστοσύνης στο Διαδίκτυο ως μέσο πληρωμής. Δεν υπάρχει εγγύηση πραγματοποίησης της αγοραπωλησίας. Έλλειψη νομοθετικού πλαισίου που να καλύπτει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές (εθνικό και διεθνές φαινόμενο). Κάθε χώρα έχει διαφορετική νομοθεσία για τις εμπορικές συναλλαγές, συνεπώς είναι απαραίτητες διακρατικές συμφωνίες για τη διενέργεια διεθνών αγοραπωλησιών μέσω Internet.
29
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Η ηλεκτρονική δημοσίευση έχει βρει εφαρμογή σε πολλούς τομείς της κοινωνίας και της ζωής. Έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητα του ανθρώπου προσφέροντας αποτελεσματικά, υπηρεσίες. Ωστόσο δεν έχει καταφέρει να εξαλείψει την συμβατική έκδοση/ δημοσίευση που συνεχίζει να επικρατεί.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.