Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ…? ΌΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….!!

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ…? ΌΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….!!"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ…? ΌΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….!!
ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ…? ΌΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….!! Σε ένα κόσμο όπου βασιλεύει ο υπερκαταναλωτισμός , η υπερβολή και το πλαστικό , είναι απόλυτα φυσικό να δημιουργούνται πλαστικές ανάγκες. Η πιο συνηθισμένη σήμερα παγκοσμοίος είναι το εμφιαλωμένο νερό.

2 Eίναι το εμφιαλωμένο νερό πιο υγιεινό από το νερό της βρύσης;
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ναι, δεδομένου ότι 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό. Σύμφωνα ωστόσο με το Iνστιτούτο Πολιτικής για τη Γη, το 40% του εμφιαλωμένου νερού δεν είναι τίποτε άλλο από νερό της βρύσης! Πολύ συχνά, η μόνη διαφορά με το τρεχούμενο νερό είναι η προσθήκη μεταλλικών αλάτων, που δεν έχουν αξιοσημείωτα οφέλη για την υγεία και σε μεγάλες ποσότητες είναι επιβλαβή. Στην Ελλάδα υπάρχει ένα προσεγμένο δίκτυο ύδρευσης το οποίο εν γένει πραγματοποιεί συνέχεια ελέγχους για την ποιότητα του νερού που παρέχει. Σε γενικές γραμμές το νερό των δικτύων στην Ελλάδα είναι πόσιμο και καθαρότατο. Το εμφιαλωμενο ειναι στην καλυτερη περιπτωση ιδιας ποιοτητας, μονο που καταναλωνεται μακρυα απο την πηγη του και εχει υποστει επεξεργασια και ταλαιπωρια. Δεν είναι βεβαια ανθυγιεινό. Αλλά από τη στιγμή που θα φύγει από τη συσκευάστρια εταιρεία κανείς δεν ξέρει σε τι συνθήκες φυλάσσεται. Το νερο της βρύσης απο την άλλη, βρίσκεται πάντα υπό πίεση ατμοσφαιρων και περιεχει διαλυμενο φυσικο οξυγονο, ειναι δηλαδη ζωντανο. Υπο τετοιες συνθηκες ειναι αυτοματα και προφυλαγμένο απο παθογόνους μικροοργανισμους. Το εμφιαλωμενο ειναι στασιμο νερο που χρειαζεται επεξεργασια και ειδικες συνθηκες για να μην σαπισει.

3 Είναι φθηνότερο το εμφιαλωμένο νερό;
 Πληρώνουμε φορές ακριβότερο για ένα προϊόν που υπάρχει αφθονο στο σπιτι και στη φυση.... Εχει φθασει το 1 λίτρο εμφιαλωμένο νερό να κοστίζει όσο και ένα λίτρο βενζίνης. Ακρίβυνε το νερό; Όχι βέβαια! Είπαμε το νερό είναι πολύτιμο αλλά όχι από πλευράς τιμής. Είναι πολύτιμο για τη ζωή. Το νερό βρύσης κοστίζει μόνο 0.60€ το 1 κυβικό μέτρο δηλαδή τα 1000 λίτρα. Το εμφιαλωμένο κοστιζει 1€ το ενα λίτρο δηλαδη € το ένα κυβικο μετρο!

4 Πόσο βλάπτει το περιβάλλον το εμφιαλωμένο νερό;
Κάθε μπουκάλι νερό για να κατασκευαστεί (το πλαστικό τμήμα του) χρησιμοποιεί 0,6 λιτρα πετρέλαιο. Αναλογιστείτε ότι μόνο η Αμερική καταναλώνει λίτρα εμφιαλωμένο νερό. Αυτό για να συσκευαστεί χρειάζεται λίτρα πετρέλαιο. Όχι και λίγα ε; Για να μεταφερθεί το μπουκάλι στον τελικό καταναλωτή (μέσω πλοίων, φορτηγών κτλ.) καταναλώνει πάλι πετρέλαιο. Όταν ο τελικός καταναλωτής πιει το νεράκι του, το μπουκαλάκι καταλήγει στα σκουπίδια και όχι στην ανακλύκλωση (κατά πάσα πιθανότητα). Αν δεν πεταχτεί στα σκουπίδια, θα πεταχτεί (από τους ασυνείδητους) στο περιβάλλον, μολύνοντάς το τουλάχιστον για πάνω από χρόνια (τόσο κάνει για να λιώσει ένα μπουκαλάκι νερό). Αν πάει στα σκουπίδια και θαφτεί σε χωματερή υπολογίστε τουλάχιστον 1000 χρόνια για να λιώσει. Αν πάει στα σκουπίδια και καταλήξει να αποτεφρωθεί, τότε το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο (PET) εκλύει χλωρίνη σε αέριο και βαρέα μέταλλα τα οποία είναι άκρως τοξικά. Αν καταλήξει στην ανακύκλωση, σε πολλές χώρες δεν ανακυκλώνεται εκεί, αλλά μεταφέρεται σε άλλες χώρες για να διασπαστεί (επιπλέον πετρέλαιο για μεταφορά).

5 ΤΟ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΛΑΨΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ?
Η απάντηση είναι δυστυχώς ναι. Τουλάχιστον 2 στα 3 εμφιαλωμένα νερά περιέχουν επικίνδυνους για την υγεία μικροοργανισμούς και συγκεκριμένα ψευδομονάδες. Βασικός λόγος για την προβληματική ποιότητα είναι πολλές φορές οι απαράδεκτες συνθήκες εμφιάλωσης και αποθήκευσής του. Στις μελέτες των πανεπιστημίων Θράκης και Πατρών, οι οποίες διενεργήθηκαν τμηματικά από το 1995 έως το 2003 και από το 2004 έως το 2008 και κατά τις οποιες εξετάστηκαν περίπου 1700 μπουκάλια νερού που κυκλοφορούν στο εμπόριο, εντοπίστηκαν ψευδομονάδες, κολοβακτηρίδια και αποικίες μικροοργανισμών που μπορεί να προκαλέσουν ωτιτικές λοιμώξεις γαστρεντερίτιδες και άλλα προβλήματα υγείας.

6 ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΩΝ ΝΕΡΩΝ
ΨΕΥΔΟΜΟΝΑΔΕΣ ΖΑΓΟΡΙ 3 ΑΥΡΑ 8 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ-ΙΟΛΗ-ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΒΙΚΟΣ 6 ΚΟΡΠΗ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕVIAN 26

7 Πληρώνουμε 1.700 φορές ακριβότερα

8 ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΩΝ ΝΕΡΩΝ
1. ΙΟΛΗ_ Φυσικό μεταλλικό νερό. Προέλευση από οροσειρά Οίτης (Στερεά Ελλάδα ). Εμφιάλωση στην Αθηναϊκή ζυθοποιία Μοσχοχώρι Φθιώτιδος. *Kατάλληλο για δίαιτα, πτωχό σε νάτριο ΚΑΤΙΟΝΤΑ ΑΝΙΟΝΤΑ Ca+++ HCO3 Mg+++ CI Na+ SO4 NO3 NO2

9 2. ΠΗΓΗ CONTREX_ φυσικό μεταλλικό νερό. Εμφιαλώνεται στο N. W
2. ΠΗΓΗ CONTREX_ φυσικό μεταλλικό νερό. Εμφιαλώνεται στο N.W.S est πηγή contrex στο contrexville της Γαλλίας. *1 λίτρο contrex την ημέρα δίνει στον οργανισμό το 58% του ασβεστίου και το 24% του μαγνησίου. Νa+ SO4 HCO3

10 *=θειικά *****=πυρίτιο **=κάλιο ***=χλωρίδια ****=νιτρικά
EVIAN_φυσικό μεταλλικό νερό. Προέλευση από Γαλλικές Άλπεις. Εμφιαλώνεται στην πηγή cachat από την Saeme. *=θειικά *****=πυρίτιο **=κάλιο ***=χλωρίδια ****=νιτρικά ΚΑΤΙΟΝΤΑ ΑΝΙΟΝΤΑ Ca Chlorides*** Mg Nitrates**** Sulfates* Silica***** Potassium**

11 *χαμηλή περιεκτικότητα σε άλατα , πτωχό σε νάτριο
Avra_φυσικό μεταλλικό νερό. Προέλευση από Αύρα Αιγαίου. Εμφιάλωση – coca cola ελληνική εταιρεία εμφιαλώσεως Α.Ε *χαμηλή περιεκτικότητα σε άλατα , πτωχό σε νάτριο ΚΑΤΙΟΝΤΑ ΑΝΙΟΝΤΑ Ca+ CI Mg+ HCO3 Na+ SO4 K+ NO3 NH4+

12 Απαγορευτικές ενδείξεις:
-      Ενδείξεις που αποδίδουν στο νερό θεραπευτικές ιδιότητες. -      Φράσεις σχετικές με την επίδραση του νερού στις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. -      Δήλωση ή διαφήμιση του προϊόντος, κατά τρόπο που άμεσα ή έμμεσα υπονοεί ότι το συγκεκριμένο προϊόν έχει ιδιότητες που δεν υπάρχουν πραγματικά σ’ αυτό, ή που το κάνουν και υπερέχει από όλα τα παρόμοια προϊόντα, , αποσκοπώντας στην παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. -      Η δήλωση ή διαφήμιση με οποιοδήποτε τρόπο, που άμεσα ή έμμεσα υπονοεί ότι το προϊόν είναι ιδιαίτερα πλούσιο ή ιδιαίτερα πτωχό (κατά περίπτωση) ως προς ένα ή περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά του ή ότι περιέχει αυτά σε μεγαλύτερες, ή κατά περίπτωση σε μικρότερες ποσότητες από το συνηθισμένο, έστω και αν αυτό είναι αληθινό. -      Εκφράσεις που υπαινίσσονται ένα χαρακτηριστικό του νερού που δεν υπάρχει πραγματικά σ’ αυτό.

13 -      Η δήλωση ή διαφήμιση με οποιοδήποτε τρόπο, που άμεσα ή έμμεσα υπονοεί ότι το προϊόν είναι ιδιαίτερα πλούσιο ή ιδιαίτερα πτωχό (κατά περίπτωση) ως προς ένα ή περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά του ή ότι περιέχει αυτά σε μεγαλύτερες, ή κατά περίπτωση σε μικρότερες ποσότητες από το συνηθισμένο, έστω και αν αυτό είναι αληθινό. -      Εκφράσεις που υπαινίσσονται ένα χαρακτηριστικό του νερού που δεν υπάρχει πραγματικά σ’ αυτό. -      Η αναγραφή της περιεκτικότητας ως προς ένα συστατικό σε κάποιο εμφανές σημείο, το οποίο είναι διαφορετικό από το σημείο στο οποίο αναγράφονται όλα τα υπόλοιπα συστατικά. -      Η διάθεση στη κατανάλωση ενός νερού, που ενώ προέρχεται από ορισμένη γεωγραφική περιοχή, κυκλοφορεί με εμπορικό όνομα το οποίο παραπέμπει σε όνομα άλλης περιοχής.

14 -      Η διάθεση στη κατανάλωση ενός νερού, που ενώ προέρχεται από ορισμένη γεωγραφική περιοχή, κυκλοφορεί με εμπορικό όνομα το οποίο παραπέμπει σε όνομα άλλης περιοχής. -      Κάθε είδους επισήμανση που παραπλανά τον καταναλωτή, όσον αφορά: τις ιδιότητες του προϊόντος, την αναλυτική σύνθεση, την ποσότητα, την διατηρησιμότητά του, τον τόπο παραγωγής ή προέλευσης, τον τρόπο παρασκευής ή κατεργασίας. Οι ενδείξεις που αφορούν κυρίως: - την ονομασία πώλησης, - τη χημική ανάλυση, - τη ποσότητα, - το χρόνο ελάχιστης διατηρησιμότητας, - την ονομασία της πηγής υδροληψίας & του τόπου εκμετάλλευσης της πηγής, πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο της ετικέτας, να είναι ευδιάκριτες, ανεξίτηλες κι ευανάγνωστες και να μη διαχωρίζονται από τις υπόλοιπες ενδείξεις ή εικόνες της ετικέτας.

15 Τελικά εμφιαλωμένο νερό ή νερό βρύσης???

16 Αντιγόνη Αβραμάκου Σαβίνα Αθανασίου Γιώργος Ανδρεάδης Γιάννης Ανδριανόπουλος Διαμαντής Γκουρλής Μαρίνα Διαμαντίδου Αμαλία Κακαμπάκου Ιάσονας Μαυράκης


Κατέβασμα ppt "ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ…? ΌΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….!!"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google