Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα μέρη του Θεάτρου

2 Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του παρέχουν τη δυνατότητα στο θεατή να βλέπει και να ακούει το ίδιο καλά το έργο. Άρχισε να χτίζεται στα τέλη του 4ου και ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2ου π. Χ. αι. Αρχικά είχε 6.210 θέσεις και αργότερα 14.000 θέσεις.

3 Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου (λεπτομέρεια) Μπορείς να διακρίνεις ποιες είναι οι κερκίδες, ποιες οι κλίμακες και ποια η πύλη της παρόδου του θεάτρου;

4 Ερείπια ρωμαϊκού θεάτρου που σώζονται στο χώρο όπου ήταν χτισμένο το θέατρο του Διονύσου, κάτω από την Ακρόπολη. Το παλιό θέατρο μάλλον θεμελιώθηκε τον 6 ο αι. π.Χ. Λένε ότι χωρούσε 17.000 θεατές.

5 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΦΕΣΣΟΥ (Μ. ΑΣΙΑ) διακρίνονται τα υποστυλώματα του προσκηνίου και ο εύριπος

6 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΙΗΝΗΣ (Μ. ΑΣΙΑ) διακρίνονται οι θρόνοι της προεδρίας

7 Αρχαίο θέατρο Ασπένδου στην Παμφυλία της Μικράς Ασίας 155 μ. Χ. (ελληνιστική εποχή) Είσοδος για τη σκηνή

8 Θέατρο Δωδώνης

9 θέατρο Δωδώνης

10 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΓΑΜΟΥ Μ. ΑΣΙΑ

11 Αρχαίο θέατρο Δίου ν. Πιερίας

12 Χορός Αριθμός χορευτών στο Σοφοκλή και τον Ευριπίδη : 15 χορευτές Σύσταση χορού: συνήθως υποδύονται γυναίκες ή γέροντες Ρόλος του Κορυφαίου του χορού: συνδιαλέγεται με τους υποκριτές Είσοδος χορού στην ορχήστρα: από δεξιά πάροδο Επικεφαλής κατά την είσοδο: Ο αυλητής παίζοντας τον αυλό Κίνηση – όρχηση – τραγούδι Ο ΧΟΡΟΣ • Ποιος από τους χορευτές αναλάμβανε το διάλογο με τους υποκριτές; • Σε ποιο μέρος του θεάτρου στέκει ο χορός; • Ποια είναι η σύσταση του χορού στην «Ελένη» του Ευριπίδη; • Ποιος είναι ο ρόλος του χορού μέσα σε μια τραγωδία; κορυφαίος ορχήστρα Ελληνίδες σκλάβες Προσφέρει το λυρικό στοιχείο στην τραγωδία, χωρίς δραστικό ρόλο στην εξέλιξη, συμμετέχουν συναισθηματικά.

13 Αττική μελανόμορφη κύλικα (560 – 540 π. Χ.). Παριστάνει γενειοφόρους άνδρες που χορεύουν με γυναικεία ενδύματα, χωρισμένοι σε ομάδες (στα αριστερά χορεύουν χαιρετώντας, στα δεξιά μας χοροπηδούν, ενώ στη μέση παίζει τον αυλό του ο αυλητής).)

14 Υποκριτές Τρεις υποκριτές Μόνο άνδρες, ακόμα και σε γυναικείους ρόλους Προσωπεία – ψιμύθιον «Κοινόν των περί τον Διόνυσον τεχνιτών» Σπουδαία, επίζηλη κοινωνική θέση

15 αριστερά: Μάσκες χάλκινη και πήλινη κάτω: Υποκριτές πάνω σε λογείο.

16 Υποκριτές: η σκευή τους

17 Υποκριτές ντύνονται Θα παραστήσουν τον τραγικό χορό γυναικών. Ο δεξιός προσαρμόζει τους κοθόρνους στα πόδια του. Στο κάτω μέρος ακουμπισμένο προσωπείο.

18 Θέατρο Επιδαύρου. Πού θα σταθεί ο χορός και πού οι υποκριτές; Διακρίνεις τις κλίμακες και τα διαζώματα;

19 Δομή της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη 1.Διαλογικά – επικά μέρη •Πρόλογος, Επεισόδια, Έξοδος 2.Λυρικά – χορικά μέρη •Πάροδος, Στάσιμα, Μονωδίες, Διωδίες, κομμοί Κατά ποιόν μέρη •Μύθος, Ήθος, Μέλος, Διάνοια, Όψις, Λέξις Τυνδάρεως, Λήδα, Διόσκουροι, παρακολουθούν Τη γέννηση της Ελένης από το αυγό.

20 Τα κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας Η υπόθεση, το κείμενο ο χαρακτήρας των προσώπων. Καλούμαστε να τα ηθογραφήσουμε. η μουσική της παράστασης. Αυτό το κομμάτι της τραγωδίας έχει χαθεί. Αυτό που φαίνεται, η σκευή. Δηλ. τα σκηνικά, οι κινήσεις, η ενδυμασία, τα αντικείμενα που κρατούν οι υποκριτές. η γλώσσα της τραγωδίας. Τα εκφραστικά μέσα και το ύφος του κειμένου. Οι ιδέες των προσώπων, οι σκέψεις και τα επιχειρήματά τους, που πολλές φορές μοιάζουν αρκετά με της δικής μας εποχής. Μύθος: Ήθος: Μέλος: Όψις: Λέξις: Διάνοια:

21 Χαρακτηριστικά της τέχνης του Ευριπίδη •Ανέπτυξε τη δράση και υποβίβασε την παρουσία του χορού •Εισήγαγε τον «ἀπό μηχανῆς θεόν» •Ήρωες χωρίς υπερφυσικές διαστάσεις, προσαρμοσμένοι σε επίπεδο καθημερινής ζωής •Διασκευή των μύθων 485 – 406 π. Χ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΜΝΗΣΑΡΧΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΙΟΣ

22 Γνωρίζεις την υπόθεση κάποιας από τις 18 τραγωδίες του Ευριπίδη που σώθηκαν; (δες τις σελ. 89 – 95 της ιστορίας της αρχ. ελλην. γραμματείας) • Ἰ φιγένεια ἡ ἐ ν Α ὐ λίδι • Ἰ φιγένεια ἡ ἐ ν Ταύροις •Τρ ῳ άδες • Ὀ ρέστης • Ἠ λέκτρα • Ἑ κάβη • Ἀ νδρομάχη • Ἑ λένη • Ἱ κέτιδες •Μήδεια • Ἡ ρακλε ῖ δαι • Ἄ λκηστις •Φοίνισσαι • Ἱ ππόλυτος •Βάκχαι • Ῥῆ σος •Κύκλωψ • Ἴ ων

23 Ο ὐ δείς ὤ ν ῥ άθυμος ε ὐ κλεής ἀ νήρ, ἄ λλ’ ο ἱ πόνοι τίκτουσι τήν ε ὐ δοξίαν. μτφρ: κανείς δεν είναι φημισμένος αν είναι τεμπέλης, αλλά οι κόποι γεννούν τη δόξα. Ευριπίδης τέλος


Κατέβασμα ppt "Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google