Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τα αξιοθέατα της Ελλάδας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τα αξιοθέατα της Ελλάδας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τα αξιοθέατα της Ελλάδας
Ερευνητική Εργασία Β ΘΕΤ3 α’ τετράμηνο

2 Αριστείδης Σαούλης Σοφία Σοφιανοπούλου Ελευθερία Σουσουρή Ζωή Στρατή
Κνωσός Αριστείδης Σαούλης Σοφία Σοφιανοπούλου Ελευθερία Σουσουρή Ζωή Στρατή

3 Το παλάτι του Μίνωα και η ιστορία του

4 Ο πρώτος οικισμός της Κνωσού
Ο πρώτος οικισμός στην Κνωσό χρονολογείται γύρω στο 7.000π.Χ., στη Νεολιθική Εποχή. Η οικονομική, κοινωνική και πολιτική ανάπτυξη του οικισμού οδήγησε κατά τα τέλη της δεύτερης χιλιετίας π.Χ. στην ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ανακτόρου της Κνωσού. Αποτέλεσε το κυριότερο κέντρο εξουσίας στην Κρήτη.

5 Το Πρώτο αυτό ανάκτορο καταστρέφεται κατά το 1. 700 π. Χ
Το Πρώτο αυτό ανάκτορο καταστρέφεται κατά το π.Χ. περίπου, αλλά ξανακτίζεται  για να καταστραφεί οριστικά πια από φωτιά το 1350 π.Χ. Έκτοτε ο χώρος του ανακτόρου μετατρέπεται σε ιερό άλσος της Ρέας, αλλά δεν κατοικείται ξανά. 

6 1η ανασκαφή στην Κνωσό Η πρώτη μεγάλη ανασκαφή πραγματοποιήθηκε το από τον εύπορο φιλότεχνο Ηρακλειώτη Μίνω Καλοκαιρινό, ενώ η Κρήτη βρισκόταν ακόμη υπό τουρκική κατοχή. Ο Μίνως Καλοκαιρινός ανάσκαψε τμήμα των δυτικών αποθηκών και έφερε στο φως πολλούς μεγάλους πίθους.

7 Οι ανασκαφές του Άρθουρ Έβανς
Το Μάρτιο του 1900 ο Άρθουρ Έβανς ανασκάπτει όχι μόνο το ανάκτορο αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Κνωσού. Η ανασκαφή διαρκεί μέχρι το 1931, ενώ το συγκρότημα του ανακτόρου ανασκάφηκε σε 5 χρόνια, χρόνος που θεωρείται ελάχιστος με τις σημερινές μεθόδους και τεχνικές.

8 Ο Έβανς προχώρησε στην αναστήλωση του ανακτόρου με τσιμέντο, τεχνική που κατακρίνεται σήμερα σαν αυθαίρετη και επιβαρυντική για το μινωικό οικοδόμημα.  Έκτοτε η αρχαιολογική έρευνα συνεχίζεται διαρκώς και έχει ξεκινήσει πρόγραμμα συντήρησης του ανακτόρου από τις φθορές. Ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού είναι τεράστιος, καλύπτει περισσότερα από τετραγωνικά μέτρα.

9 Αποτελέσματα Ανασκαφών
Οι ανασκαφές έδειξαν ότι υπήρχε οικισμός εδώ στην 8η χιλιετία π.Χ. , ίσως και πριν, και ότι ένα παλάτι υπήρχε ήδη από την 4η χιλιετία π.Χ. Τα θεμέλια πολλών παλατιών έχουν βρεθεί και τα περισσότερα από αυτά που βλέπουμε σήμερα ανήκουν στο χρονικό διάστημα μεταξύ 16ου - 14ου αιώνα π.Χ.

10 . Έχει και μεταγενέστερες κατασκευές μετά το τέλος του Μινωικού πολιτισμού, τούτο όμως δεν σημαίνει και το τέλος των κατοίκων εδώ. Η Κνωσός επρόκειτο να γίνει ένας σημαντικός οικισμός κατά τη διάρκεια της Μυκηναϊκής περιόδου, καθώς και κατά την ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή, και δεν είχε εγκαταλειφθεί μέχρι τον Μεσαίωνα.

11 Τοιχογραφία του «Πρίγκιπα με τα κρίνα»
Από τις σημαντικότερες μινωικές τοιχογραφίες, που βρέθηκαν στην Κνωσό, είναι αυτή του «Πρίγκιπα με τα κρίνα», που σώζεται πολύ αποσπασματικά και έχει συμπληρωθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της. Η σύνθεση είναι πολύχρωμη, γεμάτη ζωντάνια. Σε χαμηλό ανάγλυφο εικονίζεται επιβλητική ανδρική μορφή, που βαδίζει προς τα αριστερά σε απροσδιόριστο ερυθρό φόντο.

12 Ταυροκαθάψια Η Τοιχογραφία των Ταυροκαθαψίων -παγκόσμια γνωστή αντιπρόσωπος της τέχνης  του μινωικού πολιτισμού και βρέθηκε σε τοίχο της ανατολικής πλευράς του ανακτόρου της Κνωσού, στην αυλή του Λίθινου Στομίου. Είναι ζωγραφική σε γυψοκονία   .Το ύψος της εικόνας μετά την αποκατάσταση φθάνει τα 78,2 εκ. Το θέμα του έργου είναι σκηνή ταυροπαιδιάς, στην οποία παίρνουν μέρος άνδρες και γυναίκες και περιβάλλεται από απεικονίσεις λίθων.

13 Επιπροσθέτως, υπάρχουν έντονες γραμμές στο στήθος, τις κνήμες και τους μηρούς των γυναικών, που προδίδουν την προσπάθεια του καλλιτέχνη να αποδώσει τον όγκο και το βάθος, στοιχείο σπάνιο για τη συγκεκριμένη περίοδο.

14 Μινωική τέχνη και ελιά Αρκετά συχνή είναι η απεικόνιση ιερών αλσών ή δασών από ελιές, πλατάνια και δρυς. Ένα τέτοιο έξοχο πρώιμο Νεοανακτορικό δείγμα είναι η απεικόνιση ενός ελαιώνα στη μικρογραφική τοιχογραφία του «Ιερού Άλσους», το οποίο ανακαλύφθηκε στην Κνωσό. Επίσης , δείγματα υψηλής τέχνης, εντυπωσιάζει η ακριβής απόδοση των στενόμακρων λογχοειδών φύλλων και του χρωματικού παιχνιδίσματος των ελαιόδεντρων κάτω από το φως. Παράλληλα, βεβαιώνεται η άποψη ότι οι Μινωίτες γνώριζαν πολύ καλά την εξημερωμένη πλέον ελιά, ήδη από τη Νεοανακτορική περίοδο, αφού τα φύλλα της άγριας ελιάς είναι ασυγκρίτως μικρότερα και έχουν μικρά αγκάθια.

15

16 Βιβλιογραφία %89%CF%83%CF%8C%CF%82 tml

17 Τα μετεωρα Γιάννης Τζιγκουζίδης, Αναστάσης Τριανταφυλλίδης, Έφη Χραδέλλη, και Ελένη Ψαρομμάτη

18 Τι είναι τα Μετέωρα; Τα Μετέωρα είναι ένα σύμπλεγμα από τεράστιους σκοτεινόχρωμους βράχους από ψαμμίτη οι οποίοι υψώνονται έξω από την Καλαμπάκα, κοντά στα πρώτα υψώματα της Πίνδου και των Χασίων. Τα μοναστήρια των Μετεώρων, που είναι χτισμένα στις κορυφές κάποιων από τους βράχους, είναι σήμερα το δεύτερο πλέον σημαντικό μοναστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, ύστερα από το Άγιο Όρος.

19 Από πού βγήκε το όνομα «Μετέωρα»;
Το όνομα Μετέωρα αποδίδεται στον κτήτορα της μονής Μεγάλου Μετεώρου, τον Άγιο Αθανάσιο τον Μετεωρίτη, ο οποίος ονόμασε «Μετέωρο» τον Πλατύ Λίθο στον οποίο ανέβηκε πρώτη φορά το 1344. Γενικά η μοναστική ζωή στα Μετέωρα σημείωσε ύφεση στα χρόνια της παρακμής και της πτώσης της βυζαντινής αυτοκρατορίας και της συνακόλουθης οθωμανικής κατάκτησης της Θεσσαλίας το 1393. Ωστόσο, από τα τέλη του 15ου αιώνα και κυρίως το 16ο αιώνα τα Μετέωρα γνωρίζουν τη μεγαλύτερή τους ακμή, καθώς ιδρύονται νέες μονές, καθολικά και μοναστηριακά κτίσματα, τα οποία κοσμούνται με απαράμιλλης τέχνης αγιογραφίες.

20 Γεωλογία Μελέτες δείχνουν ότι οι βράχοι σχηματίσθηκαν περίπου πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια κατά την Παλαιογενή Περίοδο. Η αποσάθρωση, η διάβρωση και οι σεισμοί στη συνέχεια τους έδωσαν το σημερινό τους σχήμα. Το μέσο υψόμετρο είναι 313 μέτρα. Σύμφωνα με τη θεωρία του Γερμανού γεωλόγου Αλεξάντερ Φίλιπσον, που επισκέφτηκε την Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα, η δημιουργία αυτών των τεράστιων ογκολίθων οφείλεται σ΄ ένα δελτοειδή κώνο από ποταμίσιους ογκόλιθους και ασβεστολιθικά πετρώματα που για εκατομμύρια χρόνια χύνονταν σε θαλάσσια έκταση που κάλυπτε τότε τη Θεσσαλία. Οι γεωλογικές μεταβολές των αιώνων ανύψωσαν και αποσφήνωσαν το τμήμα αυτό, όταν αποτραβήχτηκαν τα νερά στο Αιγαίο.

21 Η μοναστική ζωή στα Μετέωρα
Το όνομα Μετέωρα αποδίδεται στον κτήτορα της μονής Μεγάλου Μετεώρου, τον Άγιο Αθανάσιο τον Μετεωρίτη, ο οποίος ονόμασε «Μετέωρο» τον Πλατύ Λίθο στον οποίο ανέβηκε πρώτη φορά το 1344. Γενικά η μοναστική ζωή στα Μετέωρα σημείωσε ύφεση στα χρόνια της παρακμής και της πτώσης της βυζαντινής αυτοκρατορίας και της συνακόλουθης οθωμανικής κατάκτησης της Θεσσαλίας το 1393. Τα Μετέωρα, λόγω και της μορφολογίας τους, πρόσφεραν στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ιδανικό καταφύγιο για τον μοναχισμό και διέσωσαν μνημεία του πολιτισμού και έργα της μεταβυζαντινής τέχνης. Στις αρχές του 19ου αιώνα πολλά μοναστήρια λεηλατήθηκαν από το στρατό του Αλή Πασά. Ο Άγιος Αντώνιος στα Μετέωρα Καλαμπάκα, Μονή Αγίας Τριάδας

22 Επισκέψιμες μονές Σήμερα έξι μονές είναι επισκέψιμες και συγκεκριμένα:
Σήμερα έξι μονές είναι επισκέψιμες και συγκεκριμένα: Η ανδρική μονή του Αγίου Νικολάου του Άσμενος ή Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά, χτίστηκε  τον 16ο αιώνα, έχει ένα μικρό εκκλησάκι, διακοσμημένο από τον γνωστό Κρητικό ζωγράφο Θεοφάνη Στρίτλη, το Ένας μοναχός κατοικεί  εκεί  από το 2015. Η Ιερά Μονή Ρουσάνου ή Αρσάνη, ιδρύθηκε στα μέσα του 16ου αιώνα και διακοσμήθηκε το Σήμερα είναι ένα ανθηρό μοναστήρι  με πάνω από 10 μοναχές (2015).

23 Ακόμα, … Η ανδρική μονή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, γνωστή και ως «Μεγάλο Μετέωρο», επί του υψηλότερου βράχου. Η μονή των Αγίων Πάντων ή Ιερά Μονή Βαρλαάμ Η Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος (Μετεώρων) Η γυναικεία Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου (Μετεώρων)

24 Οι κρυμμένοι θησαυροί Το πολύτοξο γεφύρι της Σαρακήνας  Σε απόσταση περίπου 8 χιλιομέτρων από την Καλαμπάκα, με κατεύθυνση προς τα Τρίκαλα, θα βρείτε την ιστορική κοινότητα της Σαρακήνας. Εκεί υπάρχει το πιο μεγάλο πολύτοξο πέτρινο γεφύρι του νομού Τρικάλων, το περίφημο εξάτοξο γεφύρι της Σαρακήνας, που χρονολογείται στον 16ο αιώνα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αξιοθέατα της περιοχής

25 Το σπήλαιο της Θεόπετρας Μόλις 4 χλμ
Το σπήλαιο της Θεόπετρας  Μόλις 4 χλμ. έξω από την Καλαμπάκα θα βρείτε ένα υποβλητικό σκηνικό, ένα σπήλαιο-αξιοθέατο που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σας. Στο εσωτερικό του σπηλαίου, μια κύρια αίθουσα 500 τ.μ. περίπου. Ο σχηματισμός του ασβεστολιθικού βράχου της Θεόπετρας τοποθετείται στην ανώτερη Κρητιδική περίοδο ( χρόνια από σήμερα).

26 Βιβλιογραφία spx?artid=2 CF%84%CE%AD%CF%89%CF%81%CE%B1 aly-sporades/meteora

27 Σαντορινη Πετρησ γερασιμοσ Σαμαρικασ σπυροσ ΣπαθαΣ κωνσταντινοσ
Τοκατλιαν αρτιν τμημα: Βθετ 3

28 περιεχομενα Γενικά στοιχεία Σαντορίνης Οικισμοί Παραλίες
Ακρωτήρι  Ιδιαίτερος αρχαιολογικός χώρος  Και το Ακρωτήρι σήμερα.... Ηφαίστειο

29 Γενικα στοιχεια σαντορινησ
Πρωτεύουσα: Φηρά Πληθυσμός: (απογραφή 2011) Έκταση: 76.19km2 Υψόμετρο: 567m

30 οικισμοι Σε αυτήν την παρουσίαση παρουσιάζονται 2 από τους πιο σημαντικούς οικισμούς του νησιού: τα Φηρά και η Οία. ΦΗΡΑ Είναι ο μεγαλύτερος οικισμός της Σαντορίνης και πρωτεύουσά της. Στα δυτικά, βρίσκεται το παλιό λιμάνι όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες και γι’ αυτό διαθέτει πολλά ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, κέντρα βραδινής διασκέδασης κ.α. Ακόμα, εκεί βρίσκονται τα σημαντικότερα μουσεία της Σαντορίνης όπως: μουσείο Προϊστορικής Θήρας και το Αρχαιολογικό Μουσείο.

31 οικισμοι ΟΙΑ Η Οία είναι ένας από τους διάσημους οικισμούς, γνωστή για το ηλιοβασίλεμά της. Συγκεκριμένα, κάθε βράδυ γεμίζει από τουρίστες απο όλα τα μέρη της γης για να θαυμάσουν αυτό το ιδιαίτερο ηλιοβασίλεμα. Επίσης, ευρέως γνωστά χαρακτηρίζονται και τα υπόσκαφα κτίσματά της τα οποία τώρα φιλοξενούν ξενοδοχεία, καταστήματα κλπ.

32 παραλιεσ Σε αυτήν την παρουσίαση παρουσιάζονται 2 από τις πιο σημαντικές παραλίες του νησιού: το Καμάρι και ο Γιαλός. ΚΑΜΑΡΙ Το Καμάρι είναι μια από τις πιο διάσημες και κοσμοπολίτικες παραλίες των Κυκλάδων και κατακλύζεται κάθε χρόνο από επισκέπτες όλων των εθνικοτήτων. Έχει σκούρα άμμο και πεντακάθαρα νερά. Από πάνω της υψώνεται επιβλητικό το Μέσα Βουνό, στο οποίο είναι κτισμένη η αρχαία Θήρα.

33 παραλιεσ ΓΙΑΛΟΣ Αυτή η παραλία χαρακτηρίζεται για το μαύρο χρώμα της. Η πρόσβαση γίνεται με τα πόδια στην παράξενη αυτή παραλία όπου υπάρχουν μόνο λίγα υπόσκαφα. Τα σκουρόχρωμα βότσαλα συνδυάζονται αρμονικά με τα κόκκινα βράχια και η θέα προς την Καλντέρα είναι απίθανη.

34 ΙδιαΙτεροσ αρχαιολογικοσ χωροσ
ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΙδιαΙτεροσ αρχαιολογικοσ χωροσ Το Ακρωτήρι κινεί το ενδιαφέρον στον επισκέπτη να ανακαλύψει τον αρχαιολογικό του χώρο. Ειδικότερα, από ανασκαφές του 19ου αιώνα από Γάλλο γεωλόγο και του 1967 από τον καθηγητή Σπυρίδωνα Μαρινάτο, αποκαλύφθηκαν πολλές τοιχογραφίες όπως οι μικρογραφικές οι οποίες ήταν μεγάλου μήκους ζωγραφικές παραστάσεις, αλλά και διάφορα αρχαία κτίρια (π.χ. Ξεστή 3, Οικία των θρανίων, Κτίριο Β και Γ κλπ.), πλατείες (π.χ. Πλατεία Ξεστής 3 κλπ.) και οδοί (π.χ. Οδός Τελχίνων κλπ.). Ξεστή 3 Η τοιχογραφία της Άνοιξης

35 Και το ΑΚΡΩΤΗΡΙ σημερα...... Όσον αφορά στο σύγχρονο Ακρωτήρι, από το 1892 λειτουργεί συνεχώς ο Φάρος της περιοχής αυτής με εξαίρεση την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ύπαρξής του έχει ακτινοβολία 24 ναυτικών μιλίων. Φυσικά, αρκετά ελκυστικό γίνεται το Ακρωτήρι το καλοκαίρι με τις πανέμορφές του παραλίες, όπως η Κόκκινη Παραλία, τα Μέσα Πηγάδια και η Άσπρη Παραλία. Ο Φάρος του Ακρωτηρίου Η Κόκκινη Παραλία Τα Μέσα Πηγάδια Η Άσπρη Παραλία

36 Ηφαιστειο Ένα ακόμη σήμα κατατεθέν της Σαντορίνης, που αξίζει να αναφερθούμε, είναι το ηφαίστειο. Η Σαντορίνη έιχε την τελευταία της ηφαιστειακή δραστηριότητα το Τμήματα του ηφαιστείου της είναι: η Νέα Καμένη, η Παλαιά Καμένη, το υποθαλάσσιο ηφαίστειο Κολούμπο (ενεργό) και τα Χριστιανά νησιά. Η Σαντορίνη ανήκει στο ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου και χαρακτηρίζεται ενεργό ηφαίστειο μαζί με τα Μέθανα, την Μήλο και την Νίσυρο. Το κεντρικό τμήμα της Στρογγυλής (ηφαιτειακός κώνος) ανατινάχτηκε το 1613 π.Χ. (Μινωική έκρηξη), με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αυτό που λέμε σήμερα Καλδέρα της Σαντορίνης. Στο θαλάσσιο χάσμα που σχηματίστηκε μεταξύ Θήρας και Θηρασίας, που έχει βάθος μέτρων, κατά καιρούς βγήκαν στην επιφάνεια ηφαιστειακοί κώνοι που σχημάτισαν τα εξής νησιά: την Παλαιά, τη Μικρή και τη Νέα Καμένη, την Καμένη Γεωργίου του Α΄, την Καμένη του Φουκέ, την Αφρόσσα και τη Δάφνη. Όλα αυτά τα νησιά μεγάλωναν σιγά-σιγά και ενώθηκαν, εκτός από την Παλαιά Καμένη.

37 Ηφαιστειο

38 δικτυογραφια

39 Επίδαυρος Βασίλης Τσιμπλούλης Νίκος Σιλιτζόγλου Αλέξανδρος Σταμπέλος
Δάφνη Σπυριδάκη

40 Λίγα λόγια Η Επίδαυρος είναι ιστορική πόλη του νομού Αργολίδας στην ανατολική του πλευρά. Είναι κτισμένη στους πρόποδες των ορέων Αραχναίο, Κορυφαίο και Τίθιο, όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, γεννήθηκε ο Ασκληπιός όπου η λατρεία του ξεκίνησε εκεί για πρώτη φορά τον 6ο π.Χ. αιώνα. Η στρατηγική της θέση, αλλά, κυρίως, το Ασκληπιείο της, συντέλεσαν, ώστε η πόλη να γνωρίσει πρωτοφανή ανάπτυξη. Οι κάτοικοί της ασχολούνταν κυρίως με τη ναυτιλία. Ο πρώτος οικισμός της ανήκει στην προϊστορική εποχή. Βρίσκεται 12 χλμ από την κωμόπολη της Παλαιάς Επίδαυρου. Διοικητικά ανήκει στον ομώνυμο Δήμο Επιδαύρου.

41 Όνομα   Το όνομα Επίδαυρος της δόθηκε από τον τρίτο κατά σειρά άρχοντά της, που ήταν και ήρωας της Επιδαύρου, τον Επίδαυρο, γιο του Άργους και της Ευάδνης. Σύμφωνα με τον Όμηρο πήρε ο Επίδαυρος μέρος στον Τρωικό Πόλεμο και είχε ως αρχηγούς τον Ποδαλείριο και το Μαχάονα, που ήταν γιοι του Ασκληπιού. Η Επίδαυρος πήρε μέρος στους Μηδικούς Πολέμους και υπήρξε σύμμαχος των Σπαρτιατών στον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Σημειώνεται μάλιστα και ο Επιδαύριος Πόλεμος, που έγινε μεταξύ αυτών και των Αργείων συμμάχων των Αθηναίων. Γίνεται μέλος της Αχαϊκής Συμπολιτείας το 243 π.Χ.

42 Ιστορική αναδρομή Ξακουστή σ' όλη την Ελλάδα την έκανε το Ασκληπιείο της, ένα από τα σπουδαιότερα της αρχαιότητας, με το ιερό του Ασκληπιού που απέχει 15 περίπου χλμ. από την πόλη. Στους ίδιους περίπου χώρους λάτρευαν και τον Απόλλωνα, υπήρχε όμως προς τιμή του ιδιαίτερο ιερό λίγο πιο ψηλά από το αρχαίο θέατρο. Από τα τέλη του ε' αιώνα και αρχές του δ', ο Ασκληπιός γίνεται ο πραγματικός κύριος της πόλης.

43 Ασκληπιός Ο μύθος για τη γέννηση του Ασκληπιού στην Επίδαυρο οφείλεται στον Ησίοδο. Πριν από αυτόν πιστευόταν ότι ο Ασκληπιός ήταν γιος του Απόλλωνα και της Θεσσαλής Κορωνίδας, από την οποία ο Ερμής πήρε τον Ασκληπιό έμβρυο, ενώ αυτή επρόκειτο να καεί. Η προσπάθεια που έγινε να παρουσιαστεί ο Ασκληπιός σαν γεννημένος στην Επίδαυρο, τοποθέτησε τη γέννησή του σαν τον καρπό του ζευγαρώματος του Απόλλωνα με την Αρσινόη, κόρη του βασιλιά των Μεσσηνίων. Στην Επίδαυρο η δεύτερη αυτή εκδοχή απόχτησε πανελλήνια ακτινοβολία, εξαιτίας της φήμης του ιερού.

44 Ασκληπιός Ο Ασκληπιός λατρευόταν στην αρχή ως ήρωας και όχι ως θεός και η λατρεία του είχε πολλά ηρωικά στοιχεία. Αυτό αποδεικνύεται από τα παλιότερα ερείπια, όπου δεσπόζει ο λαβύρινθος, ένα υπόγειο κτίσμα, στο οποίο, για να φτάσεις στο κέντρο του, είσαι υποχρεωμένος να περάσεις από όλους τους διαδρόμους του. Ο λαβύρινθος χρησιμοποιούνταν για τις θυσίες που γίνονταν στο θεό. Αλλά ακριβώς από την κατασκευή του, συμπεραίνουμε ότι οι θυσίες αυτές ήταν μυστικές, όμοιες μ' αυτές που γίνονταν για τους νεκρούς. Άρα ο Ασκληπιός ήταν στη συνείδηση των ανθρώπων θνητός στην αρχή και όχι θεός.

45 Ασκληπιός Τη λατρεία του την συνοδεύει πάντα ο ιερός όφις. Το ηρωικό στοιχείο που χαρακτήριζε τη λατρεία του Ασκληπιού, με την πάροδο του χρόνου, μετατρέπεται σε θρησκεία προς τιμή του και η Επίδαυρος γεμίζει, στις αρχές του Δ' αιώνα, με μεγαλοπρεπή μνημεία. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει και ο μεγαλοπρεπής ναός μέσα στον οποίο φυλάγεται το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού πια Ασκληπιού.

46 Το Ασκληπιείο Το Ασκληπιείο της Επιδαύρου έγινε το πιο φημισμένο από όλα τα ασκληπιεία της αρχαίας Ελλάδας, εξαιτίας των πολλών και σοβαρών περιπτώσεων που γιατρεύτηκαν εκεί. Σ' αυτό έφταναν από όλη την Ελλάδα, αλλά και από τη λεκάνη της Μεσογείου άρρωστοι, ικέτες της θείας ευσπλαχνίας. Η έκτασή του ήταν πολύ μεγάλη και διάθετε ξενώνες, γυμναστήριο, στάδιο και το περίφημο, για την ακουστική του, Θέατρο, για την ψυχαγωγία των ανθρώπων.

47 Το Ασκληπιείο Μεγάλη σημασία στη θεραπεία των ασθενών φαίνεται ότι είχε και το θαυμάσιο φυσικό περιβάλλον, που ήταν χτισμένο. Η ηρεμία της φύσης, οι απαλές και καθαρές γραμμές των γύρω βουνών, η πλούσια βλάστηση και οι άφθονες πηγές του ασκούσαν, ιδιαίτερα στους ασθενείς από ψυχικές ασθένειες, φοβερή επίδραση με συνέπεια τη βελτίωση της υγείας μαζί με τη βοήθεια των ιερέων τους.

48 Ανασκαφές και κτίσματα
Οι ανασκαφές της Επιδαύρου έγιναν από τον Π. Καββαδία και διήρκεσαν από το 1881 μέχρι το θάνατό του. Τις ανασκαφές ανέλαβε η Αρχαιολογική Εταιρεία. Σημαντικό ρόλο στην πορεία των ανασκαφών είχε η αφιλοκερδής προσφορά των κατοίκων του Λυγουριού, οι οποίοι, εκτός από την εργασία που προσέφεραν, παραχώρησαν αφιλοκερδώς τα κτήματα τους που βρίσκονταν πλησίον του Αρχαιολογικού χώρου.

49 Ανασκαφές και κτίσματα
Ανασκαφές και κτίσματα Ο πρώτος χώρος που αντικρύζει ο επισκέπτης, άμα φτάσει στο ιερό, είναι τα προπύλαια. Τα προπύλαια, που η κατασκευή τους ανάγεται στους μυκηναϊκούς χρόνους, ήταν κτίσμα που το αποτελούσαν δυο στοές με έξι κίονες η καθεμιά. Της μιας ήταν ιωνικού και της άλλης κορινθιακού ρυθμού. Το δεύτερο κτίσμα είναι ο ναός του Ασκληπιού, που το κτίσιμό του κράτησε 5 ολόκληρα χρόνια. Είναι ναός δωρικού ρυθμού μέσα στον οποίον υπήρχε και το κατασκευασμένο από τον Πάριο καλλιτέχνη Θρασυμήδη άγαλμα του θεού. Πίσω ακριβώς από το ναό, βρίσκεται η Θόλος, που ήταν και το περιφημότερο κτίριο του ιερού. Ακολουθούν και άλλα κτίσματα, όπως το άβατο, ο οίκος των ιερέων, οι ναοί για την Άρτεμη, το ιερό του Απόλλωνα και, τέλος, το θέατρο.

50 Το θέατρο της Επιδαύρου
Σε μια χαράδρα, το 340 π.Χ., ο αρχαίος αρχιτέκτονας Πολύκλειτος ο Νεότερος έκτισε, σύμφωνα με τον Παυσανία, το θέατρο της Επιδαύρου. Από όλα τα αρχαία θέατρα το θέατρο της Επιδαύρου είναι το ωραιότερο και το καλύτερα διατηρημένο. Προορισμένο για τη διασκέδαση των ασθενών έχει χωρητικότητα θεατών. Χωρίζεται σε δύο μέρη. Ένα των 21 σειρών καθισμάτων για το λαό και το κάτω, από 34 σειρές καθισμάτων, για τους ιερείς και τους άρχοντες.

51 Το θέατρο της Επιδαύρου
Το θέατρο της Επιδαύρου Η θαυμάσια ακουστική του, αλλά και η πάρα πολύ καλή κατάσταση στην οποία διατηρείται συντέλεσαν στη δημιουργία του φεστιβάλ Επιδαύρου, θεσμός που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Στην Επίδαυρο έχει εμφανιστεί εκτός από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς όπως ο Αλέξης Μινωτής, ο Θάνος Κωτσόπουλος,η Κατίνα Παξινού, η Άννα Συνοδινού, ο Θανάσης Βέγγος κ.ά. και η διάσημη Ελληνίδα σοπράνο Μαρία Κάλλας.

52 ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΣ Πέλα Παπαζήση Χρήστος Παπαδόπουλος Μάνος Περτέσης Φίλιππος Παπαδοπεράκης

53 Εισαγωγή Η αρχαία Κόρινθος ήταν σημαντική πόλη-κράτος της αρχαίας Πελοποννήσου. Έλεγχε μία περιοχή που αντιστοιχούσε στα ανατολικά του σημερινού νομού Κορινθίας και στα βορειοανατολικά του νομού Αργολίδας. Συνόρευε με τη Σικυώνα στα δυτικά, με τους Μεγαρείς στα ανατολικά, με τους Αρνείους στα νοτιοδυτικά και με τους Επιδαύριους στα νότια. Η αρχαία Κόρινθος έλεγχε την νευραλγική θέση του Ισθμού και αποτελούσε το σημαντικότερο εμπορικό κόμβο του αρχαίου κόσμου, μέχρι να απειληθεί από την Αθήνα. Η Κόρινθος θεωρούταν η πλουσιότερη πόλη του αρχαίου κόσμου.

54 Ιστορία Η αρχαία Κόρινθος κατοικήθηκε από τα νεολιθικά χρόνια ( π.Χ.). Η λατρεία του Μελικάρτου στον Ισθμό της Κορίνθου ίσως έχει σχέση με τη λατρεία του φοινικικού Μελκάρθ. Το όνομά του, που διασώθηκε αναπλασμένο στα ελληνικά μπορεί να υποδεικνύει την εγκατάσταση Φοινίκων στην Κόρινθο. Σύμφωνα βέβαια με την ελληνική μυθολογία και σε αντίθεση με την προηγούμενη εκδοχή, ο Μελικέρτης ήταν γιος του Αθάμαντα, του βασιλιά του Ορχομενού της Βοιωτίας, και της Ινώς, της κόρης του Κάδμου. Όταν λόγω της μανίας του Αθάμαντα έπεσε με τη μητέρα του στη θάλασσα, για να σωθούν, πνίγηκαν και μεταμορφώθηκαν σε θαλάσσιες θεότητες: η Ινώ ονομάστηκε Λευκοθέα και ο Μελικέρτης Παλαίμονας. Το σώμα του Μελικέρτη-Παλαίμονα μεταφέρθηκε από ένα δελφίνι στον Ισθμό της Κορίνθου και ο βασιλιάς της πόλης, ο Σίσυφος, προς τιμήν του έκανε θυσίες και καθιέρωσε τα Ίσθμια, τους γνωστούς αγώνες της αρχαιότητας. Ο Όμηρος στον κατάλογο των Νεών αναφέρει την Κόρινθο να συμμετέχει στην Τρωική εκστρατεία κάτω από την ηγεσία του Αγαμέμνονα βασιλιά των Μυκηνών.

55 Αρχαϊκή Περίοδος Στα μέσα του 7ου αιώνα π.Χ. καταλύθηκε το πολίτευμα της αριστοκρατίας και εγκαθιδρύθηκε Τυραννία με πρώτο Τύραννο τον Κύψελο. Τον Κύψελο τον διαδέχτηκε ο Περίανδρος που χαρακτηρίστηκε ένας από τους επτά σοφούς της Αρχαϊκής περιόδου. Τον Περίανδρο τον διαδέχτηκε ο ανιψιός του Ψαμμήτιχος, ο οποίος δολοφονήθηκε τρία χρόνια αργότερα και επανήλθε το καθεστώς της αριστοκρατίας. Κατά το τέλος της Αρχαϊκής Περιόδου, έγιναν σειρά από πολύ μεγάλα έργα στην Κόρινθο, αλλά και στις αποικίες, ενώ κατασκευάστηκε για πρώτη φορά από τον Βακχιάδη Αμεινοκλή, η τριήρης, το πολεμικό σκάφος που χάρισε στον Ελληνισμό την κυριαρχία στις θάλασσες και το οποίο ήταν το απαύγασμα της τεχνολογίας που είχαν αναπτύξει οι αρχαίοι Κορίνθιοι.

56 Κλασσική περίοδος Στους Περσικούς πολέμους οι Κορίνθιοι ήταν από τις ηγετικές δυνάμεις της ελληνικής συμμαχίας εναντίον των Περσών. Συμμετείχαν στη μάχη της Σαλαμίνας με 40 πλοία, καθώς και στη μάχη των Πλαταιών με οπλίτες. Τα επόμενα χρόνια η Κόρινθος ανέπτυξε έντονο εμπορικό ανταγωνισμό με την Αθήνα που οδήγησε στο ξέσπασμα του Πελοποννησιακού πολέμου. Η Κόρινθος συγκρότησε συμμαχία με τη Σπάρτη και άλλες πόλεις της αρχαίας Ελλάδας, εναντίον της Αθήνας, προσφέροντας στη συμμαχία τον ισχυρό της στόλο, το μοναδικό στην αρχαία Ελλάδα που μπορούσε να αντιμετωπίσει τον Αθηναϊκό. Μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, στην Κόρινθο ξέσπασε εμφύλιος μεταξύ ολιγαρχικών και δημοκρατικών. Η επικράτηση των δημοκρατικών έστρεψε την Κόρινθο σε συμμαχία με την Αθήνα, καθώς και με τη Θήβα. Η νέα συμμαχία συγκρούστηκε με τη Σπάρτη και ο πόλεμος αυτός έγινε γνωστός ως Κορινθιακός πόλεμος. Ο πόλεμος αυτός τελείωσε το 386 π.Χ. με την Ανταλκίδειο ειρήνη.

57 Η Ρωμαϊκή περίοδος Η πόλη ξανακατοικείται το 44 π.Χ., αναπτύσσεται και πάλι και το 51-52 μ.Χ. δέχεται την επίσκεψη του Απόστολου Παύλου. Το κέντρο της οργανώνεται νότια του ναού του Απόλλωνα και περιλαμβάνει καταστήματα, μικρούς ναούς, κρήνες, λουτρό και άλλα δημόσια κτήρια. Το 267 μ.Χ., με την εισβολή των Ερούλων, αρχίζει η παρακμή της πόλης, η οποία ωστόσο επιζεί, παρά τις επανειλημμένες καταστροφές και εισβολές, μέχρι την απελευθέρωσή της από τους Οθωμανούς το 1822.

58 Αποικίες των Κορινθίων
Οι Κορίνθιοι ως σημαντική εμπορική δύναμη είχαν δημιουργήσει ένα δίκτυο αποικιών κυρίως στη δύση που τους βοηθούσαν να ελέγχουν το εμπόριο στις περιοχές αυτές. Στα νησιά του Ιονίου είχαν αποικίσει την Λευκάδα και την Κέρκυρα, ενώ στις ηπειρωτικές ακτές του Ιονίου είχαν ιδρύσει τις αποικίες Άκτιο και Αμβρακία. Βορειότερα στην Αδριατική ίδρυσαν τις αποικίες Επίδαμνος και Απολλωνία. Και οι δύο βρίσκονταν στα παράλια της σημερινής Αλβανίας. Η Επίδαμνος κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο μετατράπηκε σε πολύ σημαντικό Ρωμαϊκό λιμάνι και μετονομάστηκε από τους Ρωμαίους σε Δυρράχιο. Στη Σικελία οι Κορίνθιοι ίδρυσαν τις Συρακούσες, οι οποίες μετέπειτα εξελίχθηκαν στην ισχυρότερη πόλη του νησιού. Οι σχέσεις Κορίνθου - Συρακουσών παρέμεναν καλές και συχνά οι Κορίνθιοι πρόσφεραν βοήθεια στους Συρακούσιους, όταν απειλούνταν από εξωτερικούς εχθρούς. Με αυτές τις αποικίες η Κόρινθος κυριαρχούσε στο εμπόριο της δυτικής Μεσογείου. Στην ανατολική πλευρά της Ελλάδας οι Κορίνθιοι δεν ίδρυσαν πολλές αποικίες. Η σημαντικότερη αποικία τους εκεί ήταν η Ποτίδαια. Η Ποτίδαια χτίστηκε στη Χαλκιδική σε ιδιαίτερα στρατηγική θέση, πάνω στο στενό ισθμό στην αρχή της χερσονήσου της Κασσάνδρας. Μετά τους Περσικούς πολέμους η Ποτίδαια πέρασε στον έλεγχο των Αθηναίων. Η αντιπαράθεση Κορινθίων - Αθηναίων για τον έλεγχο της Ποτίδαιας αποτέλεσε μία από τις βασικές αφορμές για το ξέσπασμα του Πελοποννησιακού πολέμου.

59 Αρχαιολογική έρευνα Περιορισμένη σε έκταση και αποτελέσματα έρευνα έγινε κατά τα έτη 1892 και 1906 από τον Α. Σκιά με δαπάνες της Αρχαιολογικής Εταιρείας. Συστηματικές ανασκαφές στην περιοχή που συνεχίζονται έως σήμερα, άρχισαν το 1896 από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, που έφεραν στο φως την αγορά, ναούς, κρήνες, καταστήματα, στοές, λουτρά. Επίσης, ερευνήθηκαν ο Ακροκόρινθος, προϊστορικοί οικισμοί, το Θέατρο, το Ωδείο, το Ασκληπιείο, νεκροταφεία, η συνοικία των κεραμέων και άλλα κτήρια.

60 βιβλιογραφία CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82 F%80%CE%B9%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%80%CF%84%CE%B7/%CE%91%CE%BE%CE %B9%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CE%B1%CF%84%CE%B1/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1 %CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%A7% CF%8E%CF%81%CE%BF%CE%B9/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1%CE% 9A%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82/tabid/376/Default.aspx %CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CF%82/

61 ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "Τα αξιοθέατα της Ελλάδας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google