Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ποια Επικοινωνιακή Στρατηγική καλούνται να υιοθετήσουν οι νέοι πάροχοι Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου στη χώρα μας; Οι προθέσεις και οι τάσεις.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ποια Επικοινωνιακή Στρατηγική καλούνται να υιοθετήσουν οι νέοι πάροχοι Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου στη χώρα μας; Οι προθέσεις και οι τάσεις."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ποια Επικοινωνιακή Στρατηγική καλούνται να υιοθετήσουν οι νέοι πάροχοι Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου στη χώρα μας; Οι προθέσεις και οι τάσεις των καταναλωτών Μάρτιος 2019

2 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου
Η Choose το Μάρτιο 2019, πραγματοποίησε μια έρευνα με σκοπό να αναδείξει τα κίνητρα / εμπόδια που επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να αλλάξουν προμηθευτή ενέργειας. Βασικός στόχος ήταν να αναδείξει / τεκμηριώσει τους κύριους πυλώνες στους οποίους οφείλει να βασιστεί μια αποτελεσματική στρατηγική επικοινωνίας για τους νέους προμηθευτές, ώστε να προσελκύσουν και να διατηρήσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς. Προσέλκυση μεριδίου Αγοράς Διατήρηση μεριδίου Αγοράς

3 ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ
Δομή ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

4 Η αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου σήμερα
Οι ενεργειακοί τομείς του ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου στην Ελλάδα υφίστανται την τελευταία δεκαετία ριζικές μεταρρυθμίσεις με κατεύθυνση προς την πλήρη απελευθέρωση, στη βάση της ευρωπαϊκής ενεργειακής ενοποίησης. Συνέπεια της απελευθέρωσης στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου, η ενίσχυση του ανταγωνισμού στην Ελλάδα στη βάση επιθετικότερων τιμολογιακών πολιτικών αλλά και την επέκτασή του σε νέα πεδία ακολουθώντας διεθνείς τάσεις. Σύμφωνα με το πρότυπο της Ευρωπαϊκής Ενεργειακής Ενοποίησης, η διαδικασία της απελευθέρωσης αναμένεται να προσαρμόσει σταδιακά τις αγορές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου σε ένα αριθμό βασικών παρόχων (μερίδιο άνω του 5%), ο οποίος πιθανότατα δεν θα ξεπερνάει τους τρεις με τέσσερις και με αθροιστικά μερίδια μεταξύ 70% και 95% για τον ηλεκτρισμό και μεταξύ 65%-75% για το φυσικό αέριο αντίστοιχα. Λόγω της ύπαρξης πολλαπλού αριθμού παρόχων, τα μερίδια αγοράς αναπροσαρμόζονται.

5 Πάροχοι και Καταναλωτές στο νέο τοπίο
Η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας συνεπάγεται νέους παρόχους, οι οποίοι στοχεύουν στη προσέλκυση νέων πελατών και την εδραίωση τους στο νέο περιβάλλον στην αγορά.

6 Τάσεις στην αγορά σε Ευρώπη και Ελλάδα
Σήμερα τα ποσοστά αλλαγής εκπροσώπησης ανά κατηγορία πελατών (supplier switching) στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στην Ελλάδα βρίσκονται περίπου στο 20%. Σύμφωνα με τον ΛΑΓΗΕ, το μερίδιο της ΔEH υποχώρησε στο 77,95% από 79,76% τον Ιανουάριο, με τους ανεξάρτητους προμηθευτές να ενισχύουν τα μερίδιά τους. Επίσης, η διείσδυση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα παραμένει κάτω του μέσου ευρωπαϊκού όρου (14,5% έναντι 23,3%), γεγονός που δημιουργεί επιπλέον ευκαιρίες, ιδιαίτερα μέσα από την προσφορά συνδυαστικών υπηρεσιών.

7 Πάροχοι και Καταναλωτές στο νέο τοπίο
Κινούνται σε περίοδο οικονομικής κρίσης, δύναται να είναι οικονομικά πιεσμένοι Ο βαθμός ικανοποίησης των αναγκών τους παίζει σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις τους Ύπαρξη ενός γενικότερου κλίματος ανασφάλειας και έλλειψης εμπιστοσύνης Η ευκολία στην πρόσβαση των πληροφοριών έχουν μετατρέψει τους καταναλωτές από παθητικούς αποδέκτες σε δραστήριους συμμετέχοντες στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών. Επηρεασμένοι από παλιότερα σκάνδαλα στον τομέα της ενέργειας Το «ψυχογράφημα» των νέων πελατών

8 Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Choose A.E.
Ταυτότητα της Έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Choose A.E. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ Νοικοκυριά σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ 925 νοικοκυριά ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 7-13 Μαρτίου 2019 ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάσει ερωτηματολογίου

9 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών

10 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών

11 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών

12 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών
58,6% των καταναλωτών που θα άλλαζε προμηθευτή

13 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών

14 Έρευνα προθέσεων / τάσεων καταναλωτών

15 Βασικά πορίσματα Έρευνας
Βασικά πορίσματα Έρευνας Βασικα Ευρηματα Κρατουσα αντιληψη Εμποδια Αναγνωρισιμότητα των εναλλακτικών προμηθευτών ενέργειας Έλλειμμα εμπιστοσύνης Έλλειμμα ασφάλειας Επιφυλακτικότητα Οι ικανοποιημένοι πελάτες είναι κριτήριο προσέλκυσης νέων πελατών Αγορά υπό διαμόρφωση Στασιμότητα Κοινωνικό Τιμολόγιο Αποθάρρυνση από παλιότερες κακές εμπειρίες Αβεβαιότητες αγοράς Αδιαφορία Έλλειψη πραγματικού οικονομικού κινήτρου Δυσκολία στον υπολογισμό χρεώσεων Έλλειψη εμπιστοσύνης και ασφάλειας

16 Βασικά πορίσματα Έρευνας
Βασικά πορίσματα Έρευνας Το σημείο ισορροπίας μεταξύ των τάσεων και προτιμήσεων των καταναλωτών δύναται να αποτελέσει το ενδεικτικό μείγμα μιας αποτελεσματικής αναπτυξιακής στρατηγικής. ΒΑΣΙΚΟ ΕΜΠΟΔΙΟ : Αξιοπιστία ΒΑΣΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ : Οικονομία

17 Ποιο είναι το κοινό που επιλέγει τους νέους εναλλακτικούς προμηθευτές
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΟΧΟΣ Άμεση Υιοθέτηση Αλλαγών Τολμηροί «Ρισκαδόροι» Σύμφωνα με την έρευνα ένα ποσοστό <10% προτίθεται να αλλάξει άμεσα πάροχο, γεγονός που σκιαγραφεί ένα κοινό τολμηρό, εξοικειωμένο με τις αλλαγές, αλλά και ένα κοινό διερευνά / προσδοκεί / ρισκάρει και υιοθετεί κάθε μέσο προσδοκώντας την εξοικονόμηση χρημάτων. Σε αντίθεση, στην έρευνα εμφανίζεται ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών να έχει τάσεις αναβλητικότητας στην απόφασή του να αλλάξει προμηθευτή, η οποία δύναται να υποκρύπτει πιθανούς ενδοιασμούς, ανασφάλειες. Με το πέρασμα του χρόνου και τις καταγεγραμμένες πλέον απόψεις και εμπειρίες των καταναλωτών σχετικά με την επιλογή νέων εναλλακτικών παρόχων εδραιώνεται η αξιοπιστία ή μη των τελευταίων.

18 Επικοινωνιακό περιβάλλον σήμερα
Σήμερα, οι βασικές στρατηγικές επικοινωνίας των εναλλακτικών παρόχων προβάλλουν το οικονομικό όφελος / χαμηλότερη τιμολογιακή πολιτική ως κύριο μέσο προσέλκυσης νέων καταναλωτών μαζί με τις συνδυαστικές προσφορές Οικονομικό Όφελος Οι στρατηγικές αυτές κινούνται σε βραχύ ορίζοντα, αποσκοπούν στο άμεσο οικονομικό όφελος των νέων πελατών. Στη πραγματικότητα οι νέοι πελάτες «εκπαιδεύονται» να μετακινούνται σε διαφορετικούς παρόχους με σημαία ευκαιρίας το άμεσο κέρδος Άμεση Προσέγγιση

19 Σε ποιο κοινό καλούμαστε να στοχεύσουμε;
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΟΧΟΣ «Οι Επιφυλακτικοί» Οι κίνδυνοι που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές υπερτερούν της υπόσχεσης μιας πιθανότατα σημαντικής οικονομικής προσφοράς. Η τελευταία δεν διαφαίνεται να ικανοποιεί τη Πλειοψηφία των Καταναλωτών Σιγουριά Εμπιστοσύνη Διαφάνεια Αξιοπιστία Ασφάλεια ποιότητας

20 ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ
ΕΛΛΕΙΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ Περίπου 90% καταναλωτών Περίπου 10% καταναλωτών

21 Βασικές Αρχές Μακροχρόνιας Στρατηγικής
Βασιζόμενοι στη σχετική έρευνα, η στρατηγική επικοινωνίας των εναλλακτικών παρόχων καλείται να εστιάσει στη δημιουργία και καλλιέργεια αξιοπιστίας στους καταναλωτές, ώστε να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του παρόχου και να διασφαλίζει το μακροπρόθεσμο κέρδος για τις νέες εταιρείες Αξιοπιστία Σταθερότητα Εμπιστοσύνη Συνέχεια Διαφάνεια Ικανοποίηση των πελατών loyalty Μακροχρόνια Στρατηγική

22 Οικονομικά Κίνητρα στον καταναλωτή Επένδυση στο Brand της Εταιρείας
Αποτελεσματική Στρατηγική Επικοινωνίας Οι 3 πυλώνες που πρέπει να βασίζεται μία αποτελεσματική στρατηγική επικοινωνίας : Loyalty Αξιοπιστία Εμπιστοσύνη Οικονομικά Κίνητρα στον καταναλωτή Τιμολογιακή πολιτική Συνδυαστικές προσφορές Επένδυση στο Brand της Εταιρείας Ανάπτυξη σχέσεων με τοπικές κοινωνίες, ΕΚΕ, after sales service κλπ. Επιμερισμός budget επικοινωνίας μεταξύ πυλώνων - βάσει ειδικών χαρακτηριστικών κάθε εταιρείας

23 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ


Κατέβασμα ppt "Ποια Επικοινωνιακή Στρατηγική καλούνται να υιοθετήσουν οι νέοι πάροχοι Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου στη χώρα μας; Οι προθέσεις και οι τάσεις."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google