Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Access and Quality of Education for International Migrant Children»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Access and Quality of Education for International Migrant Children»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Access and Quality of Education for International Migrant Children»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευση   Μάθημα: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση : Πολυπολιτισμικότητα και Διεθνής Εμπειρία (EDUPOST101)- B΄εξάμηνο Διδάσκουσα: Ευμορφία Κηπουροπούλου Φοιτήτρια: Μαρία Θεοχάρη Α.Ε. Μ. :0919   «Access and Quality of Education for International Migrant Children» Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

2 Τίτλος άρθρου: «Πρόσβαση και Ποιότητα της Εκπαίδευσης Διεθνώς για τα Παιδιά Μεταναστών» Συγγραφέας: Lesley Bartlett "Έγγραφο που ανατέθηκε για την έκθεση παρακολούθησης της παγκόσμιας εποπτείας της E(ducation)F(or)A(ll) 2015, Εκπαίδευση για όλους : επιτεύγματα και προκλήσεις" Το παρόν έγγραφο ανατέθηκε από την έκθεση παρακολούθησης της Παγκόσμιας Παρακολούθησης για την Εκπαίδευση για Όλους για να χρησιμοποιηθεί στη σύνταξη της έκθεσης για το 2015. Οι απόψεις και οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το έγγραφο είναι αυτές του συγγραφέα (ων) και δεν πρέπει να αποδοθούν στην Παγκόσμια Έκθεση Παρακολούθησης της EFA ή στην UNESCO. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

3 Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

4 Αντικείμενο μελέτης του άρθρου:
1o Πρόσφυγας & Μετανάστης 2oα Το πλήθος παραγόντων σε επίπεδο συστήματος που επηρεάζουν σημαντικά την εκπαιδευτική πρόσβαση και επιτυχία των μαθητών παιδιών μεταναστών- προσφύγων 2o β Το φάσμα βασικών σχολικών παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαίδευση των παιδιών μεταναστών- προσφύγων. 3o Μελέτες περιπτώσεων, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι βασικές πολιτικές , διεθνώς, έχουν αλλάξει από το 2000 και αντλώντας διδάγματα για τις σύγχρονες προσπάθειες εκπαίδευσης των μεταναστών. 4o Συζήτηση προτεραιοτήτων για μια ατζέντα μετά το 2015. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

5 Πρωτόγνωρη ανθρώπινη κινητικότητα:
απαιτήσεις εργασίας οικονομική κρίση αστικοποίηση εδραιωμένη φτώχεια πολιτική αστάθεια & συγκρούσεις Πρωτόγνωρη ανθρώπινη κινητικότητα: το 2010, περίπου 214 εκατομμύρια άνθρωποι μετανάστευσαν διεθνώς (Παγκόσμια Τράπεζα, 2011). Επιτακτική ανάγκη: Η διαχείριση των πληθυσμών των μεταναστών και η παροχή βασικών κοινωνικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

6 Διακρίσεις Μεταναστών: (ΙΟΜ ,2013:55)
Νότου-Βορρά: το 45% του συνόλου ή 95 εκατομμύρια άτομα, Νότο-Νότο (35%), Βορρά-Βορρά (17%) και Βορρά-Νότου (3%) η πλειοψηφία (περίπου το 75%) των μεταναστών προέρχεται από τον Νότο – περίπου 147 έως 174 εκατομμύρια μετανάστες γεννήθηκαν στις αναπτυσσόμενες χώρες (ΙΟΜ ,2013:58) Οι μετανάστες Νότου-Νότου είναι πιο πιθανό να είναι χωρίς χαρτιά και είναι γενικά νεότεροι, με επιπτώσεις στην επίσημη εκπαίδευση. είναι πιο συχνά κοινωνικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά ευάλωτα, με λίγες κοινωνικές πολιτικές για να υποστηρίξουν τις μεταβάσεις τους (Hujo & Piper 2007, Schapiro 2008). Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

7 Πρόσφυγας ή μετανάστης;
Πρόσφυγας: είναι ένα πρόσωπο που "εξαιτίας ενός βάσιμου φόβου να διωχθεί για λόγους φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, ιδιότητας μέλους συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας ή πολιτικής άποψης, είναι εκτός της χώρας της ιθαγένειάς του και δεν είναι σε θέση ή, λόγω αυτού του φόβου, δεν επιθυμεί να κάνει χρήση της προστασίας αυτής της χώρας. " Μετανάστης: είναι κάποιος που «επιλέγει να μετακινηθεί, συχνά λόγω της επιθυμίας του να αποφύγει οικονομικές κακουχίες και κακή διακυβέρνηση ή για να ενοποιήσει την οικογένειά του». Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

8 Πρόσφυγας ή μετανάστης;
Οι τεκμηριωμένοι πρόσφυγες μπορούν να λάβουν στήριξη από τις υπηρεσίες επανεγκατάστασης με τη μορφή: οικονομικής στήριξης, υπηρεσιών απασχόλησης, εκπαίδευσης και ψυχολογικών υπηρεσιών, ενώ οι μετανάστες και οι ανεπίσημοι πρόσφυγες αφήνονται σε μεγάλο βαθμό να φροντίσουν τον εαυτό τους, εκτός αν είναι αρκετά τυχεροί για να βρουν ΜΚΟ που προσφέρουν τέτοια βοήθεια. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

9 Παράγοντες που επηρεάζουν την εκπαίδευση παιδιών μεταναστών ή προσφύγων
2α.Παράγοντες επιπέδου συστήματος Μεταναστευτική πολιτική Νομικό καθεστώς Φόβος απέλασης ή κράτησης Πολύ νωρίς ταξινόμηση & διαχωρισμός/κατάταξη Οικονομική ενίσχυση σχολείων Οικιστικός διαχωρισμός Πολιτική γλωσσικής εκπ/σης 2β.Παράγοντες σχολικού επιπέδου Φοίτηση σε νηπιαγωγείο Ηλικία έναρξης υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης Κακή εκτίμηση ικανοτήτων παιδιών & ένταξή τους σε τμήματα χαμηλότερων ικανοτήτων Ώρες επαφής μεταξύ Δομών & Μεταναστών Πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού Ανταπόκριση παιδαγωγικής & Α.Π. στις ανάγκες της Διαπολιτισμικής εκπ/σης οι μεταναστευτικές πολιτικές επηρεάζουν τον αριθμό των μεταναστών που μετακινούνται σε μια τοποθεσία, την ασφάλεια αυτού του ταξιδιού, το καθεστώς που μετανάστες υποθέτουν, τους παράγοντες που επηρεάζουν την υποδοχή τους και τις κοινωνικές πολιτικές που επηρεάζουν την οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή τους. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

10 Μελέτες περιπτώσεων 3.1. Γερμανία 1 6,8 εκατομμύρια μη γερμανοί κάτοικοι (8,9% του συνολικού πληθυσμού) 2005 2 2,9 εκατομμύρια Τούρκοι(2012): πρόγραμμα φιλοξενούμενων εργαζομένων, το οποίο διήρκεσε από τη δεκαετία του 1960 έως το 1973 3 τέλη της δεκαετίας του 1980 αύξηση μετανάστευσης / επανένωση Γερμανίας & μεταναστευτικό κύμα από Ανατολική Ευρώπη η γερμανική κυβέρνηση περιορίζει τις επιλογές νόμιμης εισόδου και μόνιμης διαμονής αιτούντων άσυλο και υιοθέτησε ένα νέο σύστημα για τους προσωρινά μετακινούμενους εργαζόμενους. 1. αντιτάχθηκε στη γερμανική ιθαγένεια για «ξένους εργαζόμενους», λόγω θρησκείας, γλώσσας & πολιτισμικών διαφορών 2. αντιφατικές εκπ/κές πολιτικές Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

11 3.1. Γερμανία 3Ο Μελέτες περιπτώσεων Γλώσσα Ενσωμάτωση 1990
«Μονοεθνική» πολιτεία 1970 Γλώσσα Ενσωμάτωση 1990 Ιθαγένεια 1998 Ενσωμάτωση η 2η ενοποίηση (Γερμανός Πρόεδρος, 2010) Η προσχολική εκπαίδευση υποστηρίχθηκε για τους πληθυσμούς που γεννήθηκαν στο εξωτερικό, (2009 σε ποσοστό εγγραφής 91% στα παιδιά ηλικίας 3-6 ετών ) Διαχωρισμός σε ηλικία 10 ετών : μόνο υποχρεωτική εκπ/ση Εγκατάλειψη αδύναμων μαθητών 2000: αύξηση στα ποσοστά ολοκλήρωσης φοίτησης των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Τούρκων μαθητών Αν και οι συνολικοί αριθμοί παρέμειναν μικροί, παρόλα αυτά σε πολλές περιοχές η τουρκική νεολαία σχεδόν διπλασίασε το ποσοστό τους στο Realschule (γυμνάσιο μέσης εκπαίδευσης) και στο Γυμνάσιο (πανεπιστήμιο). Σε ορισμένες περιοχές, όπως η βιομηχανική κοιλάδα του Ruhr, ο αριθμός των μαθητών που εγκατέλειψαν το σχολείο χωρίς πιστοποιητικό μειώθηκε (Faist, 1995, σελ. 73). Ωστόσο, η αλλαγή ήταν αργή. Οι μελετητές και το ευρύ κοινό αποδίδουν, μεταξύ άλλων παραγόντων, ευθύνη στο σπίτι των μεταναστών, το προσχολικό σύστημα, τη γλώσσα, την τάξη, τη γερμανική ακαμψία στο σχολείο και την κρατική πολιτική (Korte, 1987, Kolinsky, 1996; Stowasser, 2002; Ostergaard-Nielsen, 2002). Ανταποκρινόμενη σε σημαντικές πιέσεις από κοινωνικά και πολιτικά κινήματα, που οδήγησαν το 1998 στην πρώτη αριστερή κυβέρνηση συνασπισμού στην μεταπολεμική περίοδο, επιτεύχθηκε μια σημαντική αναθεώρηση του γερμανικού νόμου περί ιθαγένειας. Η ιθαγένεια έγινε ανοιχτή σε εκείνους που γεννήθηκαν στη Γερμανία από αλλοδαπό γονέα που είχε νόμιμη κατοικία για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, αν και ρητώς απαγορευόταν ρητά η διπλή ιθαγένεια. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

12 Σχολικός διαχωρισμός σε ηλικία 10 ετών
3.1. Γερμανία Σχολικός διαχωρισμός σε ηλικία 10 ετών Μελέτες περιπτώσεων οδηγεί σε εγκατάλειψη του σχολείου: οι μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι είκοσι πέντε φορές πιο πιθανό να εγκαταλείψουν το σχολείο Π.χ. ο αριθμός των Τούρκων συμμετεχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παραμένει χαμηλός σε σύγκριση με παρόμοιες ομάδες σε άλλες χώρες. Σε μια έρευνα για τους Τούρκους ηλικίας ετών στο Βερολίνο και στο Παρίσι, μόνο το 10% αυτών στη γερμανική πρωτεύουσα ήταν εγγεγραμμένοι στο σχολείο, σε σύγκριση με το 50% στη γαλλική πρωτεύουσα (Crul et al, 2012 :109) Αν και οι συνολικοί αριθμοί παρέμειναν μικρόι, παρόλα αυτά σε πολλές περιοχές η τουρκική νεολαία σχεδόν διπλασίασε το ποσοστό τους στο Realschule (γυμνάσιο μέσης εκπαίδευσης) και στο Γυμνάσιο (πανεπιστήμιο). Σε ορισμένες περιοχές, όπως η βιομηχανική κοιλάδα του Ruhr, ο αριθμός των μαθητών που εγκατέλειψαν το σχολείο χωρίς πιστοποιητικό μειώθηκε (Faist, 1995, σελ. 73). Ωστόσο, η αλλαγή ήταν αργή. Οι μελετητές και το ευρύ κοινό αποδίδουν, μεταξύ άλλων παραγόντων, ευθύνη στο σπίτι των μεταναστών, το προσχολικό σύστημα, τη γλώσσα, την τάξη, τη γερμανική ακαμψία στο σχολείο και την κρατική πολιτική (Korte, 1987, Kolinsky, 1996; Stowasser, 2002; Ostergaard-Nielsen, 2002). Ανταποκρινόμενη σε σημαντικές πιέσεις από κοινωνικά και πολιτικά κινήματα, που οδήγησαν το 1998 στην πρώτη αριστερή κυβέρνηση συνασπισμού στην μεταπολεμική περίοδο, επιτεύχθηκε μια σημαντική αναθεώρηση του γερμανικού νόμου περί ιθαγένειας. Η ιθαγένεια έγινε ανοιχτή σε εκείνους που γεννήθηκαν στη Γερμανία από αλλοδαπό γονέα που είχε νόμιμη κατοικία για τουλάχιστον οκτώ χρόνια, αν και ρητώς απαγορευόταν ρητά η διπλή ιθαγένεια. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

13 προσχολική εκπ/ση από 4 ετών καθυστερημένη επιλογή/διαχωρισμού
3.2. Γαλλία Μελέτες περιπτώσεων 1 Εφαρμογή του νόμου του εδάφους «jus soli» – πολιτική αφομοίωσης (Χαλιάπα, 2009) 2 πολιτικές που υποστηρίζουν τους σπουδαστές των μεταναστών ακαδημαϊκά, π.χ 3 1981, μια σημαντική πολιτική, οι Ζώνες Εκπ/κής Προτεραιότητας (ZEΠ), προσέφερε πρόσθετη χρηματοδότηση στα σχολεία που αντιλαμβάνονται ότι βρίσκονται σε προβληματικές περιστάσεις, συμπεριλαμβανομένου του ποσοστού των παιδιών μεταναστών στο μαθητικό δυναμικό (Alba και Holdaway, 2013, σελ. 161) προσχολική εκπ/ση από 4 ετών καθυστερημένη επιλογή/διαχωρισμού στήριξη γονέων ΧΑΛΙΑΠΑ ΑΡΧΗ ΕΔΑΦΟΥΣ «jus soli» ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

14 3.2. Γαλλία Μελέτες περιπτώσεων 4 Χρηματοδότηση πολιτιστικών επισκέψεων παιδιών μεταναστών 5 τέλος δεκαετίας 1990: οι διαφορές μεταξύ των αποτελεσμάτων των μεταναστών και των εγγενών μαθητών στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) ήταν πολύ χαμηλότερες στη Γαλλία από ό, τι στη Γερμανία (Alba και Holdaway, 2013, σελ. 215). 6 Δεκαετία 1950: «εκδημοκρατισμός» του εκπ/κού συστήματος, εν μέρει καθυστερώντας την παρακολούθηση και τη διαφοροποίηση των διδακτικών οδών 4. για οικοδόμηση «πολιτιστικών πόρων» Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

15 3.2. Γαλλία 3Ο αμφισβήτηση μοντέλου αφομοίωσης
Μελέτες περιπτώσεων 7 αμφισβήτηση μοντέλου αφομοίωσης 8 εθνικιστικές αξίες που διαδίδονταν από τα σχολεία (Brubaker, 1992, σ. 144). 9 "υπόθεση της μαντίλας" 1989:ένας διευθυντής ενός σχολείου στην πόλη Creil απέβαλε τρεις μαθητές επειδή αρνήθηκαν να αφαιρέσουν τις ισλαμικές μαντίλες 10 2004 Σιράκ: απαγόρευση μαντίλας 11 2006: πολιτική «επιλεγμένης μετανάστευσης» 4. για οικοδόμηση «πολιτιστικών πόρων» προσόντα ήταν ανεπαρκή/ κοινωνικό κεφάλαιο το γαλλικό επώνυμο Διεύρυνση ανισοτήτων στην εκπ/ση Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

16 3.3. Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Μελέτες περιπτώσεων Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

17 3. Η.Π.Α. Μελέτες περιπτώσεων 1 41 εκατομμύρια μετανάστες το 2012 – 20% όλων των διεθνών μεταναστών (MPI 2012). 2 τα σχολεία χρηματοδοτούνται από το ομοσπονδιακό κράτος και τοπικές πηγές ριζικές διαφορές μεταξύ και εντός των πενήντα κρατών όσον αφορά: 3 την ποιότητα των σχολικών εγκαταστάσεων τις υλικοτεχνικές υποδομές την εμπειρία και τα προσόντα των εκπαιδευτικών τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη τη γλωσσική υποστήριξη και τις εξωσχολικές δραστηριότητες. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

18 Η.Π.Α. Μελέτες περιπτώσεων 1 ομοσπονδιακός νόμος για τη δίγλωσση εκπαίδευση του 1968 2 τα κράτη ελεύθερα να καθορίσουν την πολιτική τους για την εκμάθηση γλωσσών ριζικές διαφορές μεταξύ και εντός των πενήντα κρατών όσον αφορά: 3 Καλιφόρνια(1998), Αριζόνα(2000), Μασαχουσέτη(2002) διδασκαλία αγγλικής για 1 μόνο χρόνο το 2010 Νέα Υόρκη: προγράμματα δίγλωσσης εκπ/σης 4 το 2002, μετονομάστηκε από Δίγλωσση Εκπ/ση σε Απόκτηση Αγγλικής Γλώσσας σηματοδοτώντας ότι η απόκτηση της αγγλικής (και όχι η διγλωσσία) ήταν ο πρωταρχικός στόχος. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

19 Η.Π.Α. Μελέτες περιπτώσεων 1 Το 2012, οι δέκα πρώτες χώρες προέλευσης κάλυψαν σχεδόν το 60% του ξένου πληθυσμού που γεννήθηκε στις Η.Π.Α. ήταν: 2 Μεξικό (28%) Ινδία, Κίνα & Φιλιππίνες (το 5% περίπου) Ελ Σαλβαδόρ, Βιετνάμ, Κούβα & Κορέα (το καθένα 3 %) Δομινικανή Δημοκρατία και τη Γουατεμάλα (2% το καθένα) (MPI 2012). 3 Κρίση εκπ/σης παιδιών από Λατινική Αμερική & Καραϊβική: 4 15% εγκαταλείπουν υποεκπροσωπούνται στα διάφορα προγράμματα που αφορούν την προσχολική ηλικία Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

20 3Ο 3.4. Εκουαδόρ- Ισημερινός
Μελέτες περιπτώσεων Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

21 3.4. Εκουαδόρ- Ισημερινός 3Ο 4 Χώρα αποστολής & παραλαβής
Μελέτες περιπτώσεων 1 Χώρα αποστολής & παραλαβής 12 αποφάσεις του 1971 ρυθμίζουν θέματα μετανάστευσης 2 Οικονομική κρίση Ένοπλες συγκρούσεις στην Κολομβία 3 : Έντονη μετανάστευση Κολομβιανοί (98% προσφύγων) Χωρισμένες οικογένειες Ασυνόδευτα παιδιά Αυξανόμενος αριθμός αιτούντων άσυλο & εξάρτηση από διεθνή εμβάσματα 4 Νόμος Διαπολιτισμικής & Δίγλωσσης Εκπ/σης( ΟLIBE) Ελεύθερη πρόσβαση στην εκπ/ση σε ΟΛΟΥΣ Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

22 3.4. Εκουαδόρ- Ισημερινός 3Ο Μελέτες περιπτώσεων
2006 (Accord 455) : απλή επίδειξη προσωρινού πιστοποιητικού που αναγνωρίζει τα παιδιά ως αιτούντα άσυλο ή πρόσφυγα. 2008 (Accord 337): ανεξάρτητα πιστοποιητικού πρόσβαση στην εκπ/ση απλά με πιστοποιητικό γέννησης ή διαβατήριο & τοποθέτηση σύμφωνα με σχολική επίδοση από χώρα τους ή αξιολόγηση. Δίπλωμα Γυμνασίου: απαιτεί επίσημο έγγραφο εισόδου στο Εκουαδόρ. 2012 (Accord στο ΟLIBE): τα παιδιά και οι νέοι μετανάστες δεν χαρακτηρίζονται πλέον ως αλλοδαποί αλλά ως «ευάλωτες ομάδες» που σχετίζονται με την «ανθρώπινη κινητικότητα». το κράτος του Ισημερινού δεσμεύεται μέσω του άρθρου 228, ότι θα παρέχει υποστήριξη και θα προσαρμόζει το μαθησιακό περιβάλλον για να ικανοποιεί τις ανάγκες αυτού του πληθυσμού. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

23 3. 5. Δομινικανή Δημοκρατία
Μελέτες περιπτώσεων Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

24 4 3.5. Δομινικανή Δημοκρατία 3Ο Μελέτες περιπτώσεων
1 Μέχρι το 2010: ιθαγένεια σε οποιονδήποτε γεννήθηκε στην επικράτειά της, εκτός από τα παιδιά διπλωματών ή εκείνων που θεωρούνται «υπό διαμετακόμιση». 2 Το 2010, άλλαξε το σύνταγμα: η δομινικανή υπηκοότητα θα προοριζόταν για τα παιδιά που γεννήθηκαν στη χώρα , τουλάχιστον από έναν γονέα που είναι «νόμιμος κάτοικος». 3 οι Αϊτινοί αποτελούν το 87,3% των μεταναστών δηλ άτομα (ΟΝΕ, 2013). 4 Αύξηση απελάσεων ( το 2011, οι αρχές απελάθηκαν ) Άρνηση έκδοσης πιστοποιητικών γέννησης σε Αϊτινούς απαγόρευση πρόσβασης στην εκπ/ση 2005: το Διαμερικανικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διέταξε τη δομινικανή κυβέρνηση να δημιουργήσει ένα απλό και γρήγορο σύστημα καταχώρησης ΟΛΩΝ, να δημιουργήσει δίκαιη διαδικασία για την χορήγηση πιστοποιητικών γέννησης και να εγγυηθεί την πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

25 περιορίζοντας την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών.
3.5. Δομινικανή Δημοκρατία Μελέτες περιπτώσεων Μετά την απόφαση αυτή, η κυβέρνηση της Δομινικανής γενικά ενθάρρυνε τα σχολεία να επιτρέπουν σε όλα τα παιδιά να εγγραφούν σε δημοτικά σχολεία, ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος. Παρόλα αυτά, ορισμένα παιδιά εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν έχουν πρόσβαση στη βασική εκπαίδευση, ειδικά σε υπερπληθυσμιακά σχολεία (Bartlett 2012). Τα πιστοποιητικά γέννησης απαιτούνται για όλους τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιορίζοντας την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

26 3.6.Δημοκρατία Νότιας Αφρικής
3.6.Δημοκρατία Νότιας Αφρικής Μελέτες περιπτώσεων Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

27 1. το σχετικά πρόσφατο τέλος του απαρτχάιντ
6. Δημοκρατία Νότιας Αφρικής Μελέτες περιπτώσεων 1. το σχετικά πρόσφατο τέλος του απαρτχάιντ Οι οικονομικοί μετανάστες της Ζιμπάμπουε στη Νότιο Αφρική επίσημα είναι λίγο κάτω από ένα εκατομμύριο, ανεπίσημα τρία εκατομμύρια (Hammerstad, 2011, σελ. 1) & ζουν σε αστικές περιοχές, όχι καταυλισμούς. 2. την επακόλουθη υιοθέτηση προοδευτικών πολιτικών μετανάστευσης και προσφύγων, Η πρόσβαση στην εκπαίδευση των παιδιών μεταναστών στη Νότιο Αφρική κατά τη στροφή της χιλιετίας επηρεάστηκε από : 3. την έλλειψη αποτελεσματικής εφαρμογής τους Ο νόμος του 2001 για την εισαγωγή των μαθητών στις δημόσιες σχολές διευκρίνισε ότι δεν απαιτείται για την εγγραφή στο δημόσιο σχολείο η κατάθεση επίσημων εγγράφων, όπως είναι οι άδειες διαμονής (συμπεριλαμβανομένων των νεοαφιχθέντων μεταναστών με προσωρινές άδειες) και προβλέπει προγράμματα ταχείας παρακολούθησης για μαθητές (Motha, n. d., σελ. 12, 15). 4. τη διαδεδομένη ξενοφοβία Ο νόμος περί μετανάστευσης του 2002 προέβλεπε ότι οι μετανάστες εκτός από τους πρόσφυγες πρέπει να είναι σε θέση να συμβάλλουν στην οικονομία της Νότιας Αφρικής (Khan, 2007b). Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

28 3.6. Δημοκρατία Νότιας Αφρικής 3Ο
Μελέτες περιπτώσεων 2011: η Νότια Αφρική αρχίζει την εφαρμογή μιας αρχής «πρώτης / τρίτης ασφαλούς χώρας», η οποία επιτρέπει σε μια χώρα που δέχεται αιτούντες άσυλο να τους επιστρέψει σε άλλες χώρες είτε είχαν μια πρώτη ευκαιρία να ζητήσουν άσυλο είτε σε μια τρίτη χώρα με την οποία η χώρα υποδοχής έχει αμοιβαία συμφωνία. Οι πρακτικές προκαταρκτικού ελέγχου βασισμένες σε αυτή τη λογική εφαρμόστηκαν ad hoc με παράβαση του νόμου για τους πρόσφυγες. Εν τω μεταξύ, η ικανότητα των αιτούντων άσυλο να εργάζονται, να σπουδάζουν και να κυκλοφορούν ελεύθερα είναι περιορισμένη, ενώ τα Γραφεία Υποδοχής Προσφύγων έχουν κλείσει ή μετακινηθεί πιο κοντά στις παραμεθόριες περιοχές - πράγμα που δείχνει ότι μπορεί να υπάρξει μετατόπιση προς μια πολιτική στρατοπέδευσης. Δυστυχώς, οι πολιτικές σχετικά με τα δικαιώματα των μεταναστών και των προσφύγων στην εκπαίδευση δεν εφαρμόζονται καλά, καθώς το προσωπικό του Τμήματος Εσωτερικών Υποθέσεων, οι υπάλληλοι της δημόσιας εκπαίδευσης, η αστυνομία, οι μετανάστες και οι ίδιοι οι πρόσφυγες μπορεί να αγνοούν ή να απορρίπτουν νόμους σχετικά με το δικαίωμα των παιδιών με μετανάστευση στην εκπαίδευση (Khan, 2007b, Motha, 2005, σ.10). Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

29 κακή μεταχείριση των παιδιών των μεταναστών
3.6. Δημοκρατία Νότιας Αφρικής Μελέτες περιπτώσεων Οι αιτήσεις χορήγησης αδειών για τους πρόσφυγες και τις άδειες διαμονής απαιτούν εξαιρετικά μεγάλο χρόνο επεξεργασίας, κατά τη διάρκεια των οποίων οι οικογένειες των μεταναστών είναι εξαιρετικά ευάλωτες. Τα δημόσια σχολεία με μεγάλο αριθμό παιδιών μεταναστών ή προσφύγων δεν λαμβάνουν ειδικούς πόρους ή υποστήριξη κακή μεταχείριση των παιδιών των μεταναστών Όσοι δεν είναι σε θέση να μεταναστεύσουν νόμιμα και δεν μπορούν να τύχουν του καθεστώτος του πρόσφυγα (Khan, 2007b) υπόκεινται σε κράτηση και απέλαση και τα παιδιά τους έχουν εξαιρετική δυσκολία να εγγραφούν στα σχολεία. Το 2009, ανησυχώντας για ξενοφοβικές αναταραχές, η Νότια Αφρική ανακοίνωσε ένα μορατόριουμ για τις απελάσεις και εισήγαγε visa 90 ημερών χωρίς θεώρηση, αλλά σύντομα το ανακάλεσε το 2010 υπέρ της "Διαδικασίας Τεκμηρίωσης της Ζιμπάμπουε", στόχος της οποίας ήταν να νομιμοποιήσει τους μη καταγεγραμμένους Ζιμπάμπουε . Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

30 7. Τανζανία 3Ο Μελέτες περιπτώσεων
Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

31 3Ο 7. Τανζανία Μελέτες περιπτώσεων Πρόσφυγες από Μπουρούντι &
Πρόσφυγες από Μπουρούντι & ένας σχετικά μικρός αριθμός Σομαλών Bantus 7. Τανζανία Η πολιτική της Τανζανίας έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από παρατεταμένες συγκρούσεις στο Μπουρούντι και τη γενοκτονία της Ρουάντα το 1994: η Τανζανία κατέστησε αυστηρότερο τον έλεγχο της μετανάστευσης - συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων - στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δήλωσε την πρόθεσή της να είναι μια "ζώνη χωρίς πρόσφυγες" (Crisp & Anderson, 2010, σελ.25). Νόμοι που καλύπτουν τους πρόσφυγες είναι ο νόμος για τους πρόσφυγες του 1998 και του 2003, οι οποίοι περιορίζουν ταυτόχρονα το προσφυγικό κίνημα (Crisp & Anderson, 2010, σελ ). Ζουν σε προσφυγικά στρατόπεδα. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

32 3Ο 7. Τανζανία Μελέτες περιπτώσεων
Η εκπαίδευση στα στρατόπεδα προσφύγων μέχρι το 2010 είχε ως στόχο τον επαναπατρισμό (Kamanga, 2009) & διεξήχθη με τη χρήση του προγράμματος σπουδών και της γλώσσας της χώρας καταγωγής (Rutinwa, 2005, σελ. 47). 7. Τανζανία Περιόριζε την πρόσβαση στη Δευτεροβάθμια εκπ/ση σε όσους παρέμεναν στο έδαφός της. Σήμερα δεν υπάρχει επίσημη εκπαίδευση που προσφέρεται στον εναπομείναντα επίσημο προσφυγικό καταυλισμό. Αυτή η πρακτική στόχο έχει να ενθαρρύνει ρητά τους πρόσφυγες να επιστρέψουν στο Μπουρούντι. Οι αστικοί πρόσφυγες σήμερα έχουν περιορισμένη πρόσβαση στην εκπαίδευση . Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

33 8. Κένυα 3Ο Μελέτες περιπτώσεων
Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

34 δεν υποχρεώνονται ρητώς πρόσφυγες να διαμένουν εκεί
8. Κένυα Μελέτες περιπτώσεων Επηρεάστηκε ειδικά από την κατάρρευση του καθεστώτος του Siad Barre στη Σομαλία το Με εκατοντάδες χιλιάδες νέες αφίξεις από τη Σομαλία, η Κένυα θέσπισε de facto πολιτική κατασκήνωσης, όχι μόνο για τους Σομαλούς μετανάστες, αλλά και για άλλους από το Σουδάν, την Αιθιοπία και το Κονγκό. Η Πολιτική Μετανάστευσης της Κένυας περιορίζει την οικονομική μετανάστευση σε όσους είναι σε θέση να υποστηρίξουν τους εαυτούς τους και τους εξαρτώμενους από αυτούς, είναι σωματικά και διανοητικά υγιείς και δεν είναι μέλη μιας τάξης ανθρώπων των οποίων η «παρουσία στην Κένυα είναι ... αντίθετη προς τα εθνικά συμφέροντα» (Δημοκρατία της Κένυας , 1972) - καθιστώντας τη νόμιμη μετανάστευση, εκτός από το άσυλο, ανέφικτη για τη συντριπτική πλειονότητα των ενδεχόμενων μεταναστών στην Κένυα. δεν υποχρεώνονται ρητώς πρόσφυγες να διαμένουν εκεί Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

35 8. Κένυα Μελέτες περιπτώσεων Αρκετοί που φοβούνται να προσδιοριστούν ως πρόσφυγες βρίσκονται σε νομικά αόριστη κατάσταση & αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Αστικοί πρόσφυγες: Το 2010, περίπου πρόσφυγες ζούσαν στο Ναϊρόμπι, το 60% των οποίων ήταν Σομαλοί ή Αιθιοπίας. Πολλοί έχουν μακροχρόνια παρουσία και συμβολή στην τοπική οικονομία. Δεν αναγνωρίζονται από αστυνομία Δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους στην εκπαίδευση Δίδακτρα στα σχολεία Β/θμιας εκπ/σης η έρευνα σχετικά με την ποιότητα της εκπαίδευσης για τους πρόσφυγες υποδηλώνει ότι οι προκλήσεις που θέτει η γλωσσική πολιτική, η έλλειψη επαρκούς διδακτικού και μαθησιακού υλικού, οι υπερπληθυσμιακές τάξεις και τα χαμηλά επίπεδα παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών περιορίζουν σημαντικά την ποιότητα της εκπαίδευσης σε πολλά σχολεία που προσφέρουν υπηρεσίες πρόσφυγα, στο Ναϊρόμπι. 2012: μετακίνηση σημαντικού αριθμού των προσφύγων του Ναϊρόμπι στο Kakuma ή Dadaab Επιλέγουν σχολεία θρησκευτικά ή αυτά με Α.Π. χωρών προέλευσης Χαμηλή ποιότητα εκπ/σης στα σχολεία προσφύγων Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

36 4Ο Οι πολιτικές της Γαλλίας και της Γερμανίας συγκλίνουν:
Βασικές προτεραιότητες για την Ατζέντα μετά το 2015 Οι πολιτικές της Γαλλίας και της Γερμανίας συγκλίνουν: βαρύτητα στην προσχολική εκπαίδευση μοντέλο ιθαγένειας Γαλλία: καθυστέρηση στην διαγνωστική ταξινόμηση/κατάταξη Παρόλο που οι εκπαιδευτικές πολιτικές και ο προσανατολισμός συχνά οργανώνονται γύρω από τις ετικέτες "πρόσφυγας" ή "μετανάστης", ο αυτοπροσδιορισμός των μεταναστών μπορεί να αποκλίνει και μπορεί να σχετίζεται με κοινωνικές, εθνοτικές ή πολιτικές υποχωρήσεις στις χώρες προέλευσης. Προβλήματα εφαρμογής πολιτικής Η σύγκριση των περιπτωσιολογικών μελετών στην τρίτη ενότητα αναδεικνύει τα στοιχεία πολιτικής και του σχολικού επιπέδου που υποστηρίζουν καλύτερα τα παιδιά των μεταναστών και συνεπώς τις προτεραιότητες για την ατζέντα μετά το 2015. Η Δομινικανή Δημοκρατία έχει διευρύνει σταδιακά την πρόσβαση στην ιθαγένεια για τους μετανάστες πληθυσμούς. τώρα δεν αρνείται μόνο επίσημα την υπηκοότητα σε εκείνους που δεν έχουν γεννηθεί σε έναν "νόμιμο κάτοικο", αλλά έχει ξεκινήσει την απογύμνωση της ιθαγένειας των ανθρώπων της καταγωγής της Αϊτής και έχει επεκτείνει τις απελάσεις. Από το 2000, η Γερμανία έδωσε ένα πιο περιεκτικό μοντέλο ιθαγένειας για την νεολαία της από την Τουρκία, αντικατοπτρίζοντας πιο στενά την παράδοση jus solis της Γαλλίας. Έχει επίσης δώσει νέα έμφαση στη σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

37 4Ο Δομινικανή Δημοκρατία Εκουαδόρ/Ισημερινός
Βασικές προτεραιότητες για την Ατζέντα μετά το 2015 Δομινικανή Δημοκρατία Εκουαδόρ/Ισημερινός Διεύρυνση στην πρόσβαση στην ιθαγένεια Δυσκολίες: λεκτική & σωματική κακοποίηση παιδιών προσφύγων- μεταναστών δεν υπάρχει σωστή γλωσσική εκπ/ση Ιθαγένεια επέκταση & στους μετανάστες: Πρόσφυγες πλήρη πρόσβαση στις υπηρεσίες του κράτους υπάρχει σωστή γλωσσική εκπ/ση Η σύγκριση των περιπτωσιολογικών μελετών στην τρίτη ενότητα αναδεικνύει τα στοιχεία πολιτικής και του σχολικού επιπέδου που υποστηρίζουν καλύτερα τα παιδιά των μεταναστών και συνεπώς τις προτεραιότητες για την ατζέντα μετά το 2015. Η Δομινικανή Δημοκρατία έχει διευρύνει σταδιακά την πρόσβαση στην ιθαγένεια για τους μετανάστες πληθυσμούς. τώρα δεν αρνείται μόνο επίσημα την υπηκοότητα σε εκείνους που δεν έχουν γεννηθεί σε έναν "νόμιμο κάτοικο", αλλά έχει ξεκινήσει την απογύμνωση της ιθαγένειας των ανθρώπων της καταγωγής της Αϊτής και έχει επεκτείνει τις απελάσεις. Από το 2000, η Γερμανία έδωσε ένα πιο περιεκτικό μοντέλο ιθαγένειας για την νεολαία της από την Τουρκία, αντικατοπτρίζοντας πιο στενά την παράδοση jus solis της Γαλλίας. Έχει επίσης δώσει νέα έμφαση στη σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

38 4Ο το ανθρώπινο δικαίωμα στην εκπαίδευση
Βασικές προτεραιότητες για την Ατζέντα μετά το 2015 το ανθρώπινο δικαίωμα στην εκπαίδευση τη σημασία του νομικού καθεστώτος, καθώς και τις επιζήμιες συνέπειες των πολιτικών απέλασης και της έλλειψης σχεδίου νομιμοποίησης. Πρόσβαση & διασφάλιση της κατανόησης της πρόσβασης σε επίπεδο πολιτικής και σχολείου Επαρκής χρηματοδότηση Εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία, με επίκεντρο τη γλωσσική ανάπτυξη. Καθυστερημένη διαγνωστική κατάταξη/ ταξινόμηση Στήριξη μετάβασης στην αγορά εργασίας παιδαγωγικές και αναλυτικά προγράμματα πολιτισμικής απόκρισης πολιτιστική ένταξη, καθώς και την προστασία των θρησκευτικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων Συμπεράσματα: Η σύγκριση των περιπτωσιολογικών μελετών στην τρίτη ενότητα αναδεικνύει τα στοιχεία πολιτικής και του σχολικού επιπέδου που υποστηρίζουν καλύτερα τα παιδιά των μεταναστών και συνεπώς τις προτεραιότητες για την ατζέντα μετά το 2015. Η Δομινικανή Δημοκρατία έχει διευρύνει σταδιακά την πρόσβαση στην ιθαγένεια για τους μετανάστες πληθυσμούς. τώρα δεν αρνείται μόνο επίσημα την υπηκοότητα σε εκείνους που δεν έχουν γεννηθεί σε έναν "νόμιμο κάτοικο", αλλά έχει ξεκινήσει την απογύμνωση της ιθαγένειας των ανθρώπων της καταγωγής της Αϊτής και έχει επεκτείνει τις απελάσεις. Από το 2000, η Γερμανία έδωσε ένα πιο περιεκτικό μοντέλο ιθαγένειας για την νεολαία της από την Τουρκία, αντικατοπτρίζοντας πιο στενά την παράδοση jus solis της Γαλλίας. Έχει επίσης δώσει νέα έμφαση στη σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης. Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα

39 «Access and Quality of Education for International Migrant Children»
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! Παρουσίαση άρθρου στο μάθημα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα


Κατέβασμα ppt "«Access and Quality of Education for International Migrant Children»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google