Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠλειόνη Γιαννακόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
Εθνικότητα Προϊόντων &Υπηρεσιών: ενισχύει ή εμποδίζει την ανάπτυξη;
Στέφανος Κομνηνός Ειδικός Συνεργάτης ΒΕΑ Executive Partner, Exceed Consulting
2
Ποια τα θέματα συζήτησης;
Εμπόριο: Διεθνές και Μη Οι υπερεθνικοί Οργανισμοί και οι Εταιρίες Τι σημαίνει «Εθνική Προέλευση»; Είναι σημαντικός παράγοντας; Γιατί (να) εξαιρούνται τα τρόφιμα; Στρατηγική ΕΕ; Στρατηγική Ελλάδας; Ποιος κερδίζει & ποιος χάνει; Επόμενα Βήματα
3
Made in … προϊστορία Η σήμανση εισήχθη αρχικά στη Μεγάλη Βρετανία το 1887 για να αναγνωρίζονται αρνητικά τα ξένα προϊόντα, καθώς αλλοδαποί παραγωγοί εισήγαγαν απομιμήσεις γνωστών βρετανικών προϊόντων( Merchandise Marks Act). Κυρίως χώρα προέλευσης αυτών η ...Γερμανία. Ο βρετανικός νόμος, ήρθε να αποκρούσει μια κίνηση προστατευτισμού, της γερμανικής κυβέρνησης του Bismarck (1879) που απαγόρευσε την εισαγωγή αγαθών για να δημιουργήσει εγχώρια βιομηχανία. Τον επόμενο αιώνα, η Γερμανία αξιοποίησε με επιτυχία την ετικέτα Made in Germany ως σήμα συνώνυμο της αξιοπιστίας και της ποιότητας του προϊόντος.
4
Διεθνές Εμπόριο 2015 Πηγή: CIA
5
Διεθνές Εμπόριο Πηγή: WTO
6
Παγκόσμιες Εισαγωγές & Εξαγωγές Οχημάτων
Διεθνές Εμπόριο Παγκόσμιες Εισαγωγές & Εξαγωγές Οχημάτων Πηγή: WTO
7
Ελεύθερη Κυκλοφορία Εμπορευμάτων
Η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων είναι μία από τις θεμελιώδεις αρχές του σύγχρονου καπιταλισμού. Αρχικά, αντιμετωπιζόταν στο πλαίσιο μιας τελωνειακής ένωσης μεταξύ των κρατών, που περιλάμβανε την κατάργηση των τελωνειακών δασμών, των ποσοτικών περιορισμών στις συναλλαγές Στη συνέχεια συμπεριλάμβανε και τα μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος. Στη συνέχεια, δόθηκε έμφαση στην εξάλειψη όλων των εμποδίων που εξακολουθούσαν να υπάρχουν στην ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, έτσι ώστε να υλοποιηθεί η εσωτερική αγορά: Οι αρχές της αμοιβαίας αναγνώρισης, της εξάλειψης των φυσικών και των τεχνικών εμποδίων και της προώθησης της τυποποίησης, προστέθηκαν προκειμένου να στηρίξουν την πλήρη απελευθέρωση της παγκόσμιας αγοράς.
8
Κανόνες Διεθνούς Εμπορίου
Κατά την εισαγωγή προϊόντων σε μια χώρα, αυτά πρέπει να αναφέρουν τη χώρα προέλευσης. Αυτή θα επηρεάσει το ποσοστό του δασμού, το δικαίωμά σε προγράμματα ειδικών δασμών ή εμπορικών προτιμήσεων, το αντιντάμπινγκ και τις δημόσιες συμβάσεις. ΌΜΩΣ: Πολλά προϊόντα είναι άθροισμα τμημάτων που προέρχονται από διαφορετικές χώρες. Τότε είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τη χώρα προέλευσης και ισχύουν διαφορετικοί κανόνες. Η χώρα προέλευσής εξαρτάται από το εάν το έργο ή το υλικό που προστίθεται στη δεύτερη χώρα, αποτελεί ουσιαστικό μετασχηματισμό, ή αλλάζει το όνομά του, τον κωδικό του δασμού, τον χαρακτήρα ή τη χρήση του (για παράδειγμα από τροχό σε αυτοκίνητο). Η προστιθέμενη αξία στη δεύτερη χώρα μπορεί επίσης να είναι ένα ζήτημα.
9
Ευρωπαϊκή Πολιτική Εμπορίου
Συνθήκη της Ρώμης για την ΕΟΚ (1958) ελευθερία κυκλοφορίας εμπορευμάτων στο πλαίσιο μιας τελωνειακής ένωσης, στην οποία θα καταργούνταν οι δασμοί και οι ποσοτικοί περιορισμοί και θα υιοθετούνταν ένα κοινό εξωτερικό δασμολόγιο. η θέσπιση κοινών κανόνων προστασίας του ανταγωνισμού από καρτέλ, μονοπώλια και αθέμιτες κρατικές ενισχύσεις (προστατευτισμό), η υιοθέτηση μιας κοινής εμπορικής πολιτικής έναντι των τρίτων χωρών. Η έννοια των ποσοτικών περιορισμών και των μέτρων ισοδυνάμου αποτελέσματος προς ποσοτικό περιορισμό
10
Χώρα Προέλευσης (COO) Η χώρα προέλευσης (COO) είναι η χώρα κατασκευής, παραγωγής ή ανάπτυξης από την οποία προέρχεται ένα είδος ή ένα προϊόν. Υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες προέλευσης σύμφωνα με διάφορους εθνικούς νόμους και διεθνείς συνθήκες. Οι κανόνες προέλευσης χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό της χώρας προέλευσης ενός προϊόντος για σκοπούς διεθνούς εμπορίου. Κατατάσσονται ανάλογα με την εφαρμογή τους σε: προτιμησιακούς και μη προτιμησιακούς.
11
Π.χ. Όμιλος(!) Volkswagen
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο: Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda Ducati, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Scania. Απασχολεί ανθρώπους Πωλεί σε 150 χώρες. παράγει ημερησίως αυτοκίνητα και εκατομμύρια συναφή εξαρτήματα σε 61 εργοστάσια παραγωγής σε δεκαπέντε ευρωπαϊκές χώρες έξι χώρες της Αμερικής, της Ασίας και της Αφρικής
12
Γερμανία COO Volkswagen ? Σλοβακία Ρωσία Τσεχία Βέλγιο Ουγγαρία
VW Phaeton VW Crafter (LT3) VW Passat VW Passat Variant VW Transporter VW Golf Mk6 VW Passat (B6) VW Golf Mk7 VW Golf Plus VW Touran VW Tiguan Audi A3 Audi S3 Audi A4 Audi S4 Audi A4 allroad Audi A5 Audi Q5 Audi Q3 Audi A4 saloon Audi A5 Cabriolet Audi S5 Cabriolet Audi A6 Audi S6 Audi RS6 (C6) Audi A6 allroad Audi A7 Audi A8 Audi S8 Audi R8 Audi Q7 V12 TDI Škoda Fabia (5J) Audi TT (8S) Coupé VW Touareg Audi Q7 Porsche Cayenne VW up! SEAT Mii Škoda Citigo VW Touareg Audi Q7 Porsche Cayenne VW up! SEAT Mii Škoda Citigo Audi A4 (B8) Audi A5 Audi A6 VW Jetta VW Passat VW Tiguan VW Touareg Škoda Fabia (5J) Škoda Octavia VW Golf Cabriolet Scania bus Σλοβακία Ρωσία Škoda Superb (3T) Škoda Roomster Škoda Yeti Škoda Praktik Škoda Fabia (5J) Škoda Rapid (2012) Škoda Octavia (1Z) Škoda Octavia (1U) Tour Γερμανία Τσεχία Βέλγιο Audi A1 Audi TT (8S) Roadster Audi A3 Cabriolet Audi TTS C & R Audi TTRS C & R Ουγγαρία Βοσνία Ερζεγοβίνη Eco Carrier Audi A4 Audi A6 Škoda Fabia (5J) Škoda Octavia (1Z) SEAT León SEAT Altea SEAT Toledo SEAT Ibiza (6J) SEAT León SEAT Altea SEAT Altea XL SEAT Altea Freetrack SEAT Exeo VW Polo Mk5 (6R) Ουκρανία Ολλανδία Scania Σουηδία Ισπανία Αυστρία Audi TT (8S) Coupé Scania bus VW Caddy 3 Πολωνία Πορτογαλία SEAT Alhambra VW Sharan VW Eos VW Scirocco Bugatti Veyron EB 16.4 Ιταλία Lamborghini Gallardo Lamborghini Aventador Γαλλία
13
Παγκοσμιοποίηση Εμπορίου
Γενικότεροι κανόνες στη δήλωση εθνικής προέλευσης. Μικρότερη υποχρεωτικότητα στην εφαρμογή. Έμφαση σε υπερεθνικά σήματα: Made in EU. Επιχειρήματα: Το κόστος παραγωγής θα αυξηθεί κατά 0-8% σε επίπεδο κράτους μέλους και κατά 45% για μεμονωμένες επιχειρήσεις, ιδίως για σύνθετα προϊόντα που περιέχουν πολλαπλά συστατικά. Το εμπόριο ΠΡΕΠΕΙ να είναι ελεύθερο
14
Σήμανση (Conformité Européenne)
δηλώνει ότι ένα προϊόν είναι σύμφωνο με τη νομοθεσία της ΕΕ και, κατά συνέπεια, μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα εντός της ευρωπαϊκής αγοράς. Με την τοποθέτηση του CE, ο κατασκευαστής δηλώνει, με δική του ευθύνη, ότι το προϊόν ικανοποιεί όλες τις νομικές απαιτήσεις σχετικά με τη σήμανση CE, και συνεπώς μπορεί να πωληθεί σε όλο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Η σήμανση CE δεν δηλώνει ότι ένα προϊόν κατασκευάστηκε στον ΕΟΧ, αλλά απλά ότι το προϊόν έχει αξιολογηθεί προτού κυκλοφορήσει στην αγορά και συνεπώς ικανοποιεί τις ισχύουσες νομοθετικές απαιτήσεις (π.χ. εναρμονισμένο επίπεδο ασφάλειας) που επιτρέπουν την πώλησή του σε αυτή την αγορά.
15
Και μετά ήρθε η εγκεφαλοπάθεια...
Η έξαρση της νόσου της σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας στα βοοειδή τείνει να πάρει τη μορφή επιδημίας με εφιαλτικές προεκτάσεις σε όλη την τροφική αλυσίδα Εκτός ελέγχου η κατάσταση .Ανύπαρκτος ο υγειονομικός έλεγχος . Απροστάτευτος ο καταναλωτής Στον άνθρωπο εκδηλώνεται μια νέα μορφή σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας τύπου Creutzfeldt- Jakob, ασθένεια που είναι πάντοτε θανατηφόρα. Οι Βρετανοί φέρουν μεγάλη ευθύνη για αυτό που συνέβη λόγω της εντατικοποίησης της παραγωγής και του χαμηλού κόστους στα τέλη της δεκαετίας του '80 και στις αρχές της δεκαετίας του '90
16
Το σκάνδαλο έφερε αποτέλεσμα:
Στην ΕΕ: Υποχρεωτική αναγραφή Χώρας Προέλευσης σε σειρά προϊόντων: Κρέας Ελαιόλαδο Μέλι ΠΟΠ & ΠΓΕ
17
Π.Ο.Π. & Π.Γ.Ε. (ΕΚ 2081/1992) Το όνομα μιας περιοχής, ενός συγκεκριμένου τόπου ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μιας χώρας, το οποίο χρησιμοποιείται για την περιγραφή ενός γεωργικού προϊόντος ή ενός τροφίμου: που κατάγεται από τη συγκεκριμένη περιοχή, τόπο ή χώρα, που παράγεται, μεταποιείται και επεξεργάζεται επί τόπου Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη ονομασία προέλευσης) με ποιότητα / χαρακτηριστικά που οφείλονται στο γεωγραφικό και ανθρώπινο περιβάλλον Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη) του οποίου η συγκεκριμένη ποιότητα, η φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά μπορούν να αποδοθούν στην εν λόγω γεωγραφική καταγωγή.
18
Η ...λαδωμένη υποκρισία ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) αριθ. 29/2012 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ για τα πρότυπα εμπορίας του ελαιολάδου
19
Όμως τι λένε οι καταναλωτές;
Οι ευρείες γενικές αντιλήψεις των καταναλωτών για μια χώρα, (εθνικά χαρακτηριστικά της, οικονομικό και πολιτικό περιεχόμενο, ιστορία, παραδόσεις και αντιπροσωπευτικά προϊόντα), συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια συνολική εικόνα ή στερεότυπο. Αυτή η εικόνα συνδέεται με τα προϊόντα της χώρας αυτής και έχει σημαντική επίδραση στις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και σε καταστάσεις όπου δεν υπάρχουν διαθέσιμες ή είναι δύσκολο να βρεθούν πρόσθετες πληροφορίες μπορεί να είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας για το αν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν ή όχι. Η επίδρασή του είναι ισχυρότερη για τους καταναλωτές που δεν γνωρίζουν πολλά για το προϊόν ή τον τύπο προϊόντος και είναι πιο αδύναμοι για τους καταναλωτές που είναι καλά ενημερωμένοι.
20
Made in Germany vs China
21
Τι λένε οι καταναλωτές;
Η ευαισθησία στη χώρα προέλευσης ποικίλλει ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων: πιο ισχυρό για τα διαρκή αγαθά και τα είδη πολυτελείας (και για υπηρεσίες) / ασθενέστερο για κατηγορίες προϊόντων με χαμηλή υπεραξία, όπως σαμπουάν και καραμέλες. Οι καταναλωτές τείνουν να έχουν μια σχετική προτίμηση στα προϊόντα από τη χώρα τους μπορεί να έχουν μια σχετική προτίμηση ή αποστροφή έναντι προϊόντων που προέρχονται από άλλες χώρες.
22
Οι Γερμανοί καταναλωτές ελέγχουν
Made in China Made in Germany
23
Η αντεπίθεση των COO Εθνικά Σήματα Ιδιωτικά Σήματα Ιρλανδία Γερμανία
Ελβετία Ιταλία ΗΠΑ Νέα Ζηλανδία Γαλλία ... Ιδιωτικά Σήματα Εταιριών Φορέων
24
Σήμανση COO Τόσες μορφές όσες η δημιουργικότητα των διαφημιστών επιτρέπει (χωρίς να πληρούν αναγκαστικά τις νομικές απαιτήσεις: φράση "Made in ...« ετικετών ποιότητας και προέλευσης COO ενσωματωμένο στο όνομα της εταιρείας Τυπικές λέξεις COO ενσωματωμένες στο όνομα της εταιρείας γλώσσα COO Στερεότυπα ή διάσημα άτομα από την COO Σημαίες και σύμβολα COO χαρακτηριστικά τοπία ή διάσημα κτίρια της COO
25
Ελβετία Ωρολογοποιία swiss movement: "swiss made" (όλο το ρολόι):
τουλάχιστον το 50% της αξίας των κομματιών του χωρίς το εργατικό κόστος συναρμολόγησης να έχει προκύψει στην Ελβετία. "swiss made" (όλο το ρολόι): swiss movement συναρμολόγηση του ρολογιού στην Ελβετία τελικός έλεγχος από τον προμηθευτή στην Ελβετία Άλλα προϊόντα
26
Ιταλία Σχεδιασμός ΚΑΙ κατασκευή εξ ολοκλήρου στην Ιταλία
Βασισμένο σε ιταλικο σχεδιασμό. Πλήρως κατασκευασμένο στην Ιταλία Κατασκευή με τη χρήση μόνο ιταλικών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων Πλήρης ιχνηλασιμότητα εργασίας στην Ιταλία Ιταλικά Φυσικά Υλικά Φυσικά υλικά ή φυσικές ενώσεις Ποιότητα, η πρώτη επιλογή υλικών Πλήρης ιχνηλασιμότητα προέλευσης πρώτων υλών Ιταλικές παραδοσιακές μέθοδοι εργασίας Τήρηση των κανόνων Εργασίας, Υγείας και προτύπων Ασφαλείας
27
Και στην Ελλάδα; Ζητείται Στρατηγική
Εθνική Κλαδική Θέσης στην Ευρώπη και τον κόσμο Ζητείται επιχειρηματική πρωτοβουλία
28
Παράγουμε; Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
29
Σύνδεσμος Προώθησης Ελληνικών Προϊόντων-Επιμένων Ελληνικά»
Ο Σ.Π.Ε.Π., ιδρύθηκε πριν από 28 χρόνια με πρωτοβουλία επώνυμων ενεργών πολιτών, ακαδημαϊκών, επιχειρηματιών, καλλιτεχνών και πολιτικών. Έγινε ευρύτατα γνωστός ως ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, αναπτύσσοντας πλούσια δραστηριότητα, για τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής, με εκδηλώσεις, εκθέσεις, βραβεύσεις, δημόσιες καμπάνιες. Οι ενημερωτικές εκστρατείες άφησαν εποχή και δημιούργησαν ισχυρό κλίμα καταναλωτικής ζήτησης υπέρ των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.
30
Barcode 521 & 520 Είναι ή δεν είναι ελληνικό;
ΔΕΝ συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα.
31
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ Δημιουργήθηκε από την EUROCERT με σκοπό την πιστοποίηση της Ελληνικότητας της Ιδιοκτησίας επιχειρήσεων που παράγουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και έχουν παρουσία στα ράφια του Ελληνικού Λιανικού Εμπορίου. Κύρια κριτήρια: Έδρα εντός της Ελληνικής επικράτειας Κατά πλειοψηφία Ελληνική ιδιοκτησία Αυστηρή εφαρμογή, της εργατικής νομοθεσίας Την υψηλή προστιθέμενη αξία που παράγουν στην Ελλάδα Πρώτες ύλες από Ελληνικές επιχειρήσεις Νόμιμη άδεια λειτουργίας Ικανοποίηση των υποχρεώσεων τους απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο
32
Ελληνική Άλεση Ιδωτική σήμανση στα άλευρα που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα από επιχειρήσεις, μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Αλευροβιομηχανιών (TÜV HELLAS). Σκοπός του: η ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού για τα άλευρα που παράγονται στη χώρα μας, από ελληνικές επιχειρήσεις η τήρηση των διεθνών κανόνων ποιότητας και των ορθών πρακτικών παραγωγής, με στόχο την ασφάλεια του καταναλωτή και την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού. Έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Ομοσπονδία Αρτοποιών, η οποία έχοντας και αυτή στους στόχους της την προάσπιση του φρέσκου ψωμιού από τον φούρνο της γειτονιάς, έχει εισάγει το λογότυπο «εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται».
33
Ελληνική Άλεση - ΟΜΩΣ; ...«Μπάζει» το σήμα των μυλωνάδων
Την οριστική καταδίκη της ελληνικής παραγωγής μαλακού σιταριού, την ώρα που αυξάνονται οι καλλιεργούμενες εκτάσεις του, θα έχει ως αποτέλεσμα η εφαρμογή του νέου ιδιωτικού προτύπου πιστοποίησης για το «Αλεύρι Ελληνικής Παραγωγής», που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Αλευροβιομηχάνων Ελλάδος. Αν και, αμέσως μετά τις αντιδράσεις, αναδιπλώθηκε και μετονόμασε το πρότυπο σε «Αλεύρι Ελληνικής Άλεσης», τα αρνητικά «συστατικά» του παραμένουν: Το νέο πρότυπο δεν υποχρεώνει τους μύλους να προμηθεύονται το μαλακό σιτάρι από τη χώρα μας....
34
ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ- καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε
Εκατό προσωπικότητες από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα ΑΕΙ, τους Δικηγορικούς, Ιατρικούς και Τεχνικούς Συλλόγους και Επιμελητήρια, τον Επιστημονικό και Καλλιτεχνικό κόσμο και τον Τύπο μαζί με τους Προέδρους των ανωτάτων και ανωτέρων Συνδικαλιστικών Οργάνων των εργαζομένων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, Πρόεδρους Εμπορικών και Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, Ομοσπονδιών, Συλλόγων και Συνδέσμων του Εμπορίου και της Αγοράς.
35
Ιδιωτικά Σήματα
36
Το ελληνικό σήμα με λίγα λόγια
Αποτελεί καινοτομία στην Ευρώπη και αποτελεί πρότυπο που άλλες χώρες σχεδιάζουν να υιοθετήσουν Πιστοποιεί με ασφάλεια το προϊόν ή την υπηρεσία για την ελληνικότητα τους. Δεν συνδέεται με ισχυρισμό ποιότητας παρά μόνο με την εθνικότητα της προστιθέμενης αξίας. Έχει την εγγύηση του Κράτους αλλά απονέμεται προαιρετικά εφόσον αυτό ζητηθεί από τις επιχειρήσεις. To κόστος απόκτησης είναι χαμηλό και ποικίλει, ανάλογα με τον κανονισμό και με τον φορέα απονομής του. Το δικαίωμα χρήσης του Σήματος απονέμεται για αόριστη διάρκεια αλλά ο δικαιούχος οφείλει να συμμορφώνεται µε τις προϋποθέσεις χορήγησής του.
37
Η πρώτη διαφήμιση
38
Π.χ. Ελληνικό Παιγνίδι Μελέτη για το ΒΕΑ
39
Ανακεφαλαίωση ΔΕΝ υφίστανται σταθερές αρχές στο παγκόσμιο εμπόριο – κάθε φορά επιβάλλεται η άποψη του ισχυρού. Το δίπολο ΔΕΝ είναι προστατευτισμός vs απελευθέρωση – αλλά πολιτικά δυνατός vs πολιτικά αδύνατος. Τουλάχιστον οι κανόνες να διαθέτουν εσωτερική συνέπεια και εφαρμοστικότητα. Η Ευρώπη απέτυχε εμπορικά με το σήμα made in EU. Η Δύση απέτυχε εμπορικά με το φαινόμενο ΚΙΝΑ. Η παγκόσμια πολιτική τάση σπρώχνει σε αναθεώρηση του υφιστάμενου πλάνου παγκοσμιοποίησης.
40
Ανάπτυξη και Εθνικότητα
Η ΕΕ αναζητά ξανά κλαδική πολιτική Μέσω της ΕΚΕ διεκδικεί ισότιμη μεταχείριση των προϊόντων βάσει του μοντέλου παραγωγής τους Η λειτουργία της αγοράς καθίσταται αποδοτικότερη και οι επιλογές των καταναλωτών ικανοποιούνται καλύτερα όταν η πληροφόρηση τους για τα χαρακτηριστικά των προϊόντων είναι πλήρης και διαυγής χωρίς ίχνος παραπλάνησης. Η σήμανση για τη χώρα προέλευσης δεν πρέπει να οδηγεί σε σύγχυση στον καταναλωτή και να στρεβλώνει την συμπεριφορά του αλλά ούτε και να προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των προμηθευτών.
41
Εξελίξεις τελευταίων μηνών:
plans to introduce compulsory country of origin labeling on rice to face off competition from the growing amount of cheaper imports from Asia and improve consumer information. Italy wants to introduce origin labelling on rice As the UK prepares to leaving the EU, minister for farming, food and the environment is in favour of retailers being able to add a “British-only” search function to their online shopping sites to promote local food. UK government favours “British-only” online food option, but COOL could be complex …and pass “smart trade policy” so that only beef from cattle born, raised and processed in the US can bear a USA label when exported. Trump urged to reinstate mandatory country-of-origin labels on US beef historic move for agricultural protectionism: dairy products (milk, butter, cheese and yoghurt) will have to carry details of origin: “Country of milking: Italy” and “Country of processing: Italy”. If elsewhere, than “EU” or “non-EU”. Made in Italy: Dairy origin label passes into law
42
Επόμενα (Ελληνικά) Βήματα
Αναγνωρισημότητα Σήματος εντός όσο και εκτός της χώρας. Διεύρυνση Κανονισμών απονομής Ελληνικού Σήματος για Παιχνίδια Υποδήματα Κλωστοϋφαντουργικά Έπιπλα Σχεδιασμός ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου για τη δημιουργία Μηχανισμού Υποστήριξης (πρωτοβουλία ΒΕΑ). Δημιουργία «Εθνικής Ομάδας»
43
με τη προώθηση εγχωρίως παραγόμενων προϊόντων
ας σταματήσουμε «να παράγουμε χρέος» ας δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία και νέες θέσεις εργασίας,.
44
Το μοντέλο καταναλώνω και δεν παράγω τίποτα πρέπει να περάσει ανεπιστρεπτί..
45
Κάνε και εσύ την κίνηση:
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.