Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Τάξη Δ’ Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
2
Στόχοι Να θυμηθείτε πληροφορίες σχετικά με τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητα της ελιάς. Να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να γράψετε ένα κείμενο ακολουθώντας τα τρία στάδια παραγωγής κειμένου: Προσυγγραφικό Συγγραφικό Μετασυγγραφικό
3
Σημαντικές πληροφορίες κειμένου:
4
Ανακοίνωση ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού θα δεντροφυτέψει όλους τους δημόσιους χώρους του χωριού. Ζητούμε από τους κατοίκους του χωριού να εισηγηθούν τα δέντρα που προτιμούν να στολίσουν το χωριό δικαιολογώντας την άποψή τους. Η γνώμη όλων είναι σημαντική. Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού
5
Επικοινωνιακό Πλαίσιο:
Ο διευθυντής του σχολείου μάς ζήτησε από όλα τα παιδιά να γράψουν το δέντρο που προτιμούν να χρησιμοποιηθεί στη δενδροφύτευση. Η τάξη μας θα υποστηρίξει την άποψη ότι το πιο σπουδαίο και χρήσιμο δέντρο για να επιλεχθεί είναι αυτό της ελιάς. Γράψτε μια επιστολή προς το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού για να να το πείσετε για την πιο πάνω άποψη. Θα το πετύχετε αν χρησιμοποιήστε λογικά επιχειρήματα.
6
Προσυγγραφικό Στάδιο Τι είδους κείμενο θα γράψουμε;
7
Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής
8
Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογικού κειμένου
Α. Παίρνουμε θέση σχετικά με το θέμα Β. Χρησιμοποιούμε επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη θέση μας. Γ. Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα για το πώς θα ισχύσει η θέση αυτή. Πρόλογος Περιεχόμενο (Παράγραφοι) Επίλογος
9
Πώς διατυπώνουμε τα επιχειρήματά μας;
1. Με ερωτήσεις που προβληματίζουν αυτόν που τις ακούει ή τις διαβάζει. Ποιο άλλο δέντρο θα ήταν καλύτερο από την ελιά; 2. Με συνδετικές λέξεις και φράσεις: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 3. Με αιτιολογικές προτάσεις: γιατί, διότι, επειδή
10
Συγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής
Κειμενικές συμβάσεις επιχειρηματολογικού κειμένου Κώδικας διόρθωσης κειμένου
11
Συγγραφικό Στάδιο Παράγραφοι επιστολής:
Πρόλογος Σπουδαιότητα ελιάς Χρησιμότητα ελιάς Επίλογος
12
Συγγραφικό Στάδιο Παράγραφοι επιστολής:
13
Συγγραφικό Στάδιο Πρόλογος
1. Αναλύουμε την οδηγία 2. Παίρνουμε θέση πάνω στο θέμα Μπορούμε να αρχίσουμε ως εξής: Αγαπητά μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου Αρεδιού, Διαβάσαμε την ανακοίνωση σχετικά με τη δεντροφύτευση που θα γίνει στους δημόσιους χώρους του χωριού μας. Η τάξη μας έχει τη γνώμη πως η ελιά είναι το ιδανικότερο δέντρο που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε.
14
Δεύτερη παράγραφος: Σπουδαιότητα ελιάς
Ιστορικό δέντρο: αρχαία Ελλάδα (θρησκεία, ιατρική, πολιτισμός της ελιάς – τέχνες, φωτισμός), Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί Αγώνες, εμπόριο, Κύπρος («ευέλαιον»= λάδι με καλή ποιότητα) Ευλογημένο δέντρο (χριστιανισμός: Βάπτιση, Μύρο, Άγιον Ευχέλαιον, καντήλια) Σύμβολο ειρήνης και ελπίδας
15
Τρίτη Παράγραφος: Χρησιμότητα ελιάς
Καρπός Λάδι Ξυλεία
16
Επίλογος Χαιρετισμός Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα.
Γράφουμε τι ελπίζουμε να γίνει τελικά. Χαιρετισμός Κλείνουμε την επιστολή μας με ένα χαιρετισμό: Με εκτίμηση, Οι μαθητές της Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αρεδιού
17
Μετασυγγραφικό Στάδιο
Κειμενικές Συμβάσεις Επιστολής 1. Έγραψα: τον αποστολέα; τον τόπο και την ημερομηνία; την προσφώνηση; το χαιρετισμό; την υπογραφή; 2. Έγραψα εισαγωγική παράγραφο; 3. Χώρισα το περιεχόμενο της επιστολής σε παραγράφους; 4. Έγραψα τελική παράγραφο; Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογίας 1. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη σπουδαιότητα της ελιάς; 2. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη χρησιμότητα της ελιάς; 3. Διατύπωσα κάποια ερωτήματα για να προβληματίσω το κοινοτικό συμβούλιο Αρεδιού; 4. Χρησιμοποίησα συνδετικές λέξεις και φράσεις, όπως: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 5. Χρησιμοποίησα αιτιολογικές προτάσεις;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.