Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εταιρική αποστολή-όραμα Εισηγητής: Γιανναράκης Γρηγόρης

2 Εταιρική Αποστολή-Όραμα
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

3 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

4 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Costa Navarino Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος Αρχές του 1980  άρχισε να αγοράζει γη  Αγορά κομμάτι-κομμάτι – από ιδιοκτήτες στρέμματα  Ελληνική Γραφειοκρατία υπογραφές για την τουριστική επένδυση, 20 υπουργικές ή κοινές υπουργικές αποφάσεις, αδειοδοτήσεις και γνωμοδοτήσεις Κόστος άνω του 1.2 δις Άνοιξε τις πύλες του για πρώτη φορά το 2011 «Όταν έχετε κάτι σημαντικό και δύσκολο να κάνετε, άπαξ και το αποφασίσετε να είστε από τσιμέντο, να μην κουνήσετε ρούπι» ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

5 Όραμα και Αποστολή: Η αρχή της στρατηγικής
Τί είδους επιχείρηση θα είμαστε στο μέλλον; Ποιοί είναι οι μελλοντικοί στόχοι μας; Πώς θα κερδίσουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

6 Εταιρική Αποστολή-Όραμα
«Όραμα χωρίς δράση είναι απλά ένα όνειρο. Δράση χωρίς όραμα είναι χάσιμο χρόνου. Όραμα και Δράση μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.» Nelson Mandela ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

7 Όραμα και Εταιρική Αποστολή
Το όραμα είναι μακροχρόνιο υποδηλώνει τη μελλοντική μορφή της επιχείρησης θέτει γενικούς στόχους οδηγεί τη στρατηγική Η εταιρική αποστολή είναι βραχυχρόνια υποδηλώνει το βασικό σκοπό της επιχείρησης καθορίζει τη σχέση της με τον ανταγωνισμό θέτει συγκεκριμένους στόχους ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

8 Όραμα και Εταιρική Αποστολή
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

9 Όραμα και Εταιρική Αποστολή
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

10 Όραμα και Εταιρική Αποστολή
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

11 Συνηθισμένα ελαττώματα δηλώσεων οράματος εταιρειών
Αόριστη ή ατελής Περιέχει λεπτομέριες σχετικά με το πολύ κατευθύνεται η εταιρεία ή τι κάνει για να προετοιμαστεί για το μέλλον Μη προοδευτική Δεν υποδηλώνει αν ή πως σκοπεύει η διοίκηση να αλλάξει την τωρινή εστίαση της εταιρείας σε προϊόντα, αγορές, πελάτες και τεχνολογία Πολύ ευρεία Περιλαμβάνει πολλά στοιχεία που η εταιρεία θα μπορούσε να κατευθύνεται σχεδόν οπουδήποτε, να κυνηγάει σχεδόν οποιαδήποτε ευκαιρία ή να δραστηριοποιείται σχεδόν σε οποιονδήποτε επιχειρηματικό τομέα. Στερείται ουσίας ή δεν εμπνέει Δεν έχει δύναμη να παρακινήσει το προσωπικό της εταιρείας ή να αποσπάσει την εμπιστοσύνη των μετόχων σχετικά με την κατεύθυνση της εταιρείας ή μελλοντικές προοπτικές. Δεν ξεχωρίζει Δεν προσδίδει μοναδική ταυτότητα στην εταιρεία. Θα μπορούσε να αναφέρεται σε εταιρείες οποιουδήποτε κλάδου. Στηρίζεται υπερβολικά σε εκφράσεις επαίνου Δεν λέει τίποτα συγκεκριμένο για τη στρατηγική πορεία της εταιρείας πέρα από υπερφίαλους επαίνους όπως η καλύτερη, η πιο επιτυχημένη, ο αναγνωρισμένος ηγέτης, ο παγκόσμιος ή παγκόσμιας κλίμακας ηγέτης ή η πρώτη επιλογή των πελατών ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

12 Στην πραγματικότητα όμως..
Αρκετές επιχειρήσεις θεωρούν ότι θα πρέπει να αποκτήσουν μια δήλωση αποστολή γιατί: αποτελεί την πιο πρόσφατη «μόδα» στο χώρο του στρατηγικού σχεδιασμού. Το θεωρούν καλή «διαφήμιση»…χρησιμοποιώντας εύηχες εκφράσεις που, ενδεχομένως, μικρή σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Θέλουν να πιστοποιηθούν με συστήματα ποιότητας όπως ISO Τα ανώτατα στελέχη, ενδεχομένως, να θέλουν αναδειχτούν ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

13 Όραμα και Αποστολή: Σημασία
Κατανομή πόρων Δημιουργία κοινού σκοπού Δημιουργία εταιρικού κλίματος ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

14 Όραμα και Δήλωση Αποστολής
ΠΟΥ θέλει να φτάσει η επιχείρηση στο ορατό μέλλον Θέτει ΓΕΝΙΚΟΥΣ στόχους ΟΔΗΓΕΙ την αποστολή και τη στρατηγική ΤΙ επιχείρηση θέλουμε να είμαστε; ΠΟΙΟΙ είναι οι στόχοι μας; ΠΩΣ θα αποκτήσουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Η αποστολή διαμορφώνεται από την ανώτατη διοίκηση ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

15 Όραμα και Δήλωση Αποστολής
Προσδιορίζουν την αγορά της επιχείρησης Προσδίδουν μια σαφή κατεύθυνση για το μέλλον (π.χ. διαφοροποίηση στο προϊόν ή στον κλάδο) Θέτουν τους γενικούς στόχους (τί θέλουμε να πετύχουμε) Εντοπίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα (διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό) Παρακινούν τα στελέχη ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

16 Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής Αποστολής
Αποτελεί πηγή έμπνευσης (αλλά και ρεαλιστική) Είναι συγκεκριμένη (αλλά όχι περιοριστική) Είναι ευέλικτη Βασίζεται σε πραγματικές ανάγκες Θέτει στόχους (μετρήσιμους, εύκολα αντιληπτούς) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

17 Δήλωση Αποστολής: Σημασία
Σημασία Αποστολής Δήλωση Αποστολής Δείχνει το βασικό σκοπό και ποιοι είναι οι στόχοι συγκεκριμένα Οριοθετεί τις σχέσεις με άλλους οργανισμούς Συνεισφέρει στην ομοφωνία Βοηθά στην λήψη αποφάσεων Δίνει το στίγμα Αποτελεί σημείο αναφοράς Συνιστά κριτήριο αξιολόγησης Βοηθά στη διαμόρφωση της στρατηγικής ΑΠΟΣΤΟΛΗ Σε ένα δυναμικό και απελευθερωμένο περιβάλλον Επικοινωνιών, να προσφέρουμε μία συνεχώς αυξανόμενη αξία στους πελάτες και στους μετόχους ΟΡΑΜΑ Να κατακτήσει ο ΟΤΕ θέση μέσα στις πέντε πρώτες Επιχειρήσεις στην Αγορά Επικοινωνιών της Ευρώπης ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να διατηρεί ο ΟΤΕ τον ηγετικό του ρόλο στην παροχή υπηρεσιών στην ανταγωνιστική Ελληνική Αγορά Επικοινωνιών Να πρωταγωνιστήσει στην Αγορά Επικοινωνιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής Να εδραιώσει ισχυρή θέση στην Αγορά Επικοινωνιών της Ευρώπης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

18 Η επιτυχία της Αποστολής θα πρέπει να . . .
Το προϊόν/υπηρεσία Καταναλωτική ανάγκη που το παραπάνω προϊόν καλύπτει Τεχνολογία Φιλοσοφία / κουλτούρα Το προσωπικό της εταιρείας (που το διαφοροποιεί από τις άλλες) Το ενδιαφέρον για τους Συμμετέχοντές της Τον απώτερο στόχο της (επιβίωση-ανάπτυξη-κερδοφορία) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

19 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Επιπρόσθετα Αντιληπτά χαρακτηριστικά της αποστολής Τρόπος με τον οποίο επικοινωνήθηκε η αποστολή εσωτερικά Αξιοπιστία της διοίκησης στο μέσο εργαζόμενο Αφοσίωση του στελέχους προς την εταιρεία Βαθμός συμμετοχής του στελέχους στη διαδικασία αποστολής ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

20 Λόγοι αποτυχίας οράματος & αποστολής
Διατυπώνουν τα αυτονόητα Γενικόλογες και ασαφείς εκφράσεις Οι εργαζόμενοι δεν τις συμμερίζονται Δεν βασίζονται στην πραγματικότητα Δεν είναι εύλικτες Αποτυγχάνουν στην υλοποίηση ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

21 Περίπτωση αποτυχίας της Allegis Group
…… όπου κανείς δεν την ενστερνίστηκε !!! Το 1980, ο CEO της εταιρείας είχε ένα φιλόδοξο όραμα!!!! «παγκόσμια ταξιδιωτική υπηρεσία που θα πήγαινε πόρτα-πόρτα». Θα περιελάβανε υπηρεσίες αεροπορικές, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Ο όμιλος αποτελείτο από την αλυσίδα ξενοδοχείων Westin, Hertz Group, Hilton International και United Airlines. Ελάχιστοι πίστεψαν σε αυτό το όραμα. Οι πιλότοι της United φοβόντουσαν ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είναι πια το κέντρο της επιχείρησης, περισσότερο ως ξενοδοχειακή απ’ ότι αεροπορική!!!!!! Εν τέλει, το Δ.Σ αποφάσισε την πώληση ορισμένων μονάδων του ομίλου ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

22 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

23 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

24 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αξίες και Πολιτικές Αξίες (values) που είναι οι γενικές αρχές που οδηγούν τη στρατηγική σκέψη και δράση Πολιτικές (policy) που είναι οι κανονισμοί – κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του οργανισμού Company Values | Microsoft Our Values / McDonald’s Οραμα και Αξιες | Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

25 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αξίες ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

26 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
16/02/2019 Στόχοι: Σημασία Η επίτευξη των στόχων υλοποιεί την αποστολή και το όραμα μιας επιχείρησης Στόχοι σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα μιας επιχείρησης Οι στόχοι δημιουργούν «κριτήρια» για μέτρηση απόδοσης Οι στόχοι παρακινούν για καινοτομίες και θέτουν προτεραιότητες ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

27 Στόχοι: Χαρακτηριστικά
16/02/2019 Στόχοι: Χαρακτηριστικά Στόχοι Χρονικά προσδιορισμένοι Συγκεκριμένοι - Μετρήσιμοι Σημαντικοί Ρεαλιστικοί ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

28 Χρηματο-οικονομικοί Στόχοι
16/02/2019 Στόχοι: Παραδείγματα 10% αύξηση στα ετήσια κέρδη 15% αύξηση στην αξία της μετοχής Επαρκείς ταμειακές ροές για Σταθερή κερδοφορία σε περιόδους ύφεσης Αύξηση 5% του μεριδίου αγοράς σε ένα έτος Εισαγωγή του νέου προϊόντος στην αγορά τα Χριστούγεννα Προβάδισμα έναντι του βασικού ανταγωνιστή στο μερίδιο αγοράς κατά 6% μέχρι το 2017 Χρηματο-οικονομικοί Στόχοι Στρατηγικοί Στόχοι ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

29 Μελέτη Περίπτωσης Lufthansa
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

30 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Σημαντικά σημεία Όραμα και Αποστολή Λόγοι αποτυχίας οράματος & αποστολής Χαρακτηριστικά στόχων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)


Κατέβασμα ppt "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google