Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Τάξη Δ’ Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
2
Στόχοι Να θυμηθείτε πληροφορίες σχετικά με τη σπουδαιότητα και τη χρησιμότητα της ελιάς. Να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να γράψετε ένα κείμενο ακολουθώντας τα τρία στάδια παραγωγής κειμένου: Προσυγγραφικό Συγγραφικό Μετασυγγραφικό
3
Σωστό – Λάθος : Η ελιά είναι ένα δέντρο που υπήρχε από τα αρχαία χρόνια. Μόνο ένας μύθος αναφέρεται στην ελιά. Η ελιά στα αρχαία χρόνια ήταν δέντρο ιερό γιατί πολλοί μύθοι τη συνδέουν με θεϊκά πρόσωπα, με αυτήν οι ικέτες έμπαιναν κάτω από την προστασία του Δία και τη χρησιμοποιούσαν σε θρησκευτικές τελετές. Σήμερα η ελιά και το λάδι δε χρησιμοποιούνται στις θρησκευτικές τελετές. Η ελιά συμβολίζει τη νίκη επειδή με τα κλαδιά της οι αγγελιαφόροι σήμαιναν την ανακωχή του πολέμου.
4
Σωστό – Λάθος : Πολλοί καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την ελιά και έγραψαν ποιήματα και διηγήματα, ζωγράφισαν πίνακες, τοιχογραφίες και αγγεία. Ο άνθρωπος όταν περιλαμβάνει καθημερινά ελαιόλαδο στη διατροφή του κινδυνεύει να πάθει διάφορες ασθένειες. Στην Κύπρο μόνο τα τελευταία χρόνια παράγουμε ελαιόλαδο. Η μόνη χρήση του λαδιού είναι να το βάζουμε στα φαγητά μας για να νοστιμίζουν. Επειδή το ξύλο της ελιάς είναι σκληρό, το χρησιμοποιούμε μόνο ως καύσιμη ύλη.
5
Ανακοίνωση ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού θα δεντροφυτέψει όλους τους δημόσιους χώρους του χωριού. Ζητούμε από τους κατοίκους του χωριού να εισηγηθούν τα δέντρα που προτιμούν να στολίσουν το χωριό δικαιολογώντας την άποψή τους. Η γνώμη όλων είναι σημαντική. Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού
6
Επικοινωνιακό Πλαίσιο:
Ο διευθυντής του σχολείου μας, ζήτησε από τις τάξεις να γράψουν μια επιστολή προς το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού για να το πείσουν να φυτέψει ελιές στους δημόσιους χώρους του χωριού. Λέει πως θα πετύχουμε το σκοπό μας μόνο αν χρησιμοποιήσουμε λογικά επιχειρήματα. Η τάξη μας θα υποστηρίξει την άποψη ότι η ελιά είναι το πιο σπουδαίο και χρήσιμο δέντρο για δεντροφύτευση.
7
Προσυγγραφικό Στάδιο Τι είδους κείμενο θα γράψουμε;
8
Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής
Αποστολέας Τόπος και Ημερομηνία Προσφώνηση Περιεχόμενο Χαιρετισμός Υπογραφή
9
______________________________________________
___________ Περιεχόμενο: Α. Β. Γ. Δ.
10
Παράγραφοι επιστολής:
11
Προσυγγραφικό Στάδιο Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογικού κειμένου
Α. Παίρνουμε θέση σχετικά με το θέμα Β. Χρησιμοποιούμε επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τη θέση μας. Γ. Καταλήγουμε σε κάποια συμπεράσματα. Λέμε τι αναμένουμε να γίνει τελικά. Πρόλογος Περιεχόμενο (Παράγραφοι) Επίλογος
12
Πώς διατυπώνουμε τα επιχειρήματά μας;
1. Με ερωτήσεις που προβληματίζουν αυτόν που τις ακούει ή τις διαβάζει. Ποιο άλλο δέντρο θα ήταν καλύτερο από την ελιά; 2. Με συνδετικές λέξεις και φράσεις: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 3. Με αιτιολογικές προτάσεις: γιατί, διότι, επειδή
13
Συγγραφικό Στάδιο Κειμενικές συμβάσεις επιστολής
Κειμενικές συμβάσεις επιχειρηματολογικού κειμένου Κώδικας διόρθωσης κειμένου
14
Μετασυγγραφικό Στάδιο
Κειμενικές Συμβάσεις Επιστολής 1. Έγραψα: τον αποστολέα; τον τόπο και την ημερομηνία; την προσφώνηση; το χαιρετισμό; την υπογραφή; 2. Έγραψα πρόλογο; 3. Χώρισα το περιεχόμενο της επιστολής σε παραγράφους; 4. Έγραψα επίλογο; Κειμενικές Συμβάσεις Επιχειρηματολογίας 1. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη σπουδαιότητα της ελιάς; 2. Έγραψα λογικά επιχειρήματα για τη χρησιμότητα της ελιάς; 3. Διατύπωσα κάποια ερωτήματα για να προβληματίσω το Κοινοτικό Συμβούλιο Αρεδιού; 4. Χρησιμοποίησα συνδετικές λέξεις και φράσεις, όπως: επίσης, συνεπώς, βέβαια μπορεί, ενδέχεται, είναι δυνατόν, πιστεύω, υποθέτω... πρέπει, χρειάζεται, επιτρέπεται, κρίνεται απαραίτητο 5. Χρησιμοποίησα αιτιολογικές προτάσεις; (γιατί, διότι, επειδή)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.