Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΤίμαιος Ελευθερόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ
Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός
2
Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων ΜΜΕ - Εκπαίδευσης
Η περίοδος της «συμμαχίας» Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης Η περίοδος του εξεικονισμού της εκπαίδευσης
3
Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά
Πρώιμη νεωτερικότητα Υπάρχουν μόνο έντυπα ΜΜΕ Εκπαίδευση και ΜΜΕ «τέκνα» και «γεννήτορες» της νεωτερικότητας
4
Η περίοδος της «συμμαχίας» Ουσιώδη γνωρίσματα
Το βιβλίο θεμέλιο της νεωτερικής εκπαίδευσης Τυποποίηση της γνώσης, ομογενοποίηση των ακροατηρίων, εθνικό κράτος και εθνικά οργανωμένη εκπαίδευση Το αντικειμενοποιημένο γίνεται αντικειμενικό Τυποποιείται ο ρόλος του δασκάλου, όχι μύστης αλλά ερμηνευτής-Δασκαλοκεντρικά μοντέλα διδασκαλίας Η ανάπτυξη των ΜΜΕ προϋποθέτει γραφή και ανάγνωση – και το αντίστροφο
5
Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά
3. Το βιβλίο είναι πηγή διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ως μέσου αυτονομίας (Durkheim) 4. Τα έντυπα ΜΜΕ δεν υπήρξαν ποτέ πρόβλημα για την εκπαίδευση
6
Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου
Η σχέση «συμμαχίας» διαταράσσεται το 19ο αιώνα Εμφανίζεται το «κοινό σχολείο» Εμφανίζονται τα εικονιστικά μέσα
7
Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου
Αιτίες εμφάνισης του κοινού σχολείου α. Η εργαλειακή, τεχνολογικο-ντετερμινιστική εξήγηση (Toffler) - Η αντίρρηση του Collins β. Η πολιτική εξήγηση (K. Offe, Φραγκουδάκη) - Η αντίρρηση στην εξήγηση αυτή γ. Η λειτουργική εξήγηση (Θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου) - Η ιδεολογική αντίρρηση δ. Η πολιτικο-οικονομική, συμβολική προσέγγιση (φορντισμός μαζική παραγωγή - μαζική κατανάλωση) – διαμόρφωση της «παραγωγικής πειθαρχίας».
8
Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – Εμφάνιση των ΜΜΕ
Αιτίες εμφάνισης των εικονιστικών ΜΜΕ α. ο ρόλος της τεχνολογίας (Bazin, Hauzer) β. H εξήγηση του τρόπου παραγωγής (Benjamin) γ. Η πολιτικο-οικονομική συμβολική εξήγηση - Η εμφάνιση του καταναλωτισμού και της συμβολικής αξίας - Τα ΜΜΕ μηχανισμοί παραγωγής της συμβολικής αξίας και του καταναλωτισμού Λειτουργική διαφοροποίηση Σχολείου – ΜΜΕ - Σχετική αυτονομία των δυο θεσμών - Η σχέση τους διαμορφώνεται έμμεσα, μέσω της οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.