Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ
Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός

2 Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων ΜΜΕ - Εκπαίδευσης
Η περίοδος της «συμμαχίας» Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης Η περίοδος του εξεικονισμού της εκπαίδευσης

3 Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά
Πρώιμη νεωτερικότητα Υπάρχουν μόνο έντυπα ΜΜΕ Εκπαίδευση και ΜΜΕ «τέκνα» και «γεννήτορες» της νεωτερικότητας

4 Η περίοδος της «συμμαχίας» Ουσιώδη γνωρίσματα
Το βιβλίο θεμέλιο της νεωτερικής εκπαίδευσης Τυποποίηση της γνώσης, ομογενοποίηση των ακροατηρίων, εθνικό κράτος και εθνικά οργανωμένη εκπαίδευση Το αντικειμενοποιημένο γίνεται αντικειμενικό Τυποποιείται ο ρόλος του δασκάλου, όχι μύστης αλλά ερμηνευτής-Δασκαλοκεντρικά μοντέλα διδασκαλίας Η ανάπτυξη των ΜΜΕ προϋποθέτει γραφή και ανάγνωση – και το αντίστροφο

5 Η περίοδος της «συμμαχίας» Γενικά χαρακτηριστικά
3. Το βιβλίο είναι πηγή διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ως μέσου αυτονομίας (Durkheim) 4. Τα έντυπα ΜΜΕ δεν υπήρξαν ποτέ πρόβλημα για την εκπαίδευση

6 Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου
Η σχέση «συμμαχίας» διαταράσσεται το 19ο αιώνα Εμφανίζεται το «κοινό σχολείο» Εμφανίζονται τα εικονιστικά μέσα

7 Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – αλλαγή του σχολείου
Αιτίες εμφάνισης του κοινού σχολείου α. Η εργαλειακή, τεχνολογικο-ντετερμινιστική εξήγηση (Toffler) - Η αντίρρηση του Collins β. Η πολιτική εξήγηση (K. Offe, Φραγκουδάκη) - Η αντίρρηση στην εξήγηση αυτή γ. Η λειτουργική εξήγηση (Θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου) - Η ιδεολογική αντίρρηση δ. Η πολιτικο-οικονομική, συμβολική προσέγγιση (φορντισμός μαζική παραγωγή - μαζική κατανάλωση) – διαμόρφωση της «παραγωγικής πειθαρχίας».

8 Η περίοδος της λειτουργικής διαφοροποίησης – Εμφάνιση των ΜΜΕ
Αιτίες εμφάνισης των εικονιστικών ΜΜΕ α. ο ρόλος της τεχνολογίας (Bazin, Hauzer) β. H εξήγηση του τρόπου παραγωγής (Benjamin) γ. Η πολιτικο-οικονομική συμβολική εξήγηση - Η εμφάνιση του καταναλωτισμού και της συμβολικής αξίας - Τα ΜΜΕ μηχανισμοί παραγωγής της συμβολικής αξίας και του καταναλωτισμού Λειτουργική διαφοροποίηση Σχολείου – ΜΜΕ - Σχετική αυτονομία των δυο θεσμών - Η σχέση τους διαμορφώνεται έμμεσα, μέσω της οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google