Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΝαθάμ Παπαδόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΟ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδαμοπούλου Χαρούλα1 , Αδαμοπούλου Βασιλική2, Βγενοπούλου Ιωάννα2 1Παιδαγωγός ΠΕ Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΚΔΑΠ Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ναυπακτίας 2Νοσηλεύτρια ΠΕ, MS©, Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο σχεδιασμός προγραμμάτων αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προσανατολισμένων στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων καθίσταται αδήριτη ανάγκη για τη σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία του παιδιού καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση των προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα προγράμματα αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορούν να αποτελέσουν το κίνητρο μιας ομαλής διάδρασης του παιδιού τόσο με τον ίδιο του τον εαυτό όσο και με το περιβάλλον του. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να ελαχιστοποιηθούν ακόμη και να εξαλειφθούν ακραίες συμπεριφορές που θα εμπόδιζαν το παιδί να δημιουργήσει και να αυτονομηθεί. ΜΕΘΟΔΟΣ Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική αναζήτηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων "PubMed", “Google Scholar” και στην ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) με τις λέξεις κλειδιά: school health education, health promotion programs, primary education για το χρονικό διάστημα Κριτήρια αποκλεισμού άρθρων αποτέλεσαν η γλώσσα, εκτός της ελληνικής και της αγγλικής. Τελικά, συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση 32 άρθρα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η ανάλυση των προγραμμάτων αγωγής υγείας έδειξε ότι το σχολείο οφείλει να αποτελέσει το εφαλτήριο προάσπισης μιας αγωγής, επικεντρωμένη στις ανάγκες της κοινωνικής πραγματικότητας του παιδιού μέσα στην οποία εντάσσεται, αλληλεπιδρά και διαμορφώνεται. Η σχεδίαση αγωγής υγείας του παιδιού θα διαπραγματεύεται άξονες όπως οι διατροφικές συνήθειες, η φροντίδα του σώματος, οι διαπροσωπικές σχέσεις, η ψυχική υγεία, η κυκλοφοριακή αγωγή , η φυσική άσκηση, οι πρώτες βοήθειες, το περιβάλλον και ο ελεύθερος χρόνος. Τέλος, ο WHO και η Ευρωπαϊκή κοινότητα υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα προγραμμάτων αγωγής υγείας μέσω μιας ενεργητικής και ταυτόχρονα βιωματικής μάθησης που θα συμβάλλουν στη χάραξη μιας δημιουργικής ζωής που θα τη χαρακτηρίζει η αυτονομία, η προσαρμοστικότητα, η κοινωνική ευεξία, η κριτική στάση και η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών στη ζωή του παιδιού. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. Adelman HS, Taylor L. Mental Health in schools and Public Health. Public Health Reports. 2006, 121(3): 2. Kolbe L. A Framework for School Health Programs in the 21st Century. Journal of School Health. 2005, 75(6): 226-8 3. Leger LS. Schools, health literacy and public health: possibilities and challenges. Health promotion International. 2001, 16(2): 4. Licence K. Promoting and protecting the health of children and young people. Child Care Health Dev. 2004, 30(6): 5. Wells J, Barlow J, Stewart‐Brown S. A systematic review of universal approaches to mental health promotion in schools. Health Education. 2003, 103 (4): .
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.