Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

10ο Λύκειο Ηρακλείου Ερευνητική Εργασία (PROJECT) Ά ΤΑΞΗ Μάιος 2012

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "10ο Λύκειο Ηρακλείου Ερευνητική Εργασία (PROJECT) Ά ΤΑΞΗ Μάιος 2012"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 10ο Λύκειο Ηρακλείου Ερευνητική Εργασία (PROJECT) Ά ΤΑΞΗ Μάιος 2012
ΘΕΜΑ: «Οι μουσικές προτιμήσεις των εφήβων»

2 ΥΠΟΑΞΟΝΕΣ 1ος Πως η μουσική επηρεάζει την ψυχολογία και την προσωπικότητα των νέων 2ος Οι μουσικες προτιμήσεις των νέων και η σχέση τους με του μουσική 3ος Μουσικά reality 4ος Λαική μουσική και νέοι

3 Συνεργαζόμενοι μαθητές
Συνεργαζόμενοι μαθητές Μαρία Κουτσομπόύ Ιωάννα Μανιά Ελένη Καρουζάκη Βάλια Καρυώτη Μαρία Κλινάκη Κλέα Ταμπάκου Κολιαδέλη Μαρία Κορνελάκη Εύη Κυριακάκη Αντωνία Μαρκάκη Δήμητρα Μποιτση Μαρίνα Καλτσίδη Ελισάβετ Λαγογιάννη Γεωργία Κρυοβρυσανάκη Μαρία Κορνηλάκης Στέλιος Κορνηλάκης Μάνος Κουτσούμπας Αχιλλέας Κοροβέσης Αλέξανδρος Μιχαλάκη Ελένη Μπελαδάκης Μάριος Μαυροειδής Γεώργιος Λαποκωνσταντάκης Φρίξος Μανουσάκης Γεώργιος

4 Υπεύθυνος καθηγητής: Σπηλιόπουλος Σπήλιος

5 Σκοπός έρευνας: Να καταγράψουμε τις μουσικές προτιμήσεις των εφήβων Να καταγράψουμε το πόσο η μουσική επηρεάζει τη ψυχολογία των νέων Να εξετάσουμε γιατί τα μουσικά reality είναι τόσο δημοφιλή στους νέους Να εξετάσουμε τη σχέση των νέων με τη λαική μουσική

6 Μεθοδολογία: Η επιλογή του θέματος έγινε καθαρά με κριτήριο τα ενδιαφέροντα των παιδιών Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μορφή δημοσκοπήσεων στους τρεις από τους τέσσερις υποάξονες Η συμβολή του μαθήματος της Πληροφορικής ήταν σημαντική σε αυτή την προσπάθεια των μαθητών

7 Όρια της έρευνας Νέοι ηλικίας 16 ετών Μαθητές του σχολείου μας Το χρονικό διάστημα Μάρτιος 2014

8 Εισαγωγή «Χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν ένα λάθος» Νίτσε

9 «Θέμα: οι μουσικές προτιμήσεις των νέων ηλικίας 16 ετών»
1ος Ερευνητικός άξονας «Θέμα: οι μουσικές προτιμήσεις των νέων ηλικίας 16 ετών» Συνεργαζόμενοι μαθητές: Λαγογιάννη Γεωργία Κρυοβρυσανάκη Μαρία Κορνηλάκης Στέλιος Κουτσούμπας Αχιλλέας Κοροβέσης Αλέξανδρος Μιχαλάκη Ελένη

10 Θεωρητικό μέρος Η μουσική στη ζωή των εφήβων
Θεωρητικό μέρος Η μουσική στη ζωή των εφήβων Ο σύγχρονος έφηβος χρειάζεται κάποιες στιγμές χαλάρωσης για να ξεφύγει από την απαιτητική καθημερινότητα. Η μουσική είναι ένα μέσο που του προσφέρει αυτή τη δυνατότητα. Η μουσική είναι ένα μέσο έκφρασης για τους έφηβους για να εκφράσουν μέσω αυτής τα συναισθήματα τους, τους φόβους τους , τις επιθυμίες τους, τον πόνο τους, τα όνειρα τους. Η μουσική αποσπά σημαντικό χρόνο από τη ζωή του εφήβου και του προσφέρει συντροφιά για κάθε φάση της ζωής του που περνάει.

11 Δραστηριότητα Σκοπός μας:
Να καταγράψουμε τις μουσικές προτιμήσεις των νέων ηλικίας 16 ετών. Υλικά : Ερωτηματολόγια: ΜΕΘΟΔΟΣ: Αφού δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινήσεις μοιράστηκαν στα παιδιά συνολικά 43 ερωτηματολόγια. Από αυτά 25 μοιράστηκαν σε αγόρια και 18 σε κορίτσια.

12 Αποτελέσματα έρευνας: Τι είδους μουσική ακούτε
Από το παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των κοριτσιών που απάντησαν στα ερωτηματολόγια ακούνε ροκ ενώ στα αγόρια το μεγαλύτερο ποσοστό προτιμούν τα λαικά. Υψηλά στις προτιμήσεις των αγοριών είναι και η κρητική μουσική.

13 Προτιμάτε ξένη η ελληνική μουσική
Παρατηρούμε στο παραπάνω διάγραμμα ότι τα αγόρια προτιμούν την ελληνική κυρίως μουσική ενώ τα κορίτσια προτιμούν λιγότερο την ελληνική μουσική.

14 Ασχολείστε με κάποιο μουσικό όργανο
Στο παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι τα αγόρια ασχολούνται σε μεγαλύτερο ποσοστό με ένα μουσικό όργανο από ότι τα κορίτσια.

15 Ένα τραγούδι το επιλέγεται με βάση :
Παρατηρούμε ότι σε υψηλό ποσοστό και τα αγόρια και τα κορίτσια επιλέγουν ένα τραγούδι Παρατηρούμε ότι σε μεγάλο ποσοστό ότι τα αγόρια και τα κορίτσια επιλέγουν ένα τραγούδι με βάση τη μουσική και το στίχο σε συνδιασμό.

16 Από ποιες πηγές ενημερώνεστε για τη μουσική:
Παρατηρούμε ότι η κύρια πηγή ενημέρωσης για τη μουσική για τα αγόρια και τα κορίτσια είναι το διαδίκτυο. Αυτό δείχνει τον σημαντικό ρόλο που παίζει το διαδίκτυο στη ζωή των εφήβων.

17 Μαρία Κουτσομπόύ Ιωάννα Μανιά Ελένη Καρουζάκη Βάλια Καρυώτη
2ος Ερευνητικός άξονας Θέμα: « Πως επηρεάζει η μουσική την ψυχολογία και την προσωπικότητα των νέων» Συνεργαζόμενοι μαθητές: Μαρία Κουτσομπόύ Ιωάννα Μανιά Ελένη Καρουζάκη Βάλια Καρυώτη Μαρία Κλινάκη Κλέα Ταμπάκου

18 Θεωρητικό μέρος Επιδράσεις της μουσικής Σύμφωνα με μελέτες η μουσική:
Βελτιώνει την επίδοση στα διάφορα tests Μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο εκμάθησης Ηρεμεί τα υπερκινητικά παιδιά Βελτιώνει τη δημιουργικότητα Επιταχύνει την ανάρρωση από ασθένειες και ατυχήματα

19 Αποτελέσματα έρευνας:
Πιστεύετε πως η μουσική επηρεάζει τη διάθεση και τη ψυχολογία σας: Από το παραπάνω διάγραμμα φαίνεται πως η διάθεση και η ψυχολογία των νέων επηρεάζεται σε μεγάλο ποσοστό από τα μουσικά τους ακούσματα.

20 Πιστεύετε πως η μουσική επηρεάζει τις μαθητικές σας επιδόσεις:
Από το παραπάνω διάγραμμα διαπιστώνουμε ότι οι μαθητές δεν πιστεύουν ιδιαίτε ρα ότι οι μαθητικές τους επιδόσεις επηρεάζονται από τη μουσική.

21 Επηρεάζεστε από μουσικά είδωλα και τραγούδια:
Από το παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι τα αγόρια επηρεάζονται σε σημα ντικό βαθμό από τα μουσικά είδωλα ενώ τα κορίτσια σχεδόν καθόλου

22 3ος Ερευνητικός άξονας Θέμα:
Μουσικά reality , γιατί είναι τόσο δημοφιλή στους νέους. Συνεργαζόμενοι μαθητές: Κολιαδέλη Μαρία Κορνελάκη Εύη Κυριακάκη Αντωνία Μαρκάκη Δήμητρα Μποιτση Μαρίνα

23 Μουσικά reality Χρόνια τώρα το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό υποβάλλεται σε ένα συνεχή βομβαρδισμό ανερχόμενων μουσικών ταλέντων που προέρχονται από τις προσπάθειες των καναλιών με τα εκάστοτε shows να χτίσουν μουσικές καριέρες, ανάλογες με διασήμων ελλήνων και ξένων τραγουδιστών. Από την αρχή αυτής της δεκαετίας έως και σήμερα από μουσικά reality έχουν περάσει δεκάδες φέρελπεις τραγουδιστές φιλοδοξώντας να κάνουν επιτυχία, κάποιοι από αυτούς δεν κατάφεραν να ξεχωρίσουν, άλλοι αποτέλεσαν πυροτεχνήματα με τα περιστασιακά hits τους και την εξαφάνισή τους μετά από αυτό, ενώ λίγοι ήταν εκείνοι που παραμένουν μέχρι και σήμερα στην πρώτη γραμμή της μουσικής βιομηχανίας. Ενδεικτικά αναφερόμαστε σε κάποια από αυτά τα show: Το 2002 ο τηλεοπτικός σταθμός Antenna φιλοξενεί το Fame Story 1, που με παρουσιάστρια την Ναταλία Γερμανού καταφέρνει να πείσει το κοινό και σημειώνει επιτυχία. Νικητής του παιχνιδιού ο Νότης Χριστοδούλου, που αφού κυκλοφόρησε το Cd που αποτελούσε το έπαθλο της νίκης του, δεν συνέχισε τα μουσικά του βήματα αν και παραμένει στην τηλεόραση ως συμπαρουσιατής στην εκπομπή του Άλφα ‘Δέστε τους’. Από το ίδιο show ξεχώρισαν ο Νίνο και ο Θάνος Πετρέλης που συνεχίζουν ανοδικά μέχρι και σήμερα.

24 ΄΄ Τον επόμενο χρόνο την επιτυχημένη πορεία του πρώτου Fame Story έρχεται να συνεχίσει το δεύτερο -και κατά πολλούς το πιο επιτυχημένο από τα τέσσερα που έγιναν- παρουσιαστής του οποίου αυτή τη φορά είναι ο Ανδρέας Μικρούτσικος. Η Καλομοίρα στέφεται νικήτρια έχοντας καταφέρει να κερδίσει τον κόσμο παρά τις φωνητικές τις αδυναμίες. Η Καλομοίρα έχει ήδη κυκλοφορήσει τέσσερις επιτυχημένους προσωπικούς δίσκους, έχει παρουσιάσει τηλεοπτικές εκπομπές ενώ εκπροσώπησε επάξια την Ελλάδα στη Eurovision του 2008 κατακτώντας την τρίτη θέση. Επίσης, η Ραλλία Χρηστίδου και ο Κώστας Καραφώτης ήταν ανάμεσα σε εκείνους που έκαναν και κάνουν επιτυχία και μετά το τέλος του.

25 ΄ Το 2004 στο ίδιο κανάλι παρουσιάστηκε το Fame Story 3. Παρουσιάστρια η Τατιάνα Στεφανίδου και νικητής ο Περικλής Στεργιανούδης. Ο Περικλής δεν ακολούθησε μουσική πορεία μετά το show, προτιμώντας να επιστρέψει στη Γερμανία όπου έμενε και εργαζόταν. Κατά πολλούς αυτή ήταν η πιο άδικη ανάδειξη νικητή συγκριτικά με τα υπόλοιπα παιχνίδια αυτού του είδους. Από αυτό το Fame Story ξεκίνησαν την καριέρα τους αξιόλογοι τραγουδιστές όπως ο Γιώργος Λιανός και η Δόμνα Κουντούρη.

26 ΄ Τη φετινή σεζόν παρουσιάστηκε στον Αντέννα ένα εξαιρετικά δημοφιλές μουσικό talent show. Αυτό ήταν το the Voice, πράγμα που δείχνει την ανθεκτικότητα τέτοιων μουσικών εκπομπών στο χρόνο. Το τηλεοπτικό κοινό έδωσε μεγάλα νούμερα θεαματικότητας στην εν λόγω εκπομπή, γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον του κόσμου και ιδιαίτερα του νεανικού κοινού για τέτοιου είδους εκπομπές. Το νεανικό κοινό συμμετέχει γενικά μέσω μηνυμάτων sms στην ψηφοφορία για την ανάδειξη των τραγουδιστών που θέλουν να παραμείνουν στα μουσικά παιχνίδια και συμβάλλει με αυτό τον τρόπο στην εξέλιξή τους . Ίσως το ότι ο νέος με τη ψήφο του διαμορφώνει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μουσικών παιχνιδιών είναι ένας επιπλέον λόγος που τα καθιστά για αυτόν γοητευτικά.

27 Λαποκωνσταντάκης Φρίξος Μανουσάκης Γεώργιος Κορνηλάκης Μάνος
4ος ερευνητικός άξονας Θέμα: Λαική μουσική και νέοι. Συνεργαζόμενοι μαθητές: Μπελαδάκης Μάριος Μαυροειδής Γεώργιος Λαποκωνσταντάκης Φρίξος Μανουσάκης Γεώργιος Κορνηλάκης Μάνος .

28 ΄ ΙΣΤΟΡΙΑ Η μουσική χρονολογεί και εξελίσσει την ιστορία της ως παράλληλη μ' εκείνη της Γλώσσας, κατ' ουσία ως παράλληλη με την ανθρώπινη εξέλιξη. Καθώς ο έναρθρος λόγος ως ηχητικό μέσο δεν δύναται να αποδώσει το φάσμα των αποχρώσεων των προσωπικών ανθρώπινων σκέψεων και συναισθημάτων ο άνθρωπος ανέπτυξε ένα νέο ηχητικό μέσο έκφρασης: τον Μουσικό Λόγο. Καθώς η Γλώσσα χρησιμοποιείται στην έκφραση παραστάσεων και εννοιών, στην ονομασία των πραγμάτων, έτσι, και η Μουσική, αποδεικνύεται ως απαραίτητη ανάγκη για την ανθρώπινη έκφραση.

29 Σημαντικοί καλλιτέχνες
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ Ο Μάνος Χατζιδάκις γεννήθηκε στην Ξάνθη, γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκι, από τον Μύρθιο Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνου και της Αλίκης Αρβανιτίδου.Η μουσική του εκπαίδευση ξεκινά σε ηλικία τεσσάρων ετών και περιλαμβάνει μαθήματα πιάνου από την αρμενικής καταγωγής πιανίστρια Αλτουνιάν. Παράλληλα, εξασκείται στο βιολί και το ακορντεόν. Ο Χατζιδάκις εγκαθίσταται οριστικά στην Αθήνα, με τη μητέρα του, το 1932 έπειτα από το χωρισμό των γονέων του. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1938, ο πατέρας του πεθαίνει σε αεροπορικό δυστύχημα, γεγονός που σε συνδυασμό με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου επιφέρει μεγάλες οικονομικές δυσχέρειες στην οικογένεια και αναγκάζει τον Χατζιδάκι να εργαστεί από αρκετά νεαρή ηλικία. Συγχρόνως επεκτείνει τις μουσικές του γνώσεις παρακολουθώντας ανώτερα θεωρητικά μαθήματα με τον Μενέλαο Παλλάντιο, την περίοδο 1940 – 1943, ενώ ξεκινά και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες όμως δεν θα ολοκληρώσει. Την ίδια περίοδο συνδέεται με άλλους καλλιτέχνες και διανοούμενους, μεταξύ των οποίων ο Νίκος Γκάτσος, οι ποιητές Γιώργος Σεφέρης, Οδυσσέα Ελύτης, Άγγελος Σικελιανός και ο ζωγράφος Τσαρούχης. Ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες μουσικοσυνθέτες. Θεωρείται πως συνέδεσε τη λόγια με τη λαϊκή μουσική και περιλαμβάνει δεκάδες ηχογραφήσεις πολλές από τις οποίες αναγνωρίζονται σήμερα ως κλασικές.

30 ΄ ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ Ο Μάρκος Βαμβακάρης υπήρξε ιδιαίτερα σημαντικός Έλληνας μουσικός του ρεμπέτικου.Γεννήθηκε στις 10 Μαΐου, του 1905 στον Δανακό της Σύρου από οικογένεια Καθολικών .Οι γονείς του ήταν φτωχοί αγρότες και ήταν ο πρωτότοκος από έξι αδέλφια. Ο παππούς του έγραφε τραγούδια και ο πατέρας του έπαιζε ζαμπούνα ενώ πολλές φορές από μικρή ηλικία τον συνόδευε ο μικρός Μάρκος παίζοντας τουμπί (νησιώτικο τύμπανο) σε διάφορα πανηγύρια. Λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς του, ο Μάρκος αναγκάστηκε να αφήσει το σχολείο και να εργαστεί ως λούστρος, εφημεριδοπώλης, εργάτης σε κλωστήρια, βοηθός σε οπωροπωλεία και άλλα. Σε ηλικία 12 ετών έφυγε από τη Σύρο, αφού έριξε άθελά του ένα βράχο πάνω στη σκεπή ενός σπιτιού και πήγε στον Πειραιά, όπου αργότερα τον ακολούθησε και η οικογένειά του. Εκεί ασχολήθηκε με διάφορα επαγγέλματα, όπως λιμενεργάτης (φορτοεκφορτωτής, εργάτης γαιανθράκων στα λεγόμενα «καρβουνιάρικα») και περίπου από το 1925 μέχρι το 1935 ως εκδορέας στα δημοτικά σφαγεία Πειραιά και Αθηνών. Εκείνη την εποχή ο Μάρκος Βαμβακάρης ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε την πρώτη του γυναίκα, Ελένη Μαυροειδή. Παράλληλα, ενώ είχε ορκιστεί ότι αν δε μάθει να παίζει θα κόψει τα δάχτυλα του με χασαπομάχαιρο, άρχισε να μαθαίνει μπουζούκι και να γράφει τα πρώτα του τραγούδια, εντυπωσιάζοντας με την ταχύτητα που έμαθε το όργανο και με την ικανότητα, την ευρηματική πενιά, τη δεξιοτεχνία και τη στιχογραφία του.

31 ΄ ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Ο Στέλιος Καζαντζίδης ( ) ήταν Έλληναςλαϊκός τραγουδιστής. Συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους τραγουδιστές του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Ο πρώτος άνθρωπος που εκτίμησε την φωνή του ήταν κάποιο αφεντικό του, που καθώς τον άκουσε την ώρα της δουλειάς του χάρισε μια κιθάρα. Δάσκαλος του Καζαντζίδη υπήρξε ο Στέλιος Χρυσίνης, ένας τυφλός συνθέτης.Στα 1952, ο Καζαντζίδης κάνει το δισκογραφικό ντεμπούτο του με ένα τραγούδι του Απόστολου Καλδάρα. Το τραγούδι αυτό έφερε τον τίτλο "Για μπάνιο πάω". Ήταν ένα τραγούδι γραμμένο για τον καύσωνα που επικρατούσε εκείνο το καλοκαίρι στην πρωτεύουσα. Ο δίσκος δεν πούλησε γιατί μιμήθηκε τη φωνή του Πρόδρομου Τσαουσάκη και η καριέρα του Στέλιου Καζαντζίδη θα έσβηνε πριν καλά καλά αρχίσει. Αυτός που αντιλήφθηκε τις δυνατότητες της φωνής του Καζαντζίδη ήταν ο συνθέτης Γιάννης Παπαϊωάννου. Το τραγούδι του Οι βαλίτσες γίνεται μεγάλη επιτυχία και το φαινόμενο Καζαντζίδης αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά.

32 Αποτελέσματα έρευνας Αγόρια Ά Λυκείου
Αποτελέσματα έρευνας Αγόρια Ά Λυκείου

33 ΄

34 Αποτελέσματα έρευνας Κορίτσια Α Λυκείου

35 ΄

36 Βιβλιογραφία: Διαδίκτυο(γενικά)


Κατέβασμα ppt "10ο Λύκειο Ηρακλείου Ερευνητική Εργασία (PROJECT) Ά ΤΑΞΗ Μάιος 2012"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google